Touran 1,9Tdi 77kw lastutus??
Valvoja: ffp jäsenet
Touran 1,9Tdi 77kw lastutus??
Kuka tekee halvimmalla ja tottakai hyvää hakusessa????Kestääkö kytkin ym tuon tehonlisäyksen???Esim.Motest mainosti 350e ja kait sieltä se reilu 130 kaakkia otetaan,onko mitään muita ns haittapuolia,ainakin aikanaan Borassa rupesi kytkin luistamaan....
Että kumpi parempi??Motest vai http://jpro.fi/tuotteet.html?id=396/2494
Ton perustehonlisäyksen se kyllä kestää eli luokkaa 2 litrasen tehot 140hp/320nm. Monta monta tullut vastaan joilla ajettu kuitenkin reippaasti yli satku tehonlisäyksellä. Pienillä kierroksila vedättely ei ole vakionakaan kytkimelle ja vauhtipyörälle hyväksi.
Motestia itse suosittelen, siellä oon ite käyttänyt ja suositella voin. Itse jättäisin noi boksit kauppaan. Liian "yleismallisia" mielestäni moottoriin kuin moottoriin.
Motestia itse suosittelen, siellä oon ite käyttänyt ja suositella voin. Itse jättäisin noi boksit kauppaan. Liian "yleismallisia" mielestäni moottoriin kuin moottoriin.
Lastutin tuon 74 kw pump dusen, jollain Karalan suunnittelemalla ohjelmalla 145 hp / 300 nm. koska pelkäsin boksin antavan liikaa vääntöä liian alhaalla. .Tuossa on maltillisesti toteutettu vääntö eli ei puske alle 2000 kierroksen kaikkea peliin kuten ex cordon Evry. Turbo varmasti jo kovilla noilla tehoilla, 1.25 ahtoja. Tyytyväinen olen ollut muutokseen. Toivotaan, että kestää.
Joma...
Tsekkaa aluksi onko kytkin 240mm:n. Jos on, se kyllä kestää noin 450Nm.
Jos se on se pienempi versio, niin väännön raja voisi olla se 400 tai jopa hieman alle.
Tehoa yksysistä saa pelkällä ohjelmalla HELEPOSTI sen 135-140hv./+350Nm
ohjelmointeja:
Etelässä: Karala
Jkylässä Motest (penkkipalvelut)
Kuopiossa Findiesel (2-veto penkki)
Oulussa Powerflash
Kokemusta ei ole motestista, mutta muista on, eikä valittamista.
(juu ja mulla on sama mosa nykyisessä mossessa tällä hetkellä)
Tsekkaa aluksi onko kytkin 240mm:n. Jos on, se kyllä kestää noin 450Nm.
Jos se on se pienempi versio, niin väännön raja voisi olla se 400 tai jopa hieman alle.
Tehoa yksysistä saa pelkällä ohjelmalla HELEPOSTI sen 135-140hv./+350Nm
ohjelmointeja:
Etelässä: Karala
Jkylässä Motest (penkkipalvelut)
Kuopiossa Findiesel (2-veto penkki)
Oulussa Powerflash
Kokemusta ei ole motestista, mutta muista on, eikä valittamista.
(juu ja mulla on sama mosa nykyisessä mossessa tällä hetkellä)
1.9TDI Touranin kytkin/vp on manuaalilaatikossa 228mm. Tuo rajoittaa hieman esim kovan VP:n laittoa, sillä valmiit setit täytyy tilata euroopasta. Suomesta en viime kesänä löytänyt järkisettejä. Lisäksi tuo Touranin 6v laatikko 1.9TDI:ssä on ns. pikkukuoriin tehty 5-vaihteisen pohjalta, joten vaihteistokn saattaa rajoittaa väännön määrää. Osaava softaaja osannee ottaa nämä asiat kuitenkin huomioon.
DSG:ssä taisi ollla 240mm vp oli kone sitten 1.9TDI tai 2.0TDI, kytkinpakka sitten DSG:n mukainen.
DSG:ssä taisi ollla 240mm vp oli kone sitten 1.9TDI tai 2.0TDI, kytkinpakka sitten DSG:n mukainen.
Suosittelen Lahdessa PowerByte firmaa. Monta omaa ja kaverin autoa lastuttanu.
Omasta 74kW 1.9PD koneesta mitattiin vakiona 107/254 ja lastulla 143/327. Vakio kytkin kestäny hyvin ja nykyään kestänyt isommilla väännöilläkin. Ajettu lastutettuna nyt noin 50tkm ilman ongelmia ja lastun hinta kohdillaan.
Omasta 74kW 1.9PD koneesta mitattiin vakiona 107/254 ja lastulla 143/327. Vakio kytkin kestäny hyvin ja nykyään kestänyt isommilla väännöilläkin. Ajettu lastutettuna nyt noin 50tkm ilman ongelmia ja lastun hinta kohdillaan.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 25 vierailijaa