1.9tdi 1z viritys ohjeita tänne päin!
Valvoja: ffp jäsenet
1.9tdi 1z viritys ohjeita tänne päin!
tarvittais kiperästi vinkkejä koneen rakentamiseen. teho tavoite olis 160-180hp?? mitä osia täytyy hommata? ahdin?? mitä muutoksia syöttöpumppuun?? suuttimet?? map-anturi ilmeisesti ohjainboksissa eli mitä sen suhteen?? paljon on keskusteluja on tästä aiheesta mutta ei tästä konetyypistä.. kiitos jo etukäteen!!
Ohhoh...
Pätee samat ohjeet kun muhinkin 1.9 TDI koneisiin pääpiirteissään. Toihan on muuten hyvin pitkälti sama kone kun AHU. Eroa on tietääkseni ECUssa ainakin.
Perus jutut teet tohon:
-R-nokka
-kytkin
-ahdin vaikka joku 17/20 tai vastaavan suuntainen
-Racet
-softa
-kuuleri
-ehkäpä parempi imusarja
Siinähän noi yleisimmät.
Kandee hakee haulla täältä ja HSD:n puolelta.
Pätee samat ohjeet kun muhinkin 1.9 TDI koneisiin pääpiirteissään. Toihan on muuten hyvin pitkälti sama kone kun AHU. Eroa on tietääkseni ECUssa ainakin.
Perus jutut teet tohon:
-R-nokka
-kytkin
-ahdin vaikka joku 17/20 tai vastaavan suuntainen
-Racet
-softa
-kuuleri
-ehkäpä parempi imusarja
Siinähän noi yleisimmät.
Kandee hakee haulla täältä ja HSD:n puolelta.
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=68942&highlight=3bar
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=13 ... ht=bar+map
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=13 ... ht=bar+map
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=11 ... ht=bar+map
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=63 ... ht=bar+map
Kiitos!
Eipä oo tullu auto vielä puheeksi tässä topicissa. Audiin ei VR6 levy sovi, eikä 645 loppunen asetelmakaan. Aivan kuten pari viestiä ylempänä jo mainittiinkin.
http://www.audiclub.fi/forum/showthread.php?t=45568
1-massa vauhtipyörä sulla on jo sielä valmiiksi.
http://www.audiclub.fi/forum/showthread.php?t=45568
1-massa vauhtipyörä sulla on jo sielä valmiiksi.
http://www.sportpug.com/spforum/index.p ... adid=14895 tuon linkin asetelma pitäis käydä??
Voi jeesus, toi linkki on vuodelta 2005...
Jospa nyt tällä kertaa viestiketjun aloittaja lukisi läpi kaikki viestit ajatuksella vaikka alkaen loppupäästä. Tällä foorumilla ja tässäkin ketjussa on jo vastaukset kysymyksiisi.
Lyhyesti tiivistettynä: Hanki 240mm Audi S2:sen asetelma ja kytkinlevy. Poraa nykyiseen vauhtipyörään uusi jako tuolle kytkimelle. Edullinen paketti ja kestää 500Nm.
Jospa nyt tällä kertaa viestiketjun aloittaja lukisi läpi kaikki viestit ajatuksella vaikka alkaen loppupäästä. Tällä foorumilla ja tässäkin ketjussa on jo vastaukset kysymyksiisi.
Lyhyesti tiivistettynä: Hanki 240mm Audi S2:sen asetelma ja kytkinlevy. Poraa nykyiseen vauhtipyörään uusi jako tuolle kytkimelle. Edullinen paketti ja kestää 500Nm.
hommasin purkaamolta toisen vauhtipyörän (kuulema 1z koneesta joka oli passatissa). hommasin myös audi s2 kytkinpaketin sen konetyyppi 3b. noh... nyt sitte sellanen ongelma että tämä vauhtipyörä ei ole tasainen eli tuota kytkinpakettia ei saa käymään tuohon! missä mättää? onko mulle myyty vääränlainen vauhtipyörä vai eikö vaan audi foorumilla tiedetä?? jos jollain löytyy sellainen vauhtipyörä mihin saa käymään tuon paketin tai jotain?!
noniin.. nyt on audissa 2,5" rst putkisto yhdellä vaimentajalla, finturbon hybridi ahdin, s2(3b) kytkinpaketti. vaihtipyörän pinta ajettiin ja asetelma ja vauhtipyörä kävi tasapainotuksessa. kytkin tuntuu hyvältä sinne asti kunnes kiihdyttää vähän kovemmin jolloin tulee pientä luistamista ja vapinaa. tasapainotuksessa ei liene hämminkiä koska ei täristä muuten kierroksilla. luulis että massakytkin rupeis pitämään oikeestaan heti?? asetelman pintaan jäi säilytys rasvat mutta luulis että se olis jo hävinnyt. nyt tripissä kokoonpanolla 200km ja ehkä vähän on luistaminen ja tärinä hävinnyt mutta ei vielä normaali. missä vika?
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
kyllä tiedän että ei pitäis jättää mitään rasvaa kytkinpintoihin! onneks laatikko on nopee pudottaa ja eikä nuo kytkimet nyt niin paljoo maksa. pitää nyt varmaan ostaa kaks purkkia brakekliineriä nii riittää joka pinnan puhditukseen! kannattaisko asetelman pintaa ottaa vaikka 0,5mm alaspäin nii sais lisää painetta levylle?? onko tietoo onko tuon s2 3b moottorin vauhtipyörä ihan tasainen vai onko syvennystä?? ja vittuilkaa vaan mutta pitäähän näitä joitain asioita tehdä ihan kantapään kautta.. :D
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 60 vierailijaa