Golf V 2.0 tdi nykii ja sytytti vikavalon

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Tomster69
-
Viestit: 5
Liittynyt: 12.9.2010 13:48

Golf V 2.0 tdi nykii ja sytytti vikavalon

ViestiKirjoittaja Tomster69 » 12.9.2010 14:13

Tarvis neuvoja mikä volsua vaivaa.
Eli Golf alkoi nykästä kerran pari silloin tällöin ja välillä pääsi useamman sata kilometriä ilman mitään hämminkiä. Sit pidemmällä reissulla nykiminen alkoi tihentyä ja huomasin että kulutus lisääntyi puoli litraa...ei tosin aivan varmaa. Sit se alkoi sammuilla ja uudelleen käynnistettäessä ei taas mitään. Seuraavana päivänä syttyi moottorinvikavalo heti käynnistettäessä. Nykiminen edelleen epäsäännöllistä ja nykimisten välillä toimii ihan moitteettomasti, tehot tallella ja samoin vääntö. Moottorin äänissä ei mitään poikkeavaa, ainoastaan polttoainetankissa olevasta pumpusta on kuulunut joskus vaimeahkoa kierrosten mukaan vaihtuvaa ulinaa...Polttoainesuodattimen vaihdoin just...oli aika musta.
Kilometrejä autolla karvan alle 200tkm, vuosimalli -06, 140hp.
Itsellä käynyt mielessä joku vaihtoehto...Nykiminen on sellaista että tuntuu kuin syötöstä katkeaisi hetkellisesti virta...tai pumppusuuttimet jumittaa.

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 12.9.2010 14:20

Vikakoodien lukemisesta on aina hyvä aloittaa näitten vermeitten kanssa ongelmien selvittely.

Tomster69
-
Viestit: 5
Liittynyt: 12.9.2010 13:48

ViestiKirjoittaja Tomster69 » 12.9.2010 17:31

Huomenna on menossa lukuun. Mutta kaikki vinkit otetaan vastaan...kun näiden kanssa on huomannu että kaikki viat ei jätä vikakoodia. Nyt siellä toki joku merkkikin on jääny, mut onko se samasta syystä...

gtikolffi
-
Viestit: 747
Liittynyt: 10.5.2005 17:43

ViestiKirjoittaja gtikolffi » 12.9.2010 18:51

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=137963
Tuossa omakohtaista kokemusta tuosta nykimisestä...Tosin kyseessä on 125kw moottoriversio, mutta melkein samoja kapistuksiahan ne on...Infoappa tänne jos vika löytyy...

Tomster69
-
Viestit: 5
Liittynyt: 12.9.2010 13:48

ViestiKirjoittaja Tomster69 » 12.9.2010 20:01

Juttelin äsken yhden mekaanikon kans ja meinas että saatais olla vaan likaa tai ilmaa järjestelmäs...dieselsuodattimen vaihdon yhteydessä mennyt...mut eiköhän se selviä huomenna testerissä.
Tuohon gtikolffin topiclinkkiin...Noi vika- ja merkkivalot on joskus aika ufoja... Isän -03 Transporteris alkoi palaa hehkuvalo heti uutena...sitä tutkittiin ja vaihdettiin kaikki hehkut mut valo vain paloi. Sit ku vaihdettiin rikkinäinen jarruvalo uuteen niin hehkuvalo sammui. Eikä ole enää tarpeettomasti syttynyt vaikka autolla on ajettu 200tkm ja lamppujakin on palanut.

Tomster69
-
Viestit: 5
Liittynyt: 12.9.2010 13:48

ViestiKirjoittaja Tomster69 » 13.9.2010 8:20

Nyt vähän vastustaa...seisoin VV-auton pikahuollon oven takana jo puoli tuntia ennen avaamista ja ovien avauduttua sain vastaukseksi että päivä on täynnä, ehkä huomenna. Oli kuulemma perjantailta jäänyt jonoa...ihme juttu kun ne eivät sitten kuitenkaan jonoon ottaneet. Olis pitäny päivystää siellä koko päivä ja ehkä mahdollisesti seuraava yökin... Mahtoi olla pitkä viikonloppu niillä jotka oli perjantailta asti jonottaneet...
Saiskos vinkkejä vaikka jostain pikkupajoista Helsinki, Espoo, Vantaa alueelta joissa on sopivat lukulaitteet??

Tomster69
-
Viestit: 5
Liittynyt: 12.9.2010 13:48

ViestiKirjoittaja Tomster69 » 13.9.2010 13:32

Nyt pääsi testeriin ja viaksi paikallistui viallinen kaasuläppäputki...360€+ työt...eli jotain 500€. Toivottavasti tulee tuolla kuntoon ettei käy niin kuin jollekkin että oli herjannu samaa ja lopulta viaksi oli paljastunu moottorin lämpötila-anturi.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 13.9.2010 15:08

Yleinen vika tuo kaasuläppämoottori, liian yleinen.
Jos töpselin ottaa pois niin toimii ainakin jonkin aikaa, voi heittää egr:stä herjaa.

adsl2+
-
Viestit: 35
Liittynyt: 22.10.2007 12:26

ViestiKirjoittaja adsl2+ » 14.9.2010 20:12

Laitetaas linkki tuohon toiseen vastaavaan keskusteluun niin löytyy osat edullisesti:

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=100510

risa läppämoottori ja samalla egr vaihdettu ku ovat samassa nipussa, vikavalo ei sammunu mulla itsestään..täytyy käydä luetuttamassa koodit ja nollaamassa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 44 vierailijaa