Audi A3 1.9 TDI 105hv 2006 päästöongelma

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

racediesel
-
Viestit: 8
Liittynyt: 12.3.2005 21:09

Audi A3 1.9 TDI 105hv 2006 päästöongelma

ViestiKirjoittaja racediesel » 11.12.2011 20:40

ko auton päästöjä on äärimmäisen vaikeata saada menemään alle 2.2:n ja raja on 1.5.(12.1.2006 rekisteröity).kohta pitäisi alkaa saada siihen leimaa.
-mistäköhän kannattaisi alkaa vikaa etsimään?.(ilmamäärämittari;egr,paineensäätöventtiili???).miten DIY saan oikeanlaisen toiminnan selville ko osista?.
-Onko tuossa jo DPF?.
-pieni nokipölläytys tulee paineennousun aikaan,vetää normaalista ja ei mitään vikaa muuten autossa ole.
kiitoksia etukäteen neuvoista.
T:Pasi

mmak
-
Viestit: 55
Liittynyt: 18.11.2006 15:02

ViestiKirjoittaja mmak » 11.12.2011 20:49

Sulla on putki täynnä nokee, kannattaa käydä antamassa niin perkeleesti kenkää motarilla, josko tokenisi.. Vikoja kannattaa hakea ahtojen ohjauksesta, egr:stä, suuttimien korjausarvoista ja vaikkapa ajotuksista.. Eipä tuo kovin normaalia tuolle ole.. Tuskin siinä DPF:ää on vielä, jos noin korkea on päästöraja... Itseäkin tuo ensikesän katsastus taas jännittää :)

hiksi
-
Viestit: 301
Liittynyt: 8.8.2005 19:06

ViestiKirjoittaja hiksi » 11.12.2011 21:03

DPF voi olla tai voi olla olematta, ei noilla lähtötiedoilla osaa sanoa. Melkein ensimmäisenä mun mielestä about 50km isolla kaasulla ajoa, jossei sittenkään läpi niin sitten ajoitusta säätämään.

racediesel
-
Viestit: 8
Liittynyt: 12.3.2005 21:09

ViestiKirjoittaja racediesel » 11.12.2011 21:10

ei ole pakoputki täynnä nokea,vedelty motarilla kierrokset kirkkaanpunaisella muutama kymmenen kilometriä-->ei auta.tuntuu että lentää liikkuvat osat ojaan...ilmansuodatin on uusi.ollut jo edellisellä leimalla sama ongelma eli olisiko ajoitus siis yksi ongelman lähde koska onhan tuohen hihna joskus vaihdettu.195tkm takana.

only4pro
-
Viestit: 1400
Liittynyt: 11.2.2006 15:13

ViestiKirjoittaja only4pro » 11.12.2011 21:24

tee se sama lenkki mittari punaisella ja käy heti senjälkeen mittaamassa.

siskon fiat (anteeksi), tosin bensa niin oli co2 ja hc arvot reippaasti yli sallitun (olisko esim. hc ollut 100 kun sallittu on 30. vaihdoin öljyt ja tulpat ja vähän muuta mutta.

kävin paikallisella huolto-liikkeessä jossa mittasivat arvot, vieläkin samat ja reippaasti yli.

käski käydä heittää 10km lenkki sanoilla "kakkosella ja lievää ylinopeutta"...

tulin takaisin, pisti mittarit taas kiinni. co2 tippui olemattomiin, ja toi hc arvo samoin, oli jotain 5 tyhjäkäynnillä ja 4 kierroksilla, eli reippaasti alle sallitun.

ja tämä vain koska ei ollut lämmin. olin tullut 5km päästä ja ajanut kolmosella koko matkan, mutta se ei ollut riittänyt.

eikös tohon sinun pannuun näe ajoitus vag-comilla?
Viimeksi muokannut only4pro, 11.12.2011 21:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 11.12.2011 21:25

dieselin sekaan suuttimen putsausaine ja sit kovaa ajoa, ei pelkkää tasaista ajoa kovilla kierroksilla vaan kovia kiihdytyksiä punarajalle asti. tarttee noita kiihdytyksiä että putsaantuu, tasainen ajo ei sitä tee niin hyvin.

dieseliin ei tuo kuumuus oikeastaan vaikuta kuten bensaan koska katalysaattori ei toimi samalla periaatteella. toki kylmä kone sauhuttaa enemmän

racediesel
-
Viestit: 8
Liittynyt: 12.3.2005 21:09

ViestiKirjoittaja racediesel » 11.12.2011 21:33

lisäaineet polttoaineen sekaan kokeiltu.kiihdytelty oli ja suoraan mittariin oli ajettu.en löydä ko. laitteesta OBD-pistoketta....

mmak
-
Viestit: 55
Liittynyt: 18.11.2006 15:02

ViestiKirjoittaja mmak » 12.12.2011 0:28

Kyllä se siellä luulisi jonkun paneelin alla piilottelevan.. Itse en sitten osaa sen tarkemmin tuosta audista sanoa missä tarkemmin ottaen majailee.. Siltikin epäilen pahasti sitä tukossa olevaa putkea, oli aikoinaan jakajapumpullisessa AFN koneisessa sama ongelma, ja se ei johtunut kyllä mummoajosta :) Ennen putken vaihtoa ei sitten v*tullakaan alle kolmen k-arvo, putken vaihdon jälkeen 0,3... Pienestä se on välillä kii...

gtikolffi
-
Viestit: 747
Liittynyt: 10.5.2005 17:43

ViestiKirjoittaja gtikolffi » 12.12.2011 8:25

ko auton päästöjä on äärimmäisen vaikeata saada menemään alle 2.2:n ja raja on 1.5.(12.1.2006 rekisteröity).


Eikös tuon ikäsessä pitäisi savutusarvon raja olla vielä 3...?2007 taisi raja muuttua siihen 1,5:een...?DPF tuli pakolliseksi vasta Euro 5-päästöluokan henkilöautoissa.

MJ
-
Viestit: 471
Liittynyt: 24.1.2008 11:27

ViestiKirjoittaja MJ » 12.12.2011 11:43


FIN-Turbo
-
Viestit: 142
Liittynyt: 13.2.2006 23:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja FIN-Turbo » 12.12.2011 14:22

rekisteritiedolla saisi suuntaa antavan tiedon konetyypistä, mutta käytännössähän se on ATD/AXR tai uudemmasta sarjasta BKC/BLS/BSU/BJB/BXE. Joissakin BSU ja BLS koneissa on DPF.
Musta savu on kuitenkin ilman puutteesta johtuvaa, joten mahdollinen kompurasiiven kuluneisuus voi sitä tehdä tai sitten on vaan pako-ohjurit finaalissa. Savutusta&öljynmenekkiä on ilmennyt myös mobilin öljyillä, joten jos omassasi sellaiset on, niin vaihtamalla siitä selviää.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 12.12.2011 15:18

Tuo on jo EDC16-ohjaimella ja osa niistä on kovin 'antavalla' savukartalla. Eli antaa liikaa syöttöä suhteessa ahtopaineeseen, nimenomaan paineeseen, ei ilmamäärään.

Monta 2.0 8v Superbia ja 1.9 Octaviaa on joutunut korjaamaan, ei mene savutestistä läpi vaikka on DPF paikoillaan.

Softan kun näkee niin pystyy sanomaan onko vika tuossa.

racediesel
-
Viestit: 8
Liittynyt: 12.3.2005 21:09

ViestiKirjoittaja racediesel » 27.1.2012 16:46

tere kaikille.
nyt biilissä on leima.yeah.
vaihdettu:
ilmansuodatin,ei ollut oikeastaan likainen.
moottoriöljyt ja suodatin.
polttoaine suodatin,oli likainen.imetty suodatinkippo tyhjäksi ja laitettu purkki Fortea sinne.
Ajettu kovilla kierroksilla ja kuormalla.
K-arvo ennen n.2-2.2 nyt leimalla 0,6

kiitoksia kaikille vihjeistä ym.
T:Pasi

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 27.1.2012 17:06

Et siis vaihtanut likaista pa-suodatinta uuteen?

Una
-
Viestit: 992
Liittynyt: 15.2.2004 16:58

ViestiKirjoittaja Una » 27.1.2012 20:02

Öljymäärän kun täyttää ylärajaan niin korjaantuu noi savutusongelmat monesti. Syytä en osaa kertoa mutta tämmöisen kikan on huomattu monessa tapauksessa toimivan.

racediesel
-
Viestit: 8
Liittynyt: 12.3.2005 21:09

ViestiKirjoittaja racediesel » 29.1.2012 21:43

no joo.tietetnkin vaihdettiin polttoainesuodatin,olimpa kömpelö kirjoittaessani.sori.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa