3C 2.0tdi pölläyttää käynnistyksessä

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

lucifer
-
Viestit: 555
Liittynyt: 30.11.2010 21:33

3C 2.0tdi pölläyttää käynnistyksessä

ViestiKirjoittaja lucifer » 8.7.2011 11:45

Passat 3C -07 2.0tdi 127tkm ajettu ja aina kun käynnistää ekan kerran yön seisomisen jälkeen niin lykkää semmoset siniset kitkut taivaalle notta ristus soikoon. Oikeen hävettää.
Mikä vialla? Lämpötila-anturi(t) uusiks vai mitä?

pamppers
-
Viestit: 30
Liittynyt: 6.2.2005 17:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja pamppers » 8.7.2011 17:37

Kannattaa laittaa tuota forten fuel diesel ainetta tankkiin ja vajaan tankillesen jälkeen savutus melkein häviää.Tuota forttea huollossa suosittelivat huollon yhteydessä
Mutta katso onko diesel filtteri miten musta/öljynen,on noissa kuulemma yleis vika että dandem pumppu vuotaa öljyä dieselin sekaan.Kuulemma yleis vika tuossa 2.0 tdi.
Viimeksi muokannut pamppers, 10.8.2013 16:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

lucifer
-
Viestit: 555
Liittynyt: 30.11.2010 21:33

ViestiKirjoittaja lucifer » 8.7.2011 21:07

diesel filtteri


Onko sama kuin naftasuodatin vai onko olemassa joku muukin filtteri? Vaihdettu n.6-7tkm sitten eli ei pitäisi kyllä olla mitenkää vielä likainen.
Jotenkin vaan v#¤uttaa ja hävettää lyödä tulille kun naapurit kattelee "että siinä on taas yksi loppuunajettu romu" vaikka kyllähän tossa kaikki muut voisi pitää paikkansa paitsi se loppuunajettu..=)

dosetti
-
Viestit: 287
Liittynyt: 11.8.2006 18:35

ViestiKirjoittaja dosetti » 8.7.2011 22:04

Onko moottoriöljyä liikaa eli yli max. merkin? Jostain olin lukevinani, että voisi tehdä tuollaista.

Juzu84
-
Viestit: 392
Liittynyt: 23.4.2010 7:44

ViestiKirjoittaja Juzu84 » 8.7.2011 22:32

Anopilla -08 TDI paskatti tekee justiin saman. Yön seisonnan jälkeen tupsauttaa siniset savut ja tosiaan vaan tupsauttaa. Savu ei ainakaan oo ns. "öljysavun" väristä vaan huonosti palavan dieselin sinistä. Kilometrejä yli 200 tkm.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 8.7.2011 22:59

Mulla tekee BKD kans samaa, myös lämpösenä tulee musta pölläys kun starttaa, kylmänä mustansininen mut muuten toimii helevetin hyvin.

Vankka
-
Viestit: 56
Liittynyt: 3.3.2011 14:57

ViestiKirjoittaja Vankka » 9.7.2011 0:28

Jos ois ooppeli sanoisin, että venttiilivarren kumet, mutta kun ei ole. Ahhh minun vanhan astran x16xel ihanin moottori ikuna :D

Voisko suuttimien tivisteet vuotaa hieman öljyä männän päälle ja se pölähtäs? Eikös ne ole jossain tuolla venttiilikopan alla.

Tässä muutaman neuvoa antavan jälkeen... :D

lucifer
-
Viestit: 555
Liittynyt: 30.11.2010 21:33

ViestiKirjoittaja lucifer » 9.7.2011 7:50

Ei oo öljyä yli maximin ja savun pölläyttää tosiaan vaan aamun/päivän ekassa startissa, sinertävä pahankitkuinen pilvi.
Tuntuis melkein että on kerinnyt käymään jo n.5-10s. ennenkuin savut tulee eli ei tule heti kun kone pyörähtää käyntiin..know what i mean?
Tietty voipi olla että savut on pöntössä heti mut tulee vasta pihalle kun kone käynyt arviolta sen lyhyen hetken?
Emmä tiiä mut tooosi ärsyttävä piirre, talvella voisi olla hyväksyttävissä mutta kesällä ei mahdu järkeen kun periaatteessa ei ole ns.kylmästartti

Aje
-
Viestit: 240
Liittynyt: 27.5.2006 13:45
Viesti:

ViestiKirjoittaja Aje » 9.7.2011 9:49

Entinen BKD teki kanssa välillä oikein savuverhon, mukava yllätys :)
Muutoinkin käynnistykset oli välillä erilaisia räjähdyksiä ja heikonlaisia lämmitetttynä tai ei.

En usko siihen, että männän päälle pääsisi öljyä vuotamaan. Puristuspaineet on sen verran kovat että luulisi korkkaavan.

Hieno kone kulkemaan ja pieni kulutus mutta mulle riitti alle vuosi tutinoita ja em ominaisuuksia.

helix
-
Viestit: 200
Liittynyt: 17.5.2005 1:01

ViestiKirjoittaja helix » 9.7.2011 21:03

Mutta katso onko diesel filtteri miten musta/öljynen,on noissa kuulemma yleis vika että dandem pumppu vuotaa öljyä dieselin sekaan.

Tandemin voi painetestata ja suotimen mustaisuus tulee todennäköisesti siirtopumpun hiilistä.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=123440&highlight=

risma
-
Viestit: 49
Liittynyt: 30.1.2010 17:22

ViestiKirjoittaja risma » 9.7.2011 23:54

Ettei vaan turbo laskis öljyjään pakoputkeen ja ne palaa sitten lämmetessään.

lucifer
-
Viestit: 555
Liittynyt: 30.11.2010 21:33

ViestiKirjoittaja lucifer » 10.7.2011 22:37

Heppistä hepulis, tänään ei tullu sinisavuja ekan startin yhteydessä..kuitenkin sen verran haluan aina itteeni kiusata että aina katson peilistä ruutisavut mut tänään ei mitn. WTF?

poloboy
-
Viestit: 191
Liittynyt: 7.8.2003 14:04

ViestiKirjoittaja poloboy » 5.7.2012 21:26

Jatkan tätä aihetta, minulla on vastaavanlaisia ongelmia -06 2.0 TDI Jetan (aj. 127 tkm) kanssa. Ei mennyt läpi katsastuksesta, savutusarvo oli kolmen paikkeilla kun raja on 1.5. Tästä viisastuneena ajoin katsastusyrityksen jälkeen 1000 km kierrokset punaisella että saisin karstat poltettua, mutta sekään ei auttanut. Ostin auton vuosi sitten ja ajan pelkkää moottoritieajoa n. 30 tkm vuodessa, mielestäni kierrätän konetta niin ettei karstaa pitäisi syntyä, mutta pitäisi kai polkea vielä reippaammin. Korjaamolla suosittelivat Fortén Fuel System Cleaner:ia, joten sitä tankkiin ja menoksi. Mutta, yllätys, yllätys, ei vaikutusta. Tänään koeilin vielä tulpata EGR ohuella peltiläpyskällä, mutta mielestäni auto pölläyttää edelleenkin komean savupilven käynnistettäessä. Mikäköhän voisi auttaa tähän vaivaan, korjaamon mukaan juuri tuo eka pölläys on niin kova, että savutusarvon keskiarvo nousee yli rajan sen takia?

FIN-Turbo
-
Viestit: 142
Liittynyt: 13.2.2006 23:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja FIN-Turbo » 6.7.2012 12:45

EGR:n alla oleva läppä voi olla vian aiheuttaja. Myös liian ohut öljy lisää omansa savumittauksessa.

wille84
-
Viestit: 204
Liittynyt: 27.10.2009 9:54

ViestiKirjoittaja wille84 » 6.7.2012 16:56

Onko noista vika muistia luettu, pimeät hehkut ainakin aiheuttaa käynnistäessä savua. ei kylläkään vaikuta lämpimänä käynnistäessä. Tukkeutunut ilmanpuhdistin myös vaikuttaa..

isopahasusi
-
Viestit: 63
Liittynyt: 24.6.2012 12:22

ViestiKirjoittaja isopahasusi » 8.7.2012 17:41

Ettei vaan turbo laskis öljyjään pakoputkeen ja ne palaa sitten lämmetessään.

Ennen turbon vaihtoa mullakin pölläytti toisinaan sinistä käynnistäessä. Joten syy voi olla turbossakin, tosin luulisi sen alkavan oireilla muutenkin jos laskee öljyä lävitseen.

poloboy
-
Viestit: 191
Liittynyt: 7.8.2003 14:04

ViestiKirjoittaja poloboy » 10.7.2012 11:01

Öljyt vaihdettiin juuri normaaleiksi ei-LL Castroleiksi, joten en usko että johtuu siitä. Vikamuisti on tyhjä, mikä minun mielestäni vaikuttaa oudolta? Turbo vinkuu 'normaalisti' kiihdyttäessä, talvella laitoin vielä maskisuojan jäähdyttimen etten ettei turboon syntyisi kondenssivettä.

adsl2+
-
Viestit: 35
Liittynyt: 22.10.2007 12:26

ViestiKirjoittaja adsl2+ » 10.7.2012 14:16

palaako hehkuvalo pitkään päivän ensi käynnistyksessä,lämpimälläkin säällä? vaihdoin reipas kk sitten lämpötila-anturin ja savutus aamulla mielestäni hävisi. tuosta tuli vikakoodi vasta tänä keväänä mutta selkeästi oireili pitempään...tankillisellakin taitaa päästä pitempään....

poloboy
-
Viestit: 191
Liittynyt: 7.8.2003 14:04

ViestiKirjoittaja poloboy » 14.7.2012 22:20

Hehkuvalo ei pala eikä ole ollut mitään muutakaan ongelmaa. Nyt ongelma ratkesi sikäli, että auto kävi korjaamolla, ja he saivat päästöt kuntoon pelkällä 'kunnon karstojen polttamisella' asentajan mukaan. Minä olin vähän WTF, koska olinhan juuri ajanut n. 1000 km turbo punaisena ilman tulosta. En ymmärrä, olisi ehkä ollut helpompi, jos autossa olisi ollut selkeä vika, jonka olisivat saaneet korjattua, nyt on varmaan sama rumba edessä ennen seuraavaa katsastusta? No, aion ajaa 'ongelmaa ennalta ehkäisevästi' vähän entistä reippaammin, ehkä niin ei sitä karstaa kerry niin helposti.

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 1.8.2012 7:48

Itsellä 4 ahdinta mennyt rikki. Juurikin ilmenee lähinnä sillä, että ei mene päästöistä läpi ja kun vienyt volkkarille/fin-turbolle todettu, että ahdin rikki, kun se korvattu ehjään ja taas mennyt heittämällä päästöistä.

En sitten tiedä mitä on korjaamolla tehnyt mutta hyvin todennäkösesti sulla ahdin rikki tai ainakin menossa rikki.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa