Kylmäkäynnistys pötpöttövä käynti

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Passoo1983
-
Viestit: 37
Liittynyt: 13.11.2011 18:02

Kylmäkäynnistys pötpöttövä käynti

ViestiKirjoittaja Passoo1983 » 16.1.2012 14:55

Kun auton laittaa käyntiin esim. yön jälkeen vaikka olisi ollut piuhassakin, niin ekalla kertaa käynnistyksessä alussa käynti on semmoseta ailahtelevaa / pötpöttävää, en oikein osaa selittää pitäisi melkein itse kuulla :D mutta tuntuu että moottori meinaisi tukehtua, eli voiko joku suutin antaa liikaa ainetta klymänä vai mistä moinen ääni johtuu ja onko normaalia?
kun autolla ajaa hetken ja käynnistää uudelleen ei tule mitään tuommoisia ääniä...
Lisäksi kylmänä kun käynnistää niin muutamat minuutit tyhjäkäynti on säksättävää mutta kuuluuko tuo ääni jostain pumpuista vai hydraulisista venttiilinnostimista vai mistä, kun en tiiä onko normaalia? Auto on passat variant 2006

Passoo1983
-
Viestit: 37
Liittynyt: 13.11.2011 18:02

ViestiKirjoittaja Passoo1983 » 17.1.2012 19:21

Eikö kukaan tunnista ongelmaa, lähinnä se voisi olla sitä että kone meinaa tukehtua kylmä käynnistyksesä vaikka olisi ollut piuhan päässä, eli onko joku anturi paskana vai saako kone liikaa ainetta vai mistä moinen ongelma voisi johtua ?

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 17.1.2012 19:57

Jos ei vikakoodeja ole, niin tuskin kannattaa huolestua... Kylmänä noi käy miten käy... Kovaa ajoa vaan...

Koneen tyyppi?

Kiku
-
Viestit: 529
Liittynyt: 1.10.2003 14:20

ViestiKirjoittaja Kiku » 17.1.2012 20:49

Ilmeisesti diesel kyseessä kun on diesel osiossa? Kylmäkäynnistysongelmiin hehkujen tarkistus/vaihto. Yksi sylinteri ei polta polttoainetta alusta asti kunnolla jos joku hehku pimeenä.
Voihan tuo olla suutinvikakin...
Vikakoodit kannattaa varmaan lukea.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 17.1.2012 22:51

Toki toki, mut onko BKD,BMN,BMM,BRR tms.. Se kertoo paljon. Esim BMP koneessa on nokkavikaa..

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 18.1.2012 1:17

Millaiset öljyt koneessa? Letkulämmitin vai öljypohjan käristin käytössä?

Passoo1983
-
Viestit: 37
Liittynyt: 13.11.2011 18:02

ViestiKirjoittaja Passoo1983 » 18.1.2012 20:31

Nonii elikkäs, tosta koneen tyypistä en tiiä ees mistä sen näkee mut kuskin oven kun avas niin siinä oli joku lätkä missä oli tämmönen ku: "BKP" onko tommosta tyyppiä olemassa?
Sitten suuttimet on Boschin eikä ne mitkä on kuulemma huonommat mikä merkki sitten olikin.
kuukausi sitten oli samat ongelmat ja ainakaan sillon VAG lukijalla ei vikakoodeja löytynyt.
Koneeseen uusittu polttoaineensuodatin, öljynsuodatin ym suodattimet ja öljyt jotka oli: Liqui Moly 5W 30 Top Tec 4200 Longlife III, kuulemma ihan hyvää öljyä ja huollot kaiketi käyttää samaa, näin ainakin fixuksen tiskiltä sanottiin.
Letkulämmitin autossa on, eli ei sitä säteilypaskaa :).

Onkos noiden hehkujen tarkistukseen joku helppo konsti ettei tarvis kaikkia suojia irrotella, näyttti aika vmäiseltä operaatiolta kun joskus hehkuja autosta etsin...
Mutta vastailkaa kun kerkeette viisaammat :)

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 18.1.2012 21:08

Kyllä vialliset hehkut näkyy testerillä vikakoodina.

divinee
-
Viestit: 93
Liittynyt: 17.7.2010 14:52

ViestiKirjoittaja divinee » 19.1.2012 0:32

Jumittava/kuivillaan oleva paininkuppi ainakin aiheuttaa puputusta tyhjäkäynnillä mutta onko näissä koneissa vielä paininkupit?

Passoo1983
-
Viestit: 37
Liittynyt: 13.11.2011 18:02

ViestiKirjoittaja Passoo1983 » 22.1.2012 14:08

Nyt yksi tuttava sanoi että kuulostaisi kun kone yrittäisi käydä liian kovilla kierroksilla heti käynnistettäessä ja että saisi liikaa ainetta jolloin tuo pötpötys kuuluu kun meinaa tukehtua? voiko olla mahdollista ja mistä voisi johtua ?

edisoni
-
Viestit: 274
Liittynyt: 30.11.2005 22:55

ViestiKirjoittaja edisoni » 22.1.2012 22:05

Venakoppa pois, nokka ja nostajat syyniin. Muutamat näitä tullut vastaaan, joissa jonkinmoinen pötpötys on johtunut kuluneesta nokasta tai paininkupista johon on tulossa reikä...

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 22.1.2012 22:20

ääni nokkavialle myös täältä. Varsinkin jos kilometrit 200-250 tonnia paikkeilla, on tuota todellakin syytä epäillä.

vk
-
Viestit: 1871
Liittynyt: 28.11.2004 16:07

ViestiKirjoittaja vk » 23.1.2012 4:08

Ilmanputsarin pönttö auki ja käyntiin kylmänä. Nokkavika taitaa olla jos sinne puhaltelee.

Passoo1983
-
Viestit: 37
Liittynyt: 13.11.2011 18:02

ViestiKirjoittaja Passoo1983 » 23.1.2012 22:25

Koitan ottaa vaikka videoo kun muistan käynnistyksestä jos sen vaikka kuulisi siitä.
Mitäs jos sielä on nokat menossa tai tuo toinen kuppi vai mikä olikaan, kuinkas kallis operaatio on korjaus? autolla on ajettu 170000km...

Passoo1983
-
Viestit: 37
Liittynyt: 13.11.2011 18:02

ViestiKirjoittaja Passoo1983 » 23.1.2012 22:40

Ja miten suuri operaatio tuo venakopan irrotus on että onnistuuko ihan kotikonstein?

Passoo1983
-
Viestit: 37
Liittynyt: 13.11.2011 18:02

ViestiKirjoittaja Passoo1983 » 24.1.2012 14:31

Noniin, otin pienen videon pätkän .mp4 muodossa, kaikki soittimet ei soita mutta esim. winamp antaa pelkän äänen mutta sitähän tässä haetaankin, "pötpötys" kuuluu vaimeasti käynnistettäessä noin 3sec ajan, otin videon auton sisältä, otan vielä myöhemmin ulkoa videon nokkapelti auki ja laitan sen samaan paikkaan mutta tässä olisi nyt tämä eka video, jos joku osaisi sanoa jo mistä ääni voi johtua vai onko ihan normaalia diesel ääntä: http://www.fiabellas.com/passat.rar

Kävin tuossa fixus liikkeessä jonka kaverini omistaa, ja hän sanoi että ääni ei kyllä viittaisi nokka ongelmiin, mutta saapi nähdä, sanokaa mielipiteenne...

Passoo1983
-
Viestit: 37
Liittynyt: 13.11.2011 18:02

ViestiKirjoittaja Passoo1983 » 24.1.2012 21:02

Noniin, nyt olisi toinenkin videon pätkä sanokaas mielipiteenne...
Video löytyy täältä: www.fiabellas.com/passat2.rar

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 24.1.2012 21:23

Seos ei syty kunnolla, eli hehku/nokka/suutin. Tuossa tarkastusjärjestys :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa