Passat 2004 powerdiesel 130hp manuaali

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

haya
-
Viestit: 22
Liittynyt: 10.1.2010 20:26

Passat 2004 powerdiesel 130hp manuaali

ViestiKirjoittaja haya » 27.8.2011 22:59

Olen ostamassa vm. 2004 powerdiesel 130hp passattia jolla on ajettu 281000 km. Mitä asioita kannattaa huomioida ennen ostoa tuon tekniikan osalta? Noista pumppusuuttimista on kuulunut juttuja että ovat kalliit korjata jos rikkoontuu, joten oireileeko auto ajossa tai tyhjäkäynnillä joillain tietyllä tavalla jos suuttimissa alkaa olla vikaa, ja missä hinta luokassa pyöritään jos joutuu korjauttamaan?? Entä onko noissa turbo miten pitkäikäinen, ja onko jotain muita asioita jotka kannattaa huomioida? Kiitokset viisaammille.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 27.8.2011 23:42

Eipä noista pumppusuuttimia yleensä hajoile... turbo kestää 100 000- 500 000... vag:n toleranssit.. :D

MJ
-
Viestit: 471
Liittynyt: 24.1.2008 11:27

ViestiKirjoittaja MJ » 28.8.2011 9:53

Osasta 2.0TDI laitteita menee pumppusuuttimia, 1.9TDI:stä ei niinkään, jos ollenkaan. Tarkista vänkärin jalkotila, onko vuotanut vettä. Lehtiä tai muuta roskaa kaukalossa tuulilasin alla ja saattaa vuotaa vedet sisälle. Tiptronicci autoissa jalkotilassa oleva ohjainlaite ottaa joskus vedet tätä kautta sisäänsä. Manuaalissa tätä ongelmaa ei ole, mutta kannattaa silti katsoa, pitäähän sen veden pysyä ulkopuolella :)

arduaen
-
Viestit: 198
Liittynyt: 16.11.2009 20:13

ViestiKirjoittaja arduaen » 28.8.2011 12:16

Itellä on bora -01 kyseisellä 96kw pannulla toki moottori koodi on eri, mutta aika sama kapistus tuo taitaapi olla toki passatissa on kone oikein päin=)

402tkm on tällähetkellä mittarissa. Itse ajanut autolla vähä reilu 200tkm (keskinopeus n. 70 km/h) Longlifella ollaan päästelty menemään vaikka kaikki siitä niin varottelevat. Öljyt oon vaihtanu siinä 24-26tkm välein. Tuolla välillä öljyä kuluu n. 0,5l. Egr:n kerran putsannut, 313tkm kohdalla. Olihan sitä paskaa sielä mutta ei se nyt mahdottoman tukossa ollut. Suurimmat ongelmat moottorinkanssa oli intin aikana kun auto seiso aina viikon ja viikonloppuna lähdettiin ajamaan tahtoi lyödä moottorin aina vikatilaan, korjaantui ongelma kun intti loppui eikä tarvinnut mitään osia vaihtaa. Pari kertaa jossain 360-380tkm tuntui että turbon siivet jumitti kun ei lyönyt vikatilaankaan mutta ei ollut oikein vääntöä siinä 1600-1800rpm kohdalla. Tuo ongelma koraantui kun anto kenkää. Ihmettelen kyllä tuota turbon hajoamista(vm. 97-03), yhtäkkiä tuntuu että taitaa suurin ongelma olla että porukka ei jähdytä turboa ajamisen jälkeen. Nokkia oon koittanut tutkia. Ehkä ensimmäisessä nokassa pientä kulumaa, mutta ei vielä mitään vakavampaa. Ja suurin ongelma on että kun ei tuu yhtään savusignaaleja vaikka mitenkä polkis :/

Lisätään ny vielä vaihteistosta sen verran että, muuten tuntuu olevan ihan hyvässä kunnossa mutta 3 ja 5 vaihteen synkronointi vähän ehkä kulahtanut. Nopeissa vaihdoissa jos ei ole tarkkana niin syynnncccrrrrooohh...
Monet tuntuvat vaihtaneen noihin manuaali lootiinki öljyä, mutta jos nyt menee vaihtaan niin taitaa leipoo samantien kiinni? joku voi vastata jos tietää.

Kytkin: Kyllä se ainakin vielä pitää, vähä pehmoselta alkaa pikkuhiljaa tuntumaan, mutta pitää. Lastutusta tuskin enää kestäis.

der_wagen
-
Viestit: 132
Liittynyt: 5.11.2009 8:55

ViestiKirjoittaja der_wagen » 29.8.2011 19:31

Kannattaa kuunnella tarkkaan kolistaako vaihdelaatikko tyhjäkäynnillä ja tsekkaa samalla tuleeko egrn ympäristöstä öljyä pihalle (turbo väljä).

dr_ink
-
Viestit: 877
Liittynyt: 16.8.2005 18:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja dr_ink » 30.8.2011 11:03

egrn ympäristöstä öljyä pihalle (turbo väljä).


Mielestäni tuo egr:n vuoto ei korreloi tuohon ahtimen väljyyteen. Sitä moskaa ja öljyä kyllä pyörii siellä ihan ilman ahtimen väljyyttäkin.

4Motioner
-
Viestit: 430
Liittynyt: 20.12.2007 12:05

ViestiKirjoittaja 4Motioner » 30.8.2011 13:52

EGR:n ympäristön vuoto ei tosiaan automaattisesti tarkoita väljää turboa. Huohotusilman mukana öljytöhnää pääsee aina ahtoilman sekaan, joka likaa itse EGR:n lisäksi putkia.

der_wagen
-
Viestit: 132
Liittynyt: 5.11.2009 8:55

ViestiKirjoittaja der_wagen » 31.8.2011 14:39

Itsellä tuo ölyntulo loppui seinään turbon vaihdolla (330tkm takana).. Jos tuolta tulee tipoittain öljyä pihalle niin ei taida mennä enään ihan perushuohotuksen piikkiin.

Oltzu
-
Viestit: 174
Liittynyt: 21.9.2003 20:08

ViestiKirjoittaja Oltzu » 3.9.2011 23:10

Nokka-akseli kannattaa tarkistaa sekä venttiilien paininkupit. Noita on mennyt aika tiuhaan joissakin koneissa.

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 4.9.2011 9:10

Taas kerran: Onko mennyt pitkittäisissä nokkia taikka kuppeja?

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 4.9.2011 9:16

Kolme pitkittäistä on tullu vastaan missä nokka kulunu,
poikittaiset saa varmaan kertoa kymmenellä :D


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa