Mk1 diesel golffin rakentelemista

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

MBT
-
Viestit: 547
Liittynyt: 12.2.2007 14:04

Mk1 diesel golffin rakentelemista

ViestiKirjoittaja MBT » 3.11.2010 15:48

En nyt parempaakaan paikkaa löytänyt, niin tein topicin tänne. Mode poistakoon jos haluaa.

Minulla on tuo ykkös diesel prokkis ja tekniikan sun muun kanssa peukalo keskellä kämmentä.

Alustaa alettava seuraavaksi purkamaan ja taakse on tulossa levyjarrut. Ne osathan saa MK2 gti golffista, mutta toisessa topicissa luki, ettei MK2 gti taka-akseli kävisi ykköseen suorilta kiinni? Pitääkö paikkaansa?

Ja kannattaako sitä koko akselia edes vaihtaa? pärjääkö pelkillä napojen vaihdolla jne

Keulalle tarkotus laittaa Mk3 Golf/Vento 1.9TD kone, se taitaa tuota orkkis 1.6D konetta olla painavampi, joten mitkähän iskarit/jouset kannattaisi eteen laittaa? Vai laitanko vaan Jom:n coilit?

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 3.11.2010 18:50

Alustaa alettava seuraavaksi purkamaan ja taakse on tulossa levyjarrut. Ne osathan saa MK2 gti golffista, mutta toisessa topicissa luki, ettei MK2 gti taka-akseli kävisi ykköseen suorilta kiinni? Pitääkö paikkaansa?
MK2 akseli nyt mene viereenkään oikeen ykkösen koriin.
pienellä rälläköinnillä ja hitsaamalla jarruletkunpaikka omaan akseliin menee levyjarrut, muuten bolt-on hommaa

Ja kannattaako sitä koko akselia edes vaihtaa? pärjääkö pelkillä napojen vaihdolla jne
Tarvii vaihtaa MK1 GTI akseli kun tehot niin hankalasti 52kW hypää 81kW:n kun AAZ on 55kW :) Kallistuksen vakaajatkin pitää laittaa, tai no sen vakaajan takia ''pitäs'' taka-akselikin vaihtaa...

edit. on siellä reijätkin vakaajalle

mitkähän iskarit/jouset kannattaisi eteen laittaa?

1.6D ja 1.6TD samat etujouset ja iskarit

Jotain varmasti nyt unohtu joten kysy vaan, kun ole tehny ko. homman

EDIT. niin jarrut tietenkin GTIstä
Viimeksi muokannut Mazaman, 4.11.2010 21:25. Yhteensä muokattu 4 kertaa.

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 3.11.2010 18:58

Vakaaja kyllä menee tavalliseenkin akseliin, korkeintaan tarvii porata keskikiinnikkeille reiät. Ja ei aazissa oo kuitenkaan kun se 75hv, mitä se ny noina kilovatteina sitten onkaan.

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 3.11.2010 19:07

virheitä korjailtu

ei se ite työ mitään, mutta kun pitäs olla runkonumero mistä akselit vakaajat yms. on ellei uusien kuitteja löydy...

nimin. kokemuksia...

MBT
-
Viestit: 547
Liittynyt: 12.2.2007 14:04

ViestiKirjoittaja MBT » 3.11.2010 19:24

Eli akseli menee suoraan ykkösen kiinnikkeisiin ilmeisesti? Näin ainakin toisessa paikkaa informoitiin.

Alkaako katsuri sitä muutoskatsastuksessa kyseleen, että mistä autosta, kunhan jarrut on juurikin MK2 GTI:n jarrut?

Jarrukilvethän tohon pitää vissiin erikseen hommata, mutta ne ei mitään maksa ja nykynen käsijarrun vaijeri ei taida käydä.

Eli ostaa sen MK2 8v GTi:n taka-akselin kokonaisuudessaan, niin saa sen vakaajanki sinne. Luulisi jäykentävän alustaa jonnin verran.

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 3.11.2010 23:45

ei se kakkiksen taka-akseli käy oikeen viereenkään ykköseen....

napatapit, satulat,satulankannattimet tarvit kakkiksen akselista, ei muuta. nuitakin saa uusia niin turhaako purat nuitten takia koko autoa

vakaajia saa slamitilta

Jarrut ei tarvi ilmoitaa mistä otettu, mutta kallistuksenvakaajat jne. kyllä...

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 4.11.2010 0:05

Miksi ihmeessä tarvisi, kyllä kai ne mittojen mukaan pärjää. Vaihda konttoria/katsastusmiestä.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 4.11.2010 0:17

tartteeko ees laittaa taakse levyjä? itselle ei ollu ku rummut tosin ykkös-jetta oli kyseessä ja tehot muistaakseni 1.9 samat kuin 1.6?

Jonde
-
Viestit: 2085
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 4.11.2010 0:55

Ykkösessä ei ole tehtaalta ollut levyjä takana, joten leimalla ei voida sellaisia vaatia, rummut kelpaa yhtä pitkälle kun lailliset tehot siinä korissa. Jos tahtoo levyt laittaa harrastuksen takia, niin mk2 levyt menee kyllä ilman rälläkkää tai muuta modifiointia, tarvitsee vain pienen pätkän jarruletkua satulan ja putken väliin.
Edessä riittää sitten mk1 gti kokoiset jarrut, jonka takia diisselissä vaihtuu osia ilmaisen paljon, kun kaikissa ei ole irroitettavaa satulan kannaketta jotta saa gti:n jäähdytetyt levyt.
Mk2 taka-akseli ei käy ykköseen.
Jos vakaajaa tarvitsee, niin sellainen on helppo lisätä, kun tosiaan ainakin osa reijistä on valmiina, ei puutu kun tanko ja kiinnitys osat.

MBT
-
Viestit: 547
Liittynyt: 12.2.2007 14:04

ViestiKirjoittaja MBT » 4.11.2010 7:32

Noniin nyt tuli sellainen vastaus että tyhmäkin tajusi. Kiitos !

Sillä ajattelin taakse levyjä, kun tehotavoite on 120+ hevosvoimaa ja vääntö jotain xxx sitten joskus tulevaisuudessa.

Noita 1.9TD koneita kun on eri koodeilla, niin mikäköhän niistä olis paras noin niinku virittämisen kannalta? Aaz kenties ja sen jatkoksi 020 laatikko? Entäs mitkä vetarit ton setin kanssa sitte?

Madbull
-
Viestit: 201
Liittynyt: 7.3.2008 0:42

ViestiKirjoittaja Madbull » 5.11.2010 8:39

Jos jaksat askarrella niin kannattaa laittaa 02A laatikoksi. Tuo laatikko kestää paremmin kuin 020. 02A kanssa taitaa tuo kytkinvalikoimakin parantua. Ainut vaan että poljinasetelman joutuu vaihtamaan samalla. 02A on nestekytkimellä muissa kuin bensa passatissa. Tosin kyllä tuo 020 kestää jotenkin kun maltillisesti ajaa, eikä ole hirveitä vääntöjä heti alhaalta.

En muista oliko noita TD koneita muilla koodeilla kuin aaz? 1Z on jo tdi. Aaz Koneesta kannattaa katsella kampiakselin kiilauran kunto ja vaihtaa kuningaspultti ja jakopään osat. Myös apuakseli kannattaa tsekata, niin tulee vähän huolettomampia kilometrejä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: HAlosseppä ja 25 vierailijaa