Tuon käyttispassatin kanssa on nyt hieman mystisiä ongelmia, eli nestettä häviää aika nopeaan tahtiin, mutta lämpömittarin mukaan lämmöt pysyvät nätisti 90 asteessa. Yleinen kaava on se, että jos autolla ajaa hieman pidemmän matkan ja koneen lämpimäksi, niin seuraavalla ajokerralla paisari on siinä määrin tyhjä, että nestevalo vilkkuu.
Näyttäisi siltä, että nesteet tulee koneen lämpenemisen jälkeen hiljalleen pihalle paisarin ylivuotoreijästä, sillä kun lämpimän auton pysäyttää ja katsoo pellin alle, paisari sihisee vaimeasti ja sen kylki sekä moottoritilan reuna on vuotoaukon kohdalta märkä.
Autoon on nyt vaihdettu uusi vesipumppu, uusi termari ja uusi paisarin korkki, eikä vika ole korjaantunut. Pakoputkesta ei tule höyryä, öljyn tai jäähdytysnesteen seassa ei ole mitään ylimääräistä eikä öljykorkissa tai paisarissa ole majoneesia tai vastaavaa. Autolla voi ajella ihan normaalisti, kunhan muistaa lisäillä nestettä litran verran 100-200 km välein.
Mistäköhän alkaisin tuota nyt korjaamaan? Onko paisarissa itsessään tuo ylipaine/vuotoventtiili, vai onko se rakennettu korkin yhteyteen? Auttaisiko siis paisarin vaihto uuteen?
Passat 35i B4 TDi 1Z hukkaa nestettä muttei ylikuumene
Valvoja: ffp jäsenet
Passat 35i B4 TDi 1Z hukkaa nestettä muttei ylikuumene
Viimeksi muokannut Madfexx, 21.7.2011 9:34. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Veikkaan, että kansi halki tai kannen tiiviste vuotaa. Kokeile miten ohjaamoon tulevan lämpimän puhalluksen käy kovassa kiihdytyksessä, vaihteleeko ilman lämpötila kädellä kokeiltuna? Mites jos paikallaan toinen menee katsomaan paisarin säiliötä ja itse kaasuttelet kierroksia, tuleeko vaahtoa, nouseeko nestepinta? Juuri tuollaisilla mainitsemillasi oireilla yksi viallinen sylinterinkannen tiiviste oireili pitkään. Voi kai paisarin säiliökin olla halki ja lämpimänä vuotaa..? Ehkä melkoisen epätodennäköistä.
Ei ole välttämättä kannessa vika. Kannattaa tarkistaa koneen etupuolella oleva muovinen letkulähtö. Siinä on yksi iso ja muutama pienempi oksa. Toiset sitä kai termarikoteloksi nimittää. Mä olen pariin joutunut sen vaihtamaan, kun on ollut sisäpuolelta hapertunut ja haljennut. Ja se halkeama on ollut ihan olematon, että painetta pitää olla vuotaakseen.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa