Touran 1,9Tdi 77kw lastutus??

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

JOMAME
-
Viestit: 70
Liittynyt: 16.1.2010 13:45

Touran 1,9Tdi 77kw lastutus??

ViestiKirjoittaja JOMAME » 8.4.2012 15:18

Kuka tekee halvimmalla ja tottakai hyvää hakusessa????Kestääkö kytkin ym tuon tehonlisäyksen???Esim.Motest mainosti 350e ja kait sieltä se reilu 130 kaakkia otetaan,onko mitään muita ns haittapuolia,ainakin aikanaan Borassa rupesi kytkin luistamaan....

JOMAME
-
Viestit: 70
Liittynyt: 16.1.2010 13:45

ViestiKirjoittaja JOMAME » 8.4.2012 21:04

Että kumpi parempi??Motest vai http://jpro.fi/tuotteet.html?id=396/2494

wille84
-
Viestit: 204
Liittynyt: 27.10.2009 9:54

ViestiKirjoittaja wille84 » 8.4.2012 21:12

tehon kestää mutta väännon lisääntyminen aiheuttaa enemmän ongelmia, joissain lastuissa toki lasketaan max. NM alemmas pienillä kierroksilla. 350nm kytkin kuulemma kestää, Ex autossa 400nm ja laatikko, kytkin ja kampiakseli paskaks, harrastukset maksaa..

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 9.4.2012 9:34

Ton perustehonlisäyksen se kyllä kestää eli luokkaa 2 litrasen tehot 140hp/320nm. Monta monta tullut vastaan joilla ajettu kuitenkin reippaasti yli satku tehonlisäyksellä. Pienillä kierroksila vedättely ei ole vakionakaan kytkimelle ja vauhtipyörälle hyväksi.

Motestia itse suosittelen, siellä oon ite käyttänyt ja suositella voin. Itse jättäisin noi boksit kauppaan. Liian "yleismallisia" mielestäni moottoriin kuin moottoriin.

edisoni
-
Viestit: 274
Liittynyt: 30.11.2005 22:55

ViestiKirjoittaja edisoni » 10.4.2012 11:37

Tehoboksit maata kiertävälle radalle, niin autot pysyy toimivina pidempään. Motestille ja tyytyväisenä takaisin.

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 15.4.2012 18:08

Lastutin tuon 74 kw pump dusen, jollain Karalan suunnittelemalla ohjelmalla 145 hp / 300 nm. koska pelkäsin boksin antavan liikaa vääntöä liian alhaalla. .Tuossa on maltillisesti toteutettu vääntö eli ei puske alle 2000 kierroksen kaikkea peliin kuten ex cordon Evry. Turbo varmasti jo kovilla noilla tehoilla, 1.25 ahtoja. Tyytyväinen olen ollut muutokseen. Toivotaan, että kestää.

tekki
-
Viestit: 445
Liittynyt: 5.9.2011 16:59

ViestiKirjoittaja tekki » 15.4.2012 18:26

Softamuutoksella saa toteutettua halutun viritysasteen paljon hallitummin kuin tehoboksilla.

lurjus
-
Viestit: 647
Liittynyt: 6.8.2003 16:19

ViestiKirjoittaja lurjus » 23.4.2012 21:16

Joma...
Tsekkaa aluksi onko kytkin 240mm:n. Jos on, se kyllä kestää noin 450Nm.
Jos se on se pienempi versio, niin väännön raja voisi olla se 400 tai jopa hieman alle.

Tehoa yksysistä saa pelkällä ohjelmalla HELEPOSTI sen 135-140hv./+350Nm

ohjelmointeja:
Etelässä: Karala
Jkylässä Motest (penkkipalvelut)
Kuopiossa Findiesel (2-veto penkki)
Oulussa Powerflash

Kokemusta ei ole motestista, mutta muista on, eikä valittamista.

(juu ja mulla on sama mosa nykyisessä mossessa tällä hetkellä)

ConD
-
Viestit: 805
Liittynyt: 13.10.2008 8:12

ViestiKirjoittaja ConD » 24.4.2012 7:27

1.9TDI Touranin kytkin/vp on manuaalilaatikossa 228mm. Tuo rajoittaa hieman esim kovan VP:n laittoa, sillä valmiit setit täytyy tilata euroopasta. Suomesta en viime kesänä löytänyt järkisettejä. Lisäksi tuo Touranin 6v laatikko 1.9TDI:ssä on ns. pikkukuoriin tehty 5-vaihteisen pohjalta, joten vaihteistokn saattaa rajoittaa väännön määrää. Osaava softaaja osannee ottaa nämä asiat kuitenkin huomioon.

DSG:ssä taisi ollla 240mm vp oli kone sitten 1.9TDI tai 2.0TDI, kytkinpakka sitten DSG:n mukainen.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 24.4.2012 18:19

Suosittelen Lahdessa PowerByte firmaa. Monta omaa ja kaverin autoa lastuttanu.

Omasta 74kW 1.9PD koneesta mitattiin vakiona 107/254 ja lastulla 143/327. Vakio kytkin kestäny hyvin ja nykyään kestänyt isommilla väännöilläkin. Ajettu lastutettuna nyt noin 50tkm ilman ongelmia ja lastun hinta kohdillaan.

lurjus
-
Viestit: 647
Liittynyt: 6.8.2003 16:19

ViestiKirjoittaja lurjus » 25.4.2012 15:09

Mulla on 4motion caddyssä "iso" 6-lovinen aski ja 240mm kytkin ja ne on kestäneet hyvin nykyisillä tehoilla.

Ja kyllä. Osaava softaaja kyllä erottaa pikkulaatikon ja kytkimen ja ottanee sen huomioon ohjelman tiukkuudessa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 25 vierailijaa