Noniin, eli tämän päivän potilaana esittäytyy 2004 vuoden Transporter T5 2.5tdi koneella. Ongelmana kiihdyttäessä n. 2000 kierroksen paikkeilla alkava nykiminen joka loppuu tarpeeksi vedättäessä limp modeen (overboost). 1-3 vaihteilla toimii normaalisti ja saa kiihdytellä miten lystää, 4 vaihteella ei nyi mutta veto alkaa loppumaan 3000 kierroksen jälkeen ja joskus vedättäessä loppuun asti iskee limp modeen. 5 ja 6 vaihteilla kiihdyttäessä n.1800 kierroksessa saa jo alkaa kaivelemaan ratsastussaappaita takakontista, sillä nykiminen on jo aekamoista pomppua. Puolikaasulla pystyy kyllä motarinopeuksia vetämään, mutta ohittamaan on kaasupohjassa turha lähteä.
Aiheuttaako ahtovuoto kyseisiä ravuriominaisuuksia, sillä turbolta nousevan ahtoputken korvakkeet ovat kuluneet ja heiluu selvästi. Kyseiseen putkeen vaihdoin tiivisteet, mutta ei hillinnyt laukkaa. Ei kuitenkaan suhise normaalia transua enempää.
Aiheuttaako jumissa oleva vnt kys. ongelmia?
n75 touhuaa omiaan?
maffin testasin, pitäisi olla ehjä. vag comi löytyy.
Vinkkejä kaivataan, kiitos.
T5 2.5 TDI -04
Valvoja: ffp jäsenet
Aiheuttaako ahtovuoto kyseisiä ravuriominaisuuksia, sillä turbolta nousevan ahtoputken korvakkeet ovat kuluneet ja heiluu selvästi.
Kuulu vedätyksessä aika selvään korkea vihellys kun tuo putkiliitos alkaa vuotamaan. Ensiapuna hetkeksi voi auttaa sen kiinnitys sokan vaihtaminen turbon puoleen. Lopulta sen putken kynnet kuluvat siten ettei se suostu enää siellä kiinni pysymään. Itsellä meni vaihtoo noin 220tkm kohdalla.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa