1.9tdi asv vakio ahtopaine ja lastulla.

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Jambero
-
Viestit: 85
Liittynyt: 31.10.2011 14:25

1.9tdi asv vakio ahtopaine ja lastulla.

ViestiKirjoittaja Jambero » 11.11.2011 14:16

Elikkäs kysyisin minkälaisia ahtolukemia teillä on asv koneet antanu? Itsellä tasainen ahto noin 1.1 ja piikki ahto 1.4. Muutokset hammermode,savuboksi ja välijäähdytin vakiota isompi

Jambero
-
Viestit: 85
Liittynyt: 31.10.2011 14:25

ViestiKirjoittaja Jambero » 13.11.2011 1:32

Nyt on piikki ahto käynyt välillä yli 1.6 mutta melkeen on tippunut tasaiseen 1.1 mistä tämmöinen voisi johtua?

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 13.11.2011 3:55

Piikittää kun ecu ei ymmärrä kasvanutta polttoaineen määrää ja korjaa sitten vakioksi

Jambero
-
Viestit: 85
Liittynyt: 31.10.2011 14:25

ViestiKirjoittaja Jambero » 13.11.2011 9:10

Onko tuo ihan normaalia sittten lastun kanssa?

tekki
-
Viestit: 445
Liittynyt: 5.9.2011 16:59

ViestiKirjoittaja tekki » 13.11.2011 11:03

Ei lastun kanssa yleensä, vaan tuon ns. huijausboksin kanssa ja osaltaan myös pumpun vasaroinnin takia.

Jambero
-
Viestit: 85
Liittynyt: 31.10.2011 14:25

ViestiKirjoittaja Jambero » 13.11.2011 21:57

Mitä tässä täs koneellisessa pitäisi sitten suunnilleen ahtoja? ettei menisi vaarallisiksi lukemiksi.

Jambero
-
Viestit: 85
Liittynyt: 31.10.2011 14:25

ViestiKirjoittaja Jambero » 16.12.2011 15:51

Voiko ahtojen nousuun vaikuttaa joku erittäin pieni vuoto ahtoputkissa? jos se yrittää pitää paineet yllä ja sitten nouseekin liikaa ?

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 16.12.2011 17:58

VNT-siivet jumii tai N75 vaihtokunnossa jos ahdot karkaa yli pyynnin eli n. 1 barin.
Tai joku ruuvannut vnt-tankoa lyhemmäksi lisävoiman toivossa.

mmak
-
Viestit: 55
Liittynyt: 18.11.2006 15:02

ViestiKirjoittaja mmak » 17.12.2011 1:46

Tiedän pitkälti, että ehjässä moottorissa tuo vnt-tangon säätö saa olla melkein mitä sattuu, että vaikuttaa lopulliseen pyydettyyn ahtopaineeseen. Jos on oikein poskellaan, niin en itse kyllä ajaisi metriäkään jos sillä on painetta nostettu..

Tuossa kerrotussa ahdot karkaa n. 0.3 piikkiin, eli kyllä siellä vähän tulee ahdonohjaus myöhässä, jos antaa tuonne puoleentoista nousta. Ei varmaan sinänsä paha, mutta revi se evry helvettiin sieltä.. Sen takia se toteutunut paine (1.1bar) on tuon n. 0.2 yli pyydetyn. Tämän itse aikoinaan huomasin, että se evry väkisin onnistuu nostamaan ainakin sen 0.1 yli pyydetyn. Ei ole sitten ollenkaan hyvä moinen savuaminen vnt-siipien päälle noin pidemmällä aikavälillä..

E: Myöskään tuota N75 venttiiliä en menisi ihan ensimmäisenä vaihtamaan, ihan jo sen helvetillisen hinnan takia. Vaikka kovin moni väittää sen vialliseksi, niin monesti vika tulee jostain aivan muualta kuin vuotavasta venttiilistä (joka siis ei vuoda). Todennäköisempää on, että turbosta on siivet aivan juntturassa, tai alipainekellon kalvo vuotaa kuin estonia...

e2: Ja siellä putkissa saa loppuviimen olla aika melkoinen reikä, ennen kuin näkyy missään. Mutta ihan sama vaikka olisi nyrkin mentävä, niin ei se sen takia pyyntiä ylitä. Saa olla ihan 10mm reikä putkessa, eikä näy tai tunnu missään :) (paitsi tulee huomattavasti savua putkesta :D)


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa