Skoda Octavia 1.9TDI AHF ei lähde käyntiin / hehkunvalo ei
Valvoja: ffp jäsenet
Skoda Octavia 1.9TDI AHF ei lähde käyntiin / hehkunvalo ei
syty.
Mamma oli torstai-iltana lyönyt roikan kiinni autoon, kun tultiin yöllä reissusta ja aikaisin aamulla oli lähtö uudelleen. Virtajohto oli ollut seinässä ja autossa letkulämmitin huutanut koko yön. Ihmettelinkin aamulla miten kone on lämmin. Nyt auto ei hehkuta=ei lähde käyntiin. Ilmeisesti kone liian lämmin ettei hehkuta ja kun ei hehkuta=ei lähde käyntiin? Seisonut tunnin tuolla -5 asteen pakkasessa ja nyt alkaa lohko olla viileä. Olisiko ideoita mikä vika tuossa on ettei auto käynnisty? Auto ei edes yritä käyntiin, vaikka kyllä sen pitäisi il,an hehkutustakin lähteä nollassa asteessa roikasta käyntiin, vaikka hehku on pimeänä.
Hehkunrele on vaihdettu uuteen marraskuussa, mutta sehän ei meinaa mitään. Vag-com varmaan pitää hankkia, että saisi luettua nuo vikakoodit, mutta ensin kysyn hieman neuvoja onko muilla olluit samanlaisia ongelmia?
Mamma oli torstai-iltana lyönyt roikan kiinni autoon, kun tultiin yöllä reissusta ja aikaisin aamulla oli lähtö uudelleen. Virtajohto oli ollut seinässä ja autossa letkulämmitin huutanut koko yön. Ihmettelinkin aamulla miten kone on lämmin. Nyt auto ei hehkuta=ei lähde käyntiin. Ilmeisesti kone liian lämmin ettei hehkuta ja kun ei hehkuta=ei lähde käyntiin? Seisonut tunnin tuolla -5 asteen pakkasessa ja nyt alkaa lohko olla viileä. Olisiko ideoita mikä vika tuossa on ettei auto käynnisty? Auto ei edes yritä käyntiin, vaikka kyllä sen pitäisi il,an hehkutustakin lähteä nollassa asteessa roikasta käyntiin, vaikka hehku on pimeänä.
Hehkunrele on vaihdettu uuteen marraskuussa, mutta sehän ei meinaa mitään. Vag-com varmaan pitää hankkia, että saisi luettua nuo vikakoodit, mutta ensin kysyn hieman neuvoja onko muilla olluit samanlaisia ongelmia?
Korilla 302tkm, vaihtomoottorilla 74tkm, jakoremppa tehty moottorinvaihdon yhteydessä 6000km sitten ja auto sammutettiin ihan normaalisti ajon jälkeen (Jälkikäytettiin normaalit 2min). Tämän jälkeen jätettiin lämpimänä letkulämmittimen jatkoksi eikä lähtenyt enään 5 tunnin roikassa olon jälkeen käyntiin. Yöllä oli kumminkin -15 astetta pakkasta.
Tuossa hieman tarinaa edellisestä "pikkuviasta":
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=15 ... ht=octavia
Tuossa hieman tarinaa edellisestä "pikkuviasta":
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=15 ... ht=octavia
Toisessa topicissa joku oli kirjoitellut että nuissa marmorin 109 releissä on jo ostettaessa ollut kylmäjuotoksia.
Ei oikeen 100% selkoa saa että sahaako startti normaalisti mutta jos sahaa niin tuo hehkun rele on eka paikka mistä alottaa. Ja muutenkin, jos ei edes vilkauta hehkua... Muistaakseni oma värkki vilautti kesäkuumillakin merkkivaloa pikkusen.
Itellä oli golffissa hehkun releen pohja hiukkasen horo niin sai vikaa hieman etsiä.
Ei oikeen 100% selkoa saa että sahaako startti normaalisti mutta jos sahaa niin tuo hehkun rele on eka paikka mistä alottaa. Ja muutenkin, jos ei edes vilkauta hehkua... Muistaakseni oma värkki vilautti kesäkuumillakin merkkivaloa pikkusen.
Itellä oli golffissa hehkun releen pohja hiukkasen horo niin sai vikaa hieman etsiä.
Tuo ajonesto on kuollut kortti, koska sillä ei ole käsittääkseni mitään yhteyttä hehkunvaloon. Tuosta Päävirtareleestä luin itsekkin. Mistähän tuo mahtaa löytyä käytännössä, niin voisi testata huomenna. Alfamer:n korjausoppaasta ei nopealla selauksella löytynyt tuota releen sijaintia.
Auto kyllä starttaa/sahaa ihan normaalisti. Tuota hehkun relettä ne arpoivat tuolla kauhukorjaamossa ja ostivat jopa uuden sellaisen + vaihtoivat.
Auto kyllä starttaa/sahaa ihan normaalisti. Tuota hehkun relettä ne arpoivat tuolla kauhukorjaamossa ja ostivat jopa uuden sellaisen + vaihtoivat.
Golffissa löytyi kun purki kuskin jalkatilasta muovit.
Googelin kuvahakuhun golf glow plug relay niin löytyy jotain. Ocusta ei tietoa eikä pikaisella haulla löytynyt apuja, mutta veikkaisin samaa paikkaa.
Edit: Omankin meinasin vaihtaa, mutta sama on paikallaan edelleen. Kolvasin tinaukset uusiksi ja taittelin sieltä releen pohjasta vähä käpäliä tiukemmalle niin pelittää, kun oli se pohja horo.
Googelin kuvahakuhun golf glow plug relay niin löytyy jotain. Ocusta ei tietoa eikä pikaisella haulla löytynyt apuja, mutta veikkaisin samaa paikkaa.
Edit: Omankin meinasin vaihtaa, mutta sama on paikallaan edelleen. Kolvasin tinaukset uusiksi ja taittelin sieltä releen pohjasta vähä käpäliä tiukemmalle niin pelittää, kun oli se pohja horo.
Noin itsekkin aina katsonut, että hehkunvalo välähtää aina. Nyt ei tee edes sitä. Tarkemmin kun mietin, niin vasemmalta puolelta mittaristoa on joskus aina kuulunut ajaessa releen naputusta, vaikka en ole mitään valoja tai vastaavia käyttänyt. HEhkunrele löytyy ainakin ratin vasemmalta puolelta suojamuovien alta. Pitää lähteä tässä kohta tuonne pihalle ihmettelemään.
Kerrankin aurinko paistaa risukasaan. Lähdin loogisesti käymään sulakkeita ensin läpi ja viaksi paljastui 15 amp palanut sulake (Jokuhan tuon on aiheuttanut). Japanilaisista autoista, kun siirtyi näihin helvetin koneisiin, niin tuossa sulakeboxin kannessa ei ollut mitään tietoa mikä sulake tuo oli. Linkki kuvaan. Tuosta Esko Maunon / Alfamer:n korjausoppaastakaan ei ole apua, kun sieltä ei löydy sulaketaulun järjestystä. Hehku kyllä lähti heti toimimaan ja auto käyntiin, kun vaihtoi tuon sulakkeen.
http://img818.imageshack.us/img818/3553 ... erasia.jpg
http://img818.imageshack.us/img818/3553 ... erasia.jpg
Tuon mukaan olisi engine management ja pitäisi olla 30A sulakekin dieselissä :/
http://imageshack.dk/imagesfree/LiR75763.jpg
http://imageshack.dk/imagesfree/LiR75763.jpg
HanhiEmo saitko mistä tuon sulakekaavion (Ihan varmuuden vuoksi kysyn, että onko oikea kaavio). Autonihan on ykköskoppainen 1.9TDI Skoda Octavia combi ja vuosimalli 99.
Sillä seuraavat sulakkeet oli väärin tuon kaavion mukaan:
F10 5 amp (Nyt 15amp)
F15 10 amp (Nyt 5amp)
F16 10 amp (Nyt 5 amp)
F20 15 amp (Nyt 10 amp)
F22 5 amp (Nyt 7.5 amp)
F27 15 amp (Nyt 10 amp)
F29 10 amp (Nyt 15 amp)
F32 30 amp (Nyt 15 amp)
F35 15 amp (Nyt 20 amp)
F42 25 amp (Nyt 15 amp)
Sillä seuraavat sulakkeet oli väärin tuon kaavion mukaan:
F10 5 amp (Nyt 15amp)
F15 10 amp (Nyt 5amp)
F16 10 amp (Nyt 5 amp)
F20 15 amp (Nyt 10 amp)
F22 5 amp (Nyt 7.5 amp)
F27 15 amp (Nyt 10 amp)
F29 10 amp (Nyt 15 amp)
F32 30 amp (Nyt 15 amp)
F35 15 amp (Nyt 20 amp)
F42 25 amp (Nyt 15 amp)
Viimeksi muokannut -karppa-, 11.3.2012 18:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 39 vierailijaa