En nyt parempaakaan paikkaa löytänyt, niin tein topicin tänne. Mode poistakoon jos haluaa.
Minulla on tuo ykkös diesel prokkis ja tekniikan sun muun kanssa peukalo keskellä kämmentä.
Alustaa alettava seuraavaksi purkamaan ja taakse on tulossa levyjarrut. Ne osathan saa MK2 gti golffista, mutta toisessa topicissa luki, ettei MK2 gti taka-akseli kävisi ykköseen suorilta kiinni? Pitääkö paikkaansa?
Ja kannattaako sitä koko akselia edes vaihtaa? pärjääkö pelkillä napojen vaihdolla jne
Keulalle tarkotus laittaa Mk3 Golf/Vento 1.9TD kone, se taitaa tuota orkkis 1.6D konetta olla painavampi, joten mitkähän iskarit/jouset kannattaisi eteen laittaa? Vai laitanko vaan Jom:n coilit?
Mk1 diesel golffin rakentelemista
Valvoja: ffp jäsenet
MK2 akseli nyt mene viereenkään oikeen ykkösen koriin.Alustaa alettava seuraavaksi purkamaan ja taakse on tulossa levyjarrut. Ne osathan saa MK2 gti golffista, mutta toisessa topicissa luki, ettei MK2 gti taka-akseli kävisi ykköseen suorilta kiinni? Pitääkö paikkaansa?
pienellä rälläköinnillä ja hitsaamalla jarruletkunpaikka omaan akseliin menee levyjarrut, muuten bolt-on hommaa
Tarvii vaihtaa MK1 GTI akseli kun tehot niin hankalasti 52kW hypää 81kW:n kun AAZ on 55kW :) Kallistuksen vakaajatkin pitää laittaa, tai no sen vakaajan takia ''pitäs'' taka-akselikin vaihtaa...Ja kannattaako sitä koko akselia edes vaihtaa? pärjääkö pelkillä napojen vaihdolla jne
edit. on siellä reijätkin vakaajalle
mitkähän iskarit/jouset kannattaisi eteen laittaa?
1.6D ja 1.6TD samat etujouset ja iskarit
Jotain varmasti nyt unohtu joten kysy vaan, kun ole tehny ko. homman
EDIT. niin jarrut tietenkin GTIstä
Viimeksi muokannut Mazaman, 4.11.2010 21:25. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Eli akseli menee suoraan ykkösen kiinnikkeisiin ilmeisesti? Näin ainakin toisessa paikkaa informoitiin.
Alkaako katsuri sitä muutoskatsastuksessa kyseleen, että mistä autosta, kunhan jarrut on juurikin MK2 GTI:n jarrut?
Jarrukilvethän tohon pitää vissiin erikseen hommata, mutta ne ei mitään maksa ja nykynen käsijarrun vaijeri ei taida käydä.
Eli ostaa sen MK2 8v GTi:n taka-akselin kokonaisuudessaan, niin saa sen vakaajanki sinne. Luulisi jäykentävän alustaa jonnin verran.
Alkaako katsuri sitä muutoskatsastuksessa kyseleen, että mistä autosta, kunhan jarrut on juurikin MK2 GTI:n jarrut?
Jarrukilvethän tohon pitää vissiin erikseen hommata, mutta ne ei mitään maksa ja nykynen käsijarrun vaijeri ei taida käydä.
Eli ostaa sen MK2 8v GTi:n taka-akselin kokonaisuudessaan, niin saa sen vakaajanki sinne. Luulisi jäykentävän alustaa jonnin verran.
ei se kakkiksen taka-akseli käy oikeen viereenkään ykköseen....
napatapit, satulat,satulankannattimet tarvit kakkiksen akselista, ei muuta. nuitakin saa uusia niin turhaako purat nuitten takia koko autoa
vakaajia saa slamitilta
Jarrut ei tarvi ilmoitaa mistä otettu, mutta kallistuksenvakaajat jne. kyllä...
napatapit, satulat,satulankannattimet tarvit kakkiksen akselista, ei muuta. nuitakin saa uusia niin turhaako purat nuitten takia koko autoa
vakaajia saa slamitilta
Jarrut ei tarvi ilmoitaa mistä otettu, mutta kallistuksenvakaajat jne. kyllä...
Ykkösessä ei ole tehtaalta ollut levyjä takana, joten leimalla ei voida sellaisia vaatia, rummut kelpaa yhtä pitkälle kun lailliset tehot siinä korissa. Jos tahtoo levyt laittaa harrastuksen takia, niin mk2 levyt menee kyllä ilman rälläkkää tai muuta modifiointia, tarvitsee vain pienen pätkän jarruletkua satulan ja putken väliin.
Edessä riittää sitten mk1 gti kokoiset jarrut, jonka takia diisselissä vaihtuu osia ilmaisen paljon, kun kaikissa ei ole irroitettavaa satulan kannaketta jotta saa gti:n jäähdytetyt levyt.
Mk2 taka-akseli ei käy ykköseen.
Jos vakaajaa tarvitsee, niin sellainen on helppo lisätä, kun tosiaan ainakin osa reijistä on valmiina, ei puutu kun tanko ja kiinnitys osat.
Edessä riittää sitten mk1 gti kokoiset jarrut, jonka takia diisselissä vaihtuu osia ilmaisen paljon, kun kaikissa ei ole irroitettavaa satulan kannaketta jotta saa gti:n jäähdytetyt levyt.
Mk2 taka-akseli ei käy ykköseen.
Jos vakaajaa tarvitsee, niin sellainen on helppo lisätä, kun tosiaan ainakin osa reijistä on valmiina, ei puutu kun tanko ja kiinnitys osat.
Noniin nyt tuli sellainen vastaus että tyhmäkin tajusi. Kiitos !
Sillä ajattelin taakse levyjä, kun tehotavoite on 120+ hevosvoimaa ja vääntö jotain xxx sitten joskus tulevaisuudessa.
Noita 1.9TD koneita kun on eri koodeilla, niin mikäköhän niistä olis paras noin niinku virittämisen kannalta? Aaz kenties ja sen jatkoksi 020 laatikko? Entäs mitkä vetarit ton setin kanssa sitte?
Sillä ajattelin taakse levyjä, kun tehotavoite on 120+ hevosvoimaa ja vääntö jotain xxx sitten joskus tulevaisuudessa.
Noita 1.9TD koneita kun on eri koodeilla, niin mikäköhän niistä olis paras noin niinku virittämisen kannalta? Aaz kenties ja sen jatkoksi 020 laatikko? Entäs mitkä vetarit ton setin kanssa sitte?
Jos jaksat askarrella niin kannattaa laittaa 02A laatikoksi. Tuo laatikko kestää paremmin kuin 020. 02A kanssa taitaa tuo kytkinvalikoimakin parantua. Ainut vaan että poljinasetelman joutuu vaihtamaan samalla. 02A on nestekytkimellä muissa kuin bensa passatissa. Tosin kyllä tuo 020 kestää jotenkin kun maltillisesti ajaa, eikä ole hirveitä vääntöjä heti alhaalta.
En muista oliko noita TD koneita muilla koodeilla kuin aaz? 1Z on jo tdi. Aaz Koneesta kannattaa katsella kampiakselin kiilauran kunto ja vaihtaa kuningaspultti ja jakopään osat. Myös apuakseli kannattaa tsekata, niin tulee vähän huolettomampia kilometrejä.
En muista oliko noita TD koneita muilla koodeilla kuin aaz? 1Z on jo tdi. Aaz Koneesta kannattaa katsella kampiakselin kiilauran kunto ja vaihtaa kuningaspultti ja jakopään osat. Myös apuakseli kannattaa tsekata, niin tulee vähän huolettomampia kilometrejä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa