OHO! AFN ahtaa liikaa (piikki yli 2bar)??
Valvoja: ffp jäsenet
OHO! AFN ahtaa liikaa (piikki yli 2bar)??
Juuh eli näin tässä vaiheessa aluksi oli piikkinä siis 1,2-4bar vaihteesta riippuen ja jatkuva 0,9..kerron nyt hitaasti koko stoorin: Eli olin tulossa töistä..näpäytin kaasua iha pikkuisen ehkä 0,4bar nopiasti ja äänet muuttui huomattavasti (putkisto ilman vaimentimia), eikä ahtanut enään..noh alettiin tutkia letkuja ja etsiin irto liitoksia, ei löytynyt..sitten mentiin ahtopaineen säätimelle siitä napsahti nippa poikki heti, noh se korjattiin ja tarkistettiin samalla vnt-kello nipasta ku imi toimi normaalisti..käytettiin vnt.kello siis tangosta irti (jolloin tangon säätö muuttui, tietysti) sitten eräänä päivänä alkoi suhissa iha tosissaan..noh alaletkussa sormen mentävä reikä..ja nyt ku on korjattu kaikki liitokset ni piikkinä ainaki 2.2bar kunnes menee vikatilaan..enempää en tiiä ku loppuu autogauge rievusta luvut kesken..:D..ei ole mitään lastuja, evryjä jne..ja viikon päästä leimaus..:D JES!! mistä mä lähen vikaa hakeen ja käykä anturit keskenään esim 90 disukanja afn:nnän välillä?
nyt alakaa jo ahistaan..kerranki voin sannoo että alle 2bar on alipainetta..:D
Ja toista ongelmaa pukkaa: eli käytät konetta tapissa ni alakaa ryksyttään ja röksyttään..ku pölijä sammutat ja käynnistät sama homma..ootat 10 min ni ei mitään taas toimii..eihän tolla saa päästöjä ku tekee noin?
nyt alakaa jo ahistaan..kerranki voin sannoo että alle 2bar on alipainetta..:D
Ja toista ongelmaa pukkaa: eli käytät konetta tapissa ni alakaa ryksyttään ja röksyttään..ku pölijä sammutat ja käynnistät sama homma..ootat 10 min ni ei mitään taas toimii..eihän tolla saa päästöjä ku tekee noin?
Kuulostaa taas aika valmiilta tapaukselta, mutta alipaineletkut kuulostas nyt ainaki menneen väärin päin, tai jotain muuta rikki, ettei avaa siipiä. Kellolle tulee siis jatkuva alipaine. Ahtaako se muuten saman vielä vikatilassa? Ja öljyt kannattaa vaihtaa noin ensihätiin tuohon rytkytykseen korkeilla kierroksilla, on varmaan jo vanhat niin tönkköä, että menee nostajat kovaksi kierroksilla.
-
- -
- Viestit: 494
- Liittynyt: 2.7.2004 3:59
Siivet ovat auki ilman alipainesäätöä--> ei juurikaan ahtopainetta--> ei juurikaan syöttöä.
Eikä ahdin tee juurikaan vastapainetta.
Kansiremontin voi tehdä ennen konerikkoa, jolloin kustannus on kuitenkin kohtuullinen. Venttiilit, ohjurit, venttiilinjouset, nostajat ja mahdollisesti nokka-akseli uusiksi.
Venttiilin katkettua hajoaa nostin, kansi, mäntä (ja kiertokanki voi vääntyä), jolloin remontti maksaa euroja.
Haku-toiminnalla löydät lisää aiheesta
Eikä ahdin tee juurikaan vastapainetta.
Kansiremontin voi tehdä ennen konerikkoa, jolloin kustannus on kuitenkin kohtuullinen. Venttiilit, ohjurit, venttiilinjouset, nostajat ja mahdollisesti nokka-akseli uusiksi.
Venttiilin katkettua hajoaa nostin, kansi, mäntä (ja kiertokanki voi vääntyä), jolloin remontti maksaa euroja.
Haku-toiminnalla löydät lisää aiheesta
Hieman ihme jos ei noille kilometreille ole kansiremonttia jo tehty kun pienemmilläkin kilometreillä on käyny tuota venttiilin väsymistä ja täystuhoa, kannattaa varmistaa tuo asia. Kilsathan sikäli ei ole pahat tuolle koneelle jos huollot ja kansirempan vaan pitää ajallaan, öljypumppukin olis hyvä uusia ennenkuin kuluu ihan loppuun ja tarkistaa myös apuakselin kunto. Haulla löytää kyllä paljon lisätietoa aiheesta.
Itse asiassa..ed omistaja hehkutti nimen omaan asiaa että kuin hyvin auto on huollettu/rempattu ennen mulle tuloa...auto on ollu 1,5 vuotta mulla nyt ja se huolto vihko ja ne pörhön vihkot kertoo että autosta on pietetty parempi huoli kuin omasta akasta :)..mutta empä ole kyllä hoksannu edes kattoa onko siihen mainittuja remppoja tehty varmasti on ylhäällä jos on tehty viimisen 5 vuojen aikana..mut huomenna aattelin siihen hakia siirtokilvet..ja repiä sen letkun irti jos sais ne päästöt siihen..jos sattuu että homma toimii ja päästöt saapii ilman ahtimen toimintaa ni minkä siinä nyt sitten voi päätellä ajankohtaiseksi..auto tulee kyllä naiselle käyttöön joten kauhiaa käskytystä se tuskin saa :/
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa