Audi A3 1.9 TDI 105hv 2006 päästöongelma
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 8
- Liittynyt: 12.3.2005 21:09
Audi A3 1.9 TDI 105hv 2006 päästöongelma
ko auton päästöjä on äärimmäisen vaikeata saada menemään alle 2.2:n ja raja on 1.5.(12.1.2006 rekisteröity).kohta pitäisi alkaa saada siihen leimaa.
-mistäköhän kannattaisi alkaa vikaa etsimään?.(ilmamäärämittari;egr,paineensäätöventtiili???).miten DIY saan oikeanlaisen toiminnan selville ko osista?.
-Onko tuossa jo DPF?.
-pieni nokipölläytys tulee paineennousun aikaan,vetää normaalista ja ei mitään vikaa muuten autossa ole.
kiitoksia etukäteen neuvoista.
T:Pasi
-mistäköhän kannattaisi alkaa vikaa etsimään?.(ilmamäärämittari;egr,paineensäätöventtiili???).miten DIY saan oikeanlaisen toiminnan selville ko osista?.
-Onko tuossa jo DPF?.
-pieni nokipölläytys tulee paineennousun aikaan,vetää normaalista ja ei mitään vikaa muuten autossa ole.
kiitoksia etukäteen neuvoista.
T:Pasi
Sulla on putki täynnä nokee, kannattaa käydä antamassa niin perkeleesti kenkää motarilla, josko tokenisi.. Vikoja kannattaa hakea ahtojen ohjauksesta, egr:stä, suuttimien korjausarvoista ja vaikkapa ajotuksista.. Eipä tuo kovin normaalia tuolle ole.. Tuskin siinä DPF:ää on vielä, jos noin korkea on päästöraja... Itseäkin tuo ensikesän katsastus taas jännittää :)
-
- -
- Viestit: 8
- Liittynyt: 12.3.2005 21:09
ei ole pakoputki täynnä nokea,vedelty motarilla kierrokset kirkkaanpunaisella muutama kymmenen kilometriä-->ei auta.tuntuu että lentää liikkuvat osat ojaan...ilmansuodatin on uusi.ollut jo edellisellä leimalla sama ongelma eli olisiko ajoitus siis yksi ongelman lähde koska onhan tuohen hihna joskus vaihdettu.195tkm takana.
tee se sama lenkki mittari punaisella ja käy heti senjälkeen mittaamassa.
siskon fiat (anteeksi), tosin bensa niin oli co2 ja hc arvot reippaasti yli sallitun (olisko esim. hc ollut 100 kun sallittu on 30. vaihdoin öljyt ja tulpat ja vähän muuta mutta.
kävin paikallisella huolto-liikkeessä jossa mittasivat arvot, vieläkin samat ja reippaasti yli.
käski käydä heittää 10km lenkki sanoilla "kakkosella ja lievää ylinopeutta"...
tulin takaisin, pisti mittarit taas kiinni. co2 tippui olemattomiin, ja toi hc arvo samoin, oli jotain 5 tyhjäkäynnillä ja 4 kierroksilla, eli reippaasti alle sallitun.
ja tämä vain koska ei ollut lämmin. olin tullut 5km päästä ja ajanut kolmosella koko matkan, mutta se ei ollut riittänyt.
eikös tohon sinun pannuun näe ajoitus vag-comilla?
siskon fiat (anteeksi), tosin bensa niin oli co2 ja hc arvot reippaasti yli sallitun (olisko esim. hc ollut 100 kun sallittu on 30. vaihdoin öljyt ja tulpat ja vähän muuta mutta.
kävin paikallisella huolto-liikkeessä jossa mittasivat arvot, vieläkin samat ja reippaasti yli.
käski käydä heittää 10km lenkki sanoilla "kakkosella ja lievää ylinopeutta"...
tulin takaisin, pisti mittarit taas kiinni. co2 tippui olemattomiin, ja toi hc arvo samoin, oli jotain 5 tyhjäkäynnillä ja 4 kierroksilla, eli reippaasti alle sallitun.
ja tämä vain koska ei ollut lämmin. olin tullut 5km päästä ja ajanut kolmosella koko matkan, mutta se ei ollut riittänyt.
eikös tohon sinun pannuun näe ajoitus vag-comilla?
Viimeksi muokannut only4pro, 11.12.2011 21:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
dieselin sekaan suuttimen putsausaine ja sit kovaa ajoa, ei pelkkää tasaista ajoa kovilla kierroksilla vaan kovia kiihdytyksiä punarajalle asti. tarttee noita kiihdytyksiä että putsaantuu, tasainen ajo ei sitä tee niin hyvin.
dieseliin ei tuo kuumuus oikeastaan vaikuta kuten bensaan koska katalysaattori ei toimi samalla periaatteella. toki kylmä kone sauhuttaa enemmän
dieseliin ei tuo kuumuus oikeastaan vaikuta kuten bensaan koska katalysaattori ei toimi samalla periaatteella. toki kylmä kone sauhuttaa enemmän
-
- -
- Viestit: 8
- Liittynyt: 12.3.2005 21:09
Kyllä se siellä luulisi jonkun paneelin alla piilottelevan.. Itse en sitten osaa sen tarkemmin tuosta audista sanoa missä tarkemmin ottaen majailee.. Siltikin epäilen pahasti sitä tukossa olevaa putkea, oli aikoinaan jakajapumpullisessa AFN koneisessa sama ongelma, ja se ei johtunut kyllä mummoajosta :) Ennen putken vaihtoa ei sitten v*tullakaan alle kolmen k-arvo, putken vaihdon jälkeen 0,3... Pienestä se on välillä kii...
rekisteritiedolla saisi suuntaa antavan tiedon konetyypistä, mutta käytännössähän se on ATD/AXR tai uudemmasta sarjasta BKC/BLS/BSU/BJB/BXE. Joissakin BSU ja BLS koneissa on DPF.
Musta savu on kuitenkin ilman puutteesta johtuvaa, joten mahdollinen kompurasiiven kuluneisuus voi sitä tehdä tai sitten on vaan pako-ohjurit finaalissa. Savutusta&öljynmenekkiä on ilmennyt myös mobilin öljyillä, joten jos omassasi sellaiset on, niin vaihtamalla siitä selviää.
Musta savu on kuitenkin ilman puutteesta johtuvaa, joten mahdollinen kompurasiiven kuluneisuus voi sitä tehdä tai sitten on vaan pako-ohjurit finaalissa. Savutusta&öljynmenekkiä on ilmennyt myös mobilin öljyillä, joten jos omassasi sellaiset on, niin vaihtamalla siitä selviää.
Tuo on jo EDC16-ohjaimella ja osa niistä on kovin 'antavalla' savukartalla. Eli antaa liikaa syöttöä suhteessa ahtopaineeseen, nimenomaan paineeseen, ei ilmamäärään.
Monta 2.0 8v Superbia ja 1.9 Octaviaa on joutunut korjaamaan, ei mene savutestistä läpi vaikka on DPF paikoillaan.
Softan kun näkee niin pystyy sanomaan onko vika tuossa.
Monta 2.0 8v Superbia ja 1.9 Octaviaa on joutunut korjaamaan, ei mene savutestistä läpi vaikka on DPF paikoillaan.
Softan kun näkee niin pystyy sanomaan onko vika tuossa.
-
- -
- Viestit: 8
- Liittynyt: 12.3.2005 21:09
tere kaikille.
nyt biilissä on leima.yeah.
vaihdettu:
ilmansuodatin,ei ollut oikeastaan likainen.
moottoriöljyt ja suodatin.
polttoaine suodatin,oli likainen.imetty suodatinkippo tyhjäksi ja laitettu purkki Fortea sinne.
Ajettu kovilla kierroksilla ja kuormalla.
K-arvo ennen n.2-2.2 nyt leimalla 0,6
kiitoksia kaikille vihjeistä ym.
T:Pasi
nyt biilissä on leima.yeah.
vaihdettu:
ilmansuodatin,ei ollut oikeastaan likainen.
moottoriöljyt ja suodatin.
polttoaine suodatin,oli likainen.imetty suodatinkippo tyhjäksi ja laitettu purkki Fortea sinne.
Ajettu kovilla kierroksilla ja kuormalla.
K-arvo ennen n.2-2.2 nyt leimalla 0,6
kiitoksia kaikille vihjeistä ym.
T:Pasi
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 8
- Liittynyt: 12.3.2005 21:09
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa