1.9tdi asv vakio ahtopaine ja lastulla.
Valvoja: ffp jäsenet
1.9tdi asv vakio ahtopaine ja lastulla.
Elikkäs kysyisin minkälaisia ahtolukemia teillä on asv koneet antanu? Itsellä tasainen ahto noin 1.1 ja piikki ahto 1.4. Muutokset hammermode,savuboksi ja välijäähdytin vakiota isompi
Tiedän pitkälti, että ehjässä moottorissa tuo vnt-tangon säätö saa olla melkein mitä sattuu, että vaikuttaa lopulliseen pyydettyyn ahtopaineeseen. Jos on oikein poskellaan, niin en itse kyllä ajaisi metriäkään jos sillä on painetta nostettu..
Tuossa kerrotussa ahdot karkaa n. 0.3 piikkiin, eli kyllä siellä vähän tulee ahdonohjaus myöhässä, jos antaa tuonne puoleentoista nousta. Ei varmaan sinänsä paha, mutta revi se evry helvettiin sieltä.. Sen takia se toteutunut paine (1.1bar) on tuon n. 0.2 yli pyydetyn. Tämän itse aikoinaan huomasin, että se evry väkisin onnistuu nostamaan ainakin sen 0.1 yli pyydetyn. Ei ole sitten ollenkaan hyvä moinen savuaminen vnt-siipien päälle noin pidemmällä aikavälillä..
E: Myöskään tuota N75 venttiiliä en menisi ihan ensimmäisenä vaihtamaan, ihan jo sen helvetillisen hinnan takia. Vaikka kovin moni väittää sen vialliseksi, niin monesti vika tulee jostain aivan muualta kuin vuotavasta venttiilistä (joka siis ei vuoda). Todennäköisempää on, että turbosta on siivet aivan juntturassa, tai alipainekellon kalvo vuotaa kuin estonia...
e2: Ja siellä putkissa saa loppuviimen olla aika melkoinen reikä, ennen kuin näkyy missään. Mutta ihan sama vaikka olisi nyrkin mentävä, niin ei se sen takia pyyntiä ylitä. Saa olla ihan 10mm reikä putkessa, eikä näy tai tunnu missään :) (paitsi tulee huomattavasti savua putkesta :D)
Tuossa kerrotussa ahdot karkaa n. 0.3 piikkiin, eli kyllä siellä vähän tulee ahdonohjaus myöhässä, jos antaa tuonne puoleentoista nousta. Ei varmaan sinänsä paha, mutta revi se evry helvettiin sieltä.. Sen takia se toteutunut paine (1.1bar) on tuon n. 0.2 yli pyydetyn. Tämän itse aikoinaan huomasin, että se evry väkisin onnistuu nostamaan ainakin sen 0.1 yli pyydetyn. Ei ole sitten ollenkaan hyvä moinen savuaminen vnt-siipien päälle noin pidemmällä aikavälillä..
E: Myöskään tuota N75 venttiiliä en menisi ihan ensimmäisenä vaihtamaan, ihan jo sen helvetillisen hinnan takia. Vaikka kovin moni väittää sen vialliseksi, niin monesti vika tulee jostain aivan muualta kuin vuotavasta venttiilistä (joka siis ei vuoda). Todennäköisempää on, että turbosta on siivet aivan juntturassa, tai alipainekellon kalvo vuotaa kuin estonia...
e2: Ja siellä putkissa saa loppuviimen olla aika melkoinen reikä, ennen kuin näkyy missään. Mutta ihan sama vaikka olisi nyrkin mentävä, niin ei se sen takia pyyntiä ylitä. Saa olla ihan 10mm reikä putkessa, eikä näy tai tunnu missään :) (paitsi tulee huomattavasti savua putkesta :D)
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa