Polo 1.9 -97 tyhjäkäynti täristää

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

Polo 1.9 -97 tyhjäkäynti täristää

ViestiKirjoittaja Kannikka » 22.8.2010 19:40

Elikkäs Polo täristää tyhjäkäynnillä niin että hampaat putoaa suusta. Moottori käy omasta mielestä ihan normaalisti, mutta auton sisällä on todella ärsyttävän kuuloinen ja tuntuinen tärinä ja jurina. Pakoputki ei ota minnekkään kiinni, joten vika ei ole siinä. Moottoria ole kokeillut vääntää että jurina vaimentuisi, mutta ei sekään kokonaan auttanut ongelmaan, ehkä hivenen vaimentui.

Onko muilla ollut samaa ongelmaa näitten dieselien kanssa ja mitä tekemällä jurinan saanut pois? Moottorin kannakekumit antautunut? Vai jostakin säädöstä kiinni?
Viimeksi muokannut Kannikka, 22.8.2010 22:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 22.8.2010 20:31

Ainaki mk1 dieselissä oli melko haikiat jurinat ku etukannatin makasi aivan kiinni runkoon. Vilkaseppa se ekana siis.

markoantero
-
Viestit: 449
Liittynyt: 12.1.2007 20:50

ViestiKirjoittaja markoantero » 22.8.2010 20:51

Vaihteiston takakannake antautuu noissa silloin tällöin,voipi olla nytkin kyseessä.

Onko kyse 6n polosta,siinä ei ilmeisesti ole sdi konetta?

Myös kaksoismassa löytyy tuosta konstruktiosta,joka voi pitää vallan kummallisia ääniä!

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 22.8.2010 22:48

6n Polonen on ja no tuosta sdi:stä en oo niin varma.. Hätäpäissää vaan niin päättelin, vapari 1.9 kuitenkin. Pitänee tutkia niitä kannakkeita. Paljonko mahtaa uudet kannakkeet kustantaa?

pakkeri
-
Viestit: 38
Liittynyt: 3.9.2004 15:00

ViestiKirjoittaja pakkeri » 23.8.2010 16:41

Jos tärinä kuulostaisi tulevan kojetaulusta ja oikealta puolelta, oli Espanjan serkku Cordossa syynä matkustajan airbagin tukirakenne joka hakkasi kojetauluun, muutamalla vaahtomuovin palalla hiljeni.

akselikitka
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 23.8.2010 22:22

ViestiKirjoittaja akselikitka » 23.8.2010 22:39

Sama täällä ja 2000rpm ylöspäin ajaessa jyrisee koko auto kuin kardaani vikainen takaveto.hermo menee ja kohta laakerit koneesta. Kaupunki ajo yhtä helvettiä 850-1200 kierrosten tärinän takia.1200-2000 välillä ei mitään.
Mistä johtuu,kokemuksia?

markoantero
-
Viestit: 449
Liittynyt: 12.1.2007 20:50

ViestiKirjoittaja markoantero » 24.8.2010 13:07

Vaihteiston takakannake.
Kumityynythän noissa koneissa(AEF) ovat jakopään kohdilla ja vaihteiston takapäässä.
Nuo kummit harvemmin hajoavat,mutta juuri tuo mikä on siellä pohjassa,suunnilleen kuskin jalkojen alla,niin hajoaa joskus.

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 24.8.2010 21:14

Minulla tuo jyrinä ja tärinä katoaa kun kierrokset nousevat yli 1500, eli ongelma on lähinnä kaupungissa ja liikennevaloissa eteenkin.

apg
-
Viestit: 15
Liittynyt: 5.3.2005 15:42

ViestiKirjoittaja apg » 27.8.2010 22:28

Joko vika löytynyt? Täällä olis ihan sama ongelma 1.9d poloisessa..
Koitin motonetin sivuilta etsiä tuota vaihteiston takakannaketta, mutta enpä tiedä mikä niistä sopisi autooni eli -97 3d polo 1.9d.

markoantero
-
Viestit: 449
Liittynyt: 12.1.2007 20:50

ViestiKirjoittaja markoantero » 27.8.2010 22:49

Ei taida tuota vaihteiston kannaketta motonetista löytyä.
Purkaamolta löytyy,varsinkin jos bensavehkeissä samanlainen,luultavasti.
Tai sitten marmorilta,maksaa vaan jonkun verran.

apg
-
Viestit: 15
Liittynyt: 5.3.2005 15:42

ViestiKirjoittaja apg » 30.8.2010 18:18

jyrinät loppui kun koitin ilman tuota vaihteiston kannaketta, mutta eipä siinä kannakkeessakaan mitään vikaa näkyny..

Hebster52
-
Viestit: 250
Liittynyt: 29.1.2004 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Hebster52 » 22.10.2010 6:02

Samoja oireita omassa. Olisko jollain varmennusta siitä onko kyseessä toi takakannake?

vag-on
-
Viestit: 84
Liittynyt: 27.1.2009 17:20

ViestiKirjoittaja vag-on » 20.11.2010 23:40

Itsellä -99 AHU cordossa samaa vikaa, että tyhjäkäynti täristää. Heti kun nostaa kierrokset 1000rpm, niin värinä lakkaa. Ja alkaa muuten pitemmän päälle veetuttamaan valoissa tuo värinä ja pärinä. Olisiko se siis jokin tukikumi? Mätänetissä näyttää olevan kolme eri tukikumia myynnissä noihin...

markoantero
-
Viestit: 449
Liittynyt: 12.1.2007 20:50

ViestiKirjoittaja markoantero » 21.11.2010 17:29

Saattaahan siellä joku kumi vedellä viimeisiään,mutta tuossa sun autossa on taas ihan erilaiset tukikumit kuin tuossa 6n polossa.

Hebster52
-
Viestit: 250
Liittynyt: 29.1.2004 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Hebster52 » 17.8.2011 17:26

Nyt oon tutkinu omaa vähän tarkemmin kun alkaa ottaa päähän tää jurnutus tyhjäkäynnillä.. :)

Irrotin sen takakannakkeen ja sillon oli huomattavasti hiljempaa.. Tosin se resonointi jurnutus tulee enemmänkin takaa. Tankinpohjakin näyttäs värisevän voimakkaasti samaa tahtia. Pakoputkella ei ainakaan tunnu olevan mitään tekemisissä äänen kanssa.

Pitänee ekana nyt yrittää vaihtaa toi takakannake jos sillä muuttuis.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 17.8.2011 18:58

Voip olla myös kaksoismassa kappaleina

Hebster52
-
Viestit: 250
Liittynyt: 29.1.2004 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Hebster52 » 17.8.2011 19:01

Tyhmänä kysyn mikä se kaksoismassa on? :)

markoantero
-
Viestit: 449
Liittynyt: 12.1.2007 20:50

ViestiKirjoittaja markoantero » 17.8.2011 20:21

Se on semmonen kaksi-osainen vauhtipyörä.
Poistaa värinöitä ja tärinöitä ym.toimiessaan.

Mulla omassa oli tuo rikki,niin eihän poloa meinannut käyntiin saada.

Hebster52
-
Viestit: 250
Liittynyt: 29.1.2004 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Hebster52 » 17.8.2011 20:36

Ok. Juu. selvis mullekin tänä iltana kun käytin hakusanana just kaksoismassa.. :)

Minulla eii ole ilmenny mitään käynnistysongelmia muita kuin toi virtalukon pohjanhajoaminen. Se korjaantui uudella pohjalla.

mmak
-
Viestit: 55
Liittynyt: 18.11.2006 15:02

ViestiKirjoittaja mmak » 17.8.2011 22:29

Oletkos jo selvittänyt onko sinulla siinä sdi vai perus kammioperkele? Tuossa oli vain hetki sitten puhetta noista tdi:n jakajapumpuista ja niiden määränsäätimestä, häviää ilmeisesti tyhjäkäyntivärinät sen sileän tien kun sen putsaa, ja nyt tarkoitan siis sitä sähköpumppua.. Saattaa se vika toki monessa muussakin paikassa olla, mutta kannattaa tuo myös ottaa huomioon :)

Hebster52
-
Viestit: 250
Liittynyt: 29.1.2004 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Hebster52 » 18.8.2011 4:07

Mulla on kylllä toi perus diisseli. :)

Veijonaattori
-
Viestit: 20
Liittynyt: 17.11.2006 22:31

ViestiKirjoittaja Veijonaattori » 29.9.2011 14:10

Mä vaihdoin omaan just ton vaihteiston takatukitanko/kannake mikäikinäonkaan.
Tulos =Tärisee edelleen!

Hebster52
-
Viestit: 250
Liittynyt: 29.1.2004 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Hebster52 » 29.9.2011 15:46

Vähän sitä minäkin omassa ajattelin kun irroitin omasta ja totesin että se oli virheetön pala. Asensin sen takas.... :)

Odotellaan kunnes kaksoispainovauhtis hajoaa ja vaihdetaan sit tekniikka 4motion TDI:ksi... ;)


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 22 vierailijaa