passat 3b viskon irroitus / hihnankiristimen vaihto

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

disutus
-
Viestit: 87
Liittynyt: 29.8.2010 10:32

passat 3b viskon irroitus / hihnankiristimen vaihto

ViestiKirjoittaja disutus » 23.11.2011 8:28

Olisi lauantaina tarkoitus tehdä moniurahihnankiristimen vaihto. Visko kaiketi pitää ottaa edestä irti, että pääsee kiristäjään käsiksi. Kuinka tuo homma onnistuu helpoiten? Onko keula purettava irti? Tarvitseeko erikoistyökaluja?
Moottorina AHU, eikä ilmastointia.

Jos jollain olisi kuvia tuosta operaatiosta, niin auttaisi paljon.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 23.11.2011 9:59

http://vwts.ru/vw_passat3_35i.html

Tuolla kuvia ja hakua käyttäen paljon lisää!!

disutus
-
Viestit: 87
Liittynyt: 29.8.2010 10:32

ViestiKirjoittaja disutus » 23.11.2011 11:02

Mallihan oli tosiaan 3b, löytyihän tuolta sivu sillekin, mutten oikein saanut mitään irti. Chrome kovasti yrittää kääntää venäjää suomeksi, mutta tieto löytyykin pdf tiedostoista, joissa tekstitkin kuvina.

Tänne olisi hyvä tehdä joku DIY database yleisimmistä remonteista ja ohjeista.

disutus
-
Viestit: 87
Liittynyt: 29.8.2010 10:32

ViestiKirjoittaja disutus » 28.11.2011 9:17

Tuli tuokin hihnankiristin vaihdettua viikonloppuna. Keula otettiin irti sen verran kuin letkut ja johdot antoi periksi. Tuon jälkeen olikin helppo irroittaa visko, ja sen jälkeen vaihtaa kiristin.

Nyt uudella kiristimellä hihna vipattaa tyhjäkäynnillä. Hihnaa en kyllä vielä vaihtanut uuteen, kun unohtui 200km päähän. Pitää tuo vielä vaihtaa ja samalla tarkistaa se laturin vapaakytkin.
Ei sattuisi kuopion alueella olemaan ketään jolla olisi nuo vapaakytkimen vaihtovermeet?

hammer_man
-
Viestit: 321
Liittynyt: 4.11.2009 7:56

ViestiKirjoittaja hammer_man » 27.12.2011 5:17

Saako vinkkejä mitä kaikkea tuossa moniurahihnan kiristimen vaihdossa pitää tehdä. Ei viitsisi kauhean kauaa tuolla ulkona säätää tällä kelillä, kunhan saa motonetista haettua uuden kiristäjän.

Keulan purkaminen huoltoasentoon on tuttu homma, sekä viskon irroitus, mutta kuinka kiristin siellä on paikallaan??

palikka2
-
Viestit: 262
Liittynyt: 1.1.2004 14:18

ViestiKirjoittaja palikka2 » 27.12.2011 14:40

Olisikohan tuo kiristin ollut parilla M8 pultilla kiinni, tosi helppo vaihtaa...

disutus
-
Viestit: 87
Liittynyt: 29.8.2010 10:32

ViestiKirjoittaja disutus » 27.12.2011 15:09

Yksi mutteri vaan auki sieltä kiristimen takaa. Pultin päässä on kuusiokololle paikka. Ymmärrät sitten periaatteen, kun saat uuden kiristimen käteen.

hammer_man
-
Viestit: 321
Liittynyt: 4.11.2009 7:56

ViestiKirjoittaja hammer_man » 28.12.2011 11:28

Nyt on kiristin vaihdettu. En kyl tajunnut mikä idea sillä kuusiokololla siinä oli, luulisin että saa pidettyä kiinni jos keskipultti meinaa pyöriä mukana?? Itsellä ainakin riitti suoraan kiristää vain mutteri kiinni...

Vanhan kiristimen rullan sisällä helisi kun heilutteli sitä, ihmekkään että vähän pitänyt käydessä ääntä ;)


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa