OHO! AFN ahtaa liikaa (piikki yli 2bar)??

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Mizaa
-
Viestit: 359
Liittynyt: 11.4.2007 19:32

OHO! AFN ahtaa liikaa (piikki yli 2bar)??

ViestiKirjoittaja Mizaa » 23.9.2011 14:17

Juuh eli näin tässä vaiheessa aluksi oli piikkinä siis 1,2-4bar vaihteesta riippuen ja jatkuva 0,9..kerron nyt hitaasti koko stoorin: Eli olin tulossa töistä..näpäytin kaasua iha pikkuisen ehkä 0,4bar nopiasti ja äänet muuttui huomattavasti (putkisto ilman vaimentimia), eikä ahtanut enään..noh alettiin tutkia letkuja ja etsiin irto liitoksia, ei löytynyt..sitten mentiin ahtopaineen säätimelle siitä napsahti nippa poikki heti, noh se korjattiin ja tarkistettiin samalla vnt-kello nipasta ku imi toimi normaalisti..käytettiin vnt.kello siis tangosta irti (jolloin tangon säätö muuttui, tietysti) sitten eräänä päivänä alkoi suhissa iha tosissaan..noh alaletkussa sormen mentävä reikä..ja nyt ku on korjattu kaikki liitokset ni piikkinä ainaki 2.2bar kunnes menee vikatilaan..enempää en tiiä ku loppuu autogauge rievusta luvut kesken..:D..ei ole mitään lastuja, evryjä jne..ja viikon päästä leimaus..:D JES!! mistä mä lähen vikaa hakeen ja käykä anturit keskenään esim 90 disukanja afn:nnän välillä?


nyt alakaa jo ahistaan..kerranki voin sannoo että alle 2bar on alipainetta..:D


Ja toista ongelmaa pukkaa: eli käytät konetta tapissa ni alakaa ryksyttään ja röksyttään..ku pölijä sammutat ja käynnistät sama homma..ootat 10 min ni ei mitään taas toimii..eihän tolla saa päästöjä ku tekee noin?

mmak
-
Viestit: 55
Liittynyt: 18.11.2006 15:02

ViestiKirjoittaja mmak » 23.9.2011 16:02

Kuulostaa taas aika valmiilta tapaukselta, mutta alipaineletkut kuulostas nyt ainaki menneen väärin päin, tai jotain muuta rikki, ettei avaa siipiä. Kellolle tulee siis jatkuva alipaine. Ahtaako se muuten saman vielä vikatilassa? Ja öljyt kannattaa vaihtaa noin ensihätiin tuohon rytkytykseen korkeilla kierroksilla, on varmaan jo vanhat niin tönkköä, että menee nostajat kovaksi kierroksilla.

JUUeikunn
-
Viestit: 82
Liittynyt: 17.9.2007 9:42

ViestiKirjoittaja JUUeikunn » 23.9.2011 16:05

Tuo toinen ongelma on tuttu, siihen on veikattu sitä että pakopaineet nousee todella reippaiksi ja se painaa pakoventtiileitä raolleen. Tämä lie siitä että siipien ohjaus ei pelitä syystä tai toisesta ja siivet on kiinni isoilla kierroksilla/paineilla.

A

jullli
-
Viestit: 229
Liittynyt: 20.10.2007 10:05

ViestiKirjoittaja jullli » 23.9.2011 19:11

jos olet käyttäny sitä turbon säätötankoa irti niin koita vaikka aluksi sääjellä sitä. jatkat tankoa niin ahtaa vähemmän, jos letkut oikein kiini.

Mizaa
-
Viestit: 359
Liittynyt: 11.4.2007 19:32

ViestiKirjoittaja Mizaa » 25.9.2011 23:01

Just just ei mee taas ku täysin ohi..eli mitkä letkut?öljyt vaihettu moneen kertaan eikä vaikutusta rötkötykseen..ja se vnt-tankokaan niin mahoton ole liikkunu että paineita tuli yli kilo lissää...miten se oli ny käykö ahtopuolen anturit ahu koneesta?

Jope86
-
Viestit: 48
Liittynyt: 2.4.2008 21:11

ViestiKirjoittaja Jope86 » 27.9.2011 8:42

ei käy ahusta n-75.

kato kaikki alipaineletkut ahtimen ja alipainepumpun väliltä.
mitä tapahtuu kun nyppäset letkun irti vnt-kellolta?

Mizaa
-
Viestit: 359
Liittynyt: 11.4.2007 19:32

ViestiKirjoittaja Mizaa » 28.9.2011 10:59

ok..no sen yli ahtamisen se vissii heitti poissa..mutta se rötkötys on viellä arvotus..näkeeköhän noita vikakoodin luennassa..nätti polokassa päästöt ku tuntuu että motti räjähtää..:D..

Axi
-
Viestit: 1318
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 28.9.2011 13:16

Kilometrejä reilu 400 tuhatta?

Pakopainetta ja väsyneet venajouset --> venttiilit kantaa.

Jousten vaihto helpottanee tilannetta. Tai sitten koko kansiremppa kerralla, jos ei ole vielä tehty.

Mizaa
-
Viestit: 359
Liittynyt: 11.4.2007 19:32

ViestiKirjoittaja Mizaa » 28.9.2011 18:42

Khöh....546tkm..:D..kertokaa helevetti miten mie saan päästöt haettua siihen..??

diese-listi
-
Viestit: 494
Liittynyt: 2.7.2004 3:59

ViestiKirjoittaja diese-listi » 28.9.2011 19:08

Luetuta ne vikakoodit ensin niin arvotaan sitte mitä sille vois tehä... =)

Mizaa
-
Viestit: 359
Liittynyt: 11.4.2007 19:32

ViestiKirjoittaja Mizaa » 29.9.2011 13:40

Nii on joo..laitetaanko me sitten pulloveto että kuka perjantai pullon saa..:D..:D mh:ssa kossu pullo uuteen kotiin .com..:D joo pitää käydä luetuttaan.

Plugi
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 10.10.2011 20:04

ViestiKirjoittaja Plugi » 10.10.2011 20:28

Joko on koodit kasassa. Vähän olis tuossa omassa vastaavaa vaivaa. Lämän kun lyö tiskiin niinkuin päästöjä mitatessa alkaa ryskäämään ja jättää ainakin yhen sylinterin pois pelistä ja pukkaa sinistä savua tuutin täydeltä...

Mizaa
-
Viestit: 359
Liittynyt: 11.4.2007 19:32

ViestiKirjoittaja Mizaa » 17.12.2011 18:33

juups täysin sama homma..ja vähän aikaa ku oottelee ni taas pelaa ei muuten mutta teki kerran ajossaki sen..veto päällä kyllä kestää manguttaa..mutta vapaalla ni rytkyttää

golf
-
Viestit: 319
Liittynyt: 4.8.2003 17:15

ViestiKirjoittaja golf » 17.12.2011 19:22

Pumppu remontti edessä !

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 17.12.2011 20:24

Eikun kansiremontti.
AFN:stä jättää vaan ahtimen alipainekellolta letkun irti niin saa ryskämättä mitattua päästöt.

Mizaa
-
Viestit: 359
Liittynyt: 11.4.2007 19:32

ViestiKirjoittaja Mizaa » 18.12.2011 3:01

kuulostaa kalliilta molemmat...no mutta..miten se ahin vaikuttaa siihe rytkyttämiseen?

Axi
-
Viestit: 1318
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 18.12.2011 9:24

Siivet ovat auki ilman alipainesäätöä--> ei juurikaan ahtopainetta--> ei juurikaan syöttöä.
Eikä ahdin tee juurikaan vastapainetta.

Kansiremontin voi tehdä ennen konerikkoa, jolloin kustannus on kuitenkin kohtuullinen. Venttiilit, ohjurit, venttiilinjouset, nostajat ja mahdollisesti nokka-akseli uusiksi.

Venttiilin katkettua hajoaa nostin, kansi, mäntä (ja kiertokanki voi vääntyä), jolloin remontti maksaa euroja.

Haku-toiminnalla löydät lisää aiheesta

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 18.12.2011 10:07

Hieman ihme jos ei noille kilometreille ole kansiremonttia jo tehty kun pienemmilläkin kilometreillä on käyny tuota venttiilin väsymistä ja täystuhoa, kannattaa varmistaa tuo asia. Kilsathan sikäli ei ole pahat tuolle koneelle jos huollot ja kansirempan vaan pitää ajallaan, öljypumppukin olis hyvä uusia ennenkuin kuluu ihan loppuun ja tarkistaa myös apuakselin kunto. Haulla löytää kyllä paljon lisätietoa aiheesta.

Mizaa
-
Viestit: 359
Liittynyt: 11.4.2007 19:32

ViestiKirjoittaja Mizaa » 18.12.2011 15:01

Itse asiassa..ed omistaja hehkutti nimen omaan asiaa että kuin hyvin auto on huollettu/rempattu ennen mulle tuloa...auto on ollu 1,5 vuotta mulla nyt ja se huolto vihko ja ne pörhön vihkot kertoo että autosta on pietetty parempi huoli kuin omasta akasta :)..mutta empä ole kyllä hoksannu edes kattoa onko siihen mainittuja remppoja tehty varmasti on ylhäällä jos on tehty viimisen 5 vuojen aikana..mut huomenna aattelin siihen hakia siirtokilvet..ja repiä sen letkun irti jos sais ne päästöt siihen..jos sattuu että homma toimii ja päästöt saapii ilman ahtimen toimintaa ni minkä siinä nyt sitten voi päätellä ajankohtaiseksi..auto tulee kyllä naiselle käyttöön joten kauhiaa käskytystä se tuskin saa :/

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 18.12.2011 18:26

Varma tapa saada se viimenenkin toimivuus pois jossei tuollasella aja kaasu pohjassa =)

Mizaa
-
Viestit: 359
Liittynyt: 11.4.2007 19:32

ViestiKirjoittaja Mizaa » 18.12.2011 23:34

Joo-o totta :) eipä sille koskaan ole juuri happea annettu koska jakopääremppa on lähimaastossa..hakia se päästö todistus ja konttorille leiman hakuun ja kauppa autoksi :)

Mizaa
-
Viestit: 359
Liittynyt: 11.4.2007 19:32

ViestiKirjoittaja Mizaa » 21.12.2011 15:20

Saa nähä mitä päästömittaus sannoo ku ei ole kattia paikoillaan..ku jotku puhhuu että ei dieselissä ees tarvi muutaku näön vuoksi katsastusmiehen iloksi..ja putki vuotaa keskeltä ja tulpaputki perseessä.. saa nähä..:D..kyllähän mie vielä helisen ton kans.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa