Passat 35i B4 TDi 1Z hukkaa nestettä muttei ylikuumene

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Madfexx
-
Viestit: 28
Liittynyt: 25.10.2010 3:52

Passat 35i B4 TDi 1Z hukkaa nestettä muttei ylikuumene

ViestiKirjoittaja Madfexx » 21.7.2011 7:15

Tuon käyttispassatin kanssa on nyt hieman mystisiä ongelmia, eli nestettä häviää aika nopeaan tahtiin, mutta lämpömittarin mukaan lämmöt pysyvät nätisti 90 asteessa. Yleinen kaava on se, että jos autolla ajaa hieman pidemmän matkan ja koneen lämpimäksi, niin seuraavalla ajokerralla paisari on siinä määrin tyhjä, että nestevalo vilkkuu.

Näyttäisi siltä, että nesteet tulee koneen lämpenemisen jälkeen hiljalleen pihalle paisarin ylivuotoreijästä, sillä kun lämpimän auton pysäyttää ja katsoo pellin alle, paisari sihisee vaimeasti ja sen kylki sekä moottoritilan reuna on vuotoaukon kohdalta märkä.

Autoon on nyt vaihdettu uusi vesipumppu, uusi termari ja uusi paisarin korkki, eikä vika ole korjaantunut. Pakoputkesta ei tule höyryä, öljyn tai jäähdytysnesteen seassa ei ole mitään ylimääräistä eikä öljykorkissa tai paisarissa ole majoneesia tai vastaavaa. Autolla voi ajella ihan normaalisti, kunhan muistaa lisäillä nestettä litran verran 100-200 km välein.

Mistäköhän alkaisin tuota nyt korjaamaan? Onko paisarissa itsessään tuo ylipaine/vuotoventtiili, vai onko se rakennettu korkin yhteyteen? Auttaisiko siis paisarin vaihto uuteen?
Viimeksi muokannut Madfexx, 21.7.2011 9:34. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Axi
-
Viestit: 1318
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 21.7.2011 8:06

Helppo ja kohtuuhalpa kokeilu: Vaihda paisarin korkki.

Madfexx
-
Viestit: 28
Liittynyt: 25.10.2010 3:52

ViestiKirjoittaja Madfexx » 21.7.2011 9:32

Olin kirjoittanut tuohon ensimmäiseen viestiin hieman epäselvästi, mutta tarkoitin tuolla "jäähdyttimen korkilla" siis paisarin korkkia. Eli se on siis vaihdettu jo uuteen.

dosetti
-
Viestit: 287
Liittynyt: 11.8.2006 18:35

ViestiKirjoittaja dosetti » 21.7.2011 11:10

Veikkaan, että kansi halki tai kannen tiiviste vuotaa. Kokeile miten ohjaamoon tulevan lämpimän puhalluksen käy kovassa kiihdytyksessä, vaihteleeko ilman lämpötila kädellä kokeiltuna? Mites jos paikallaan toinen menee katsomaan paisarin säiliötä ja itse kaasuttelet kierroksia, tuleeko vaahtoa, nouseeko nestepinta? Juuri tuollaisilla mainitsemillasi oireilla yksi viallinen sylinterinkannen tiiviste oireili pitkään. Voi kai paisarin säiliökin olla halki ja lämpimänä vuotaa..? Ehkä melkoisen epätodennäköistä.

janne12345
-
Viestit: 89
Liittynyt: 20.7.2006 22:53

ViestiKirjoittaja janne12345 » 2.11.2011 15:44

Aivan samallaisia oireita, löytyikö vika??

Arde
-
Viestit: 116
Liittynyt: 14.11.2005 2:05

ViestiKirjoittaja Arde » 19.4.2012 21:25

No löytykö vikaa? Itellä samanlaisessa autossa samaa vikaa.

Arde
-
Viestit: 116
Liittynyt: 14.11.2005 2:05

ViestiKirjoittaja Arde » 25.4.2012 11:30

itse itselleni vastaten. Elikkäs kanispahvi sökö. Nyt uusi paikoillaan ja nesteet pysyy koneessa.

Madfexx
-
Viestit: 28
Liittynyt: 25.10.2010 3:52

ViestiKirjoittaja Madfexx » 28.4.2012 23:26

Ei löytynyt vikaa omastani, vaan myin sen rikkinäisenä eteenpäin, kun olisi ollut kaikenmoista muutakin laittamista vähän liikaa.

Hapa
-
Viestit: 17
Liittynyt: 19.10.2004 22:00

ViestiKirjoittaja Hapa » 5.1.2015 10:30

Nostetaas ikivanhaa topikkia..

Itellä tämä samainen ongelma työnalla.
Pitikö kantta koneistaa vai hoituiko pelkällä tiivisteen vaihdolla?

Kosse
-
Viestit: 311
Liittynyt: 30.4.2009 19:13

ViestiKirjoittaja Kosse » 5.1.2015 16:45

Ei ole välttämättä kannessa vika. Kannattaa tarkistaa koneen etupuolella oleva muovinen letkulähtö. Siinä on yksi iso ja muutama pienempi oksa. Toiset sitä kai termarikoteloksi nimittää. Mä olen pariin joutunut sen vaihtamaan, kun on ollut sisäpuolelta hapertunut ja haljennut. Ja se halkeama on ollut ihan olematon, että painetta pitää olla vuotaakseen.

Hapa
-
Viestit: 17
Liittynyt: 19.10.2004 22:00

ViestiKirjoittaja Hapa » 5.1.2015 20:23

Tuo muovinen letkulähtö juurikin uusittu.
Sen rikkoutumisen takia pääsi moottori ylikuumenemaan.
Toimi sen jälkeen muuten ihan normaalisti, mutta neste hävis johonkin jota ei päällepäin näkynyt ja nyt tosiaan kansi auki.
No koitan huomenna kasata sen niin sitten näkee turasinko turhaan..

Hapa
-
Viestit: 17
Liittynyt: 19.10.2004 22:00

ViestiKirjoittaja Hapa » 29.1.2015 11:52

Kansipahvin vaihdolla tuo tuli kuntoon.
Mitään näkyvää vauriokohtaa ei ollut, liekö pahvin välistä vuotanut kun monikerroksinen on.

Josko tuo nyt taas toimis seuraavaan ongelmaan asti.. =)


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 49 vierailijaa