passat 3b ahu kytkin
Valvoja: ffp jäsenet
passat 3b ahu kytkin
ko. vehkeessä kytkin ottaa aivan ylhäältä kiinni joten kytkinremontin aika taitaa lähestyä.
Millainen paketti tuohon ois halvin tyrkätä?
Kytkinpaketti VAG 1,6/1,8/1,9TDi 84-2045 TDi-66/81kW ->00 VAG-korvauskytkin kiinteällä vauhtipyörällä [1996 - 2000] 599.90 €
Aika suolaselta tuntuis ainakin tuo motonetin paketti kaikkien opeleiden ja japsikytkinpakettien jälkeen mitä oon vaihdellu.
Millainen paketti tuohon ois halvin tyrkätä?
Kytkinpaketti VAG 1,6/1,8/1,9TDi 84-2045 TDi-66/81kW ->00 VAG-korvauskytkin kiinteällä vauhtipyörällä [1996 - 2000] 599.90 €
Aika suolaselta tuntuis ainakin tuo motonetin paketti kaikkien opeleiden ja japsikytkinpakettien jälkeen mitä oon vaihdellu.
-
- -
- Viestit: 449
- Liittynyt: 12.1.2007 20:50
Kytkimellä on ajettu 456tkm :) ja tuossahan motonetin paketissa on juurikin tuo kova vauhtipyörä mukana. tuskin tuo alkuperäinen kaksoismassa hirveitä kilometrejä enää kestää niin sama laittaa sekin samalla. Mietin vaan saako jostain samaa korvaus-sarjaa halvemmalla. Google jo sauhuaa, mutta tuloksetta. Kytkin ei kylläkään luista vielä, eikä kytkimestä muutenkaan kuulu mitään ääniä. Ottaa vaan kiinni niin ylhäältä kuin voi.
Onkohan tuossa edes kaksoismassa vp ->http://www.masinistit.com/viewtopic.php?t=20134&postdays=0&postorder=asc&start=40&sid=a6935283f0106ea74675cf4663d229e1
"66kW AHU Passatissa 3B on ollut normaalia kiinteää vauhtipyörää aivan ensimmäisissä -97 malleissa."
Oma passat on ensirekisteröity 4/97
http://www.tuningstudio.fi/portal/tuote ... =3&pages=5
Tuolta löytyy jotain, mutta ei just taida sopivaa satsia olla.. Tuossa jo säästäis jonkinverran jos sattus sopiva löytymään.
Onkohan tuossa edes kaksoismassa vp ->http://www.masinistit.com/viewtopic.php?t=20134&postdays=0&postorder=asc&start=40&sid=a6935283f0106ea74675cf4663d229e1
"66kW AHU Passatissa 3B on ollut normaalia kiinteää vauhtipyörää aivan ensimmäisissä -97 malleissa."
Oma passat on ensirekisteröity 4/97
http://www.tuningstudio.fi/portal/tuote ... =3&pages=5
Tuolta löytyy jotain, mutta ei just taida sopivaa satsia olla.. Tuossa jo säästäis jonkinverran jos sattus sopiva löytymään.
Kai nyt joku tietää käykö AFN/AHU kytkimet/vaihtipyörät ristiin? tuo motonetin paketti käy 66/81kw koneisiin ja afn on 81kw?
ja taas tuo -> http://www.tuningstudio.fi/portal/tuott ... §ion=c paketti on afn koneeseen, mutta tuo vuosimalli on taas niin oudosti laitettu.. eikös vuonna 96 tullu uudempaa ja vanhempaa korimallin passattia
ja taas tuo -> http://www.tuningstudio.fi/portal/tuott ... §ion=c paketti on afn koneeseen, mutta tuo vuosimalli on taas niin oudosti laitettu.. eikös vuonna 96 tullu uudempaa ja vanhempaa korimallin passattia
Turbotecin vauhtipyörän mukana tulleet pultit oli lyhyemmät kuin afn kaksoismassan alkuperäset, mutta en sen kummemmin niitä mittaillut. Enkä tiedä olisko ne ahun kovaan pyörään sopivatkaan. Kytkimen/vauhtipyörän vaihdon kokonaiskuluissa tuo on niin pieni summa että jos on vähänkää vaarana saada jotai tinapultteja tai muita jokereita ni ennemmin ostaisin originellit pultit marmorilta.
Nostetaas tätä hieman ylös ettei tarvi uutta aloittaa.
Eli itselläni alkaa vm-99 passat 1,8T AEB-koneessa oleen kytkin tien päässä. Ottaa erittäin ylhäällä kiinni. "Melkein hipaisu polkimeen riittää". Ja joskus kun ajelee ja vaihtaa 2-vaihteelta 3-vaihteelle, niin oikeen ponkasee pois vapaaehtoisesti kun koskee vaihdekeppiin.
Auto on lastutettu joten tahtoisin hieman kestävämmän kytkimen tilalle. Mistä tälläisiä kannattaisi kysellä ja mitä sinne kannattaa laittaa. Onko jotain muuta mitä kannattaa vaihtaa kytkimen yhteydessä. Kytkimestä ei onneksi kuulu mitään ääniä moottorin käydessä.
Pistin tuningstudiolle postia ja tuollainen tuli takaisin:
Kiitos kyselystä. Seuraavassa tarjouksemme Volkkareissa hyviksi havaituista kytkinpaketeista. Paketti sisältää kytkinlevyn, paine-asetelman ja laakerin.
CG Performance Fast Road kytkinpaketti 475 Euroa sis. alv ja rahti
=>Fast Road -kytkin kestää 25% enemmän tehoja vakioon verrattuna, mutta tuntuma on sama kuin vakiomallissa.
TAKUUSTA
Kytkimessä tärkein ja paras takuu tuotteen valinta. Kytkin on valittava siten, että se varmasti kestää tehot ja käytön.
Lähtökohtaisesti CG Performance kytkimet ovat kilpaosia, jolla ei ole normaalia takuuta. Toki, tuotteet valmistetaan tilaustyönä. Ja, ne tehdään kestämään! Valmistaja takaa että ne kestävät luvatut hevoset - ja vähän enenemmänkin. Mahdolliset valmistusvirheet tietysti korjataan, se on selvä.
Kuitenkin, turboautoissa on tehon lisääminen erityisen helppoa. Niissä voidaan sananmukaisesti käden käänteessä siirtyä tehoihin, joita kytkin ei kestäisi. Tätä taustaa vasten ymmärtänet takuuseen liittyvät rajoitukset.
Eli itselläni alkaa vm-99 passat 1,8T AEB-koneessa oleen kytkin tien päässä. Ottaa erittäin ylhäällä kiinni. "Melkein hipaisu polkimeen riittää". Ja joskus kun ajelee ja vaihtaa 2-vaihteelta 3-vaihteelle, niin oikeen ponkasee pois vapaaehtoisesti kun koskee vaihdekeppiin.
Auto on lastutettu joten tahtoisin hieman kestävämmän kytkimen tilalle. Mistä tälläisiä kannattaisi kysellä ja mitä sinne kannattaa laittaa. Onko jotain muuta mitä kannattaa vaihtaa kytkimen yhteydessä. Kytkimestä ei onneksi kuulu mitään ääniä moottorin käydessä.
Pistin tuningstudiolle postia ja tuollainen tuli takaisin:
Kiitos kyselystä. Seuraavassa tarjouksemme Volkkareissa hyviksi havaituista kytkinpaketeista. Paketti sisältää kytkinlevyn, paine-asetelman ja laakerin.
CG Performance Fast Road kytkinpaketti 475 Euroa sis. alv ja rahti
=>Fast Road -kytkin kestää 25% enemmän tehoja vakioon verrattuna, mutta tuntuma on sama kuin vakiomallissa.
TAKUUSTA
Kytkimessä tärkein ja paras takuu tuotteen valinta. Kytkin on valittava siten, että se varmasti kestää tehot ja käytön.
Lähtökohtaisesti CG Performance kytkimet ovat kilpaosia, jolla ei ole normaalia takuuta. Toki, tuotteet valmistetaan tilaustyönä. Ja, ne tehdään kestämään! Valmistaja takaa että ne kestävät luvatut hevoset - ja vähän enenemmänkin. Mahdolliset valmistusvirheet tietysti korjataan, se on selvä.
Kuitenkin, turboautoissa on tehon lisääminen erityisen helppoa. Niissä voidaan sananmukaisesti käden käänteessä siirtyä tehoihin, joita kytkin ei kestäisi. Tätä taustaa vasten ymmärtänet takuuseen liittyvät rajoitukset.
Entäpä tämä? on pitkittäiskoneisesta ahusta ja 23 poorilla?
http://viewitem.eim.ebay.fi/AUDI-A4-B5- ... 67155/item
Drive Plate Diameter (mm): 228
Number of Splines: 23
Spline Diameter (mm): 24.2
Yritän vain löytää käypästä pakettia, tuohon passattiin, mutta missään passatin paketeissa ei oikein mainita onko kiinteälle, vaiko kaksoismassapyörälle
http://viewitem.eim.ebay.fi/AUDI-A4-B5- ... 67155/item
Drive Plate Diameter (mm): 228
Number of Splines: 23
Spline Diameter (mm): 24.2
Yritän vain löytää käypästä pakettia, tuohon passattiin, mutta missään passatin paketeissa ei oikein mainita onko kiinteälle, vaiko kaksoismassapyörälle
Nyt selvisi, että OEM varaosanumero 97 passatti ahun kytkinpakettiin on 028198141BX.
Alko löytymään kytkimiä. sachsilla olis paketti vähän päälle 240e ja alkuperäinen neljättä sataa. Taidan sachsin ottaa.
Paineasetelman pultit kai kannattaa vaihtaa ko. operaation yhteydessä. Mitähän muuta kannattaisi vaihtaa, kun laatikko on irti?
Alko löytymään kytkimiä. sachsilla olis paketti vähän päälle 240e ja alkuperäinen neljättä sataa. Taidan sachsin ottaa.
Paineasetelman pultit kai kannattaa vaihtaa ko. operaation yhteydessä. Mitähän muuta kannattaisi vaihtaa, kun laatikko on irti?
Löysin kytkinpaketin http://fi.autoladu.ee/varuosa/42901/ sivuilta. Onko tuo paikka turvallinen tilata? Itsellä ei ole aikaisempaa kokemusta koko lafkasta.
Viikonloppuna tuli kytkiremontti tehtyä. Kytkinpaketiksi tuli saksalasen Nova clutchin valmiste.
Edellinen paketti oli Sachsin tekemä, ja kuulemani ääni ennen remonttia kuului kaiketi juuri painelaakerista, tai kytkinlevystä.
Kytkinlevyn booriholkissa oli noin 2mm välystä sivuttaissuunnassa. Boorit itsessään ei olleet kuluneet, vaan koko osa jossa nuo boorit ovat, liikkui sivuttain. Lisäksi levy oli kulunut lasille sisäreunasta asetelman puolelta ja ulkoreunalta vauhtipyörän puolelta. Vanhakin levy oli muuten kulutuspinnaltaan vielä hyvässä kunnossa
Erona novan ja sachsin levyssä oli visuaalisesti ainoastaan, että novan levy oli uritettu.
Samalla vaihdettiin molemmat moottorintukikumit ja nyt välittyy kaikki maailman tärinät kabiiniin tyhjäkäynnillä, mutta tärinät ja jurinat vedätyksessä 1800rpm ylöspäin isolla vaihteella hävisivät. Vanhat tukikumit olivat todella kevyet verrattu uusiin. Kaiketi jotkut aineet niistä oli karanneet.
Edellinen paketti oli Sachsin tekemä, ja kuulemani ääni ennen remonttia kuului kaiketi juuri painelaakerista, tai kytkinlevystä.
Kytkinlevyn booriholkissa oli noin 2mm välystä sivuttaissuunnassa. Boorit itsessään ei olleet kuluneet, vaan koko osa jossa nuo boorit ovat, liikkui sivuttain. Lisäksi levy oli kulunut lasille sisäreunasta asetelman puolelta ja ulkoreunalta vauhtipyörän puolelta. Vanhakin levy oli muuten kulutuspinnaltaan vielä hyvässä kunnossa
Erona novan ja sachsin levyssä oli visuaalisesti ainoastaan, että novan levy oli uritettu.
Samalla vaihdettiin molemmat moottorintukikumit ja nyt välittyy kaikki maailman tärinät kabiiniin tyhjäkäynnillä, mutta tärinät ja jurinat vedätyksessä 1800rpm ylöspäin isolla vaihteella hävisivät. Vanhat tukikumit olivat todella kevyet verrattu uusiin. Kaiketi jotkut aineet niistä oli karanneet.
Nostetaas vanha aihe ylös..
Meneeko pitkittäiskoneeseen 1.8t(APU) pitkittäiskoneen AHU kytkin ja asetelma? APUssa on siis kaksoismassa ja AHUssa kiinteä.
On aikeissa vähän lisätä tehoa/vääntöä ja tuollainen AHUn paketti olis halvalla tarjolla, vai miten tuo APUn vakiokytkin/kaksoismassa kestää?
Kannattaako ostaa suoraan kestävämpi paketti?
Meneeko pitkittäiskoneeseen 1.8t(APU) pitkittäiskoneen AHU kytkin ja asetelma? APUssa on siis kaksoismassa ja AHUssa kiinteä.
On aikeissa vähän lisätä tehoa/vääntöä ja tuollainen AHUn paketti olis halvalla tarjolla, vai miten tuo APUn vakiokytkin/kaksoismassa kestää?
Kannattaako ostaa suoraan kestävämpi paketti?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 54 vierailijaa