gt1749vb ahdas cordobaan

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

toisenlainen
-
Viestit: 15
Liittynyt: 3.4.2009 11:04

gt1749vb ahdas cordobaan

ViestiKirjoittaja toisenlainen » 28.6.2011 14:25

tuli ongelmia kun yritin tänään sovittaa gt1749vb ahdinta ahu-moottorin kylkeen kiinni. sen lisäksi että molemmat öljylinjat eivät enää sopineet/riittäneet(oli jo tiedossa ennen aloitusta), niin itse ahdin ei mahtunut koska otti kiinni pakopestä moottorinkannakeeseen.

millä tälläinen ongelma on ratkaistu jo aiemmin toteutetuissa ahtimen vaihdoissa? myymällä uusi 1749vb osto/myyntipalstalla halvalla ja ostamalla 15/20 kalliilla? vai muokkaamalla tai jopa tekemällä kokonaan uusi moottorinkannake? vai jotakin muuta, mitä?

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 28.6.2011 17:10

En kyllä ihan äkkiä keksi miten VB:n pakopestän saa ottamaan moottorinkannakkeeseen kiinni :D Öljylinjan painepuoli käy varmaankin venyttämällä ja paluuseen täytyy laittaa pitempi putki käyttämällä alkuperäisiä liittimiä jotka puretaan alkuperäisestä paluuputkesta irti.

toisenlainen
-
Viestit: 15
Liittynyt: 3.4.2009 11:04

ViestiKirjoittaja toisenlainen » 28.6.2011 17:24

no anteeksi aivopieruni.

olin ja olen niin kovan järkytyksen vallassa että menin paljastamaan etten osaa tehdä eroa edes pako- ja painepuolen välille.

mutta edelleen.... miten sen hyrrän saa mahdumaan sinne? meneekö seppä ilmarisen hommiksi?

palikka2
-
Viestit: 262
Liittynyt: 1.1.2004 14:18

ViestiKirjoittaja palikka2 » 28.6.2011 18:30

Eikös se nyt mahdu, kun löysää ne imu/paine koteloa kiinni pitävät ruuvit ja pyörittää haluttuun asentoon??

veksu
-
Viestit: 609
Liittynyt: 23.7.2003 10:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja veksu » 28.6.2011 19:51

todennäköisesti tarvii pyöräyttää se kompurakotelo eri asentoon.
http://veksu.baanapojat.net/kuvat/Golf%20IV/Turbo/

samoin jouduin itse tekemään jotta letkut yms ylsi sinne päin.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 28.6.2011 20:51

sovittaa gt1749vb ahdinta ahu-moottorin kylkeen kiinni.

Missä korissa? Jokatapauksessa kannake menee uusiksi oli kone pitkittäin tai poikittain.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 28.6.2011 21:18

Ei sovi VB Cordobaan jos ei muokkaa moottorikannaketta. Ei ole varmasti kukaan väittänytkään että se sopisi...

toisenlainen
-
Viestit: 15
Liittynyt: 3.4.2009 11:04

ViestiKirjoittaja toisenlainen » 2.7.2011 20:08

no ei ole väittänyt ei. en vaan muista lukeneeni/kuulleeni mistään että kannake menisi uusiksi, siksi ihmetys.

nuo allaolevat romut + vielä hankkimaton tehokkaampi välijäähdytin pitäisi sovittaa kiinni tulevan kesäloman aikana.

Kuva

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 3.7.2011 10:03

Joutunee ehkä myös kompurakoteloa hieman rälläköimään ja hitsaamaan

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 3.7.2011 11:00

AFN pakosarja ja siihen vaikka KKK BV43 olisi ollut paljon helpompi ja järkevämpi ratkaisu toteuttaa. En ole kuullut että suomessa olisi kukaan oikeasti laittanut tota VBtä tuollaisena cordobaan, FIN-turbo kun tekee VBstä myös AFN pakosarjaan soveltuvaa mallia.

pulkka83
-
Viestit: 5
Liittynyt: 10.8.2011 22:30

minä olen

ViestiKirjoittaja pulkka83 » 20.8.2011 21:22

olen sovittanut piti kääntää imu pesää ja koneen korvakkeesta otin 3.5/3.5/11cm palan pois ja hitsasin sisään vahviketta että sai mielen rauhan kannakkeen kestosta.
molemmat öljy linjat uusiksi pako putken lähtö uusiksi sekä ahto putki että imuputki
eli kaikki putket tai letkut jotka tulee ahtimeen meni uusiksi egr:än jätin pois
tein sokeat laipat molempiin päihin


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa