Älytön dieselvero Golf mk3
Valvoja: ffp jäsenet
Älytön dieselvero Golf mk3
Tulipa hieman yllättävän iso ajoneuvovero vm.92 viistoperä golffista.
Pelkän perusveron suuruus on 275,964€ 366päivältä ja käyttövoimaveron osuus vuoden loppuun asti 305 päivältä on 531,310€ (1,742€ /pv) ja loput 61pv veron osuus on 87€
Yhteensä vuoden verot on siis 894,5€ !!!
Kuulostaa ainakin mielestäni älyttömän suurelta auton kokoon nähden, auto on siis aivan normaali henkilöauto, yksi ihmeellinen asia on auton kokonaismassa joka on peräti 2525kg, haluisinpa nähä ku tommonen lasti ois tän kyydissä. Miten homma pitäis laittaa hoitoon, saakohan tuota kokonaismassaa muutettuu siihen mikä se kuuluis olla yms.
Pelkän perusveron suuruus on 275,964€ 366päivältä ja käyttövoimaveron osuus vuoden loppuun asti 305 päivältä on 531,310€ (1,742€ /pv) ja loput 61pv veron osuus on 87€
Yhteensä vuoden verot on siis 894,5€ !!!
Kuulostaa ainakin mielestäni älyttömän suurelta auton kokoon nähden, auto on siis aivan normaali henkilöauto, yksi ihmeellinen asia on auton kokonaismassa joka on peräti 2525kg, haluisinpa nähä ku tommonen lasti ois tän kyydissä. Miten homma pitäis laittaa hoitoon, saakohan tuota kokonaismassaa muutettuu siihen mikä se kuuluis olla yms.
Myös edelliselllä omistajan papereissa näytti olevan sama lukema. Auto on tuotu saksasta joskus aikoinaan, voikohan tuo vaikuttaa siihen? Pitää kyllä enstöikseen soittaa akelle, myyniihän tämä joutaa jos veroä perivät noin rutkasti :/
EDIT:
Akelle soitto ei ei auttanut niinkuin arvelinkin. kokonaismassan Muuttaminen ei kuulemma onnistu ja piti tuota ihan normaalina.
EDIT:
Akelle soitto ei ei auttanut niinkuin arvelinkin. kokonaismassan Muuttaminen ei kuulemma onnistu ja piti tuota ihan normaalina.
Viimeksi muokannut vesa--, 28.3.2011 17:12. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Missäköhän se tyypikilpi löytyy, ei ainakaa kuskinoven lähettyvillä ollu eikä konetilasta löytynyt. Ainoastaan valmisenumero tuli vastaan.
Edit.
Takakontissa oli yks tarra, mutta siitä ei selvinny auton kokonaismassaa.
Ja rekisteriotteessa näytti olevan tieliikenteeseen sall. akselimassa (825 ja 755) eli kun ton ynnää niin eikös siitä pitäis tulla suurin sallittu kokonaismassa jolloin se olisi 1580kg
Edit.
Takakontissa oli yks tarra, mutta siitä ei selvinny auton kokonaismassaa.
Ja rekisteriotteessa näytti olevan tieliikenteeseen sall. akselimassa (825 ja 755) eli kun ton ynnää niin eikös siitä pitäis tulla suurin sallittu kokonaismassa jolloin se olisi 1580kg
Ja rekisteriotteessa näytti olevan tieliikenteeseen sall. akselimassa (825 ja 755) eli kun ton ynnää niin eikös siitä pitäis tulla suurin sallittu kokonaismassa jolloin se olisi 1580kg
Bingo.
tuli mullakin 13050kg kokonaismassaa kakkikseen mutta piti hiukan toppuutella konttorilla :DD
soittoa tai konttorilla käyntiä kehiin vaan
näyttää nyt menevän 2501-2600kg mukaan, sen perusvero on 275,21€, lähde: http://www.ake.fi/AKE/Verotus/Ajoneuvov ... vovero.htm
eli konttorille vaan, selvästi käynnyt näppäilyvirhe rekisteröinnissä vain missä lie, kun on tullut 1000kg ylimääräistä...
tai onko rekisteriotteessa ollenkaan vikaa, eli lukeeko siinä jossain tuo 2500kg?
Heh, tuohon perään vaan helkkarinmoinen vaunu :)
eli konttorille vaan, selvästi käynnyt näppäilyvirhe rekisteröinnissä vain missä lie, kun on tullut 1000kg ylimääräistä...
tai onko rekisteriotteessa ollenkaan vikaa, eli lukeeko siinä jossain tuo 2500kg?
Heh, tuohon perään vaan helkkarinmoinen vaunu :)
-
- -
- Viestit: 10
- Liittynyt: 18.12.2009 17:18
En muista ulkoa mitä Mk3:sen massat yleensä ovat, mutta olisiko voinut aikanaan otteelle lipsahtaa kokonaismassakenttään yksi toinen tieto, eli yhdistelmän suurin sallittu massa? Tämä massa on siis auton kokonaismassa + siihen kytkettäväksi sallitun jarrullisen perävaunun kokonaismassa. Suuruusluokaltaan tuo 2,5 tonnia voisi osua aika lähelle.
Tietysti yksi mahdollisuus on myös se, että auto on pistetty järjestelmään väärällä LTJ-tyyppikoodilla. Tällöin kuitenkin luultavasti rekisteröintitodistuksessakin lukisi erikoisehtojen joukossa auton merkin ja mallin kohdalla jotain hyvin silmiin pistävää, enkä siksi äkkiseltään usko tähän mahdollisuuteen.
Päivän selvää on kuitenkin, että virhe on korjattavissa. Visiitti katsastusasemalle vaan ja homma hoituu.
Tietysti yksi mahdollisuus on myös se, että auto on pistetty järjestelmään väärällä LTJ-tyyppikoodilla. Tällöin kuitenkin luultavasti rekisteröintitodistuksessakin lukisi erikoisehtojen joukossa auton merkin ja mallin kohdalla jotain hyvin silmiin pistävää, enkä siksi äkkiseltään usko tähän mahdollisuuteen.
Päivän selvää on kuitenkin, että virhe on korjattavissa. Visiitti katsastusasemalle vaan ja homma hoituu.
-
- -
- Viestit: 220
- Liittynyt: 6.8.2003 12:44
Mun Passatti oli neliveto kolme vuotiaaksi asti ekaan katsastukseen. :P
Katsuri ohitti jarrurullat ja ihmettelin ääneen, kun tiesin jarrujen olevan kunnossa. Totesi, ettei nelivetoja mitata. Kerroin, että kyseessä kyllä etuveto. Intti vastaan ja näytti rekkariotetta, jossa merkitty akseleista.. 2 ohjaa, 2 vetää.. :D
Pyysin kömpimään pohjan alle katsomaan. Varmaan sitä hämäs Highlinen kromilistat kun V6 4Motionissa on samat vakiona..
No, siitä tuli sitten myöhemmin uudet otteet kun muutos oli syötetty järjestelmään..
Katsuri ohitti jarrurullat ja ihmettelin ääneen, kun tiesin jarrujen olevan kunnossa. Totesi, ettei nelivetoja mitata. Kerroin, että kyseessä kyllä etuveto. Intti vastaan ja näytti rekkariotetta, jossa merkitty akseleista.. 2 ohjaa, 2 vetää.. :D
Pyysin kömpimään pohjan alle katsomaan. Varmaan sitä hämäs Highlinen kromilistat kun V6 4Motionissa on samat vakiona..
No, siitä tuli sitten myöhemmin uudet otteet kun muutos oli syötetty järjestelmään..
-
- -
- Viestit: 220
- Liittynyt: 6.8.2003 12:44
vähän OT:
Lainaus:
2 ohjaa, 2 vetää.
eli tuon mukaan jos on neliveto, niin on varmaan nelipyöräohjauskin?
/OT
Oho, mun ajatusmoka.. siis eka akseli ohjas ja veti, toka akseli vain veti.. (1OV,2V)
Hyvä, että täällä on tarkkaa porukkaa. ;)
Mun otteen muuten korjas Someron asema. Mitähän katsuri ottais "virheestä" merkitessään Hiacen kokonaispainoksi vaikka 280kg.. :D
Akelta ku en saanu selville tuota asiaa niiin piti mennä konttorille. Siinä ku selviteltiin tuo asia niin aikaa meni varmaan puol tuntia niin en enään tuon jällkeen viitsiny vaihtaa konttoria, sillä hehän ne sen selvittivät.
Vaikka tuo maksoi tuon 30€ niin tänään soittamalla tuonne somerolle ja selittämällä tilanteen niin suostuivat maksamaan tuosta aiheutuneet kulut.
Vaikka tuo maksoi tuon 30€ niin tänään soittamalla tuonne somerolle ja selittämällä tilanteen niin suostuivat maksamaan tuosta aiheutuneet kulut.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa