Octavia 2, 3map anturi.

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

TDIT
-
Viestit: 204
Liittynyt: 17.4.2006 16:16

Octavia 2, 3map anturi.

ViestiKirjoittaja TDIT » 7.4.2012 14:41

Moi! Skoda Octavia 1.9tdi dsg vm.2005. 105hv koneella. Autoon on laitettu turbotecin ohjelma ja tuli sit mieleen että mites toi 3barin mapin vaihto tois menoja lisää?

Aikasemmin oli tollanen agr koneella oleva golffi ja siihen tuli vaihdettua 3barin mappi. Meneekö sama mappi octaviaan vai joku muu?

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 7.4.2012 15:08

Paraniko AGRn kulku dramaattisesti pelkästään MAPin vaihdolla?

TDIT
-
Viestit: 204
Liittynyt: 17.4.2006 16:16

ViestiKirjoittaja TDIT » 7.4.2012 15:56

Vaikee sanoo ku mulla vaihdettiin suuttimet ja mappi samaan aikaan.. olettaisin et kai sillä pientä muutosta saa aikaan. Tosin vakio ahtimella saatavaa hyötyä ei voi verrata jos astette isompi puhallin olis kiinni. Taitaa vakio ahtimen max. tuotto tulla vastaan..!?

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 7.4.2012 16:21

Vaatii ohjelman muokkaamista jos Mapin vaihtaa. Itse mapin vaihto ei kasvata tehoja.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 7.4.2012 16:24

Ahdot kyllä nousee ja turbo sanoo poks. Ei mitään järkee. Turbon kun vaihtaa niin tuosta 1.9:stä saa n. 170 heppaa, eikä sittenkään tarvii vaihtaa MAP-anturia.
Ja 6v-DSG:llä voi vääntöäkin ottaa paljon enemmän kuin manuaalista.

tekki
-
Viestit: 445
Liittynyt: 5.9.2011 16:59

ViestiKirjoittaja tekki » 7.4.2012 16:43

Softan saa tehdä suht tarkasti, että sen 170hp uskaltaa ottaa pienemmällä mapilla. Paineen säätö pelaa huonosti jos anturin yläraja tulee vastaan, eikä tiedetä paljonko menee yli. Jos on saatu säätöihin isommalla mapilla, niin sitten se kyllä pelaa sillä pienemmälläkin samalla tavalla, kunhan softa vastaa käytettävää anturia.

TDIT
-
Viestit: 204
Liittynyt: 17.4.2006 16:16

ViestiKirjoittaja TDIT » 7.4.2012 16:47

Onko iha pulttaa kii menetelmällä se ahdin millä tota 170hv meinasit, onko vag:n oma? Luulin et tosta dsg:stä ei uskalla vääntöä hirveesti ottaa, ku ohjelmissakin dsg:n vääntö jätetään pienemmäks ku manuaalin.

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 7.4.2012 18:39

Vaikee sanoo ku mulla vaihdettiin suuttimet ja mappi samaan aikaan..

Millaiset suuttimet sulla oli siinä AGRssä? Ja miten vaikutti auton käytökseen? Kokeilitko vakio MAPin kanssa savuaako liikaa?

TDIT
-
Viestit: 204
Liittynyt: 17.4.2006 16:16

ViestiKirjoittaja TDIT » 7.4.2012 18:58

Race520 suuttimet, holysmokelta. Ero on kuin yöllä ja päivällä..eli aivan huomattava. Pelkillä suuttimilla varmasti se 20-30hv ja 60-80nm lisää. Mutta siinäkin myös tulee se että kannattaako vakioahtimella ottaa tollasia tehoja lisää. Tai ainahan niitä ottaa voi mut jos niitä käyttää ni varmasti on entinen aikas nopeesti. Kyllä pukkaa savua aika mukavasti..

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 7.4.2012 19:32

Ihan samat väännöt on vakiossa, olipa manu tai 6v DSG.
Ahdin pitää tehdä, ei ole valmiita olemassa. 1,45 riittää ahtoja, tietenkin 3 bar MAP:lla on enemmän pelivaraa, ja voi vääntöhuippuun laittaa vaikka 1,5 tai 1,6 pyyntiä.

TDIT
-
Viestit: 204
Liittynyt: 17.4.2006 16:16

ViestiKirjoittaja TDIT » 7.4.2012 19:38

Eli jokin hybridi, onks vastaaviin tehty millasii? Suuttimet on sit varmaan samal vaihettava..

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 7.4.2012 20:57

Vakiosuuttimilla. FIN-Turbo tekee vb:n siivillä Garrettia.
Tarkennetaan että manuaalissa vakiovauhtipyörä on se vääntöä rajoittava tekijä, itse lootahan kyllä kestää.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 41 vierailijaa