1z sammuu heti. Kiirus saada kuntoon..

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

persetinpersetti
-
Viestit: 101
Liittynyt: 31.3.2008 9:32

1z sammuu heti. Kiirus saada kuntoon..

ViestiKirjoittaja persetinpersetti » 8.12.2011 15:09

Hellurei!

Autohan on -96 passat TDI.

Ajelin tossa puoltoistatuntia sitten töihin ja yritin lähteä puoli tuntia sitten kaupungille.
Eipä lähekkään passatti tulille, tai lähtee kyllä mut sammuu heti.

Pa- suod. vuoden vanha, pumppu aj 400 000 kuten konekin. Sulakkeet ehjän näköiset.
Sadan kilometrin työmatkan toi ongelmitta perille.

Kiire tosiaan saada kuntoon ku pitäs päästä pois töistä 21.30 :P

Kaikki neuvot tarpeen ja kiitollisna otan vastaan.

Kaveri tuo vikakoodinlukijan ni nähään sit kooditkin, akun kenkä oli vartin irti, eikä tuonut apua.
Viimeksi muokannut persetinpersetti, 8.12.2011 15:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 8.12.2011 15:14

Bensakoneissa jos hörähtää tulille, mutta sammuu heti. Niin vika on ajonestossa, joko siru irti avaimeesa tai lukupuola sökö yms.

AGU
-
Viestit: 323
Liittynyt: 7.9.2003 20:28

ViestiKirjoittaja AGU » 8.12.2011 15:25

lukkopesän ympärillä tosiaan tuo lukupuola joka lukee avaimen sisällä olevan sirun.
Lukupuolasta lähtee johto joka meni jonnekkin boksiin siellä kuljettajan jalkatilassa.
Ainakin minulla oli joskus tuo liitin hapettunut ja siksi käynnistyksenesto jäi päälle.

persetinpersetti
-
Viestit: 101
Liittynyt: 31.3.2008 9:32

ViestiKirjoittaja persetinpersetti » 8.12.2011 15:46

Ahaa! koodeissa varmaan näkyy. Ajonestolta vika tosiaan vaikuttaa.. pitääpä hieman tutkia tuota johtoa!

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 8.12.2011 16:14

Testaa eka avain, heliseekö se? Jos helisee, niin siru on irti.

persetinpersetti
-
Viestit: 101
Liittynyt: 31.3.2008 9:32

ViestiKirjoittaja persetinpersetti » 8.12.2011 17:02

Kummallista..
Nyt se lähti ja pysyikin käynnissä.
Auto oli kyllä jäähtynyt aikalailla, eli vois hyvinkin olla joku hapettumajutska.
Kaverilla oli kymmenen vuotta uudemmassa sokotassa kampi- tai nokka-akselin asentotunnistin sökö ja sillä teki lähes samanlaista haalealla koneella.
Onkohan tässä tuollaista tunnistinta, vois vaihdella samalla, kun tuonkin ajoneston lukusilmukan.
Mulla on varaosa-autona Seat Toledo TDI -97 AHU koneella, joten osia on kyllä vaihdella.

ps. avain ei helise, purinkin sen ja kaikki näytti olevan ok.

V Marjamäki
-
Viestit: 256
Liittynyt: 23.7.2003 8:14

ViestiKirjoittaja V Marjamäki » 8.12.2011 17:45

Mulla parani vastaava vaiva vaan käyttämällä lukupuolan johtoa irti liittimestä muutaman kerran. Ilmeisesti likaa/hapettumaa liittimessä. Seuraa lukupuolan johtoa, menee johonkin purkkiin, joka on siinä valokatkaisijan alapuolella kojelaudan takana (pääsee helposti käsiksi irrottamalla hylly kojelaudan alta).

nani
-
Viestit: 981
Liittynyt: 19.10.2006 16:28

ViestiKirjoittaja nani » 9.12.2011 0:29

Minulla 1Z tdi golffi teki noin 10tkm aikana kaksi kertaa saman, kummallakin kertaa käytin auki 8-pinnisen liittimen mikä on pumpulle menevässä johtosarjassa.. Liitin samantien takasi kiinni ja auto lähti käyntiin. Johdot ja liittimet ehjät ilman hapettumia.

Minkälainen sammutin hässäkkä näissä tdi koneissa on? Voiko se jumia ns. päälle?

V Marjamäki
-
Viestit: 256
Liittynyt: 23.7.2003 8:14

ViestiKirjoittaja V Marjamäki » 9.12.2011 18:16

Kannattaa se 109-relekin tinailla uudestaan, jos ei ole jo tehty.

Vekke
-
Viestit: 96
Liittynyt: 5.9.2011 22:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja Vekke » 11.12.2011 21:15

1.9 TDI Cordobassa takaluukun johtosarjan läpiviennistä johtoja oikarissa ja poltti jarruvalon sulaketta ja oire oli aivan sama. Lähti käyntiin aina kerran kun vaihto uuden sulakkeen. JOhdot tinaamalla kuntoon ongelma poistui.

-leppis-
-
Viestit: 47
Liittynyt: 16.11.2011 21:59

ViestiKirjoittaja -leppis- » 25.12.2011 13:20

Vähän samantyyppistä on ilmassa, yön jälkeen lähtee käyntii ihan normaalisti (tai ainaki melko normaalisti) mutta kun sammutat ja yrität uudelleen käyntiin niin ei muuta kuin sahoilee..
Jos ottaa lämpötila-anturin johdon irti niin yleensä saa käyntiin, sitte anturi takas kiinni ja ajoon
koneena 1Z, jos joku löytää tähän oikean käynnin niin oluen kyllä tarjoan.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 25.12.2011 13:39

olisko siinäkin ohjelmistovikaa, tai sitten lämpötila-anturi rikki

-leppis-
-
Viestit: 47
Liittynyt: 16.11.2011 21:59

ViestiKirjoittaja -leppis- » 25.12.2011 14:31

lämpötila anturi on juurikin vaihdettu.. eli siis vara boksia etsimään ?

Axi
-
Viestit: 1318
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 25.12.2011 21:21

Onhan edes perusasiat tarkastettu eli ajoitus ja vikakoodit?

tekki
-
Viestit: 445
Liittynyt: 5.9.2011 16:59

ViestiKirjoittaja tekki » 26.12.2011 11:44

Ohjelmistovika (tai ominaisuus) ei parane ecua toiseen samanlaiseen vaihtamalla. Tuo softan huonous ilmenee kun akku ja/tai startti alkaa hyytyä.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 26.12.2011 14:12

juu ei auta kun lastuttaa ;) varmaan jokanen lastuja väsäävä osaa bugin poistaa =)

-leppis-
-
Viestit: 47
Liittynyt: 16.11.2011 21:59

ViestiKirjoittaja -leppis- » 26.12.2011 16:41

Ajoitus on silmämääräisesti tarkastettu, ja vikakoodit katto korjaaja, ei tosin vag comilla vaan jollain omalla vikakoodien lukukojeellaan. Eikä vikoja tai puutteita havaittu. Tosin koska tuo on koneenvaihto jne niin en nyt sitte mene varmaksi sanomaan olisko sielä jotai omaa patenttia tehty jottei kaikki viat nävy.

Eli jos ei boksia tarvitte uusia , niin sitte ainaki boksi ohjelmoitavaksi, vai kuinka tuo menee... boksin nyt otin sisälle hetkeksi jotta eliminoin suunnattoman ilmankosteuden tuosta.

Mutta siis Raasepori seudulta (tahi lohja tms) jos joku apua tarjoaa niin hyvä olis,.

Axi
-
Viestit: 1318
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 27.12.2011 20:32

No niin. - Ajoitusta ei näissä vehkeissä silmämääräisesti tarkasteta, vaan testerillä ja ajoitustyökaluilla.
Laita(ta) ajotus kohdalleen ja koet yllätyksen käynnistymisen kanssa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa