Lupo TDI 3L, N75, Limp Mode

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

ArSkA_84
-
Viestit: 198
Liittynyt: 2.12.2006 20:13

Lupo TDI 3L, N75, Limp Mode

ViestiKirjoittaja ArSkA_84 » 28.11.2011 23:26

Kaveri osti otsikon pirssin. Siinä on moottorikoodiltaan ANY pata. Ajettu 197tkm, vuosimalli 2002.

Kiihdyttäessä voimakkaasti putoaa limpmodeen (tasamaalla nelosella kun mennään lappu lattiassa 3200 kierroksen paikkeilla). Palautuu normaalitilaan kun pudottaa sähköt pois ja taas päälle. Olisko se nyt sitten N75? Mutta onkos tässä semmosta?

only4pro
-
Viestit: 1400
Liittynyt: 11.2.2006 15:13

ViestiKirjoittaja only4pro » 29.11.2011 23:20

kannattais varmaan taas lukea ne vikakoodit ihan niinku ekana...

Vekke
-
Viestit: 96
Liittynyt: 5.9.2011 22:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja Vekke » 1.12.2011 16:27

Kyllähän oireet siltä vaikuttaa et N75 vois olla vikaa. Mutta vikakoodit lukemalla saa asiaan varmuuden. Eli ei kannata ostaa sitä venttiliä varastoon niin kuin itse tein aikoinaan.

Onko hänellä ollut pitkää jo 3L, vai hankki vasta. Itsellä on myös 3L ja niitä haen saksasta lisää tilauksesta. Jos on aikasemmin toiminut ongelmitta niin siihen on myös keino joka itsellä melkein poisti kokonaan kyseisen ongelman. Eli talveksi välijäädytin pois. Se kerää kosteutta sinne imuputkistoon ja kun keli menee plussalta miinukselle rupeaa aiheuttamaan noita limb mode ongelmia.

Privalla voidaan jatkaa jos halua lisätietoja tms.

amalin
-
Viestit: 67
Liittynyt: 25.8.2008 12:58

ViestiKirjoittaja amalin » 12.12.2011 14:07

Turha näitä on privalla selvitellä, niin on muillekin hyötyä.

Mulla teki tuota samaa kun ilmat kylmeni ja tuli kosteata.
Vaihoin N75:n ja ongelmat hävis. Tosin nyt on ollu autokin enemmän hallissa, joten täyttä varmuutta vian katoamisesta ei ole. Vikakoodina oli silloin ahtorajan ylitys.
Jumittavasta N75:stahan ei jää vikakoodia, jos sähköinen yhteys ei ole poikki.

Erään VAG-pajan työntekijä vinkkas, että jos ei oo N75, niin VNT-koneisto oireilee samalla tavalla jumitellessaan. Eikös näissäkin VNT-turbo ole?

Vekke
-
Viestit: 96
Liittynyt: 5.9.2011 22:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja Vekke » 12.12.2011 22:49

Kyllähän se juuttuvasiipinen on.

Itse koeajoin/kävin läpi viimeviikolla 7 kpl 3L Lupoja ja tälläisiä vikoja niistä löytyi silmäilemällä:
- Pahoja kannentiiviste vuotoja
- Hydrauliikkaletkut vuotaa ja nesteet vajaat säiliössä
- Pari ei lähtenyt käyntiin apuvirrallakaan
- takaluukkuja oli vaihdettu tavan lupoista ja ei oltu kolaroitu
- Vaihteisto ei lähtenyt toimimaan aluksi
- Start ja stop ei pelittänyt
- Kytkintä ei jaksanut sylinteri vetää pohjaan
- Osa kävi todella huonoa tyhjäkäyntiä
- Yksi savutti auton piiloon paikoillaan ollessa
- Yhdestä tehot kateissa
- Takajarrut kolisi
- etupyöränlaakeri piti ääntä
- tehot kateissa

Yksi oli priima kaikinpuolin eikä löytynyt mitään vikoja VAG comillakaan. Auto oli ensimmäiseltä omistajalta ja siinä oli 202 tkm mittarissa. Eli jos meinaa samanlaista hakea kannattaa ainakin korjaushistoria olla kunnossa ja mielellään ensimmäiseltä omistajalta. Kyseiseen autoon on vaihdettu takuuseen moottori 27 tkm kilometrin kohdalla. Mukana oli VW 10 sivun tutkimus mitä on tapahtunut ja miksi. Ilmeisesti ajettu liian vähän (tuo lukema 5 vuoden aikana). Kuvissa oli ruostetta suuttimissa ja sylinteriputkissa...


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 48 vierailijaa