1.9tdi 1z viritys ohjeita tänne päin!

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

hemuli86
-
Viestit: 24
Liittynyt: 26.11.2008 15:13

1.9tdi 1z viritys ohjeita tänne päin!

ViestiKirjoittaja hemuli86 » 20.12.2010 19:53

tarvittais kiperästi vinkkejä koneen rakentamiseen. teho tavoite olis 160-180hp?? mitä osia täytyy hommata? ahdin?? mitä muutoksia syöttöpumppuun?? suuttimet?? map-anturi ilmeisesti ohjainboksissa eli mitä sen suhteen?? paljon on keskusteluja on tästä aiheesta mutta ei tästä konetyypistä.. kiitos jo etukäteen!!

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 20.12.2010 20:05

Ohhoh...

Pätee samat ohjeet kun muhinkin 1.9 TDI koneisiin pääpiirteissään. Toihan on muuten hyvin pitkälti sama kone kun AHU. Eroa on tietääkseni ECUssa ainakin.

Perus jutut teet tohon:
-R-nokka
-kytkin
-ahdin vaikka joku 17/20 tai vastaavan suuntainen
-Racet
-softa
-kuuleri
-ehkäpä parempi imusarja

Siinähän noi yleisimmät.

Kandee hakee haulla täältä ja HSD:n puolelta.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 20.12.2010 20:55

Suuttimet, ahdin ja ohjelma on ne pakolliset... Loput sitten enemmän tai vähemmän vapaaehtoisia.

hemuli86
-
Viestit: 24
Liittynyt: 26.11.2008 15:13

ViestiKirjoittaja hemuli86 » 20.12.2010 21:33

osaatteko kertoa mistä kannattaa osat hommata? pärjääkö vakio syöttöpumpulla noille tehoille vai pitääkö hommata isompi nestepää vai?? mistä edullinen ja toimiva chip??

Razur
-
Viestit: 799
Liittynyt: 23.7.2003 10:42

ViestiKirjoittaja Razur » 20.12.2010 22:43

mistä edullinen ja toimiva chip??


Eli kaksi eri ohjelmaa? ;)

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 21.12.2010 12:36

Suuttimet, ahdin ja ohjelma on ne pakolliset...

Noilla saa todistetusti 180,5hp ja pikkusen viel vara lisäillä ;)

hemuli86
-
Viestit: 24
Liittynyt: 26.11.2008 15:13

ViestiKirjoittaja hemuli86 » 21.12.2010 21:04

osaatteko sanoo mitä map-anturin kanssa pitäis tehä ku ahdot ei varmaan tuu asettumaan alle 1.5bar? onko keinoo huijata tai pystyykö vaihtamaan sen anturin ecun sisälle??

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 21.12.2010 21:21

Noille tehotavoitteille ei tarvitse sille tehdä vielä mitään. Tuo 180hp tulee alta 1.5bar. Tai jos tehotavoite nousee niin partco myy 4bar antureita minkä saa sovitettua sinne ecun sisään.

D-Iivil
-
Viestit: 60
Liittynyt: 30.1.2009 12:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja D-Iivil » 21.12.2010 21:49

Lainaanpa triidiä ja kysyn tässä että mistä noita 3barin antureita saa ja minkämoisella osanumerolla? Olen antanut itseni ymmärtää että skodan marmorilta moinen olisi edullisin (?), mutta minkä auton anturia sieltä oikein kyselisin että tulisi kerrasta oikea?



hemuli86
-
Viestit: 24
Liittynyt: 26.11.2008 15:13

ViestiKirjoittaja hemuli86 » 22.12.2010 16:44

mistä saa ostettua kytkinhilut?? paljon ne taitaa käyttää sitä Sachs Race Engineering asetelmaa ja vr6 levyä. tuota vr6 levyä taitaa olla muutamaa erilaista nii vai onko mitään väliä kunhan vaan on koko ok (228mm)?

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 22.12.2010 16:57

D-Iivil -> olehyvä. Kirjotin vaan search kenttään "3 and bar and map" niin löyty kivasti noita juttuja.

Hemuli86 -> Moni tietääkseni on ostanut 228 levyn ihan varaosaliikkeestä ja asetelman sitten vaikka slamitilta.

hemuli86
-
Viestit: 24
Liittynyt: 26.11.2008 15:13

ViestiKirjoittaja hemuli86 » 22.12.2010 17:23

tuolta slamit.net sivuilta ei löytyny asetelmaa..

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 22.12.2010 18:19

kysymällä saa. Osanumeron loppu oli ainakin aikaisemmin 999 645, toki se ei sovi a4 audiin kuten ei myöskään vr6 levy.

hemuli86
-
Viestit: 24
Liittynyt: 26.11.2008 15:13

ViestiKirjoittaja hemuli86 » 27.12.2010 16:53

hei mitä vr6 levyy ootte käyttäny? tuossa soittelin varaosamyyjälle nii ainaki 96 vuoteen asti vr6 levyssä on booritus erilainen (28 hammasta). ja edelleen vinkkejä mistä noita hyviä esetelmia?! miten toimii normaali levy esim tuollasen sre asetelman kanssa?

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 27.12.2010 17:58

Mihinkähän autoon oot laittamassa sitä?

hemuli86
-
Viestit: 24
Liittynyt: 26.11.2008 15:13

ViestiKirjoittaja hemuli86 » 27.12.2010 18:03

tän keskusteluun kuuluvaan, eli audi a4 1.9tdi iz..

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 27.12.2010 18:08

Eipä oo tullu auto vielä puheeksi tässä topicissa. Audiin ei VR6 levy sovi, eikä 645 loppunen asetelmakaan. Aivan kuten pari viestiä ylempänä jo mainittiinkin.

http://www.audiclub.fi/forum/showthread.php?t=45568
1-massa vauhtipyörä sulla on jo sielä valmiiksi.

hemuli86
-
Viestit: 24
Liittynyt: 26.11.2008 15:13

ViestiKirjoittaja hemuli86 » 27.12.2010 19:19

http://www.sportpug.com/spforum/index.p ... adid=14895 tuon linkin asetelma pitäis käydä??

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 27.12.2010 19:40

Voi jeesus, toi linkki on vuodelta 2005...

Jospa nyt tällä kertaa viestiketjun aloittaja lukisi läpi kaikki viestit ajatuksella vaikka alkaen loppupäästä. Tällä foorumilla ja tässäkin ketjussa on jo vastaukset kysymyksiisi.

Lyhyesti tiivistettynä: Hanki 240mm Audi S2:sen asetelma ja kytkinlevy. Poraa nykyiseen vauhtipyörään uusi jako tuolle kytkimelle. Edullinen paketti ja kestää 500Nm.

hemuli86
-
Viestit: 24
Liittynyt: 26.11.2008 15:13

ViestiKirjoittaja hemuli86 » 27.12.2010 20:15

no eipäs nyt aleta jeesustemaan!

hemuli86
-
Viestit: 24
Liittynyt: 26.11.2008 15:13

ViestiKirjoittaja hemuli86 » 25.1.2011 19:40

hommasin purkaamolta toisen vauhtipyörän (kuulema 1z koneesta joka oli passatissa). hommasin myös audi s2 kytkinpaketin sen konetyyppi 3b. noh... nyt sitte sellanen ongelma että tämä vauhtipyörä ei ole tasainen eli tuota kytkinpakettia ei saa käymään tuohon! missä mättää? onko mulle myyty vääränlainen vauhtipyörä vai eikö vaan audi foorumilla tiedetä?? jos jollain löytyy sellainen vauhtipyörä mihin saa käymään tuon paketin tai jotain?!

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 25.1.2011 19:43

1z koneesta joka oli passatissa


Tuossahan se jo tulikin, vauhtipyörä sen mukaan miten päin moottori on. Sulla on sopiva vauhtipyörä sielä paikallaan.

hemuli86
-
Viestit: 24
Liittynyt: 26.11.2008 15:13

ViestiKirjoittaja hemuli86 » 25.1.2011 21:03

mutta jos oikein ymmärsin sen keskustelun nii vauhtipyörä pitäis olla tasainen? tuossa vauhtipyörässä on syvennys levylle.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 25.1.2011 21:41

Koska se on passatista.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 25.1.2011 22:48

Poikittais koneisesta passatista... Pitäis olla pitkittäisestä, tuossa on startin kehäkin väärällä puolella :D

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 26.1.2011 12:27

No 1z moottoria ei oo ollutkaan pitkittäin passatissa.

hemuli86
-
Viestit: 24
Liittynyt: 26.11.2008 15:13

ViestiKirjoittaja hemuli86 » 26.1.2011 14:25

joo niinpä onkin. tänään just soittelin sinne purkaamolle mistä se tuli nii se selvis sillä. no nyt ei muu auta ku laittaa auto hetkeks seisontaan ja rakentamaan.

hemuli86
-
Viestit: 24
Liittynyt: 26.11.2008 15:13

ViestiKirjoittaja hemuli86 » 21.4.2011 13:23

noniin.. nyt on audissa 2,5" rst putkisto yhdellä vaimentajalla, finturbon hybridi ahdin, s2(3b) kytkinpaketti. vaihtipyörän pinta ajettiin ja asetelma ja vauhtipyörä kävi tasapainotuksessa. kytkin tuntuu hyvältä sinne asti kunnes kiihdyttää vähän kovemmin jolloin tulee pientä luistamista ja vapinaa. tasapainotuksessa ei liene hämminkiä koska ei täristä muuten kierroksilla. luulis että massakytkin rupeis pitämään oikeestaan heti?? asetelman pintaan jäi säilytys rasvat mutta luulis että se olis jo hävinnyt. nyt tripissä kokoonpanolla 200km ja ehkä vähän on luistaminen ja tärinä hävinnyt mutta ei vielä normaali. missä vika?

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 21.4.2011 17:22

Eipä ne varastorasvat sieltä itsestään haihdu, vaan imeytyvät levyn massapintaan... jos ei toimi kunnolla, niin uusi levy ja pinnat puhtaiksi.... eli ihan sama juttu kuin jarrupalojenkin kanssa, jos rasvaantuu ei ole muuta vaihtoehtoa kuin vaihtaa uudet...
-s..t happend :(

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 21.4.2011 17:52

Ei kyl tulis mieleenkään jättää mitään rasvoja kytkimeen varsinkaan viritetyssä vehkeessä.

palikka2
-
Viestit: 262
Liittynyt: 1.1.2004 14:18

ViestiKirjoittaja palikka2 » 21.4.2011 18:03

Kyllä ne varasto rasvat pitää pestä jarrukliinerillä ennen asennusta!! Ihan sama homma, juurikin kuin uusien jarrulevyjen kanssa.

Huoh. Joskus toivoisi, että porukka käyttäisi edes pikkaisen sitä ns. maalaisjärkeä!

Patu
-
Viestit: 625
Liittynyt: 24.7.2003 11:21

ViestiKirjoittaja Patu » 21.4.2011 20:11

Melekein samaa sarjaa kuin se laatikkoöljyn kaataminen sinne kytkimeen siitä ajoituksen tarkistusreijästä :)

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 21.4.2011 21:02

missä vika?


Kannattanee pitää hiljainen hetki ja pohtia tätä kysymystä. Ja kannattaa sitten oikeasti vaihtaa se levy sinne eikä vaan yrittää putsata sitä. Alkaa muuten taas heti luistamaan ja huonolla tuurilla kitkapinta murentuu hyvinkin äkkiä. Jos ei nyt epic fail niin fail ainakin :)

hemuli86
-
Viestit: 24
Liittynyt: 26.11.2008 15:13

ViestiKirjoittaja hemuli86 » 22.4.2011 11:52

kyllä tiedän että ei pitäis jättää mitään rasvaa kytkinpintoihin! onneks laatikko on nopee pudottaa ja eikä nuo kytkimet nyt niin paljoo maksa. pitää nyt varmaan ostaa kaks purkkia brakekliineriä nii riittää joka pinnan puhditukseen! kannattaisko asetelman pintaa ottaa vaikka 0,5mm alaspäin nii sais lisää painetta levylle?? onko tietoo onko tuon s2 3b moottorin vauhtipyörä ihan tasainen vai onko syvennystä?? ja vittuilkaa vaan mutta pitäähän näitä joitain asioita tehdä ihan kantapään kautta.. :D


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 60 vierailijaa