Koitin tuossa etsiskellä mutta voisko olla että jollakulla olisi hienosti tiivistää tuon ongelman ratkaisumahdollisuudet ?
Ongelmahan koskee noin karkeasti 1999-2002 Passat ja Audi v6 tdi koneilla:
AFB: 04/97-05/00, AKN: 10/98-05/01, AKE: 11/99-08/03, AYM: 06/01-06/02, BFC: 07/02-08/03, BDG/BDH: 02/03-01/05, BAU/BCZ: 02/03-08/05
Kalkuttaa ja lähtee huonosti käyntiin, pahenee hiljalleen.
Eli jos kansi on suinkin ehjä eli ei ole rikkonut sitä vielä niin nokka-akselit vaihtunee kohtuu iisisti, mitä muuta remmien vahdon lisäksi siihen pitäisi laskea satsattavan ?
onko joku sarja tms joka on järkevästi hinnoiteltu ja tähän käyttöön ?
Vaihtokone olisi yksi mutta kun vika on noissa lähes pomminvarma niin riskipeliä sekin eli korjaus tai vaihtokannet ovat mahdollisuudet.
2.5tdi v6 nokka-akseli ongelmasta
Valvoja: ffp jäsenet
Audifoorumilta löysin hyvin itse vastauksen ongelmaan ja ebaystä noita sarjoja suht edukkaasti saakin missä tulee kaikki remonttiin tarvittavat eli keinut, nokat, stefat yms.
Uudet osat kuitenkin aina uusia niin en itse vanhoja vähemmän huonoja lähtisi vaihtamaan. Tyhjäkäyntiä kannattaa välttää ja alhaisia kierroksia joissa öljy kiertää huonosti nokille.
esim. http://www.ebay.de/itm/VW-PASSAT-AUDI-A4-A6-A8-2-5-TDI-2-5TDI-V6-ENGINE-Camshaft-kit-Rocker-lifters-/270935473796?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3f15033e84
Uudet osat kuitenkin aina uusia niin en itse vanhoja vähemmän huonoja lähtisi vaihtamaan. Tyhjäkäyntiä kannattaa välttää ja alhaisia kierroksia joissa öljy kiertää huonosti nokille.
esim. http://www.ebay.de/itm/VW-PASSAT-AUDI-A4-A6-A8-2-5-TDI-2-5TDI-V6-ENGINE-Camshaft-kit-Rocker-lifters-/270935473796?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3f15033e84
Nokkiin ei vielä päässyt käsiksi, sain auton pajalle ja osoittautui että ruiskutuspumppu on se ensijainen (ainoa?) murhe mutta hintalappua silläkin.
Pistäkääs vinkkiä, kuka missä miten noita pumppuja fiksailee ?
Siitähän menee ohjainyksikkö joka pulteilla kiinni päällä, siitäkin ilmeisesti vain yksi transistori.
Paikallinen dsl korjaamo antoi hintalapun 2000e vaihtopumpulle mutta ei nyt ihan sellaiseen budjetti veny.
Mistä kannattaa kysellä pumppua tai ohajinyksikön korjausta / peruskjorjausta ?
Purkuosaa en uskalla ottaa kun iskee sama vika siihenkin ellei ole fiksattu.
Näkeeköhän pumpun osanumerosta mikä olisi uudempi tehdaskorjattu tms ?
Varaosasarjat jonkun toisen foorumin mukaan yht max n.400-500e
Oli nuo nokka-akselikorjaussarjat n.800-900e 7 puolisko eli koko koneeseen liki 2000e
Ebaysta Febi laatusatsi puoleen hintaan...
Ampuu nämä hinnat kotimaassa käsistä...
Pistäkääs vinkkiä, kuka missä miten noita pumppuja fiksailee ?
Siitähän menee ohjainyksikkö joka pulteilla kiinni päällä, siitäkin ilmeisesti vain yksi transistori.
Paikallinen dsl korjaamo antoi hintalapun 2000e vaihtopumpulle mutta ei nyt ihan sellaiseen budjetti veny.
Mistä kannattaa kysellä pumppua tai ohajinyksikön korjausta / peruskjorjausta ?
Purkuosaa en uskalla ottaa kun iskee sama vika siihenkin ellei ole fiksattu.
Näkeeköhän pumpun osanumerosta mikä olisi uudempi tehdaskorjattu tms ?
Varaosasarjat jonkun toisen foorumin mukaan yht max n.400-500e
Oli nuo nokka-akselikorjaussarjat n.800-900e 7 puolisko eli koko koneeseen liki 2000e
Ebaysta Febi laatusatsi puoleen hintaan...
Ampuu nämä hinnat kotimaassa käsistä...
Näyttää noita pumppujakin löytyvän ebaystä ja löytyy myös pelkkää "aivo" osaa. Huomattavasti halvemmalla ku suomesta.
http://www.ebay.de/itm/NEU-Einspritzpum ... 231c250ea1
Oliko toi 2000e muuten töineen vai pelkkä pumppu? Eikös sen joudu viellä sopeuttaan yhteen muun auton kanssa?
http://www.ebay.de/itm/NEU-Einspritzpum ... 231c250ea1
Oliko toi 2000e muuten töineen vai pelkkä pumppu? Eikös sen joudu viellä sopeuttaan yhteen muun auton kanssa?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 57 vierailijaa