siis tarvis saada pian tietoa että miten paljon noin autojen koneet eroo.. sopiiko golffin motti passattiin ilman mitään suurempia? hain itelleni uuden koneen ja vähän ajetun mutta selvisikin sitten että kone ilmeisesti golffista.. tosin samanikäinen eli 98vm ja myös ahu kone..
jos joku vois piakisesti kertoa miten on meneekö suoraan paikoilleen ja sopiiko apulaitteet vai kiikutanko huomenissa koneen takas..
KIIRE!! PASSAT VS GOLF 1.9TDI AHU 1998
Valvoja: ffp jäsenet
Koodi: Valitse kaikki
se niinkun tässä onkin että sopiiko apulaitteet ja kiinnikkeet sitten paikoilleen ja kohilleen..
Ei satu mikään kohdalleen.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
KIIRE!! PASSAT VS GOLF 1.9TDI AHU 1998
Tuli todettua itekkin viime kesänä, että AHU-koneissa on aika paljonkin eroa pitkittäisessä ja poikittaisessa. Korvakkeiden seitsemästä kiinityspisteestä yksi sopi suoraan, pumppua lukuunottamatta apulaitteet eivät sopineet suoraan.
Pari viikkoa siinä sitten meni sovittaessa ja pohdiskellessa, että olisiko sittenkin pitäny avata uusi kone ja ottaa tarvittavat hilut vanhaan. Mutta hyvin kone on pysyny paikallaan viimeiset 17tKm, Eipähän tarvinu kauaa miettiä liimaanko kumityynyn vai käynkö suosiolla ostamassa uuden.
Pari viikkoa siinä sitten meni sovittaessa ja pohdiskellessa, että olisiko sittenkin pitäny avata uusi kone ja ottaa tarvittavat hilut vanhaan. Mutta hyvin kone on pysyny paikallaan viimeiset 17tKm, Eipähän tarvinu kauaa miettiä liimaanko kumityynyn vai käynkö suosiolla ostamassa uuden.
No mitäs minä joudun soveltamaan jos nakkaan poikittain alunperin olleen AHUn pitkittäin, poikittaiskoneen omilla apulaitteilla? Onko kannakkeille reikiä bolt-on tyylisesti kummallakaan puolen lohkoa? Turbosta, imusarjasta ja ahtoputkista ei kannata mainita, eivät ole eivätkä tule olemaan vakioita.
Ei kellään ole heittää kuvaa lohkojen eroista?
Ja päteekös samat ongelmat jos naitetaan AHUa esim Audi 80 B3:n tai B4:n keulalle? Öljynlämmönsiirrin ja suodattimen jalkahan ainakin muistaakseni on erilaisia, mutta eihän se ole ongelma jos pelkästään sen vaihdolla selviää.
Ei kellään ole heittää kuvaa lohkojen eroista?
Ja päteekös samat ongelmat jos naitetaan AHUa esim Audi 80 B3:n tai B4:n keulalle? Öljynlämmönsiirrin ja suodattimen jalkahan ainakin muistaakseni on erilaisia, mutta eihän se ole ongelma jos pelkästään sen vaihdolla selviää.
En usko, että olisi bolt-on ratkaisua olemassa. Operaatio ei sinällään ole mahdoton, mutta helpoimmalla pääsee kun tekee jyrsimellä uudet korvakkeet. Myös vesipumpun jalan joutuu vaihtamaan toisesta koneesta, ei tosin kyllä sekään sovi suoraan vaan kiinityspisteet ovat hieman erilaiset. Yhdestä kiinityspisteestä joutuu luopumaan. Moottori on myös eri kulmassa joten öljypohjan ja pumpun putken joutuu ottamaan toisesta.
En mene vannomaan, etteikö joissain AHU:issa olisi kiinityspisteet fiksummin, kuin mitä omalla kohdalla olevissa passat97/cordoba99 oli.
En mene vannomaan, etteikö joissain AHU:issa olisi kiinityspisteet fiksummin, kuin mitä omalla kohdalla olevissa passat97/cordoba99 oli.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa