2,0 TDI CR moottorin ohjelmoinnista ja esilämmityksestä
Valvoja: ffp jäsenet
2,0 TDI CR moottorin ohjelmoinnista ja esilämmityksestä
Onko kellään kokemuksia 2,0 TDI 105 kW moottorin lastuttamisesta?
A4 quattro tuolla koneella (CAGA) on hieman puhdittoman oloinen. Varsinkin kun vaihteisto on välitetty varsin pitkäksi. Jos on niin seuraavia kokemuksia kaipaisin
- Kenen ohjelma?
- Onko ohjelmalla saavutettavissa oleellista eroa vakioon? (oman kokemukseni mukaan monissa dieseleissä ero on varsin pieni)
- Auton toimivuus ohjemoinnin jälkeen (DPF yms päästökikkailu)
- Tuleeko jotain epäsuotuisia sivuvaikutuksia (vauhtipyörän jurina yms) jota ennen vanhaan joissain malleissa tuli?
A4 quattro tuolla koneella (CAGA) on hieman puhdittoman oloinen. Varsinkin kun vaihteisto on välitetty varsin pitkäksi. Jos on niin seuraavia kokemuksia kaipaisin
- Kenen ohjelma?
- Onko ohjelmalla saavutettavissa oleellista eroa vakioon? (oman kokemukseni mukaan monissa dieseleissä ero on varsin pieni)
- Auton toimivuus ohjemoinnin jälkeen (DPF yms päästökikkailu)
- Tuleeko jotain epäsuotuisia sivuvaikutuksia (vauhtipyörän jurina yms) jota ennen vanhaan joissain malleissa tuli?
Viimeksi muokannut rolle, 19.12.2011 18:37. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
http://www.turbotec.com/henkiloautot/et ... 4_B8_2007-
- Esimerkiksi Karalan ohjelma
- Ero on selvä
- Ei kikkailua päästöjen kanssa
- Yksikään asiakas ei ole reklamoinut lisääntyneistä jurinoista
- Esimerkiksi Karalan ohjelma
- Ero on selvä
- Ei kikkailua päästöjen kanssa
- Yksikään asiakas ei ole reklamoinut lisääntyneistä jurinoista
Ei mitään tekemistä softauksen kanssa, mutta ilmeisesti olet Rolle suunnannut katseesi Defan lämmittimiin? Defan "vedetään hatusta"-tyyppinen sopivuustaulukko kertoo automaattilaatikollisiin sopivan letkulämppäri tai säteilijän, manuaaliaskilla taas mennään vain säteilijällä. Mutta Calix tarjoaa lämmitinelementiksi laatikosta riippumatta RE480:ä, joka on letkulämmitin.
Defan kohdalla kysymys on vain letkuvastuksen kiinnityksestä.. Esim. Bkc-koneeseen 5v.-laatikolla ei saa defan mukaan letkuvastusta, mutta 6v. saa, vai oliko 4motion.. Omassani on tuo 5v.-laatikko ja siitä puuttuu kytkinkopasta korvakko klemmarille, eli niinkin ratkaisevasta seikasta kysymys... Omaani asensin letkuvastuksen, eikä se kaipaa mitään korvakoita, kunhan tekee letkuista sopivan mittaisia..
Se on nimenomaan se.. Kaikissa se itse vastus tulee öljynjäähdyttimeltä nousevaan letkuun., paitsi dsg-malleissa laatikolta tulevaan letkuun.. Varaosa myyjä intti takuun raukeavan, jos on asennettu väärään autoon, mutta aivan sama.. Se kestää kyllä.. Asennuspaikan toimivuus on helppo todeta niin, että kun pistää vastuksen lämpiämään, tunnustelee paikkoja.. Jos letku vastuksen yläpuolella lämpenee hyvin eikä itse vastusmurikka lämpene erityisemmin ja varsinkin alapuolinen letku pysyy viileänä, niin neste kiertää ja vastus kestää varmasti.. Yleisin syy heikkoihin vastuksiin on väärä asennuspaikka. Vastuksen yläpuolella on oltava mahdollisimman jouheva nousu, jotta neste kiertää riittävästi..
Vakioita pakolämmöille asetettuja turvarajoja ylittämättä päästään vakioraudalla n. 170-192hv lukemiin ja momenttia vakiopaketista saa fiksusti sen 400-420nm. Kestää testatusti taksiporttereissa yli 200tkm ja Golf 6 / Sciroccoissa myös. Oma kutonen mukaan luettuna.
EGR-tulpattunakin pysyy lämpimänä talvella ilman webastoa.
Ero vakioon on todella huomattava ja moottorin käyttöalue on välillä 1500-4500rpm. Selkeästi paras Vaggineiseen saatava nelosdieseli tähän asti.
Osassa pitkittäiskoneita on 105kw ja 125kw koneissa kaikki komponentit samoja, joten näissä sieltä saadaan sitten hieman yli 215hv.
EGR-tulpattunakin pysyy lämpimänä talvella ilman webastoa.
Ero vakioon on todella huomattava ja moottorin käyttöalue on välillä 1500-4500rpm. Selkeästi paras Vaggineiseen saatava nelosdieseli tähän asti.
Osassa pitkittäiskoneita on 105kw ja 125kw koneissa kaikki komponentit samoja, joten näissä sieltä saadaan sitten hieman yli 215hv.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa