01N automaatti, rempan jälkeen ei liiku... (paaliinko?) :)

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 8.2.2011 22:45

sillä et paljon näe.

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 8.2.2011 22:49

Tutkitaan josko saatais tehtyä multa boxin klooni niin voit testata.

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 9.2.2011 7:45

Jaa VCDS ei ole niin viisas että kertoisi tällaisia tietoja :/.
Rane: Ei tarvitse minua varten käydä mitään klooneja askartelemaan. Tämä talvi niin helvetillistä aikaa askarrella auton kanssa kun taivas alla joutuu tekemään kaikki.

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 9.2.2011 13:57

Tuosta lootan resetoinnista vielä VCDS kanssa niin pitääkös tuo "00" kanavan luku ja tallennus vielä tehdä?? Itse vaihdoin vaan soft codingin mikä tuntui vähän napakoitavan menoa mutta olikohan se vaan korvien välissä olevaa luuloa?
Auto ei tosiaan tehnyt tämän jälkeen mitään niin huomattavaa kuin Ranen kirjoittama "sekaisin kuin seinäkello".
Tämän ohjeen mukaan siis tuo resetointi http://www.kansascitytdi.com/01m%20faq.htm

No tekaisen tuon kuitenkin tänään ihan varmuuden vuoksi niin kahtotaan vaikuttaako 2-3 vaihtoon tai ylipäätänsä mihinkään.
Kerrotaan myöhemmin mikä on äijällä tulos :)

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 1.3.2011 18:54

Leikitty taas vähän lootan kanssa mutta ei mitään viisasta ole saatu aikaan.
Aivojen numerona 327 733 EA.
Lootan soft coding nyt 11 päätteinen ja tuntuisi vaihtavan hieman napakammin ja korkeammilla kierroksilla mikä pikkusen auttaa tuohon 2->3 hitauteen mutta etenkin kovilla pakkasilla kylmät öljyt tekee aikamoisia pamauksia kun vaihde kytkeytyy päälle.
Täällä olen jo miettinyt voiko viallienen MAF tehdä tuollaista vikaa jos antaa aivan väärää tietoa koneen rasituksesta vai voisiko tuo EA päätteinen loota olla vaan niin hanurista.....
Noh jatketaan harjoituksia, nyt on sentään jo läppäri hankittu niin helpottaa vcds_llä kikkailua.

Rane: Milläs päätteellä olevat aivot olisivat vakiona hyvät kun eivät näytä pahan hintaisia olevan ebayssa jos vaikka testailisikin toisia??



Höpistään nyt vielä vähän lisää. Kävin etkasta katselemaan tcm tyyppejä niin tuota EA-loppuista mikä omassa on ei etkan mukaan pitäisi enää pitkittäismoottorisessa 3B Passatissa olla. -99 vuotiseen kuten omani näyttää aivojen koodiksi AHU-koneelle BH, DF ja EN loppuisia aivoja. EA-loppuiset löytyy taasen etkan mukaan uusimmillaan -97 vuotisesta poikittaismoottorisesta jossa on 85kw 2.0l bensakone....
Vuoden -04 Pasuunaan kuten Ranella näyttää taasen FE ja FB loppuisia.
Nuita tietojahan ei pidä tuijottaa kuin hullu raamattua mutta etkan mukaan olisi "väärä" boksi autossa :)

petteri76
-
Viestit: 14
Liittynyt: 2.1.2011 9:31

ViestiKirjoittaja petteri76 » 8.3.2011 15:20

Pitää höpistä tähän Hanhiemon jutun perään kun omat askareet/ongelmat suht samansuuntaisia. Kiitti muuten Hanhiemo ja Rane hyvistä linkeistä,uskalsi yks amatööri vielä alkaa automaatti askin sisuksia ihmettelemään. Nappasin öljypohjan ja suodattimen irti,ei mitään asiaankuulumatonta joten loota jäi kiinni ja vain venttiilikoneikko pöydälle. Tutkailin venttiileitä ton Ranen laittaman Sonnaxin kuvan perusteella,kaikki muu ok mut 2-3 regulator valve hämmästyttää. Siellä oikea venttiili mut suoraan kupin takana,jousi niin sanotusti väärällä puolen tohon kuvaan nähden... Jousi muuten isompaa halkaisijaa joten ei käy "oikein päin". Auto oli laatikkopajalla reilu vuos sitten ja sen jälkeen 2-3 vaihto ollut hidas,"ammattilaiset" asialla... Laskun mukaan olis vaihdettu vaan nopeusanturi ja turbiinilukon solenoidi mut ilmeisesti sit tuollakin sorkittu jotain. Viikonloppuna pitäis iskeä siftkitillä terästetty venttiilikoneikko takaisin,jännittää ihan mitä tuleman pitää.

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 8.3.2011 20:16

petteri76: 2-3 regulator valvea on kolmea erilaista mallia. Yhdessä tulee jousi tulpan jälkeen ja muissa venttiili ennen jousta. Sinulla on varmasti juurikin tuo malli missä ensin tulee venttiili ja sen perässä on leveä halkaisijaltaan, suht harva kierre ja lyhyt jousi. Omassa venttiilikoneikossa on myöskin venttiili tulpan päässä ja sen jälkeen jousi, venttiilin muotoilu erilainen ja jousi on pitempi sekä kapeampi.
Tuossa Transgon shift kitin asennusohjeissa on kuva kaikista kolmesta jousineen. Sen perusteella valitaan sopiva jousi Boost regulatoriin.

Ja omaa lootaa ihmetelty sen verran että lämpimimpänä päivänä saatiin löytymään 3->4 välivapaat. No nyt on molemmat uudet PWM-solkut tilauksessa.
Testailin ajella maffin piuha irti mutta ei vaikutusta vaihtoihin.
Jatketaan tutkimuksia kunhan palikat saapuu atlantin yli....

petteri76
-
Viestit: 14
Liittynyt: 2.1.2011 9:31

ViestiKirjoittaja petteri76 » 9.3.2011 16:26

Näinhän se ohjeista selviää,tänään sain setin haettua. Tuli mukana näköjään se liittimien irroitustyökalu,ehdin jo omatekoisella onnistuneesti irroittamaan. Nyt muut uudet kilkkeet koneikossa paitsi Boost Regulator jousi,pitää napata huomenna duunista kierrelukitetta. Ilmeisesti tarkoitus vääntää vanha muovikansi paskaks kun uus alumiininen tulee tilalle,ei tota taida saada ehjänä aukipäin?

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 9.3.2011 19:00

Omasta boostregulatorin tulpasta meni ne lukituskielekkeet heti poikki kun niihin edes vähän koski. Ihme että eivät olleet jo hypänneet öljyn sekaan uimaan :)

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 9.3.2011 19:14

Ei tarvi lukitetta.Jos ja kun myöhemmin tarvii auki niin mennee vaikeaksi.

petteri76
-
Viestit: 14
Liittynyt: 2.1.2011 9:31

ViestiKirjoittaja petteri76 » 10.3.2011 20:23

Nyt on koneikko kasassa ilman lukitetta,tulppa kyl pysyy kun sen sai vääntää pohjaan asti. Huomenna sit laatikkoon kiinni ja öljyt sisään,jännittää hiukka onko setistä apua. Läppäri käytössä et saa öljyn lämpötilan tarkistettua,kauankohan saa auto raksuttaa et öljy yli 35asteista?

Hezekiel
-
Viestit: 397
Liittynyt: 23.7.2003 12:54

ViestiKirjoittaja Hezekiel » 10.3.2011 21:18

Nuo venttiilikarojen sulkutulpat olivat tosiaan aika veikeitä...
Vaihde D:lle ja jarrua vasten hiukan kaasuttelee niin lämpiää aika nopeasti.

petteri76
-
Viestit: 14
Liittynyt: 2.1.2011 9:31

ViestiKirjoittaja petteri76 » 12.3.2011 7:46

Eilen sit sain auton suunnitelmien mukaan ajoon,parempaan suuntaan mentiin vaik 2-3 vaihto vieläkin hitaampi kun muut. Mut tän kanssa voi elää,niin hyvä et auton kehtais vaikka myydä. :-)

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 10.4.2011 0:45

linjapainetta nostaa niin paranee

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 22.4.2011 13:47

Kirjotellaanpas jotakin schaissea tänne....
Molemmat PWM-solkut vaihdoin mutta edelleen löysi välillä 3->4 välivapaan reippaassa kiihytyksessä. Sitten vaihdoin vanhan puhdistetun EV2 solenoidin niin sen jälkeen ei ole välivapaita löytynyt (kop kop kop).
PWM-solkkujen vaihdosta sentään oli se hyöty että momentinmuuntimen lukitus toimii jotenkin sivistyneemmin ja ei enää heitä satunnaista vikakoodia.
Jotenkin nuo lootan aivot ei oikein kyllä vakuuta aina toiminnallaan. Eilen ajelin kotio päin niin nelosella ei lukinnut momentinmuunninta ollenkaan. Aina kun vähänkin kiihytti nousi kiekat välittömästi ylös.
Kipaisin kaupassa noin 10min ajan ja sen jälkeen taas nelosella lukittui momentinmuunnin... mystinen laitos.
2->3 vaihto on vähän helpottanut mutta aivan persiistä se on kuitenkin vielä, liian hidas ja liian nopea kytkentä.
Tällä hetkellä menossa turbon uudelleen laakerointi jos sieltä irtoaisi edes ne luvatut 90 villiä saksan kaakkia. Palataan astialle sano ruottalainen....

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 2.5.2011 8:56

Ja tänään näpsäkästi kotia hinurin kyydissä. ATF:t sylkäsi pihalle jostakin... Jatketaan tutkiskelua ison kaffekupin jälkeen...
Oma-asenteinen lämmönvaihtajan letku oli sitten hienosti halennut. 10bar paineenkeston pitäisi riittää mutta onko ongelmaksi tullut +125c lämmönkesto. Muutama minuutti ennen poksahtamista tuli tehtyä ohitus kolmosella missä kiekat oli reippaat 4kprm....

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 5.5.2011 10:13

Ja vagina monologia lisää.

Nyt on uudet letkut lämmönvaihtimelle. Teflonletkua joka kestää 300bar ja 230c eli ei pitäisi siitä olla kiinni mutta mutta.. kävi mietityttämään että riittääkö virtaus kun letku on halkaisijaltaan ~7mm, vedot ovat molemmat noin metrin pitusia??

Tuli testailtua stalli kierroksiakin pyhäpäivän ratoksi ja tasan 2000rpm nousee kierrokset jarrua vasten......

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 7.5.2011 20:17

En tiedä jaksaako kukaan lueskella tätä turhanpäiväistä paskanjauhantaa mutta nyt löytyi aikamoinen ylläri pylläri.
Kävinpäs lauantai illan ratoksi ennen saunaa ihmettelemään että mistäs ne lootan aivot löytyy. No siinähän ne repsikan jalkojan alla asuvat maton alla hienossa muovilootassa. Kaikki oli siistin näköistä mutta sähköliittimen irrotuksen jälkeen tulikin hieno näky. Alin pinnirivi on lähes kokonaan todella paksun hapettuman peitossa. Tämän kaiken järjen mukaan luulisi pikkuisen vaikuttavan jo lootan toimintaankin.. syypää huonoon 2->3 vaihtoon... momentinmuuntimen lukkoherjan satunnaiseen ilmestymiseen??
Huomenna pistetään putsaten kaikki liittimet, wd40 suhautus, kiinni kaapeli ja testiajolle. Kerrotaan sitten oliko mitään vaikutusta asiaan....
Ulkoisesti kaikki oli hyvännäköistä, pohjassa ei ruostetta yhtään, matot aivan rutikuivat... mistä lie sitten korroosio liittimiin iskenyt.
Kuvakin piti tietty ottaa http://imageshack.dk/imagesfree/eHf89863.jpg

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 8.5.2011 3:27

Ehdotan että pistät pienen palan hienoa hiomapaperia pienen ruuvitaltan päähän ja sillä hiot kontaktit puhtaaksi.

WD40 ei johda sähköä eikä poista hapettumia, joten se on huono vaihtoehto. Hapettumat pitää poistaa mekaanisesti tai syövyttää kemiallisesti jotta kontakti on hyvä. Ja jälkimmäinen vaihtoehto voi syövyttää myös liitinrunkoakin.

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 8.5.2011 10:07

Ahaaaa hyvä tietää tuokin, itte oon yleensä ruiskinut WD40:stä joka paikkaan :D
Löytyy tuollainen pikkuinen viilasarja niin sillä on tullut yleensä rapsuteltua hapettumia pikkuliittimistä.
Ja eipä ollut kyllä mitään vaikutusta vaihteiston toimintaan putsauksella eli liitokset olivatten kunnossa.

Olliu
-
Viestit: 28
Liittynyt: 27.9.2009 13:57

ViestiKirjoittaja Olliu » 8.5.2011 20:15

Lainaan tätä topikkia. Onko tietoa miten toi tiptronic resetoidaan VAG-comilla?

Tämä ohje ilmeisesti tavalliseen automaattiin?

http://www.kansascitytdi.com/01m%20faq.htm

Ja tämä tiptronicciin: Koitin tätä alla olevaa, niin laatikoihin tuli jotain "group not available" herjaa, kun painoin go ja group oli 000. Kuuluuko mennä näin?

First, make sure there are no fault codes in the Auto Trans. Then, with the key in the on position, and engine OFF. Do not touch the accelerator pedal.

[Select]
[02 - Auto Trans]
[Basic Settings - 04]
Set Group to "000"
[Go!]
Press accelerator pedal all the way to the floor and count out loud 3 seconds.
[Done, Go Back]
Release the accelerator pedal.

It is normal for there to be no explicit instructions or changes on the screen when you do the above procedure. The transmission controller does not provide any feedback that it has been successfully performed. For 09G transmissions, Basic Settings group 001 is used and the accelerator pedal is NOT touched.

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 11.5.2011 18:43

Nyt alkaa kyllä taas olla niin lähellä aatokset että pistän koko paskan manuaaliksi...
Eilen päätti Pasuunan perkele sitten että nyt tehdään kaikki ylöspäin vaihtamiset niin että tuntuu. Kaikki vaihteet vaihtuvat nyt ylöspäin enemmän tai vähemmän paskasti, kolauttaa päälle turhan innokkaasti.. vähän kuin puuttuisi paineenalennus/pehmennys joka vaihdosta....

petteri76
-
Viestit: 14
Liittynyt: 2.1.2011 9:31

ViestiKirjoittaja petteri76 » 13.5.2011 18:41

http://www.800700tran.com/prod.itml/icOid/511 Ootko miettiny tollasta ratkaisua,tuo mokomahan siellä kettuilee? Vastaavaa ei oikein helpolla tuntunut löytyvän euroopasta,jenkit osaa paremmin kaupustella netissä.

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 13.5.2011 20:26

Uudelle venttiilikoneikolle tulee mukavasti hintaa kun tuollaisen suomeen uittaa ja ei välttämättä tule kuntoon. Oireena voi olla myös esmes TCM tai joku mäntä vuotaa yms...
No mulla menee perjantai ilta tälläsissä merkeissä tällä hetkellä :) http://imageshack.dk/imagesfree/37f08884.jpg

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 13.5.2011 20:43

Onko rauta 100% ok?KTS konepuolen arvot map,maf,tps meneekö kartoilla?

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 13.5.2011 21:00

map ja maf ok, tps en olekkaan katsonut.

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 14.5.2011 19:08

Puhdistettu ja puunattu venttiilikoneikko laitettu kiinni ja sama ongelma jatkuu. Kaikki vaihteet pamahtaa päälle turhan napakasti. Alan itse kallistua kohta siihen että aivoissa olisi jotakin vikaa, eivät ohjaa paineenalennusta vaihtoihin. Näitä 2-3 3-4 vaihto-ongelmia on netti pullollaan mutta todella harva on saanut niihin tolkkua. Jollakin on saattanut auttaa venttiilikoneikon vaihto, toisella ei. Mutta yhdessäkään jutussa en ole törmännyt siihen että kokeiltaisiin toimintaa toisilla aivoilla.
Jotkut väittävät että aivoissa olisi ongelmaa juuri sillä saralla että hävittävät ensin 2-3 tai 3-4 väliltä paineenalennuksen tai sitten kokonaan.. mutta tämäkin tuntuu olevan enemmän tai vähemmän mutua.
Omassahan päivää paria ennen ongelmien alkua kaivoin matolaatikon esille ja sieltä löytyi tehokkaasti hapettuneet pinnit liittimestä. Juotin pari hapettunutta liitostakin itse aivojen piirilevyltä uusiksi. Tämän jälkeen loota kuitenkin toimi aivan "normaalisti" mutta olisiko tämä edesauttanut tätä lisääntyvää vaihto-ongelmaa.... Kuka ties
Mutta nyt voisi metsästää vaikka ebaysta uusia aivoja jos löytyisi halvalla.

Käyköhän muuten 01M aivot 01N lootaan??

Tuossa muuten mielenkiintoinen topicci surkeasta 2-3 vaihdosta joka on korjaantunut täysin uudella matolaatikolla. http://forums.subdriven.com/showthread. ... p=65972312

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 15.5.2011 19:49

Nyt on sitten tilattu täysin tuliterät aivot FE-lopulla... tunnu tässä konkurssissa enää missään. Ilmoitellaan ensi viikolla vaikuttaako hevon veetä mihinkään.....

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 19.5.2011 15:04

Uudet aivot asennettu mutta ei toivotuin tuloksin. "Hauskinta" on että hidas 2-3 vaihto on tyystin hävinnyt mutta nyt on uudet probleemat. Vikakoodia pukkaa "01314 ECM Incorrectly Equipped", totta kai se vähän herjailee jos pumppusuuttimen aivot jakajassa?? Pitääkö jotakin koodausta muuttaa vai mitä mitä... Ylöspäin vaihdot vieläkin liian napakoita mutta eivät läheskään niin häiritseviä koska ovat todella nopeita. Suurin ongelma on että momentinmuunnin ei lukitu oikeastaan missään tilanteessa. Tekeekö tuo vikakoodi nyt sen että aivot eivät opiskele mitään?? 40km testilenkin jälkeen ei mitään muutosta toimintaan....
Jatketaan ihmettelyä sano...
ps. Tuntuisi kyllä aika vahvasti siltä että erittäin hidas 2-3 vaihto on aivoperäinen ongelma.....

Lisätään vielä että tällä hetkellä moottorin software coding on "00001", pitäisiköhän tämän olla jokin muu näillä aivoilla??

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 19.5.2011 21:01

Onko se rauta varmasti ok?ettei pakkojen tilkkeet kuse ja onko momentinmuunnin ehjä.Tuliko tc:n lockille pyynti?

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 19.5.2011 22:23

Näkeekös tuon tc lockin pyynnin vcds:llä?
Ajelin vähän testiä lisää ja nyt vaikuttaisi siltä että joku pakka jumittaa. 3-4 vaihdossa tuntuu siltä että siinä irrottava pakka (K1?) jää jumimaan max sekunniksi päälle ja ilmiö sama kuin vähän painaisi jarrua... Eli eiköhän tämä mene siihen että loota on irrotettava ja käytävä läpi jossakin vaiheesssa. Joku väliaikais kosla kyllä saatava tilalle kun töihin pittää jollakin kuitenkin päästä.

petteri76
-
Viestit: 14
Liittynyt: 2.1.2011 9:31

ViestiKirjoittaja petteri76 » 20.5.2011 1:09

Ootko muuten laturin jännitteensäädin/hiilipakettia vaihtanut? Aikoinaan oman oireita ihmetellessä yks automaattiasentaja mainitsi et tuo vikakohde kannattaa ensin helppona sulkea pois. Vaihdon aikana kierrosten muuttuessa äkisti voi heilauttaa jännitettä ylös tai alas joka häiritsee antureita ja aivoboxeja. Lenkki laturin herätejohto irti niin se tarkistettu.

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 20.5.2011 14:19

petteri, eipäs tuollainen ole käynyt ikinä mielessä. Voisihan tuollaista kokeilla.

Tänään vasta hokasin että kyllähän siellä kaasupolkimessa asuukin mekaaninen kickdown kytkin sittenkin. Pari viimeistä senttiä on paljon jäykempää painaa kaasupoljinta ja samalla jousikuormitteinen kytkin aktivoituu. Tämän jopa näki vcds:llä kun bitit muuttui viime senteillä. Tämän takia ei ainakaan minun kaasupolkimella tehdyt resetoinnit ole toimineet kun en ole painanut kaasupoljinta tarpeeksi lujasti......
Eipä kyllä resetoinnit minun ongelmaan mitään varmasti auta mutta tulipahan tälläinen huomattua :)

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 20.5.2011 22:57

eikös hanhi ole lukenut tarkasti niitä mun ohjeita resetistä.?kick down naksahtaa selkeästi jos kaikki ok.tuo petterin juttu ei pidä paikkaansa patteri välissä joka imuroi piikit.mitä ilmeisemmin.Tuo jumi voi myös olla pakan liian pienestä välyksestä.onko arvot pakan mitattu.kts. pakan mittaus.Ipaineilla sain itse kikkailtua.itse tein pakat tarkoituksella kireeksi mutta se vaikuttaa normiajoon.läppä auki kaikki ok.

Resetoi vielä vaan ja kokeile.Edelleen tarkista nuo maf et map arvot.huomio enemmän maf.huomioi suhteet keskenään maf/map/tps.yms. Maffin keskialueen arvot on ollut eri valmistajilla erinmoiset/vs. calibrointi.

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 21.5.2011 11:44

Juu resetointijuttu luettu mutta omassa ei kuulu minkään sortin naksausta. Poljin vaan tiukkenee lopusta.

Mutta minulla alkaa nämä automaattiseikkailut olla loppusuoralla. Olen käynyt haalimaan manuaaliswapin osia pikku hiljaa kasaan...
Kaikki automaatin osat.. rauta ja kirjallisuus tulee kesän aikana myyntiin... Varaosiksi, romuksi tai ihan miten vaan...

vren88
-
Viestit: 30
Liittynyt: 24.7.2011 20:57

luin tän keskustelun läpi ja aattelin turista..

ViestiKirjoittaja vren88 » 24.7.2011 21:25

löysin tällasen nettikaupan josta löytyy tuota "SHUDDER FIXX" lisä ainetta ynnä muita osia tällaisen passatin laatikkoon.http://espautotrans.fi/catalog

Voin hommata tuota shudder fixx: iä vielä vähän huokeampaan hintaan jos jotain kiinnostaa.

Itselläni on 350 000km mittarissa. laatikkoa tai kytkintä ei ole tiettävästi vielä aukaistu. Nyt on ongelmat alkanu tulla esille. öljyt on vaihettu laatikkoon noin 30-60tkm välein. turbiinikytkimen lukko oireilee tuossa 1500- 2000rpm kohdilla siten että kierrokset heittelee tasaisella ajettaessa non + - 200rpm ja vaihteilla 3, 4 moottorijarrutuksen jälkeen lukko ei irroita helposti eli jurisee ja täristää matalilla kierroksilla kunnes polkaisee kaasupoljinta.

Vaihdoin itse öljyt ja suodattimen noin 1000km sitten (öljypohjan kautta noin 3.2l). kytkimen lukko ja vaihteisto alkoi toimimaan huomattavasti paremmin. Ennen öljyn vaihtoa kun luistatti vaihdetta niin saattoi ravistaa vedättäessä kuin olisi ajanut huomio töyssyjen yli.

Ajattelin antaa tekohengitystä ja hommasin tuota "instant shudder fixx" lisä ainetta.
Saapa nähdä mitä tulee. saan

[/i][/b]

vren88
-
Viestit: 30
Liittynyt: 24.7.2011 20:57

ViestiKirjoittaja vren88 » 3.8.2011 9:20

no ei se mitään huijausta ollu!! vaihdoin eilen noin3l öljyä irroittamalla kuskinpuoleisen renkaan ja sitten siitä öljy putkesta imemällä. Sekotin tuon shudderfixx lisäaineen uuden öljyn sekaan (LT71141).

Laatikon käyttäytyminen muuttui heti ja noin 10km jälkeen en saanut yrittämälläkään kytkintä jurisemaan ja matka ajossa kierrokset eivät hae enää. jos tuo laatikko kestää nyt hajoamatta niin säästin pitkän pennin. (Halvin lukkoremonttitarjous öljynvaihtoineen noin 1100e)

Suosittelen kyllä lämpimästi! lisäaineen käyttöä!
Jos jollain on tietoa tuosta niin miten ensikerralla kun vaihan tuon 3.2l öljypohjan kautta niin laitetaanko uusi tuubi tuota lisäainetta vai miten tarkka tuo on lisäaineen määrästä kun kaikki öljyt eivät vaihdu tuollatavalla kerralla?

petteri76
-
Viestit: 14
Liittynyt: 2.1.2011 9:31

ViestiKirjoittaja petteri76 » 17.8.2011 16:36

Meinasin itsekin kokeilla "ihmeainetta" mut jäi ainakin tällä erää... Mulle laitettu samaa ainetta 350tkm kohdalla kun vaihdettiin öljyt ja turbiinin lukkoventtiili,sillä erää oireet häipy mut palasi täs kesän aikana(vaihdoin kevät-talvella itse öljyt ja asensin siftkit:in). Ajattelin et jos uusien öljyjen sekaan laitettu aine auttais mut vika tais löytyä muualta. Nappasin öljykorkin irti niin pulpautti ulos öljyä jossa vettä(ilmeisesti jäähdytin nestettä) joukossa. Tästä ilmeisesti johtuu tärinät joten pitänee ajaa auto taas pukeille. Ei kai täs muuta vaihtoehtoa kun lauhdutin rikki? Kokeilen varmaan pari öljynvaihtoa jos vielä heräis henkiin,järkevin tietty olis rempata saman tien tai hommata vaihtolaatikko...

vren88
-
Viestit: 30
Liittynyt: 24.7.2011 20:57

ViestiKirjoittaja vren88 » 17.8.2011 21:44

Noniin. kun kerkesin kehumaan. nyt ajettu lisäaineen kanssa noin 2000km.
Oireet palasivat pikkuhiljaa takasin. huomiona että vaihteiden vaihdot muuttuivat hieman terävimmiksi. johtunee lisäkitkasta jota lisäaine toi tullessaan.

vaihdelaatikko toimii ihan tyydyttävästi mutta turbiinikytkimen lukko ei kestä vääntöä vaan alkaa luitamaan pitäen jurinaa. jos ajan vaikka 80km/h suurimmalla vaihteella, ootan että lukko pitää, ja alan kiihdyttämään. Se onnistuu varovasti, mutta heti kun lisää tehoja niin kierrokset alkavat heittämään ja jurina alkaa.

Löysin joskus aikasemmin jonkun keskustelun jossa mainittiin turbiinikytkimen lukkoventtiilistä. Voisiko sen vaihto auttaa, Mistä moisen saisi ja onko se mahollista vaihtaa ite.

Tässä olisi nyt mielenpäällä varata aika korjaamolle ja antaa niiden vaihtaa turbiinikytkimen lukko osat. Sanoivat osien hinnaksi noin 500e + ölyt, suodatin ja työt, yhteensä noin 1100e. Miltä tuo kuullostais.

Toinen paikka ilmoitti että ois vaihtanu turbiinikytkimen. hinta olis ollu kytkin 700e + työt ja öljyt yhteensä 1200e tarkottikohan tämäkin vain niitä lukko osia?

petteri76
-
Viestit: 14
Liittynyt: 2.1.2011 9:31

ViestiKirjoittaja petteri76 » 17.8.2011 22:10

Noi hinnat mitä sulle puhuttu on toivottavasti turbiinirempan hintoja,muuten venttiilillä huima hinta. ;-) Lukkoventtiili mikä mulle laitettiin löytyy laatikon öljypohjan alta venttiilikoneistosta,osa ei paljon maksanut ja öljynvaihtoineen hintaa muistaakseni 250€. Saattais auttaa tai sit ei,kuitenkin edullinen kokeilu kun ei tartte laatikkoa irroittaa. Turbiiniremppa taas tosiaan tota hintaa kun joutuu laatikon irroittamaan,siinä kohtaa sit kannattaa miettiä kannattaako laatikolle tehdä samalla muutakin.

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 18.8.2011 0:35

Lukkoventtiili lienee ihan on/off solenoidi, joten epätodennäköistä että siinä olisi vika jos kerran lukko toimii. Muualla venttiilikoneistossa kyllä voi olla vikaa, vuotoja, tukkeumaa, yms. Itse lukkomekanismi on turbiinissa, se on ihan kytkinlevy mikä lukitsee muuntimen. Sen luistamiseen on olemassa kaksi vaihtoehtoa, liian pieni öljynpaine tai levyn loppuunkuluminen.

koivipa2
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 7.3.2011 11:33

ViestiKirjoittaja koivipa2 » 18.8.2011 18:11

osaako joku näppärästi heittää että miten tuon kyseisen laatikon N01 tuosta takapäästä saa nuo kumiset tulpat irti? eli kolme tuollaista pyöreää tulppaa, missä on kumi päälllä??
ja tuolta löysin räjäytys kuvan, mutta ei tietoa, että miten irroittaa nuo tulpat... -- >

http://www.4shared.com/document/478ObUxy/VW-097.html

itsellä kävi laatikko kuumana hetken, ja sitten ei tapahdu enää mitään muuta kun että N asennossa auto menee eteenpäin, kaikilla muilla asennoilla on kuin naulattuna maahan.. venttiilikoneikkon käytin irti, ja vaihtelin öljyt ja jne purettu pesty kasattu, mutta oireet jatkuivat saman..

laatikko on irroitettu ja purettu etupäästä, ja sisältä löytyi noin 2mm pitkiä kierre jousen palasia.. tiedä sitten onko turbiinista vai laatikosta, mutta on kumminkin jostain,.. kitkalevyt on jokatapauksessa uusittava, kun on 450t km ajettu loota kyseessä...

petteri76
-
Viestit: 14
Liittynyt: 2.1.2011 9:31

Mikaj ja vren88

ViestiKirjoittaja petteri76 » 20.8.2011 15:31

Mulle vaihdettiin se venttiilikoneistossa oleva venttiili ja jousi,solenoidiin ei tarttenut puuttua kun tosiaan toimi vaikkakin tehottomasti. Lukkoventtiiliä saa myös ylikokoisena jolloin pitää ottaa venttiilikoneisto pois asennuksen ajaksi,tehokkaampi ratkaisu ja edelleen edullisempi kuin laatikon irroitus ja turbiinikorjaus.

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 20.8.2011 17:25

koivipa2: kumitulpat :ruuvari läpi ja pois uudet tilaa vaikka JN-Tradingistä Kaarinasta ei montaa jeniä maksa.
petteri76 : Sitten kun turbiinin kitkapinta on loppu ei siihen mikään muu auta kuin aukaista turbiini ja vaihtaa kitka tai uusi turbiini.
Kysy Repcon Oy:stä jos vaikka tekis homman.

vren88
-
Viestit: 30
Liittynyt: 24.7.2011 20:57

ViestiKirjoittaja vren88 » 28.8.2011 10:23

nyt ajettuani 1400km vaunuperässä:
Lukkokytkimen pito on rajoilla eli pitää hinata varovasti pienellä väännöllä ja 3 vaihteella. nelosella alkaa lukkio luistaa eikä tietääkseni sillä saa edes hinata vaunua. ylämäessä antaa vauhdin tippua noin 75km/h. hyvin mentiin. ja sitten isommissa mäissä piti siirtää ajoissa vaihetta kakkoselle.

Tässä ilmeni vain uusi vika johon vois syyllistää lukkoventtiilin vikaa. Olin hinannut jo 500km vaunua kun kiihdyttäessä huomasin että lukko ei reagoi millään tavalla. 80km/h vauhdissa tavallisesti kierrokset olivat noin 2400rpm mutta nyt olivat 2900rpm ja kaasua painamalla noiusivat. lykäsin nelosen päälle ja kierrokset laski 2300rpm, siitä vauhdista olisi pitänyt olla jotain 1700rpm luokkaa.

Eli lukko oli kokonaan poissa pelistä. mukavan pehmeä oli ajaa mutta keski kulutus kipusi 7.6L/100km -> noin 9L/100km ja tuntui että oltaisiin menty vastatuuleen.

Luulin jo että lukkolevyt olivat poissa lopullisesti, mutta kun pysäytin auton, pidin tauon ja jatkoin ajoa niin lukko alkoi taas toimimaan vanhaan tuttuun tapaan huonosti pitäen ja välillä väännättäessä jytähtäen :)

Nyt vain tietoa millä nimellä ja mistä tuon vahvemman venttiilin saa kun joku oli siitä kirjoittanut !

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 28.8.2011 14:50

Tarpeeksi kovalla momentilla kun ajaa lodjun ecu lopettaa lukon käyttämisen.Myös öljyn lämpö vaikuttaa siihen.Jos aioit vaunua vetää niin laita ehdottomasti erilinen jäähdytin laatikon öljyille.Toi vaunun vetäminen tuolla 01n vaihteistolla on suoraan sanottuna lopun alkua.
Laatikko varmasti kuolee pois.

vren88
-
Viestit: 30
Liittynyt: 24.7.2011 20:57

ViestiKirjoittaja vren88 » 28.8.2011 17:13

No tuota. siellä keulallahan on jäähytin lootan öljyille. ja teki saman tempun tuossa kun äsken ajoin niin noin 80km jälkeen. pysäytin tienviereen. sammutin ja sit uuelleen ajoon. taas toimi loppumatkan. ei ollu vaunua perässä. onko muuten tuo 01n laatikko varmasti, eli mulla ei ole vaihevalinta kepissä mitään lovia tai siirtoja. pitkä suora vako jossa on nuo PNRD321. on muute pehmeet vaihteenvaihot ku lukko on pois pelistä! :D pitäs olla joku nasppi josta vois halutessaan ohittaa tuon venan toiminnan... Tosiasiassa luulen kuitenki vaihtavani venttiilin ja sen jälkee remontti kytkimelle jos ei ala toimii.

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 28.8.2011 18:16

Onko tosiaan erillinen jäähdytin?Vakiona on syylarin yhteydessä oleva lämmönvaihdin joka toimii lämmönsiirtimenä öljyn ja jäähdytinnesteen välillä.Jos turbiinilukko päällä tulee liikaa pyörimisnopeuseroa akseleilla niin tcu sanoo että lukkoa ei käytetä,resetoituu kun ottaa virrat pois päältä. 01N vaihteisto se on jossei mitään ihmeellistä ole tapahtunut.2-3 vaihtoväli korjaantuu shift kitillä sekä tcu:n vaihdolla joka on muistaakseni FE loppuinen
Viimeksi muokannut rane_69, 29.8.2011 11:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 29.8.2011 9:05

kuka haluaa ostaa viallisen laatikon ? =) pakki ei toiminu niin muutin auton manuaaliks =) eli passatista 5 vaihteinen tiptronic...tarjouksia saa esittää, laatikko säkylässä

petteri76
-
Viestit: 14
Liittynyt: 2.1.2011 9:31

Lämmönvaihtimen korvaaminen.

ViestiKirjoittaja petteri76 » 10.9.2011 9:11

Onko Ranella tai muilla kokemuksia lämmönvaihtimen korvaamisesta erillisellä lauhduttimella? Uuden lämmönvaihtimella varustetun syylärin hinta hirvittää ja romikselta ei moista arvaa hankkia kun ei tiedä onko säilytetty kuivana... Mietityttää myös lauhduttimen sijoituspaikka,ei tuolla liikoja tiloja.

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 11.9.2011 11:22

JN-Trading Kaarina,US-Parts mm.
Sieltä löytyy irtojäähdyttimiä erinlaisilla mitoilla.Eikä hinnat ole pahoja.
Vaikka sijoitat sen syylärin eteen.

vren88
-
Viestit: 30
Liittynyt: 24.7.2011 20:57

ViestiKirjoittaja vren88 » 19.8.2012 20:47

Joku olikin laittanut kuvalinkkiä tuosta venttiilikoneikosta. vaan eipä enää toiminut. luultavasti vanhuuttaan. olis käyttöä tuolle jos jollain olis kuvia.

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 19.8.2012 21:59


vren88
-
Viestit: 30
Liittynyt: 24.7.2011 20:57

ViestiKirjoittaja vren88 » 20.8.2012 11:54

Kiitos avusta!

Tilasin just ton siftkitin 79e ja ev6 solenoidin 105e. siftkitissä tulee mukana tcc. en tosta kuvasta löytänyt ton ev6 solenoidin paikkaa. en ole vielä avannut öljypohjaa enkä eis nähnyt millanen toi ev6 on mut se voipi selvitä kattomalla. kysyin myös paljonko maksaa nuo normaali on/of solenoidit, hinta oli jotain 35e kpl. koitan selvitä vielä vain siftkitillä ja tolla lukkokytkimen paineensäätö solkulla.

vren88
-
Viestit: 30
Liittynyt: 24.7.2011 20:57

ViestiKirjoittaja vren88 » 22.8.2012 16:11

Kumpi noista "säätyvistä solenoideista on tuo turbiinikytkimen solenoidi. toinen kahdesta rinnakkain olevasta vai reunimmainen viiden rivistä. nuo 2 "säätyvää" on ruskeilla sähkö liittimillä ja niissä on pyöreä messinki perä. muissa solenoideissa on vaaleat sähköliittimet ja kolmion mallinen messinki perä.

Tässähän se tekiessä ehkä valkenee. eli viiden solenoidin alla on karat ja souset. siftkitin mukana tuli uusi TCC kara ( Ohjeessa "Lock-Up Bushing & Valve") eli tuo reunimmainen viiden solenoidin rivistä olisi se turbiinin solenoidi jonka alle tuo holkki ja kara vaihdetaan.

Kahden solenoidin alla jotka ovat eri sivulla, ei ole karoja.

Jos oikein ymmärsin.
Viimeksi muokannut vren88, 23.8.2012 10:04. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

vren88
-
Viestit: 30
Liittynyt: 24.7.2011 20:57

ViestiKirjoittaja vren88 » 22.8.2012 23:04

Noin... 30km takana ja vähän arveluttaa.

Se jousi joka vaihdettiin karaan jota voi olla 3 eri tyyppiä.

1 tyypissä käytetään keltaista jousta
2 ja 3 tyypissä oranssia jousta

minulla oli tuo 3 tyypin kara. uusi oranssi jousi oli melkein 2 kertaa alkuperäistä pitempi ja jäykempi. Asentaessa se painui melkein kasaan, jäi hyvin vähän joustovaraa. Epäilytti jo asentaessa mutta ohjeissa ei ollut mitään mainintaa.


Uudet ongelmat laatikon toiminnassa ovat:

- Kun kaasun nostaa ajaessa niin turbiinin lukko aukeaa ja vaihde tippuu ikään kuin vapaalle. Ei voi tehdä moottorijarrutusta. Ikään kuin olisi räikkä vaihdelaatikossa..

- Ei meinaa vaihtaa ykköseltä kakkoselle. Ykkösellä kierrokset nousee pintakaasulla 3500rpm ennenkuin nykäsee kakkosen ja heti jos löysää niin tipauttaa ykköselle. taas jos kerralla runttaa kaasun pohjaan niin saattaa heittää lähtiessä kakkoselle.

- Unohdin käyttää auki tuota K-1 ja K-3 Regulatoria. Ohjeessa lukee:
" Remove and clean one at a time: B-2, K-1, K-3, Regulator Valves & Timing Valve. Don`t skip this step!"
(irroita ja puhdista yksi kerrallaan: säädin venttiilit ja ajoitus Venttiili. Älä ohita tätä vaihetta.)

Eli taisin missata tärkeät röörit..

Nuo mukana tulleet ohjeet on hiukan tulkittavat.
Ajelen nyt jonkin aikaa ja katon korjaantuuko vika vai pitääkö vaihtaa originaali hilppeet takasi.

Jos jollain kokemusta ja halua auttaa niin olisin kiitollinen.

Tässä ois kuva jonka mukaan tein. ei ollu mitään tekijänoikeus kieltoja.
http://aijaa.com/0030010765211

vren88
-
Viestit: 30
Liittynyt: 24.7.2011 20:57

ViestiKirjoittaja vren88 » 23.8.2012 11:03

Jaaaaaa... tajusin nyt pähkäiltyäni!!! Timing valven tyypin mukaan piti valita jousi boost regulaattoriin eikä työntää sitä jousta itse timingvalveen. eli mulla on nyt boost regun jousi ahdettuna timing valveen!!! ja itse boost regun jousta en vaihtanu. Onhan tuossa selkeet ohjeet. onneksi oon säästäny nuo vanhat osat.

vren88
-
Viestit: 30
Liittynyt: 24.7.2011 20:57

ViestiKirjoittaja vren88 » 23.8.2012 20:32

Onnistu. ekä mennyt kun reilu 2t. on muuten helppo tapa ottaa öljyt pois irroittamalla öljypohjan puoleinen lauhduttimelta palaava putken liitos auki, tökätä palaavaan putkeen 28 suojaputkenpätkä, toinenpää astiaan ja käynnistää kone P asennossa. Pumppu pumppaa öljyt öljypohjasta astiaan. Tuosta on apua öljyn vaihossakin kun lisää tuon jälkeen 3l öljyä ja käynnistää koneen se työntää huonot öljyt poes.

Nuo mainitsemani viat korjaantu kun vaihdoin alkuperäisen jousen Timing Valveen ja otin sieltä sen oranssin jousen boost regulaattoriin. samalla käytin auki nuo K-1 ja K-3

Turbiini lukkoon tuli pitoja ja toiminta parani ettei nyt oo pidoissa valittamista ja vaihteiden vaihto parani huomattavasti.

Ainut mikä mietityttää on se että miksi turbiini lukko löysää välillä kun ajelee pintakaasulla. Pienellä kaasun pumppaus liikkeellä lukko puraisee hyvin kiinni.myös jos ajelee pintakaasulla ja tulee ylämäki lukko saattaa luistaa hieman mutta kaasua lisäämällä puraisee hyvin kiinni ja pitää.

Tuo on vanha vika ja jos tän sais vielä loppumaan ni ois hyvä

koivipa2
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 7.3.2011 11:33

kuvia,

ViestiKirjoittaja koivipa2 » 23.9.2012 14:30

hei kehtaako kysyä vren88, että mistä olet tuon kuvan löytänyt venttiilikoneikosta?
Tässä ois kuva jonka mukaan tein. ei ollu mitään tekijänoikeus kieltoja.
http://aijaa.com/0030010765211

Itse olen kyseisen koneikon noita jousikuvia hakenut jo pitkään, ilman tulosta..

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 23.9.2012 21:40

Tuo Vrenin laittama kuva tulee shiftkitin mukana jos en väärin muista...

vren88
-
Viestit: 30
Liittynyt: 24.7.2011 20:57

ViestiKirjoittaja vren88 » 25.9.2012 18:38

Joo tuli siftkitin mukana

skuukeli
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 29.7.2012 20:02

ViestiKirjoittaja skuukeli » 11.8.2013 10:57

Mites 01N mitataan linjapaine?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 48 vierailijaa