Passat -98 1,9 TDI 81 kW Jakopäärempan jälkeen tehoton
Valvoja: ffp jäsenet
Passat -98 1,9 TDI 81 kW Jakopäärempan jälkeen tehoton
Elikkäs pasuunaan on tehty jakopääremppa alle viikko sitten. Hihnarempassa vaihdoin vain hihnan, kiristäjän ja vesipumpun. Jakopään osien lisäksi vaihdoin hehkutulpat. Merkkasin joka rattaaseen merkin vanhan hihnan ollessa paikalla kun rattaiden YKK merkkejä ei helpolla löytynyt. Onko hihnapyörien merkkaaminen vanhan hihnan ollessa paikallaan ja uuden asennus näillä merkeillä ihan käypä tyyli hoitaa homma vai pitääkö aina mennä tuon YKKn kautta?
Nyt rempan jälkeen passatti starttaa hieman pidempään kuin aikaisemmin ja tehot tuntuu olevan välillä kateissa. Liekö tässä ajoitus kuitenkin pykälän pielessä? tarkastin kyllä merkkien sijainnin oikeellisuuden hihnan kiristämisen jälkeen.
Jakopään jälkeen hehkutulppia vaihtaessani sohaisin tieltä yhtä suutinten välillä kulkevaa alipaineletkua jonka kuori mureni käsiin. Liekö tämä syynä mihinkään?
Onko ideoita? Pitääkö taas ryhtyä purkuhommiin?
Nyt rempan jälkeen passatti starttaa hieman pidempään kuin aikaisemmin ja tehot tuntuu olevan välillä kateissa. Liekö tässä ajoitus kuitenkin pykälän pielessä? tarkastin kyllä merkkien sijainnin oikeellisuuden hihnan kiristämisen jälkeen.
Jakopään jälkeen hehkutulppia vaihtaessani sohaisin tieltä yhtä suutinten välillä kulkevaa alipaineletkua jonka kuori mureni käsiin. Liekö tämä syynä mihinkään?
Onko ideoita? Pitääkö taas ryhtyä purkuhommiin?
Liekö tässä ajoitus kuitenkin pykälän pielessä?
Nokkapyörässä on ihan portaaton säätö ja samoin pumppua kääntämällä saa sen ajoitettua.
Yleensä nuo tussumerkerkeillä tehdyt jakopäärempat pitään aina tehä uudelleen et saa ajoitukset kohdilleen.
Jakopään jälkeen hehkutulppia vaihtaessani sohaisin tieltä yhtä suutinten välillä kulkevaa alipaineletkua jonka kuori mureni käsiin. Liekö tämä syynä mihinkään?
Tuohan on polttoaine letku ja varmasti on vaikutusta jos alkaa vuotaa ja vetää sieltä ilmaa.
-
- -
- Viestit: 321
- Liittynyt: 4.11.2009 7:56
-
- -
- Viestit: 104
- Liittynyt: 22.12.2010 15:14
"Jakopään jälkeen hehkutulppia vaihtaessani sohaisin tieltä yhtä suutinten välillä kulkevaa alipaineletkua jonka kuori mureni käsiin. Liekö tämä syynä mihinkään? "
Kyseessä on ylivuotoletku jos suuttimelta ylimääräinen polttoaine menee takaisin tankkiin. Jos vuotaa, sen kyllä huomaa taatusti. Sen verran holvaa sitä polttoainetta että ei voi olla haistamatta ja näkemättä auton alle kurkatessa.
Vaggine tossa jo kertokin niistä ajotus "merkeistä". Lisään vinkkinä vielä että siinä pumpun hihnapyörässä on pinempi reikä minkä hollaat lohkossa olevaan vastaavan reikään vaikka jollain sopivan kokoisella pitkällä hylsyllä. Ja se nokka-akselin pyörä pitää käyttää löysällä jotta kaikki merkit tulee kohalle. Näin oli ainakin afn myllyssä.
Kyseessä on ylivuotoletku jos suuttimelta ylimääräinen polttoaine menee takaisin tankkiin. Jos vuotaa, sen kyllä huomaa taatusti. Sen verran holvaa sitä polttoainetta että ei voi olla haistamatta ja näkemättä auton alle kurkatessa.
Vaggine tossa jo kertokin niistä ajotus "merkeistä". Lisään vinkkinä vielä että siinä pumpun hihnapyörässä on pinempi reikä minkä hollaat lohkossa olevaan vastaavan reikään vaikka jollain sopivan kokoisella pitkällä hylsyllä. Ja se nokka-akselin pyörä pitää käyttää löysällä jotta kaikki merkit tulee kohalle. Näin oli ainakin afn myllyssä.
"Vauhtipyörässä on merkki ja venakopan kannen kun otata pois, niin nokka-akselin tulipellin puoleisessa päässä on hahlo, johon menee 4mm lattarauta tms. kun alakerta on kohdillaan."
Mites kun venttiilikopan aukoo niin tartteeko jotain tiivisteitä uusia?
Aamulla puran ja raportoin kun on valmista..
Onko nokka akselissa vääränkätiset kierteet vai normaalit?
Mites kun venttiilikopan aukoo niin tartteeko jotain tiivisteitä uusia?
Aamulla puran ja raportoin kun on valmista..
Onko nokka akselissa vääränkätiset kierteet vai normaalit?
Ei ole oikeen parempaa kuin tuo:
http://www.elisanet.fi/garage/huollot/nokkahihna.html
Eli sieltä kuskin puolelta konetta kun tihrustelet, niin pitäisi tuo soikean muotoinen reika löytyä, josta näet vauhtipyörän merkin.
Venakoppaan uusi tiiviste tai sitten jotain tiivisteliimaa/massaa. Hyvin piti ainakin itellä tiivisteliima, vaikka useamman kerran tuli auottua.
Edit: Tossa laittamassani linkissä puhutaan kampiakselin siivapyörän pultin vaihdosta.
Siinä on sekoitettu termit ja siitä keskipulttia ei tartte avata/vaihtaa! Varmaan oletkin sen kyllä todennut kun ekaa kertaa vaihtelit hihnaa.
http://www.elisanet.fi/garage/huollot/nokkahihna.html
Eli sieltä kuskin puolelta konetta kun tihrustelet, niin pitäisi tuo soikean muotoinen reika löytyä, josta näet vauhtipyörän merkin.
Venakoppaan uusi tiiviste tai sitten jotain tiivisteliimaa/massaa. Hyvin piti ainakin itellä tiivisteliima, vaikka useamman kerran tuli auottua.
Edit: Tossa laittamassani linkissä puhutaan kampiakselin siivapyörän pultin vaihdosta.
Siinä on sekoitettu termit ja siitä keskipulttia ei tartte avata/vaihtaa! Varmaan oletkin sen kyllä todennut kun ekaa kertaa vaihtelit hihnaa.
-
- -
- Viestit: 104
- Liittynyt: 22.12.2010 15:14
Kyllä siellä vauhtipyörällä on se merkki. Se aukko kytkinkopassa mistä pitäs näkyä sen merkin on kieltämättä hieman piilossa. Itekkin sitä kattelin ja noiduin että varmalla ole ole mitään.... Mutta sitten se löyty kun kansi ja kaikki ylimääräinen siitä ympäriltä oli pois.
Oisko tästä apua?
http://www.elisanet.fi/garage/huollot/nokkahihna.html
Siitä nokka-akselin pultin kierteen suunnasta ei mitään muisti kuvaa. Mutta jos ei siitä alfamerissa ole mainintaa niin olettas sen olevan normaali.
Oisko tästä apua?
http://www.elisanet.fi/garage/huollot/nokkahihna.html
Siitä nokka-akselin pultin kierteen suunnasta ei mitään muisti kuvaa. Mutta jos ei siitä alfamerissa ole mainintaa niin olettas sen olevan normaali.
kiitokset kaikille hyvistä neuvoista. Joku oli laittanu siihen vauhtipyötän tarkastusaukon eteen hirmu nipun piuhoja mutta löytyhän se sieltä hirveen hakemisen jälkeen. Ei illalla jaksanu ajaa ku hallilta kotio pari kilsaa jonon mukana joten täytyy tehot testailla tänään. Muille enskertalaisille sanoisin että kannattaa hakea ajoitusmerkit kohilleen heti kerralla. Se on helpompi kuin tehä kakskertaa. Eikä tuo niin vaikeata lopulta ollut.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa