Golf IV GTI TDI käynnistysongelma

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

JTAP
-
Viestit: 21
Liittynyt: 11.12.2011 23:07

Golf IV GTI TDI käynnistysongelma

ViestiKirjoittaja JTAP » 2.3.2012 21:51

Eli otsikon mukainen kulkine tuli ostettua eilen, muuten toimii hyvin ja kone järjissään, mutta lämpimänä lähtee huonosti käyntiin, kylmänä kuin palmun alta. Toinen juttu mikä kiinnostaisi, mikähän kone tuollasissa on? En ole kerennyt enemmin perehtyä, sen verran tiedän, että syöttöpumpulla ja 110hv.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 2.3.2012 23:25

Moottorin malli löytyy mallitarrasta joka taas on huoltokirjan sisäkannessa tai ekoilla sivuilla.

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 4.3.2012 0:19

Moottorin pitäs olla AHF tai ASV... löytyy myös tarrasta peräkontista verhoilun alta, sekä mahdollisesti jakopään suojakotelosta (ainakin itselläni on tarra ahtoputken alla piilossa, golffissa varmaan ihan näkyvillä oljyntäyttökorkin vieressä, toki moottorin suojamuovi on otettava ensin pois)

Käyntiinlähtöön vois kai vaikuttaa ainakin ajoitus.. kannattaa laittaa auto piuhan päähän ja tarkistaa, noni kun jättää jakopääremontin yhteydessä säätämättä kohdalleen.. luotetaan vaan merkkeihin... Vaikka aina se pitäisi säätää tietokoneen kanssa.

mmak
-
Viestit: 55
Liittynyt: 18.11.2006 15:02

ViestiKirjoittaja mmak » 4.3.2012 3:56

Ja jos on lottovoittaja, niin koneena on perati AFN.. Tuossa todennakoisesti on kulahtanut lampotila-anturi, kannattaa tuo tarkastaa. Epailen ajoituksia, jos tuo kylmasta kaynnistyy kuin palmun alta. Myos ilmavaivoja voi olla jossain pain konetta, perinteisesti pa-suodattimen paluupuolella. Et maininnut vuotta ja kilometreja? Jos on melkein puoli miljoonaa rullattu, niinkuin entinen oma mk3 GT gofl AFN koneella, niin lienee meneva kuluneiden suutinkarkien piikkiin...

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 4.3.2012 11:33


JTAP
-
Viestit: 21
Liittynyt: 11.12.2011 23:07

ViestiKirjoittaja JTAP » 12.3.2012 22:56

Auto on siis -98 ja nyt 245tkm ajettu (ostaessa 240tkm). Periaatteessa molemmat olis helppo laittaa itse, oli se sitten anturista tai ajotuksista kiinni mutta tuli varattua huolto tuolle kun on kilometrihuoltokin ajankohtanen. Huoltokirjasta ei jostain syystä selvinnyt moottorin tyyppikoodi, jos ei kellään ole varmaa tietoa pitää varmaan katsella konehuoneesta kunhan kerkeää.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa