AHU 66 KW piristäminen
Valvoja: ffp jäsenet
AHU 66 KW piristäminen
Hei, olisi tarkoitus piristää tuollaista vm 95 audi a4 sta joka on sillä 66 kw n ahu koneella, ajettu vähän reilu 400k. Ensimmäiseksi olisi tarkoitus vaihtaa turbo ja ajattelin sitä finturbolta saatavaa GT 15/20, VIRITYS TURBO VAG 90 hv turboa (muita ehdotuksia?). Minkä laisiin tuloksiin päästäisiin ilman suuttimiin ja vakio ohjelmaan koskemista ja onko siinä mitään järkeä, ja entä pelkällä ohjelman muutoksella ilman suuttimien vaihtoa ja sitten molemmilla. Tarkoitus ei olisi repiä mitään hulluja tehoja, vaan kyllä joku 130 hv piisaisi.
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
Se on helppo tietysti tähän todeta että laita vaan suoraan se 17/20 ja sitten kun rahoja on niin 0.260 suuttimet ja välijäähy ja putkisto ja 3bar map jne... Sitten ohjelma kun kaikki kasassa. Toimii se joinkin vakio-ohjelmallakin :) Ja kytkytinremppa suht edullinen ku on vakiona se kiinteä vauhtis...
Re: AHU 66 KW piristäminen
Jatko kyselyä tähän aiheeseen ja samaan 66kw AHU moottoriin, monesti täällä lukenut vakio softalla ajosta, patentti virityksillä ja kuulemma menestyksellä.
Toimisikohan asia sitten niin, että vaihtaisin gt15/17 ahtimen ja evry-mod, sekä ahdot bleedaamalla kohdilleen, tuleeko noin mitään ja harkinnassa suutin kärjet uusia, olikohan ebay ja noi. 0.260 kärjet, saako toimimaan budjetilla, eli ilman ohjelmaa, ohjelmointi myös harkinnassa, riippuen kuinka innostuu.
Toimisikohan asia sitten niin, että vaihtaisin gt15/17 ahtimen ja evry-mod, sekä ahdot bleedaamalla kohdilleen, tuleeko noin mitään ja harkinnassa suutin kärjet uusia, olikohan ebay ja noi. 0.260 kärjet, saako toimimaan budjetilla, eli ilman ohjelmaa, ohjelmointi myös harkinnassa, riippuen kuinka innostuu.
Re: AHU 66 KW piristäminen
Saahan sen toimimaan paljo vakiota pirteämmin budjetillaki. Mutta ei se sillon hyvin tai taloudellisesti toimi, pirteämmin kyllä. Kai se softa on semmosten juttujen ku pakolämmöt, pakopaineet, kotelopaineet jne takia yleensä laitettu. Ilmanki tosin pärjää. Evry ja bleedaus on se perus kaava.. Nuilla 0.260 suuttimilla suosittelen viimeistään sitä softaa, koska niillä ja evryllä saat sulamaan koko moottorin yheksi köntiksi.
Re: AHU 66 KW piristäminen
Kiitoksia Pertti infosta.
Huomasin että suuttimet meni mönkään ketjua lukiessa, kyseessä siis hiukan suuremmat ei 0.260 kuitenkaan.
Kun ei kukaan tuota passattia pois osta, niin pitää kesäksi koittaa jotakin mukavuutta tuohon AHUun.
Huomasin että suuttimet meni mönkään ketjua lukiessa, kyseessä siis hiukan suuremmat ei 0.260 kuitenkaan.
Kun ei kukaan tuota passattia pois osta, niin pitää kesäksi koittaa jotakin mukavuutta tuohon AHUun.
Re: AHU 66 KW piristäminen
Entisestä ahusta seuraava omistaja penkitti pyöriltä 187hv 380nm 1.8bar paineilla. Tämän rakensin budjekti versioksi aikoinaan. Osina omavalmiste pakosarja ja td04-14t turbo bensa volvosta, 6x0.216 reikäiset suutinkärjet kiina, välijäähdytin keskellä keulaa hiukan vakiota isompi tehty scanian välijäähystä. Polttoaine puolella facetin pumppu linjassa vakio syöttöpumppu. V-tech merkinen perunalastu/potikka. Pakoputkena 3" dp ja jatkona 60.3mm rst yhdellä vaimentimella.
Re: AHU 66 KW piristäminen
Kiitos tästä!
Kaverin kanssa ehkä saadaan jotain aikaseksi.
Kaverin kanssa ehkä saadaan jotain aikaseksi.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 42 vierailijaa