Muutama vikakoodi

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

lailko00
-
Viestit: 76
Liittynyt: 17.5.2010 14:43

Muutama vikakoodi

ViestiKirjoittaja lailko00 » 15.4.2012 11:17

Voitteko auttaa vikakoodien kanssa?

Tässä muutama mistä herjasi:

Saturday,14,April,2012,13:38:45:37506
VCDS Version: Release 11.11.0
Data version: 20111111

2 Faults Found:
17571 - Fuel Temp Sensor (G81)
P1163 - 35-10 - Open or Short to Plus - Intermittent
17911 - Load Signal from Alternator Term. DF
P1503 - 35-00 - Implausible Signal
Readiness: 0 0 X X X

-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes Labels: 4B0-614-517.lbl
Part No: 4B0 614 517 G
Component: ABS/ESP front 1728
Coding: 04255
Shop #: WSC 05311
VCID: 254A34EABFFA196

1 Fault Found:
18265 - Load Signal
P1857 - 35-00 - Error Message from ECU


Ja mitä kannattaa tehdä?
Ps. ESP-valo palaa.

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 15.4.2012 12:54

klikkaa nyt vaikka aluksi tuolta :)
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 9#mw-pages

lailko00
-
Viestit: 76
Liittynyt: 17.5.2010 14:43

Possible Symptoms Fuel consumption higher then normal

ViestiKirjoittaja lailko00 » 15.4.2012 13:08

17571 - Fuel Temp Sensor (G81)

Mahdollisia vikoja tuosta luki että kulutus voi olla korkeampi.
Sattumalta sellaista on ilmennyt :D keskikulutus käsin mitattuna matka-ajossa noin 6.4l/100km ja ajotietokone näyttää 6.8l/100km. Eli kannattaisi vaihtaa kyseinen sensori?

Missä se sijaitsee ja paljonko kustantaa?

lailko00
-
Viestit: 76
Liittynyt: 17.5.2010 14:43

ViestiKirjoittaja lailko00 » 15.4.2012 13:44

http://shop.ahw-shop.de

osoitteesta kattelin varaosia, muttei löytynyt kyseistä anturia...

Onko ehottaa jotain sivustoa, vai kannattaako marmoritiskillä vierailu?

only4pro
-
Viestit: 1400
Liittynyt: 11.2.2006 15:13

ViestiKirjoittaja only4pro » 15.4.2012 14:54

onko autossa evry-modia? eikös se juuri tuota fuel temp sensorin tietoa muuta?

ja sen sensorin saa slamit.net, löytyy banneri tuossa alhaalla \/

lailko00
-
Viestit: 76
Liittynyt: 17.5.2010 14:43

Slamit

ViestiKirjoittaja lailko00 » 15.4.2012 16:45

Ei löytynyt anturia slamitin valikoimasta...

evry-mode ei ainakaan minun tietääkseni ole autossa. Siis jos viritys-sarjaa tarkoitat?

Auto ei ole minulla kauaa ollut joten varma en voi olla, mutta ainakaan tehojen puolesta ei ole :D 74kw malli siis kyseessä.

only4pro
-
Viestit: 1400
Liittynyt: 11.2.2006 15:13

ViestiKirjoittaja only4pro » 16.4.2012 0:20

pistä tänne foorumille hakusanaksi evry, ja vertaa löytyykö? se voi olla myös pieni vastus jossain jonkun teippivirityksen sisällä, ei näe ellei osaa etsiä.

kyselitkö slamitilta sähköpostilla, luulen kyllä että ainakin runkonumerolla/rekisterinumerolla/moottorikoodilla löytyy oikea anturi?

lailko00
-
Viestit: 76
Liittynyt: 17.5.2010 14:43

ViestiKirjoittaja lailko00 » 16.4.2012 17:32

Merkkiliikkeessä anturi oli 22.40€, joten ei tarvi enää miettiä mistä hankin.

ja ohjeet vaihtoon löysin osoitteesta:

http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=75308
ja
http://www.myturbodiesel.com/1000q/mult ... or-TDI.htm

only4pro
-
Viestit: 1400
Liittynyt: 11.2.2006 15:13

ViestiKirjoittaja only4pro » 16.4.2012 19:16

eli toimiiko nyh?

lailko00
-
Viestit: 76
Liittynyt: 17.5.2010 14:43

ViestiKirjoittaja lailko00 » 16.4.2012 19:19

Osa tilattu ja nouto ylihuomenna...
Päivitän tilanteen myöhemmin.

lailko00
-
Viestit: 76
Liittynyt: 17.5.2010 14:43

ViestiKirjoittaja lailko00 » 20.4.2012 18:20

En tiedä tuliko liikkeestä väärä anturi vai heittääkö ohjeet häränpyllyä, mutta minulle myyty anturi tulee polttoaineletkuun kiinni, suodattimen jälkeen...

Huomenna Vag-comiin kiinni ja tarkastan vikakoodit.

Lisään kuvia kunhan kerkiän anturista.

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 21.4.2012 1:22

Eikös sulla ole pumppusuutin kone?
Nuo ohjeet on jakajapumpulliselle...

Eli se anturi on siellä putkessa kiinni: http://nikipro.com/evry.jpg
eli kuvassa olevan ympyrän yläosassa näkyy anturin liitinosa ja siinä oikealla puolella itse anturi (ympyrän ulkopuolella, polttoaineputkessa)
Ympyrän alaosassa irrallaan oleva anturin johto.
Pumpparia evrytettäessä liitin irroitetaan anturista ja liittimeen tökätään sopivan kokoinen vastus, jolla siis huijataan polttoaineen lämpötilatietoa -> kone saa enemmän polttoainetta

edit... tuo kuva taisi olla poikittaiskoneesta (golf ym.), pitkittäisessä hiukan erinäköistä, mutta periaate juuri sama...
Jos oikein pilkkua viilaa, niin se taitaa olla polttoaineen paluuputkessa ennen suodatinta ;)
Mutta jokatapauksessa moottorin ja suodattimen välissä :)

lailko00
-
Viestit: 76
Liittynyt: 17.5.2010 14:43

Anturin vaihto

ViestiKirjoittaja lailko00 » 23.4.2012 15:09

Vaihdoin anturin, mutta ohjeista ei paljoa apua ollut, koska täysin eriltä näytti anturi ja sen sijainti. Siis löysin anturin kun seurasin polttoaineletkua ja siellä se oli suodattimen jälkeen.

Anturi oli luultavasti ehjä, koska kaapeli oli katkennut, mutta vaihdoin sen kuitenkin uuteen. kolvasin kaapelin yhteen ja sukka päälle, toivottavasti kestää.

Tässä muutama kuva.
http://laretsuki.kuvat.fi/kuvat/Anturi/ ... 21-086.jpg

Eli mikä tuo palikka anturia ennen on?
Näyttäis ihan alkuperäiseltä palikalta, eli ei evry-modea?

Vikakoodia en saanut tarvikekaapelilla vielä luettua, ongelmien vuoksi...

Seassa näköjään myös vakionopeudensäätimen vaihdosta kuvia.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 23.4.2012 15:25

Evryhän tuo on. Tuskin menee edes johtoa anturille tuossa purkin sisällä.

lailko00
-
Viestit: 76
Liittynyt: 17.5.2010 14:43

ViestiKirjoittaja lailko00 » 23.4.2012 17:01

Kannattaako ottaa pois?
Ei ainakaa tehoilla tuo auto pääse pullistelemaan.
Voisin ohjelmallisesti virittää, se lienee järkevämpi vaihtoehto?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa