VW 2.5TDi ei lähde käyntiin puolilämpimänä

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

juksii
-
Viestit: 331
Liittynyt: 11.8.2005 17:12

VW 2.5TDi ei lähde käyntiin puolilämpimänä

ViestiKirjoittaja juksii » 23.3.2012 19:34

Nyt iski ongelma johon ei helposti löytynyt ratkaisua. Passatti lähtee kylmänä käyntiin ilman ongelmia, mutta puolilämpimänä saa sahata useaan otteeseen ja pitkään. Pahimmillaan 3x20 sekuntia. Pahin tilanne on kun auto on seisonut luokkaa 4 tuntia, mutta ongelman esiin saantiin riittää ihan parin minuutin ajaminenkin.

Vempeleenä siis BDH koneinen VW Passat V6 TDi, mittarissa 170 000 km. Pumpun ajoitus on juuri tarkastettu ja säädetty. Ei vaikutusta ongelmaan. Vikakoodeja ei tule.

Onko raadilla ideoita?

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 28.3.2012 20:26

Itse arvoin pumpun säätöjä ihan oikealla huoltamolla / eivät osanneet säätää oikeaa ennakkoa. Oireet juurikin tuollaiset. Tuli kuntoon kun säädin pumpun itse vag-comilla oikeaan ennakkoon. Kyseessä oli Ahu-kone. Liekö tuo sulla pumppusuutin? jolloin tuskin kyseessä sama ongelma.Jos olet 100 varma että pumpun ajoitus kohdallaan, niin seuraavaksi tulee 90 prosentin tiodennäköisyydellä moottorin lämpötilan tunnistus-anturi vika eli ei anna oikeaa infoa hehkutukselle moottorin lämpötilasta.

tekki
-
Viestit: 445
Liittynyt: 5.9.2011 16:59

ViestiKirjoittaja tekki » 28.3.2012 20:44


juksii
-
Viestit: 331
Liittynyt: 11.8.2005 17:12

ViestiKirjoittaja juksii » 29.3.2012 12:27

Joo, ei ole pumppari toi kone.

Vikakin on paikallistettu ja osaa dotellaan. Eli lämpötila-antiuri todettu vialliseksi. Antaa väärää lämpötilatietoa hehkutukselle vain jos moottorin lämpötila on noin välillä 20 - 70 astetta. Muuten sieltä tulee ihan oikea lukema. Lisäksi antaa oikean lukeman mittariston näytölle.

Hetken vaati tutkailua ja anturin jäähdyttelyä / lämmittelyä että toiminta selvisi.

KariS
-
Viestit: 740
Liittynyt: 16.12.2004 21:27

ViestiKirjoittaja KariS » 29.3.2012 13:00

Eikös tossakin ole erikseen mittarin ja ecun anturit? Oli samankaltainen vika omassanikin ja anturit uusimalla parani.

juksii
-
Viestit: 331
Liittynyt: 11.8.2005 17:12

ViestiKirjoittaja juksii » 29.3.2012 20:12

Joo, tai siis saman anturipalikan sisällä on kaksi eri anturia. Palikasta lähtee 4 johtoa.

Se hiukan vei aluksi harhaan kun kuvittelin että kunnossa se on kun mittarilla näkyy oikea lukema. En sitten tajunnut että niitä on kaksi siellä sisällä vaikka ihan selvästi lähti se neljä johtoa. :)

Mika B
-
Viestit: 382
Liittynyt: 5.1.2007 10:38

ViestiKirjoittaja Mika B » 29.3.2012 20:28

Joo, tai siis saman anturipalikan sisällä on kaksi eri anturia. Palikasta lähtee 4 johtoa.


Missäpäin tuo anturi on? Samaa oiretta omassakin (AYM).

tekki
-
Viestit: 445
Liittynyt: 5.9.2011 16:59

ViestiKirjoittaja tekki » 29.3.2012 20:34

TDI:n pitäis lähteä käyntiin +20...+70 -asteisena ilman hehkutustakin. Jos lämpötila-anturi antaa väärää lukemaa, niin polttoaineen syöttömäärä voi olla liian pieni startatessa, ja sen takia saa hangata pitkään.

juksii
-
Viestit: 331
Liittynyt: 11.8.2005 17:12

ViestiKirjoittaja juksii » 8.4.2012 14:03

Ainakin omassani anturi löytyy vesiletkun juuresta pumpun vasemmalta puolen kun katsotaan auton edestä päin.

persetinpersetti
-
Viestit: 101
Liittynyt: 31.3.2008 9:32

ViestiKirjoittaja persetinpersetti » 10.4.2012 11:37

Jatketaampa tähän.
Passat 1z tekee tuota samaa.

-400 000 km
-Ei vikakoodeja
-Uusittu: hehkut, lämpöanturi, n75.

Pakkasella, kun hehkuttaa kauan, lähtee suht nätisti.
Pienen ajomatkan jälkeen n.1-2km saa hangata vallan mahdottomasti ja lopulta savuten silleen saattelemalla lähtee käymään.
Kuumana lähtee hyvin.
Kun irrottaa lämpöanturin johdon, että hehkuttaa kauan, saa käyntiin myös puolilämpimänä

Autolla on aika pajalle, jossa tarkoitus vaihtaa jakopää ja tehdä ruiskutusennakon ajoitus.
Voinko tehdä viimehetken kokeita pumpulle, putsailuja tai muuta?
Onko neuvoja?

Vag comia ei ole, mutta on V-checker pro kapula, millä nyt näkee koodit ja voi kuitata ne.
Onko kellään käyttökokemuksia ja tahtoa opastaa kapulan käytössä? Sillä pitäs pystyä kai tekemään muutakin?

juksii
-
Viestit: 331
Liittynyt: 11.8.2005 17:12

ViestiKirjoittaja juksii » 12.4.2012 9:48

Noniin, uusi lämpötila-anturi paikallaan. Nyt on lämpötilat oikein mutta ei se tuohon käynnistymiseen tuntunut vaikuttavan.

Mitähän sitä seuraavaksi keksisi?

diffas
-
Viestit: 873
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 12.4.2012 15:18

Ettei nyt olis sama mikä 99% näistä tapauksista, eli pumppu myöhäisellä. Vuotavat paluulinjat suuttimis aiheuttaa käynnistysoiretta

juksii
-
Viestit: 331
Liittynyt: 11.8.2005 17:12

ViestiKirjoittaja juksii » 12.4.2012 17:09

Pumppu on tarkastettu ja säädetty.

Paluulinjat täytynee ottaa seuraavaksi työn alle. Tosin kuvittelen (kun en mistään mitään tiedä) että vuotavat paluulinjat vaikuttaisivat myös kylmänä. Vai onko kylmänä niin paljon enemmän syöttöä että ei vaikuta?

juksii
-
Viestit: 331
Liittynyt: 11.8.2005 17:12

ViestiKirjoittaja juksii » 19.4.2012 18:18

Nyt viimeisin diagnoosi aiheeseen on että startti ei pyöritä riittävän vauhdikkaasti. Uusi startti maanantaina kiinni ja katsotaan sitten mitä tapahtuu.

persetinpersetti
-
Viestit: 101
Liittynyt: 31.3.2008 9:32

ViestiKirjoittaja persetinpersetti » 27.4.2012 12:08

Minäkin sain autoni pajalta..

Vaihtoivat toiveideni mukaisesti jakohihnan ja säätivät ruiskutusennakon heittokellolla.
Itsehän olin jo vaihtanut hehkut ja lämpötilatunnistimen.

Vika ei korjaantunut, edelleen saan ottaa lämpötilatunnistimen johdon irti, että hehkuttaan kauan ja sit lähtee hiukan nikotellen pyörimään.

Paluulinjojen letkut ovat kuivat, pitää nyt vielä tarkistella.
Ei tuo nyt luulis vielä väljä olevan kun mittarissa vasta rapiat 400tkm..

Onko noissa mennyt kampiakselin asentotunnistimia? Ystäväläni oli hiukan vastaava vika 10 vuotta uudemmassa skodassa poistunut tunnistimen vaihdolla.

juksii
-
Viestit: 331
Liittynyt: 11.8.2005 17:12

ViestiKirjoittaja juksii » 2.5.2012 16:44

Eipä startin vaihdosta olliut suurta apua. Nyt kyllä pyörittää vauhdikkaasti ja lähtee helpommin käyntiin, mutta ei vieläkään niinkuin kuuluisi.

Onkohan tää se tapa jolla noi venttiilinnostajavikaiset oirehtii?

Lisäksi tuli tyhjäkäynnillä ikävä tärinä vempeleeseen. Onkohan vauhtipyöräkin vielä menossa vaihtoon?

vootilaane
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 7.1.2008 16:19

a4 b6 -01 aym koneella

ViestiKirjoittaja vootilaane » 30.1.2013 8:27

kertokaa jos olette saanut vian korjattua..itellä sama ongelma 2.5 v6 kylmänä hyvin käyntiin ja kuumana vaan ei puolilämpimänä, sahauttaa 5sec jos lähtee sittenkään käyntiin. auto vielä koe ajossa liikkeeltä mutta en osta jos en saa korjattua vikaa kohtuu pienellä euro määrällä.

persetinpersetti
-
Viestit: 101
Liittynyt: 31.3.2008 9:32

ViestiKirjoittaja persetinpersetti » 30.1.2013 10:04

Ka mie löysäsin ruiskupumpun ruuvit ja löin lekalla muutaman kerran pumpun kylkeen, että meni aikasemmalle. Tuli kuntoon sillä, eikä maksana mittää :D

diffas
-
Viestit: 873
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 30.1.2013 11:20

Edellinen trolli kannattaa unohtaa. Ottaa jakohihnan suojakopat pois ja kiristää ensin hihnan, jos on pois merkeistä. Siin on kiristinrullan vieressä tollaiset väkäset jotka pitää osua kohikkain, sit on oikea kireys. Läppärin kans sit kattoo mis menee nyt jako...jos ei o viel arvoissa, niin avaa nokan päästä pumpun hihnapyörän pultit ja kääntää aikaisemmalle.

Täs vähä kuvallista opastetta; http://evvk.1g.fi/kuvat/Diudi/random/pumpun_ajoitus.gif

persetinpersetti
-
Viestit: 101
Liittynyt: 31.3.2008 9:32

ViestiKirjoittaja persetinpersetti » 30.1.2013 11:43

Kyllä se kannattaa kunnolla laittaa tietysti jos on välineet ja aikaa. Minua vi'''ti ja oli kiire. Lekasäätö auttoi tuolloin ja jos nykyinen peli aloittaa saman temppuilun, niin on mulla vielä se leka tallessa..


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa