Touran ja Termotop v
Valvoja: ffp jäsenet
Touran ja Termotop v
Eli tourani on pajalla ja webasto sylissä. Korjaamon tuomio oli, että ohjain paskana ja pitää uusia koko paska. Sovittiin sitten, että näin menetellään, onhan se webaston rimpula jo viisi vuotta vanha. No sitten taas puhelin soi ja a kuulemma pitäisi vielä uusia pumppu, koska entinen on vääränlainen. Tarvikepumppu kuulemma, minusta toiminut ihan normaalisti siihen asti kun webaston rimpula meni yli 20 asteen pakkasilla lukkoon.
Pari kysymystä:
Onko alkuperäisasenteisessa touranin webastossa erillinen sähköpumppua, jos ei ole kelloa asennettuna?
Onko 250 euroa webaston vesipumpusta oikea hinta asennettuna?
Saako jostakin touraniin maskinsuojia talveksi vai pitääkö jatkaa "pahvia ja nippusiteitä" linjalla? On meinaan tasan viimeinen tonnin remontti tohon paskavehkeeseen.
Missä päin nahkahousumaata on webaston tehdas? Aattelin käydä heittämässä ton vanhan ikkunasta sinään ikään kuin asikaspalautteena....
Pari kysymystä:
Onko alkuperäisasenteisessa touranin webastossa erillinen sähköpumppua, jos ei ole kelloa asennettuna?
Onko 250 euroa webaston vesipumpusta oikea hinta asennettuna?
Saako jostakin touraniin maskinsuojia talveksi vai pitääkö jatkaa "pahvia ja nippusiteitä" linjalla? On meinaan tasan viimeinen tonnin remontti tohon paskavehkeeseen.
Missä päin nahkahousumaata on webaston tehdas? Aattelin käydä heittämässä ton vanhan ikkunasta sinään ikään kuin asikaspalautteena....
On.Onko alkuperäisasenteisessa touranin webastossa erillinen sähköpumppua, jos ei ole kelloa asennettuna?
Ihan alueella.Onko 250 euroa webaston vesipumpusta oikea hinta asennettuna?
Missä päin nahkahousumaata on webaston tehdas? Aattelin käydä heittämässä ton vanhan ikkunasta sinään ikään kuin asikaspalautteena....
Älä webastoa syytä, webasto ei olisi missään nimessä halunnut koskaan kehittää venturia
(tärkein ominaisuus syttyä täydelle teholle parissakymmenessä sekunnissa, ei siis varmasti ja puhtaasti), mutta VAG ehdottomasti tuollaisen halusi. Jos webasto ei olisi suostunut, niin kauppa olisi luultavasti mennyt Eberille. Nyt VAG:n porukka on hyväksynyt erheensä ja Ventur korvautuu EVO:lla.
Paras Ventur korjaus on mielestäni, laittaa jälkiasennus EVO tilalle ja koodata lisälämmitin autosta pois. Näin huollot käy fiksummin, edullisemmin ja turha karstoittuminen jää pois.
-07 ja uudempiin löytyy sekä kovia että pehmoisia viimasuojia mutta vanhakeulaiseen en ole ainakaan itse löytänyt.
Meillä Touranissa edelleen alkuperäinen lämmitin vuodelta 2004, kerran purettu, puhdistettu palopesä ja vaihdettu käytetty hehkutulppa karstoittuneen tilalle ja tass pelaa..
Tällaisen ohjelistan tein meille duuniin asiakkaille jaettavaksi:
Vinkkejä webaston toimintahäiriöihin.
-vältä lyhyttä ajoa jos autossa on ajon aikana automaattisesti toimiva lisälämmitin, lyhyt ajomatka lisää voimakkaasti palokarstan muodostumista palopesään ja hehkutulppaan joka taas aiheuttaa käynnistymishäiriöitä ja savutusta
-pidä tankissa aina vähintään 1/4 polttoainetta, näin vältytään liian alhaisen polttoainemäärän aiheuttamalta lämmittimen pysähdykseltä, lämmityssyklin alkuvaiheessa tapahtuva pysäyttäminen lisää palokarstan muodostumista palopesään
-tankkaa syksyllä talvi- tai arktislaatuista dieseliä tankkiin heti kun se on mahdollista, näin saadaan webaston polttoainelinjaan ja pa-pumppuun talvilaatuista dieseliä jo ennen pakkasten tuloa, webastossa oleva kesädiesel aiheuttaa polttoaineen jähmettymisen ja toimintahäiriöitä paljon aikaisemmassa vaiheessa kuin moottorissa johtuen webaston pa-linjan pienistä kanavista
-tankkaa arktista diesel laatua jos kovia pakkasia (-20C tai enemmän) on tulossa, pääkaupunkiseudulla arktista laatua saa useammaltakin asemalta, sen jähmepiste on huomattavasti korkeammalla kuin normaalin talvilaadun
-jos autossa on webaston lisäsarja, ts ajastinkello kojetaulussa ja/tai kaukosäädin, kannattaa webaston antaa aina käydä syklinsä loppuun, tällöin laite kuumenee normaaliin käyntilämpötilaansa ja karstanmuodostus vähenee merkittävästi, myös ns. koekäyttö kannattaa tehdä hyvissä ajoin ennen pakkasten tuloa syksyllä, näin varmistetaan että lämmitin toimii sitten pakkasten tultua
-akun varaustila on pidettävä korkeana talvisin, 30min webaston käyttö edellyttää vähintään saman kestoisen ajomatkan suorittamista jotta akun varaustila palautuu ennalleen, kovilla pakkasilla ajomatkan pituus saattaa olla jopa moninkertainen
-jos ajomatkat autolla ovat lyhyitä on ns. akkuvahti (esim Defa multicharger) viisas ratkaisu, se pitää akun varauksen korkealla ja tietyt akkuvahdit (esim Defa multicharger 1210) pystyvät myös syöttämään akkuun 10A käyttövirtaa jolloin webaston käyttö verkkojohto kytkettynä ei juurikaan laske akun varaustilaa. Akkuvahti asennetaan autoon kiinteästi ja verkkojohdon voi pitää kytkettynä autoon aina kun se seisoo kotipihalla, tällöin akkuvahdin elektroniikka pitää varaustilan 100%, Defa mc 1210 maksimi teho on 155w joten virrankulutuskin on varsin pieni.
Saa jakaa.. :)
Meillä Touranissa edelleen alkuperäinen lämmitin vuodelta 2004, kerran purettu, puhdistettu palopesä ja vaihdettu käytetty hehkutulppa karstoittuneen tilalle ja tass pelaa..
Tällaisen ohjelistan tein meille duuniin asiakkaille jaettavaksi:
Vinkkejä webaston toimintahäiriöihin.
-vältä lyhyttä ajoa jos autossa on ajon aikana automaattisesti toimiva lisälämmitin, lyhyt ajomatka lisää voimakkaasti palokarstan muodostumista palopesään ja hehkutulppaan joka taas aiheuttaa käynnistymishäiriöitä ja savutusta
-pidä tankissa aina vähintään 1/4 polttoainetta, näin vältytään liian alhaisen polttoainemäärän aiheuttamalta lämmittimen pysähdykseltä, lämmityssyklin alkuvaiheessa tapahtuva pysäyttäminen lisää palokarstan muodostumista palopesään
-tankkaa syksyllä talvi- tai arktislaatuista dieseliä tankkiin heti kun se on mahdollista, näin saadaan webaston polttoainelinjaan ja pa-pumppuun talvilaatuista dieseliä jo ennen pakkasten tuloa, webastossa oleva kesädiesel aiheuttaa polttoaineen jähmettymisen ja toimintahäiriöitä paljon aikaisemmassa vaiheessa kuin moottorissa johtuen webaston pa-linjan pienistä kanavista
-tankkaa arktista diesel laatua jos kovia pakkasia (-20C tai enemmän) on tulossa, pääkaupunkiseudulla arktista laatua saa useammaltakin asemalta, sen jähmepiste on huomattavasti korkeammalla kuin normaalin talvilaadun
-jos autossa on webaston lisäsarja, ts ajastinkello kojetaulussa ja/tai kaukosäädin, kannattaa webaston antaa aina käydä syklinsä loppuun, tällöin laite kuumenee normaaliin käyntilämpötilaansa ja karstanmuodostus vähenee merkittävästi, myös ns. koekäyttö kannattaa tehdä hyvissä ajoin ennen pakkasten tuloa syksyllä, näin varmistetaan että lämmitin toimii sitten pakkasten tultua
-akun varaustila on pidettävä korkeana talvisin, 30min webaston käyttö edellyttää vähintään saman kestoisen ajomatkan suorittamista jotta akun varaustila palautuu ennalleen, kovilla pakkasilla ajomatkan pituus saattaa olla jopa moninkertainen
-jos ajomatkat autolla ovat lyhyitä on ns. akkuvahti (esim Defa multicharger) viisas ratkaisu, se pitää akun varauksen korkealla ja tietyt akkuvahdit (esim Defa multicharger 1210) pystyvät myös syöttämään akkuun 10A käyttövirtaa jolloin webaston käyttö verkkojohto kytkettynä ei juurikaan laske akun varaustilaa. Akkuvahti asennetaan autoon kiinteästi ja verkkojohdon voi pitää kytkettynä autoon aina kun se seisoo kotipihalla, tällöin akkuvahdin elektroniikka pitää varaustilan 100%, Defa mc 1210 maksimi teho on 155w joten virrankulutuskin on varsin pieni.
Saa jakaa.. :)
Pari huomiota omasta käytöstäni:
- työmatka noin 20 min, muuten olen käyttänyt kellon kautta, joilloin lämmitin on käynyt 30 min.
- turanissani on "lohkis", akkulaturi ja sisätilan lämppäri.
- webaston riepu vaan rupesi käynnitymään huonommin ja huonommin, kunnes -20asteen pakkasessa se lakkas toimimasta kokonaan.
En tiedä miten mulla tavalla toimien toi värkki olisi kestänyt pitempään. Paitsi käyttämättä sitä kokonaan.
Se tässä on ns. paska juttu, että turani on rakennettu niin, että alle viiden asteen pakkasessa lämmitys on rakennettu tuon onnettoman webaston varaan. Kyllä koneesta lämpöä saadaan, mutta ei kabiiniin.
Tossa kun vedin pahvia keulaan, mieleen tuli kultainen 80-luku ja silloinen taunus. Taunus maks tonnin markoissa, turani pikkasen enemmän, mutta hirveesti sitä ei tässä suhteessa huomaa.
Edellinen auto oli saab, jota on kovasti ikävä.
- työmatka noin 20 min, muuten olen käyttänyt kellon kautta, joilloin lämmitin on käynyt 30 min.
- turanissani on "lohkis", akkulaturi ja sisätilan lämppäri.
- webaston riepu vaan rupesi käynnitymään huonommin ja huonommin, kunnes -20asteen pakkasessa se lakkas toimimasta kokonaan.
En tiedä miten mulla tavalla toimien toi värkki olisi kestänyt pitempään. Paitsi käyttämättä sitä kokonaan.
Se tässä on ns. paska juttu, että turani on rakennettu niin, että alle viiden asteen pakkasessa lämmitys on rakennettu tuon onnettoman webaston varaan. Kyllä koneesta lämpöä saadaan, mutta ei kabiiniin.
Tossa kun vedin pahvia keulaan, mieleen tuli kultainen 80-luku ja silloinen taunus. Taunus maks tonnin markoissa, turani pikkasen enemmän, mutta hirveesti sitä ei tässä suhteessa huomaa.
Edellinen auto oli saab, jota on kovasti ikävä.
http://autotarvike.palvelut.ilkka.fi/20 ... tuuksia-5/
Tuolta löytyy tuota sekä pari euroa kalliimpaa Wiimaskia.
Itse tilasin ja heitin kiinni, auttoi lämpenemistä todella huomattavasti.
Tuolta löytyy tuota sekä pari euroa kalliimpaa Wiimaskia.
Itse tilasin ja heitin kiinni, auttoi lämpenemistä todella huomattavasti.
Jos poltin/lämmitin vaihdetaan ilman magneettiventtiiliä olevaan eli vanhempaan ja muita ongelmia aiheuttavaan, täytyy myös annostelijapumppu vaihtaa vanhan malliseen.
Vanhassa versiossa sulku on pumpussa (DP40) ja uudessa polttimen magneettiventtiilissä.
DP41 pumppu ja ÄP1.X poltin combo aiheuttaa sen, ettei sulkua ole missään ja polttoaine pääsee vapaasti tankista lämmittimeen ja pakoputkesta ulos... Tuloksena voi olla kokolailla hallitsematon kertalämmitys.
Vanhassa versiossa sulku on pumpussa (DP40) ja uudessa polttimen magneettiventtiilissä.
DP41 pumppu ja ÄP1.X poltin combo aiheuttaa sen, ettei sulkua ole missään ja polttoaine pääsee vapaasti tankista lämmittimeen ja pakoputkesta ulos... Tuloksena voi olla kokolailla hallitsematon kertalämmitys.
Kolme viikkoa jaksoin webasto hönkiä 1200 euron remontin jälkeen. Aika paska laite. Ei kestä edes takuuta loppuun. Mahtaa olla webastolla itseensä tyytyväistä ja rikasta sakkia.
Tämän uuden laitteen asennuksen jälkeen en ole enää uskaltanut käyttää paskalaatikkoa kuin kellolla, jossa on 30 min käyttöjakso. Kerran se meni vahingossa pakkokäytölle, koska touran asettaa eco-moodin pois päältä, jos lämmityslaitteen nappeihin koskee, eikä huomaa sitä uudelleen painaa päälle.
Siellä nyt seisoo kellossa F02 ja ei lähde päälle.
Ei helvetti mitä touhua, muuta en pysty ajattelemaan just.
Tämän uuden laitteen asennuksen jälkeen en ole enää uskaltanut käyttää paskalaatikkoa kuin kellolla, jossa on 30 min käyttöjakso. Kerran se meni vahingossa pakkokäytölle, koska touran asettaa eco-moodin pois päältä, jos lämmityslaitteen nappeihin koskee, eikä huomaa sitä uudelleen painaa päälle.
Siellä nyt seisoo kellossa F02 ja ei lähde päälle.
Ei helvetti mitä touhua, muuta en pysty ajattelemaan just.
Rakenna CAN-johtojen väliin kytkin, niin se ei heräile se weba enää muusta kuin kellosta, tai käy valittamassa webaston tukkeutumisesta ja vaadi evo tilalle. Ei se foorumilla läyhäämällä parane. :)
Vagarenalla tuosta kytkimestä on puhuttu enemmänkin, uusissa kun ei koko ECON-nappia ole.
Itsellä on mennyt reilu vuosi TT-V palopesän vaihdosta, ja oikealla Climan/ECON-napin käytöllä ei ole ollut mitään ongelmaa. Nyt on tulossa ei-OEM lisäsarja, jolla tuon härvelin saa esilämmittäväksikin. Hinta 160e, ei vaadi softapäivitystä webaston ohjainlaitteelle, mutta vähän omatoimista työtä asennuksen merkeissä.
Vagarenalla tuosta kytkimestä on puhuttu enemmänkin, uusissa kun ei koko ECON-nappia ole.
Itsellä on mennyt reilu vuosi TT-V palopesän vaihdosta, ja oikealla Climan/ECON-napin käytöllä ei ole ollut mitään ongelmaa. Nyt on tulossa ei-OEM lisäsarja, jolla tuon härvelin saa esilämmittäväksikin. Hinta 160e, ei vaadi softapäivitystä webaston ohjainlaitteelle, mutta vähän omatoimista työtä asennuksen merkeissä.
Lasses:
Syvä osanottoni!
Venture on MAAILMAN paskin lisälämmitin!
Vituttihan se itsellänkin kun vajaan kolmen vuoden aikana takuuseen vaihdetiin yksi kokonainen kone. (tuli mukaan sitten se kiva sininen ohjelmointi palikka)
Puhdistuksia koneelle tehtiin muistaakseni neljä kertaa.
Elämäni hienoimpia hetkiä oli (useita) kun ruuhkaliikenteessä istuin valoissa ja venture syttyy, ai ei syttynytkään, no syttyy sittenkin, no voi perkele mikä usva ja Haju!
Vuoden vaihteessa mulla tuli mitta täyteen, kun kovimpien pakkasten aikaan lämmitin taas kerran sytytteli itseään, mutta Kappas Kappas. Vesipumppu oikosulussa. (hinta fem hundra sis asennus)
No vittu!
Pari viikkoa kylmää ja tonni viissataa piti kärsiä, mutta nyt on paikallaan Evo5. Lämpiäähän se perkele! Eikä poltin käynnisty kun autoa siirtää tallista pihalle. Käynnistyy vain ja ainoastaan Telestartin ohjaimella minun niin halutessani.
PS.syksyllä laitatin autoon "varmuuden välttämiseksi" defan letkulämmittimen. Siitä ja sen lämmitystehosta on järkevämpää keskustella kylmälaite foorumeilla.
Syvä osanottoni!
Venture on MAAILMAN paskin lisälämmitin!
Vituttihan se itsellänkin kun vajaan kolmen vuoden aikana takuuseen vaihdetiin yksi kokonainen kone. (tuli mukaan sitten se kiva sininen ohjelmointi palikka)
Puhdistuksia koneelle tehtiin muistaakseni neljä kertaa.
Elämäni hienoimpia hetkiä oli (useita) kun ruuhkaliikenteessä istuin valoissa ja venture syttyy, ai ei syttynytkään, no syttyy sittenkin, no voi perkele mikä usva ja Haju!
Vuoden vaihteessa mulla tuli mitta täyteen, kun kovimpien pakkasten aikaan lämmitin taas kerran sytytteli itseään, mutta Kappas Kappas. Vesipumppu oikosulussa. (hinta fem hundra sis asennus)
No vittu!
Pari viikkoa kylmää ja tonni viissataa piti kärsiä, mutta nyt on paikallaan Evo5. Lämpiäähän se perkele! Eikä poltin käynnisty kun autoa siirtää tallista pihalle. Käynnistyy vain ja ainoastaan Telestartin ohjaimella minun niin halutessani.
PS.syksyllä laitatin autoon "varmuuden välttämiseksi" defan letkulämmittimen. Siitä ja sen lämmitystehosta on järkevämpää keskustella kylmälaite foorumeilla.
Mulla on kanssa touranissa tollanen vv-t ilman mitään kelloa ja nyt kun talvi tuloillaan haluaisin siitä eroon.
Mitä osia pitäisi alkaa etsimään, jotta sen saisi muutettua evo 5:ksi. Jos alkaisi katselemaan joko jotain pakettia, tai erikseen haalia osia ebaysta. Kai tästä vanhasta järjestelmästä jotain osia voi hyödyntää?
En ymmärrä toistaiseksi webastoista juurikaan mitään, mutta jos vaan apuja saan osien hankintoihin ja kytkentöihin, niin ainakin osittain voisin itsekin niitä asentaa.
1900e sanoi paikallinen liike, että maksaa asennus. Se kannustaa omatoimisuuteen...
Mitä osia pitäisi alkaa etsimään, jotta sen saisi muutettua evo 5:ksi. Jos alkaisi katselemaan joko jotain pakettia, tai erikseen haalia osia ebaysta. Kai tästä vanhasta järjestelmästä jotain osia voi hyödyntää?
En ymmärrä toistaiseksi webastoista juurikaan mitään, mutta jos vaan apuja saan osien hankintoihin ja kytkentöihin, niin ainakin osittain voisin itsekin niitä asentaa.
1900e sanoi paikallinen liike, että maksaa asennus. Se kannustaa omatoimisuuteen...
1900e sanoi paikallinen liike, että maksaa asennus. Se kannustaa omatoimisuuteen...
Laite ja asennus, vai pelkkä asennus?
Edit: Meillä EVO päivitys kustantaa seuraavasti.
Ventur pois. Uusi Evo, polttoaine- ja vesipumppu. Uusi autosta riippumaton johtosarja.
- Thermo Top Evo 4kw 1050€
- Thermo Top Evo 5kw 1250€
- Ajastin kello 100€ (jos autossa on jo webaston lisäsarja niin kelloa/kaukosäädintä ei tarvitse ostaa)
- Automaatti ilmastointiin tarvitaan ohjelmoitava IPCU-rele 80€
jad: tuota hintaa melkee kyllä kannattaa jo mainostaakki jos bisnes pystyssä pysyy tuohon rahaan, asiakkaita on takuulla!
Otan yhteyttä talvella jos TT-V laukeaa ;)
Touranin TT-V:n perisynti on sen automaattikäyttö varsinkin autoissa, missä ei climatronicissa ola ECON-nappia. Toki sen automaattikäytön voi poistaa kun napsaisee väyläjohdot poikki. Sitten kun asentaa lisäsarjan, niin teoriassa laite on kuin normaali webasto. Lisäsarjoista on hieman väiteltykin täällä, mutta niitä on kahta sorttia: Tehdasmallia ja DIY-mallia. Itsellä jälkimmäinen, ja hintaa hieman yli 200e. Toki nuo ei jo valmiiksi rikkonaista värkkiä korjaa.
Otan yhteyttä talvella jos TT-V laukeaa ;)
Touranin TT-V:n perisynti on sen automaattikäyttö varsinkin autoissa, missä ei climatronicissa ola ECON-nappia. Toki sen automaattikäytön voi poistaa kun napsaisee väyläjohdot poikki. Sitten kun asentaa lisäsarjan, niin teoriassa laite on kuin normaali webasto. Lisäsarjoista on hieman väiteltykin täällä, mutta niitä on kahta sorttia: Tehdasmallia ja DIY-mallia. Itsellä jälkimmäinen, ja hintaa hieman yli 200e. Toki nuo ei jo valmiiksi rikkonaista värkkiä korjaa.
Bisnes pysyy hyvinkin pystyssä noilla hinnoilla. Auttaa tietysti että VAG on ennestään tuttu, sekä Ventureita on rassattu ( aivan riittävästi). Noissa joissa on ventur paikallaan, niin voidaan hyödyntää autossa valmiina olevia laitteen kiinnikkeitä, polttoainelinjaa sekä veden kiertoa. Säätöä syntyy myös siitä, kun ei tarvita asennussarjaa.
Venturissa on muitakin ongelmia kuin automaattinen käynnistyminen, karstoittuminen johtuu suuresti siitä kun ventur pyrkii saavuttamaan maksimi palotapahtuman liian nopeasti ( VAG organisaation vaatimuksesa). Evo lämmittimen hehkutus on maltillisisempi ja sytytys hallitumpi.
Venturissa on muitakin ongelmia kuin automaattinen käynnistyminen, karstoittuminen johtuu suuresti siitä kun ventur pyrkii saavuttamaan maksimi palotapahtuman liian nopeasti ( VAG organisaation vaatimuksesa). Evo lämmittimen hehkutus on maltillisisempi ja sytytys hallitumpi.
Hmm. Onhan tuota juttua noista ventureista ollut. Aika heikko tuntuu monella olevan. Itsellä 3c passatissa taas toiminut erittäin hyvin. Jopa -35 pakkasilla, on lähtenyt käyntiin.. Viime talvena kerran jätti käynnistymättä. Lämmitin on jo yli kuusi vuotta vanha. Pidän kesälläkin parin viikon välein päällä 20-30 min aamuisin. Näin suosittelivat webaston huollossa, että kannattaa käyttää kesälläkin. Econ nappi on itselläkin talvisin päällä ettei joka kauppareissulla lähde itsekseen päälle. Kellolla laitan millon koen tarpeelliseksi.
Auto on 2006 mallin 2.0tdi Touran ja siinä on joku alkuperäinen webasto kiinni. Soitin hässäkkä MFD2 ja sieltä valikosta löytyi pari ajastin juttua mutta ainakaan Webasto ei noilla herännyt, mitä noilla tehdään?
Onko tuohon alkuperäiseen mahdollista laittaa johdollinen kello kojetauluun vai vaatiiko se aina sen 300-400€ maksavan setin jota esim. saksan Ebayssa myydään?
Vai olisiko järkevin vaihtaa koko Webasto erimalliseen kun niitä näyttää saavan kauko-ohjaimillakin reiluun 800€. Sopiiko nuo jälkiasennusmallit suoraan tuon alkuperäisen tilalle?
Onko tuohon alkuperäiseen mahdollista laittaa johdollinen kello kojetauluun vai vaatiiko se aina sen 300-400€ maksavan setin jota esim. saksan Ebayssa myydään?
Vai olisiko järkevin vaihtaa koko Webasto erimalliseen kun niitä näyttää saavan kauko-ohjaimillakin reiluun 800€. Sopiiko nuo jälkiasennusmallit suoraan tuon alkuperäisen tilalle?
webaston asennus
webaston asennusta joustavasti järvenpäässä.044 950 32 66
Lainataan hieman aihetta.
Onko volkkarin telestartissa jotain ihmeellisyyksiä vai käykö tämä kaikkiin webastoihin?
http://www.ebay.de/itm/VW-Webasto-Teles ... 1e80d5fd04
Onko volkkarin telestartissa jotain ihmeellisyyksiä vai käykö tämä kaikkiin webastoihin?
http://www.ebay.de/itm/VW-Webasto-Teles ... 1e80d5fd04
Webasto tt-v evo 5 asennus vw Passat 3C vw Touran vw Tiguan
jos autossa on jo webaston lisäsärja ja käyttölaite niin niin hinta on toi
jos ipcu puhallinrele rikki niin hintaan lisätään 70 Eur päälle.
Webasto TT-Evo 5kw 1200eur asennettuna.Ei sis Käyttölaitetta Eikä Ipcu relettä
T 91 Sarja 280 Eur
Ovaalikello 80 Eur
Ipcu Rele 70 Eur
Puh 044 950 32 66
jos ipcu puhallinrele rikki niin hintaan lisätään 70 Eur päälle.
Webasto TT-Evo 5kw 1200eur asennettuna.Ei sis Käyttölaitetta Eikä Ipcu relettä
T 91 Sarja 280 Eur
Ovaalikello 80 Eur
Ipcu Rele 70 Eur
Puh 044 950 32 66
Viimeksi muokannut R4MOTION, 3.12.2013 23:00. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Re: Touran ja Termotop v
Kysytäänpä sitte seuraavaa: Mistä sitä sais tt-v/ vevo ---> evo liittimen adapterisarjan? Eli nakkais sen alkuperäisen thermo top venturin mäkeen ja laittais uuden evo mallin paikalleen. Niissähän on erilaiset liittimet, mutta onkohan niissä sähköissä sitte kuitenkaan sen kummempaa eroa muuta ku että erilaiset liittimet ja varmaan pinnit ei oo samat? Onko sellasta adapteri sarjaa niitten välille?
Re: Touran ja Termotop v
Miksei se V-evo kelpaa?
Menee suoraan paikalleen ja toimii kuin vanhan ajan junan vessa.
Ei tarvi liitinmuutoksia tms. Polttoainepumpun kyllä joutuu vaihtamaan.
En tämän päivän hintaa marmorilla tiedä, mutta muutama vuosi sitten oli ihan järkirahassa.
Menee suoraan paikalleen ja toimii kuin vanhan ajan junan vessa.
Ei tarvi liitinmuutoksia tms. Polttoainepumpun kyllä joutuu vaihtamaan.
En tämän päivän hintaa marmorilla tiedä, mutta muutama vuosi sitten oli ihan järkirahassa.
Re: Touran ja Termotop v
No periaatteesta tietenkään ei kelpaa se helpoin ratkasu. Eikä ku näyttää nuita evoja olevan uusia ebayssä oikeasti 250 eurolla vesumpumpun kans. Houkuttaa, plus sitte ku hajoaa vesipumppu niin seki löytys jo jemmasta. Liittimet semmoseen evoon saa kans, mutta meneekö vaan uuet liittimet ja pinnit järjestykseen vai ei? Siinä se lähinnä.
Meneehän se, oletan. Pinnien järjestys on vaan mysteeri.
Meneehän se, oletan. Pinnien järjestys on vaan mysteeri.
Re: Touran ja Termotop v
https://www.ebay.com/itm/Original-VW-Pa ... SwiHpaFZiT
Eli siis tuo on semmonen VEVO, joka käy 3C tdi passatin tehdaswebaston tilalle suoraan? Liittimet käy? Tarvii lisäksi sen erilaisen polttoainepumpumpun?
Eli siis tuo on semmonen VEVO, joka käy 3C tdi passatin tehdaswebaston tilalle suoraan? Liittimet käy? Tarvii lisäksi sen erilaisen polttoainepumpumpun?
Re: Touran ja Termotop v
Itsellä on -08 touran ja edelleen alkuperäinen tt-v ilman ajastusta. Pitäisikö tässä olla valmiina kiertovesipumppua?
Itse kun laittaa vcds:än kautta koekäytölle niin laite lämpeää niin kuumaksi että sammuttaa itsensä muutamassa minuutissa vai eikö toi koekäyttö vain käynnistä sitä kiertovesipumppua.
Itse laite on toiminut yllättävänkin hyvin vaikka on todennäköisesti ollut semmoset 210tkm lukossa :D vcds näytti laitteen menneen lukkoon kun mittarissa noin 36 000km
Siis auto myitiin minulle auton toisen omistajan kautta joka oli autoliike. Ensimmäinen omistaja oli yksityinen joka omisti auto vuoteen 2018 syksyyn asti. Auto myitiin minulle ilman webastoa koska se oletettiin olevan rikkoutunut.
Laite lähti toimimaan kun lukitus avattiin ja on sittemmin toiminut paitsi nyt kun tankkasin viimeksi Neste Expressiltä Futuran dieseliä. nyt ei tahdo syttyä ilman sankkaa savua. Normaalisti tankkaan Pro dieseliä tai ABC:een smart dieseliä.
Itse kun laittaa vcds:än kautta koekäytölle niin laite lämpeää niin kuumaksi että sammuttaa itsensä muutamassa minuutissa vai eikö toi koekäyttö vain käynnistä sitä kiertovesipumppua.
Itse laite on toiminut yllättävänkin hyvin vaikka on todennäköisesti ollut semmoset 210tkm lukossa :D vcds näytti laitteen menneen lukkoon kun mittarissa noin 36 000km
Siis auto myitiin minulle auton toisen omistajan kautta joka oli autoliike. Ensimmäinen omistaja oli yksityinen joka omisti auto vuoteen 2018 syksyyn asti. Auto myitiin minulle ilman webastoa koska se oletettiin olevan rikkoutunut.
Laite lähti toimimaan kun lukitus avattiin ja on sittemmin toiminut paitsi nyt kun tankkasin viimeksi Neste Expressiltä Futuran dieseliä. nyt ei tahdo syttyä ilman sankkaa savua. Normaalisti tankkaan Pro dieseliä tai ABC:een smart dieseliä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 42 vierailijaa