VW 2.5TDi ei lähde käyntiin puolilämpimänä
Valvoja: ffp jäsenet
VW 2.5TDi ei lähde käyntiin puolilämpimänä
Nyt iski ongelma johon ei helposti löytynyt ratkaisua. Passatti lähtee kylmänä käyntiin ilman ongelmia, mutta puolilämpimänä saa sahata useaan otteeseen ja pitkään. Pahimmillaan 3x20 sekuntia. Pahin tilanne on kun auto on seisonut luokkaa 4 tuntia, mutta ongelman esiin saantiin riittää ihan parin minuutin ajaminenkin.
Vempeleenä siis BDH koneinen VW Passat V6 TDi, mittarissa 170 000 km. Pumpun ajoitus on juuri tarkastettu ja säädetty. Ei vaikutusta ongelmaan. Vikakoodeja ei tule.
Onko raadilla ideoita?
Vempeleenä siis BDH koneinen VW Passat V6 TDi, mittarissa 170 000 km. Pumpun ajoitus on juuri tarkastettu ja säädetty. Ei vaikutusta ongelmaan. Vikakoodeja ei tule.
Onko raadilla ideoita?
Itse arvoin pumpun säätöjä ihan oikealla huoltamolla / eivät osanneet säätää oikeaa ennakkoa. Oireet juurikin tuollaiset. Tuli kuntoon kun säädin pumpun itse vag-comilla oikeaan ennakkoon. Kyseessä oli Ahu-kone. Liekö tuo sulla pumppusuutin? jolloin tuskin kyseessä sama ongelma.Jos olet 100 varma että pumpun ajoitus kohdallaan, niin seuraavaksi tulee 90 prosentin tiodennäköisyydellä moottorin lämpötilan tunnistus-anturi vika eli ei anna oikeaa infoa hehkutukselle moottorin lämpötilasta.
Joo, ei ole pumppari toi kone.
Vikakin on paikallistettu ja osaa dotellaan. Eli lämpötila-antiuri todettu vialliseksi. Antaa väärää lämpötilatietoa hehkutukselle vain jos moottorin lämpötila on noin välillä 20 - 70 astetta. Muuten sieltä tulee ihan oikea lukema. Lisäksi antaa oikean lukeman mittariston näytölle.
Hetken vaati tutkailua ja anturin jäähdyttelyä / lämmittelyä että toiminta selvisi.
Vikakin on paikallistettu ja osaa dotellaan. Eli lämpötila-antiuri todettu vialliseksi. Antaa väärää lämpötilatietoa hehkutukselle vain jos moottorin lämpötila on noin välillä 20 - 70 astetta. Muuten sieltä tulee ihan oikea lukema. Lisäksi antaa oikean lukeman mittariston näytölle.
Hetken vaati tutkailua ja anturin jäähdyttelyä / lämmittelyä että toiminta selvisi.
-
- -
- Viestit: 101
- Liittynyt: 31.3.2008 9:32
Jatketaampa tähän.
Passat 1z tekee tuota samaa.
-400 000 km
-Ei vikakoodeja
-Uusittu: hehkut, lämpöanturi, n75.
Pakkasella, kun hehkuttaa kauan, lähtee suht nätisti.
Pienen ajomatkan jälkeen n.1-2km saa hangata vallan mahdottomasti ja lopulta savuten silleen saattelemalla lähtee käymään.
Kuumana lähtee hyvin.
Kun irrottaa lämpöanturin johdon, että hehkuttaa kauan, saa käyntiin myös puolilämpimänä
Autolla on aika pajalle, jossa tarkoitus vaihtaa jakopää ja tehdä ruiskutusennakon ajoitus.
Voinko tehdä viimehetken kokeita pumpulle, putsailuja tai muuta?
Onko neuvoja?
Vag comia ei ole, mutta on V-checker pro kapula, millä nyt näkee koodit ja voi kuitata ne.
Onko kellään käyttökokemuksia ja tahtoa opastaa kapulan käytössä? Sillä pitäs pystyä kai tekemään muutakin?
Passat 1z tekee tuota samaa.
-400 000 km
-Ei vikakoodeja
-Uusittu: hehkut, lämpöanturi, n75.
Pakkasella, kun hehkuttaa kauan, lähtee suht nätisti.
Pienen ajomatkan jälkeen n.1-2km saa hangata vallan mahdottomasti ja lopulta savuten silleen saattelemalla lähtee käymään.
Kuumana lähtee hyvin.
Kun irrottaa lämpöanturin johdon, että hehkuttaa kauan, saa käyntiin myös puolilämpimänä
Autolla on aika pajalle, jossa tarkoitus vaihtaa jakopää ja tehdä ruiskutusennakon ajoitus.
Voinko tehdä viimehetken kokeita pumpulle, putsailuja tai muuta?
Onko neuvoja?
Vag comia ei ole, mutta on V-checker pro kapula, millä nyt näkee koodit ja voi kuitata ne.
Onko kellään käyttökokemuksia ja tahtoa opastaa kapulan käytössä? Sillä pitäs pystyä kai tekemään muutakin?
-
- -
- Viestit: 101
- Liittynyt: 31.3.2008 9:32
Minäkin sain autoni pajalta..
Vaihtoivat toiveideni mukaisesti jakohihnan ja säätivät ruiskutusennakon heittokellolla.
Itsehän olin jo vaihtanut hehkut ja lämpötilatunnistimen.
Vika ei korjaantunut, edelleen saan ottaa lämpötilatunnistimen johdon irti, että hehkuttaan kauan ja sit lähtee hiukan nikotellen pyörimään.
Paluulinjojen letkut ovat kuivat, pitää nyt vielä tarkistella.
Ei tuo nyt luulis vielä väljä olevan kun mittarissa vasta rapiat 400tkm..
Onko noissa mennyt kampiakselin asentotunnistimia? Ystäväläni oli hiukan vastaava vika 10 vuotta uudemmassa skodassa poistunut tunnistimen vaihdolla.
Vaihtoivat toiveideni mukaisesti jakohihnan ja säätivät ruiskutusennakon heittokellolla.
Itsehän olin jo vaihtanut hehkut ja lämpötilatunnistimen.
Vika ei korjaantunut, edelleen saan ottaa lämpötilatunnistimen johdon irti, että hehkuttaan kauan ja sit lähtee hiukan nikotellen pyörimään.
Paluulinjojen letkut ovat kuivat, pitää nyt vielä tarkistella.
Ei tuo nyt luulis vielä väljä olevan kun mittarissa vasta rapiat 400tkm..
Onko noissa mennyt kampiakselin asentotunnistimia? Ystäväläni oli hiukan vastaava vika 10 vuotta uudemmassa skodassa poistunut tunnistimen vaihdolla.
Eipä startin vaihdosta olliut suurta apua. Nyt kyllä pyörittää vauhdikkaasti ja lähtee helpommin käyntiin, mutta ei vieläkään niinkuin kuuluisi.
Onkohan tää se tapa jolla noi venttiilinnostajavikaiset oirehtii?
Lisäksi tuli tyhjäkäynnillä ikävä tärinä vempeleeseen. Onkohan vauhtipyöräkin vielä menossa vaihtoon?
Onkohan tää se tapa jolla noi venttiilinnostajavikaiset oirehtii?
Lisäksi tuli tyhjäkäynnillä ikävä tärinä vempeleeseen. Onkohan vauhtipyöräkin vielä menossa vaihtoon?
-
- uusi tulokas
- Viestit: 2
- Liittynyt: 7.1.2008 16:19
a4 b6 -01 aym koneella
kertokaa jos olette saanut vian korjattua..itellä sama ongelma 2.5 v6 kylmänä hyvin käyntiin ja kuumana vaan ei puolilämpimänä, sahauttaa 5sec jos lähtee sittenkään käyntiin. auto vielä koe ajossa liikkeeltä mutta en osta jos en saa korjattua vikaa kohtuu pienellä euro määrällä.
-
- -
- Viestit: 101
- Liittynyt: 31.3.2008 9:32
Edellinen trolli kannattaa unohtaa. Ottaa jakohihnan suojakopat pois ja kiristää ensin hihnan, jos on pois merkeistä. Siin on kiristinrullan vieressä tollaiset väkäset jotka pitää osua kohikkain, sit on oikea kireys. Läppärin kans sit kattoo mis menee nyt jako...jos ei o viel arvoissa, niin avaa nokan päästä pumpun hihnapyörän pultit ja kääntää aikaisemmalle.
Täs vähä kuvallista opastetta; http://evvk.1g.fi/kuvat/Diudi/random/pumpun_ajoitus.gif
Täs vähä kuvallista opastetta; http://evvk.1g.fi/kuvat/Diudi/random/pumpun_ajoitus.gif
-
- -
- Viestit: 101
- Liittynyt: 31.3.2008 9:32
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa