2,0 TDI CR moottorin ohjelmoinnista ja esilämmityksestä

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

2,0 TDI CR moottorin ohjelmoinnista ja esilämmityksestä

ViestiKirjoittaja rolle » 14.12.2011 23:28

Onko kellään kokemuksia 2,0 TDI 105 kW moottorin lastuttamisesta?
A4 quattro tuolla koneella (CAGA) on hieman puhdittoman oloinen. Varsinkin kun vaihteisto on välitetty varsin pitkäksi. Jos on niin seuraavia kokemuksia kaipaisin
- Kenen ohjelma?
- Onko ohjelmalla saavutettavissa oleellista eroa vakioon? (oman kokemukseni mukaan monissa dieseleissä ero on varsin pieni)
- Auton toimivuus ohjemoinnin jälkeen (DPF yms päästökikkailu)
- Tuleeko jotain epäsuotuisia sivuvaikutuksia (vauhtipyörän jurina yms) jota ennen vanhaan joissain malleissa tuli?
Viimeksi muokannut rolle, 19.12.2011 18:37. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 15.12.2011 7:51

http://www.turbotec.com/henkiloautot/et ... 4_B8_2007-

- Esimerkiksi Karalan ohjelma
- Ero on selvä
- Ei kikkailua päästöjen kanssa
- Yksikään asiakas ei ole reklamoinut lisääntyneistä jurinoista

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 17.12.2011 20:28

Ei taida käyttäjäkokemuksia tulla niin lisätään vielä että kyllä 105kW:een saa todella tuntuvasti lisää voimaa. Porttereihin on tullut tehtyä, vastaava kone on niissäkin.
ECU vaan rahtipussiin niin pukki tuo sitten mukavan kovan paketin jouluksi ;).

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 18.12.2011 20:53

Ainoat kokemukset löytyy "lastu"kauppiailta... :D

Tässä taitaa kuitenkin käydä niin, että pukin kontista löytyy eberwebasto viriviriohjelman sijaan. Ilmeisesti tämäkin on yksi vanhenemisen merkeistä.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 19.12.2011 11:39

Eberwebasto (+uusi akku) = letkulämppäri+lastusofta+legot+nintendot.
Joulukin on valintojen aikaa ;).

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 19.12.2011 14:32

Jos saiskii letkulämppärin, ni valinta ois heleppo..mutta kun ei saa ku säteilijän.

Ipe
-
Viestit: 889
Liittynyt: 23.7.2003 11:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja Ipe » 19.12.2011 14:52

Ei mitään tekemistä softauksen kanssa, mutta ilmeisesti olet Rolle suunnannut katseesi Defan lämmittimiin? Defan "vedetään hatusta"-tyyppinen sopivuustaulukko kertoo automaattilaatikollisiin sopivan letkulämppäri tai säteilijän, manuaaliaskilla taas mennään vain säteilijällä. Mutta Calix tarjoaa lämmitinelementiksi laatikosta riippumatta RE480:ä, joka on letkulämmitin.

JNiska
-
Viestit: 79
Liittynyt: 19.5.2005 14:08

ViestiKirjoittaja JNiska » 19.12.2011 20:38

Tuota tuota ...
Eikös ole sellainen kirjoitamaton sääntö ( tai voi olla kirjoitettukin), että firmat ei saisi mainostaa tai markkinoida omaa tuotettaan keskusteluissa.
Säännöt kohta 3 ja 6.
Mutta mistä löytyy lista yhteistyökumppaneista.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 19.12.2011 20:56

ffp:n yhteistyökumppaneilla tuo oikeus on, muiden oikeutta rajataan tarpeen mukaan.

Olen aina pitänyt Defaa laadukkaampana ja asiantuntevampana "lohkolämppäri" firmana, mutta tosiaan Calix letkuversiota tuohon tarjoaa. Voipi olla että kääntyy esilämmityspuoli tuohon suuntaan.

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 19.12.2011 21:04

Defa lämmittää moottorista sen mitä valmistajan edustajat suosittelevat. Calix kokeilee itse mitä voi lämmittää, sen takia Calix:lta löytyy enemmän vesitilaa lämmittäviä elementtejä.

Elmeri H.
-
Viestit: 266
Liittynyt: 11.1.2005 18:37

ViestiKirjoittaja Elmeri H. » 20.12.2011 11:19

Defan kohdalla kysymys on vain letkuvastuksen kiinnityksestä.. Esim. Bkc-koneeseen 5v.-laatikolla ei saa defan mukaan letkuvastusta, mutta 6v. saa, vai oliko 4motion.. Omassani on tuo 5v.-laatikko ja siitä puuttuu kytkinkopasta korvakko klemmarille, eli niinkin ratkaisevasta seikasta kysymys... Omaani asensin letkuvastuksen, eikä se kaipaa mitään korvakoita, kunhan tekee letkuista sopivan mittaisia..

dosetti
-
Viestit: 287
Liittynyt: 11.8.2006 18:35

ViestiKirjoittaja dosetti » 20.12.2011 12:10

Juuri ajattelinkin kysyä, mitä eroa noilla Defan letkulämmittimillä oikein on? Kun on tiettyihin konetyyppeihin sopivia, mutta sitten jotkut jää ilman. Perusperiaate kuitenkin kaikissa sama. Onko se tuo kiinnityskorvake (joka ei nyt ole mitenkään huisin tarpeellinen)?

Elmeri H.
-
Viestit: 266
Liittynyt: 11.1.2005 18:37

ViestiKirjoittaja Elmeri H. » 20.12.2011 12:29

Se on nimenomaan se.. Kaikissa se itse vastus tulee öljynjäähdyttimeltä nousevaan letkuun., paitsi dsg-malleissa laatikolta tulevaan letkuun.. Varaosa myyjä intti takuun raukeavan, jos on asennettu väärään autoon, mutta aivan sama.. Se kestää kyllä.. Asennuspaikan toimivuus on helppo todeta niin, että kun pistää vastuksen lämpiämään, tunnustelee paikkoja.. Jos letku vastuksen yläpuolella lämpenee hyvin eikä itse vastusmurikka lämpene erityisemmin ja varsinkin alapuolinen letku pysyy viileänä, niin neste kiertää ja vastus kestää varmasti.. Yleisin syy heikkoihin vastuksiin on väärä asennuspaikka. Vastuksen yläpuolella on oltava mahdollisimman jouheva nousu, jotta neste kiertää riittävästi..

Ipe
-
Viestit: 889
Liittynyt: 23.7.2003 11:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja Ipe » 20.12.2011 16:17

Jos on BKD-moottorillinen etuveto Golf V kovalla askilla, niin Defa tarjoaa säteilylämppäriä.
Jos on BKD-moottorillinen etuveto Jetta V kovalla askilla, niin Defa tarjoaa letkulämppäriä

Peräkontti häiritsee lämmittimen asentamista?

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 20.12.2011 17:43

Tuohon listaan vois lisätä Touranin.. meni vähän ot:ksi

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 20.12.2011 18:53

Tämä alkaa olla nyt jo perin kaukana aiheesta.
Alun perin puhuttiin:
Audi
Diesel
vm 2011
Common rail
DPF
Ohjelmointi

Nyt jäljellä on noista enää diesel

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 23.12.2011 21:55

Tilasin tänään calixin hilut, joten nyt ois pukinkontissa tilaa myös viriviritööt osastolle. Mutta edelleen kaipaisin käyttäjien kokemuksia 2,0 TDI CR moottorin vireistämisestä.

Hese
-
Viestit: 409
Liittynyt: 23.7.2003 8:24

ViestiKirjoittaja Hese » 12.3.2012 20:31

Onko vieläkään kokemuksia ohjelmoinneista?

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 15.3.2012 10:20

Vakioita pakolämmöille asetettuja turvarajoja ylittämättä päästään vakioraudalla n. 170-192hv lukemiin ja momenttia vakiopaketista saa fiksusti sen 400-420nm. Kestää testatusti taksiporttereissa yli 200tkm ja Golf 6 / Sciroccoissa myös. Oma kutonen mukaan luettuna.

EGR-tulpattunakin pysyy lämpimänä talvella ilman webastoa.

Ero vakioon on todella huomattava ja moottorin käyttöalue on välillä 1500-4500rpm. Selkeästi paras Vaggineiseen saatava nelosdieseli tähän asti.

Osassa pitkittäiskoneita on 105kw ja 125kw koneissa kaikki komponentit samoja, joten näissä sieltä saadaan sitten hieman yli 215hv.

Hese
-
Viestit: 409
Liittynyt: 23.7.2003 8:24

ViestiKirjoittaja Hese » 16.3.2012 8:07

Alkoi kiinnostamaan missä malleissa on tullut vastaan samoja kokoonpanojai 105kw ja 125kw malleissa.

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 16.3.2012 10:03

Viimeisin oli 2011-vuosimallin A4 quattro 103/105kw commonrail, johon haluttiin vähän enemmän vetoja. Vaggineiden varaosanumeroita selvittämällä kun vertailee 105/125kw malleja niin siitä nyt varmasti selviää onko esim. oma auto sitten jo tuolla isommalla ahtimella.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 39 vierailijaa