2.5tdi v6 nokka-akseli ongelmasta

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

mrjj
-
Viestit: 308
Liittynyt: 15.7.2006 0:25

2.5tdi v6 nokka-akseli ongelmasta

ViestiKirjoittaja mrjj » 16.4.2012 11:23

Koitin tuossa etsiskellä mutta voisko olla että jollakulla olisi hienosti tiivistää tuon ongelman ratkaisumahdollisuudet ?
Ongelmahan koskee noin karkeasti 1999-2002 Passat ja Audi v6 tdi koneilla:
AFB: 04/97-05/00, AKN: 10/98-05/01, AKE: 11/99-08/03, AYM: 06/01-06/02, BFC: 07/02-08/03, BDG/BDH: 02/03-01/05, BAU/BCZ: 02/03-08/05

Kalkuttaa ja lähtee huonosti käyntiin, pahenee hiljalleen.
Eli jos kansi on suinkin ehjä eli ei ole rikkonut sitä vielä niin nokka-akselit vaihtunee kohtuu iisisti, mitä muuta remmien vahdon lisäksi siihen pitäisi laskea satsattavan ?
onko joku sarja tms joka on järkevästi hinnoiteltu ja tähän käyttöön ?
Vaihtokone olisi yksi mutta kun vika on noissa lähes pomminvarma niin riskipeliä sekin eli korjaus tai vaihtokannet ovat mahdollisuudet.

KariS
-
Viestit: 740
Liittynyt: 16.12.2004 21:27

ViestiKirjoittaja KariS » 16.4.2012 13:03

Audifoorumilta löysin hyvin itse vastauksen ongelmaan ja ebaystä noita sarjoja suht edukkaasti saakin missä tulee kaikki remonttiin tarvittavat eli keinut, nokat, stefat yms.

Uudet osat kuitenkin aina uusia niin en itse vanhoja vähemmän huonoja lähtisi vaihtamaan. Tyhjäkäyntiä kannattaa välttää ja alhaisia kierroksia joissa öljy kiertää huonosti nokille.

esim. http://www.ebay.de/itm/VW-PASSAT-AUDI-A4-A6-A8-2-5-TDI-2-5TDI-V6-ENGINE-Camshaft-kit-Rocker-lifters-/270935473796?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3f15033e84

mrjj
-
Viestit: 308
Liittynyt: 15.7.2006 0:25

ViestiKirjoittaja mrjj » 16.4.2012 14:22

No nyt selkis, kiitoksia linkistä.
Juu löysinkin nyt myös tuon audifinns tarinan kans.
Nuo osat näyttäs saavan paikoilleen irroittamatta kansia.

Ei kait siinä kuin käärimään hihoja sitten...

Mika B
-
Viestit: 382
Liittynyt: 5.1.2007 10:38

ViestiKirjoittaja Mika B » 17.4.2012 9:49

Pidä ajantasalla miten etenee. Mulla on nimittäin sama homma varmaan kohta edessä, Skoda Superb AYM-koneella. En ole uskaltanut vilkaistakaan nokkien kuntoa..

mrjj
-
Viestit: 308
Liittynyt: 15.7.2006 0:25

ViestiKirjoittaja mrjj » 20.4.2012 14:15

Nokkiin ei vielä päässyt käsiksi, sain auton pajalle ja osoittautui että ruiskutuspumppu on se ensijainen (ainoa?) murhe mutta hintalappua silläkin.

Pistäkääs vinkkiä, kuka missä miten noita pumppuja fiksailee ?
Siitähän menee ohjainyksikkö joka pulteilla kiinni päällä, siitäkin ilmeisesti vain yksi transistori.

Paikallinen dsl korjaamo antoi hintalapun 2000e vaihtopumpulle mutta ei nyt ihan sellaiseen budjetti veny.
Mistä kannattaa kysellä pumppua tai ohajinyksikön korjausta / peruskjorjausta ?
Purkuosaa en uskalla ottaa kun iskee sama vika siihenkin ellei ole fiksattu.
Näkeeköhän pumpun osanumerosta mikä olisi uudempi tehdaskorjattu tms ?

Varaosasarjat jonkun toisen foorumin mukaan yht max n.400-500e

Oli nuo nokka-akselikorjaussarjat n.800-900e 7 puolisko eli koko koneeseen liki 2000e
Ebaysta Febi laatusatsi puoleen hintaan...

Ampuu nämä hinnat kotimaassa käsistä...

KariS
-
Viestit: 740
Liittynyt: 16.12.2004 21:27

ViestiKirjoittaja KariS » 20.4.2012 14:33

Näyttää noita pumppujakin löytyvän ebaystä ja löytyy myös pelkkää "aivo" osaa. Huomattavasti halvemmalla ku suomesta.

http://www.ebay.de/itm/NEU-Einspritzpum ... 231c250ea1

Oliko toi 2000e muuten töineen vai pelkkä pumppu? Eikös sen joudu viellä sopeuttaan yhteen muun auton kanssa?

Mika B
-
Viestit: 382
Liittynyt: 5.1.2007 10:38

ViestiKirjoittaja Mika B » 25.5.2012 14:05

Onkos tossa nokkien vaihdossa mitään mihin kannattaa kiinnittää erityistä huomiota? Kahdesti oon nokat asentanut aiemmin, mutta molemmissa tapauksissa oli vain 1 kpl (toinen kuplaan, joten sitä ei voi oikein edes laskea) :)

Joku step-by-step -ohje olis erittäin hauska ja tervetullut apu..


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa