Heikkohenkinen AHU

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Hezekiel
-
Viestit: 397
Liittynyt: 23.7.2003 12:54

Heikkohenkinen AHU

ViestiKirjoittaja Hezekiel » 13.10.2010 7:16

Morientes,

Ongelmana on 1.9 TDI AHU laiskuus jonka tulkitsen johtuvan siitä että turbo ei ahda kuin peruspaineet. Vikakoodikin on ollut satunnaisesti päällä "00575 - Intake Manifold Pressure: Control Limit Not Reached". Olen lueskellut aiheeseen liittyviä keskusteluja ja tutkinut autoa muutamana iltana, mutta ei ota selvitäkseen:

Olen tutkinut, että N75 venttiilille tulee jatkuva 12V. Kun virrat kääntää päälle (ei startata), venttiili jää toisinaan räpättämään muutaman hertsin taajuudella. Onko normaalia? Ruskea-keltaisen piuhan maadottamalla jää tietenkin koko ajan vetämään.

Letkutukset vaikuttaisivat olevan tämän venttiilin osalta kunnossa, kun antaa signaalilinjaan painetta niin hukkaportin tanko liikkuu (eli ei ole koko ajan auki). Otin solenoidin irti, ja kun signaaliletkuun puhaltaa, niin ilmaa tuntuisi tulevan molemmista lähdöistä ja solenoidi vetäneenä ei juuri kummastakaan. Lisäksi ilma menee läpi aika tukkoisesti. Noinko sen pitäisi toimia?
Viimeksi muokannut Hezekiel, 16.10.2010 11:17. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Hezekiel
-
Viestit: 397
Liittynyt: 23.7.2003 12:54

ViestiKirjoittaja Hezekiel » 13.10.2010 17:14

Täydennystä edelliseen: Auto kulkee ihan samalla lailla, vaikka hukkaportin letkun nyppää irti. N75 ei siis ole syypää! Muita vikakoodeja kuin ylemmässä viestissä mainittu ei viimeksi luettaessa ollut. Moottori siis käy nätisti ja savuttamatta koko alueella mutta tehot puuttuu, melkein kiihtyy puolikaasulla ja alakierroksilla paremmin. Mitäs sitä sitten vilkuiltaisiin seuraavaksi?

AhdettuSiitin
-
Viestit: 357
Liittynyt: 27.5.2006 18:13

ViestiKirjoittaja AhdettuSiitin » 13.10.2010 17:33

kulkeeko miten ilmamassamittarin johto nypättynä poisa?

Hezekiel
-
Viestit: 397
Liittynyt: 23.7.2003 12:54

ViestiKirjoittaja Hezekiel » 14.10.2010 17:55

MAFfin liittimen irrottaminen ei vaikuta millään tavalla. Lisäksi tuntuu että joutokäynti lämpimänä on melkoisen karkeaa, moottori tärisee.

Hezekiel
-
Viestit: 397
Liittynyt: 23.7.2003 12:54

ViestiKirjoittaja Hezekiel » 16.10.2010 10:39

No nyt on logitettu: Täydellä vedolla ahtoja tulee semmoinen 0,8 bar. MAF on 850 mg/Str ja ruiskutukset jotain 19-20.

Hezekiel
-
Viestit: 397
Liittynyt: 23.7.2003 12:54

ViestiKirjoittaja Hezekiel » 17.10.2010 10:29

Kolvasin testimielessä evryn paikoilleen. Tehoa tulee kyllä aavistus lisää mutta ei lähellekään niin paljoa mitä vakiossa pitäisi olla. Tyhjäkäyntikin ravistaa "kivasti" kun tuo on päällä. Eipä tuolla tavalla tietenkään muualla olevia vikoja korjata, mutta onpahan johdotettuna kun taas alkaa joskus toimimaan.
Olisiko vinkkejä mitä seuraavaksi fiksattaisiin?

Jkj
-
Viestit: 32
Liittynyt: 6.5.2008 15:40

ViestiKirjoittaja Jkj » 21.10.2010 20:58

Samaa vikaa vieläkin myös täällä ahu passatissa, oireet on samanlaiset kuin edellä mainitussa.

Hezekiel
-
Viestit: 397
Liittynyt: 23.7.2003 12:54

ViestiKirjoittaja Hezekiel » 23.10.2010 11:06

Autossa on Pierburgin MAF joka kuulemma on pitkäikäisempi kuin Bosch. Ilmeisesti 13 vuotta ja 350 tkm on pitkä ikä, nimittäin nyt paikalla on uusi osa ja tehot palautuivat. Kuolleesta MAFfista ei näköjään vikakoodia tahdo tulla. Evry päälle kytkettynä saa jo savuakin aikaiseksi. Kiitokset vinkistä!

Jkj
-
Viestit: 32
Liittynyt: 6.5.2008 15:40

ViestiKirjoittaja Jkj » 23.10.2010 19:21

Minkälaisia arvoja antaa nyt uudella MAF:lla? Olen nimittäin kokeillut myös uutta maffia, eikä vaikuttanut mitenkään.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 56 vierailijaa