T5 2.5 TDI -04

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Hurrr
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 9.11.2010 17:22

T5 2.5 TDI -04

ViestiKirjoittaja Hurrr » 31.1.2012 13:42

Noniin, eli tämän päivän potilaana esittäytyy 2004 vuoden Transporter T5 2.5tdi koneella. Ongelmana kiihdyttäessä n. 2000 kierroksen paikkeilla alkava nykiminen joka loppuu tarpeeksi vedättäessä limp modeen (overboost). 1-3 vaihteilla toimii normaalisti ja saa kiihdytellä miten lystää, 4 vaihteella ei nyi mutta veto alkaa loppumaan 3000 kierroksen jälkeen ja joskus vedättäessä loppuun asti iskee limp modeen. 5 ja 6 vaihteilla kiihdyttäessä n.1800 kierroksessa saa jo alkaa kaivelemaan ratsastussaappaita takakontista, sillä nykiminen on jo aekamoista pomppua. Puolikaasulla pystyy kyllä motarinopeuksia vetämään, mutta ohittamaan on kaasupohjassa turha lähteä.

Aiheuttaako ahtovuoto kyseisiä ravuriominaisuuksia, sillä turbolta nousevan ahtoputken korvakkeet ovat kuluneet ja heiluu selvästi. Kyseiseen putkeen vaihdoin tiivisteet, mutta ei hillinnyt laukkaa. Ei kuitenkaan suhise normaalia transua enempää.

Aiheuttaako jumissa oleva vnt kys. ongelmia?
n75 touhuaa omiaan?

maffin testasin, pitäisi olla ehjä. vag comi löytyy.

Vinkkejä kaivataan, kiitos.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 31.1.2012 21:04

Suuttimien korjausarvot kannattaisi katsoa ajon ja nykimisen aikana, jos nykiminen on terävän oloista. Isolla vaihteella kun vedättää ihan alhaalta niin näkee mitä tapahtuu. Noin 1600 rpm ja yli ei korjausarvoja näe tai korjausta ei tapahdu.

tex102
-
Viestit: 70
Liittynyt: 25.1.2009 14:31

ViestiKirjoittaja tex102 » 1.2.2012 9:06

Aiheuttaako ahtovuoto kyseisiä ravuriominaisuuksia, sillä turbolta nousevan ahtoputken korvakkeet ovat kuluneet ja heiluu selvästi.

Kuulu vedätyksessä aika selvään korkea vihellys kun tuo putkiliitos alkaa vuotamaan. Ensiapuna hetkeksi voi auttaa sen kiinnitys sokan vaihtaminen turbon puoleen. Lopulta sen putken kynnet kuluvat siten ettei se suostu enää siellä kiinni pysymään. Itsellä meni vaihtoo noin 220tkm kohdalla.

miwa
-
Viestit: 40
Liittynyt: 12.1.2006 23:11

ViestiKirjoittaja miwa » 28.6.2012 0:09

Onko "Hurrr" vika selvinnyt? itellä samoja ongelmia.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa