1,9 TDI (AFN) Venttiili poikki, kiristinrulla sökö...
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 25
- Liittynyt: 14.7.2010 1:44
1,9 TDI (AFN) Venttiili poikki, kiristinrulla sökö...
Kävi niin, että kone (vm. 97) hyytyi kesken ajon, mittarissa 428 tkm ja aivan terve kone vaikkakin kilometrejä on. Huollot tehty ajoillaan. Ei nakuta, ei syö öljyä, vedot kohdallaan ja polttoaineenkulutuskin aikaisemmin olleeseen jenkkiin verrattuna olematon. Tarkemmissa tutkimuksissa ilmeni, että ykkösen imuventtiili on poikki, metallinsälää myös koko kone täynnä. Ykkösmännässä myös reikä. Turbo jumissa. Kone siis entinen. Ykkösventtiilin kuppi kappaleina. Kiristinrulla oli myös kaputt, kesti siis sen kolme viikkoa. Laakereita puuttui, ja se oli jotenkin "jumissa".
Autoon on 3 viikkoa sitten vaihdettu jakohihna Motonetin osilla, myös tuo kiristinrulla + muut tarpeelliset vesipumppua myöten, samaan aikaan myös moottoriöljyt ja termostaatti. Näyttäisi näin äkkinäiseltä kuitenkin ettei jakopää olisi hypännyt, mutta kun en mikään virtuoosi ole, niin mistä sen varmasti tiedän ettei ole hypännyt?
Tulee aika iso remontti ja vähän on taka-ajatuksena etsiä ainakin osamaksaja tähän soppaan jos kerran kiristinrullakin on hajonnut ja auta varjele jos johtuu tuosta kiristinrullan hajoamisesta koko soppa... Vai voisivatko olla kaksi erillistä asiaa jotka vain sattuivat samaan aikaan?
Itse en hihnanvaihtoa tehnyt, vaan ostamillani osilla sen teki ammattimies.
Ja voinhan sen nyt myöntää, että edustan hameväkeä joka ei muutenkaan mistään mitään tiedä.
Autoon on 3 viikkoa sitten vaihdettu jakohihna Motonetin osilla, myös tuo kiristinrulla + muut tarpeelliset vesipumppua myöten, samaan aikaan myös moottoriöljyt ja termostaatti. Näyttäisi näin äkkinäiseltä kuitenkin ettei jakopää olisi hypännyt, mutta kun en mikään virtuoosi ole, niin mistä sen varmasti tiedän ettei ole hypännyt?
Tulee aika iso remontti ja vähän on taka-ajatuksena etsiä ainakin osamaksaja tähän soppaan jos kerran kiristinrullakin on hajonnut ja auta varjele jos johtuu tuosta kiristinrullan hajoamisesta koko soppa... Vai voisivatko olla kaksi erillistä asiaa jotka vain sattuivat samaan aikaan?
Itse en hihnanvaihtoa tehnyt, vaan ostamillani osilla sen teki ammattimies.
Ja voinhan sen nyt myöntää, että edustan hameväkeä joka ei muutenkaan mistään mitään tiedä.
Huollot ei ole tehty ajallaan mikäli noihin kilometreihin ei ole tehty kansiremonttia (ja vaihdettu venttiileitä uusiin). Itse jätin juuri Motonetin kiristinrullan hyllyyn koska se Topranin valmiste ei oikein herättänyt luottamusta, valitsin tilalle INA:n toisesta kaupasta.
Eiköhän se jakopään hyppääminen ole pieni murhe siinä vaiheessa jos venttiili on katkennut huonouttaan, toisaalta se kertoisi siitä jos jakopäässä on jokin antautunut ja venttiili on katkennut siitä syystä. Tarkasta onko merkit jakopäässä kohdallaan mikäli konetta pystyy vielä pyörittämään käsin, siitähän se selviää. Jos ei pysty pyörittämään, niin sitten on hankalempi homma.
Et kertonut oletko vaihdattanut hihnan korjaamolla, korjaamoillahan on velvollisuus antaa takuu jakopäälle että se kestää vaihtovälin verran. Kaksi erillistä vikaa ei tule tuolla tavalla, jommasta kummasta tuo koko tuho on tullut. Näkemättä kiristintä tarkemmin on vaikea sanoa mitään, uskoisin kuitenkin että venttiili sieltä on luovuttanut mikäli kansiremontti on tekemättä koska venttiili harvemmin katkeaa jakopään pettäessä -yleensä vaan nostajat menee länään ja toisinaan nokka-akselikin kärsii.
Eiköhän se jakopään hyppääminen ole pieni murhe siinä vaiheessa jos venttiili on katkennut huonouttaan, toisaalta se kertoisi siitä jos jakopäässä on jokin antautunut ja venttiili on katkennut siitä syystä. Tarkasta onko merkit jakopäässä kohdallaan mikäli konetta pystyy vielä pyörittämään käsin, siitähän se selviää. Jos ei pysty pyörittämään, niin sitten on hankalempi homma.
Et kertonut oletko vaihdattanut hihnan korjaamolla, korjaamoillahan on velvollisuus antaa takuu jakopäälle että se kestää vaihtovälin verran. Kaksi erillistä vikaa ei tule tuolla tavalla, jommasta kummasta tuo koko tuho on tullut. Näkemättä kiristintä tarkemmin on vaikea sanoa mitään, uskoisin kuitenkin että venttiili sieltä on luovuttanut mikäli kansiremontti on tekemättä koska venttiili harvemmin katkeaa jakopään pettäessä -yleensä vaan nostajat menee länään ja toisinaan nokka-akselikin kärsii.
-
- -
- Viestit: 25
- Liittynyt: 14.7.2010 1:44
Jakopää on vaihdatettu korjaamolla, ja muuten se puoli on ok, mutta se kiristinrulla vain sökö. Sen ostin siis Motonetista samoin kuin muutkin hihnanvaihdossa tarvittavat osat, ja korjaamo sen sitten kokosi. Vain tuo kiristinrulla on hajonnut, siitä on lähtenyt laakereita irti.
Yksi ukko, joka konetta katseli, sanoi että jakopää on kohdallaan, mutta taas jostain toisesta kohtaa katsottuna näyttäisi että olisi parinkin hampaan heitto - mitä se sitten tarkoittaneekaan. Auton käyntiääni kuitenkin muuttui tuon jakopään hihnan vaihdon jälkeen jotenkin karkeammaksi kuin se oli, mutta ei mitenkään huomiotaherättävästi. Aikaisemmin se ei lähtenyt kylmänä käyntiin, joten ajoitukset olivat pielessä syöttöpumpulla (?).
Kansiremonttia autoon on tehty, en muista nyt missä kilometrimäärissä kun huoltokirja on autossa ja auto korjaamohallissa.
Teen nyt Motonetille reklamaation joka tapauksessa siitä hajonneesta kiristinrullasta.
Yksi ukko, joka konetta katseli, sanoi että jakopää on kohdallaan, mutta taas jostain toisesta kohtaa katsottuna näyttäisi että olisi parinkin hampaan heitto - mitä se sitten tarkoittaneekaan. Auton käyntiääni kuitenkin muuttui tuon jakopään hihnan vaihdon jälkeen jotenkin karkeammaksi kuin se oli, mutta ei mitenkään huomiotaherättävästi. Aikaisemmin se ei lähtenyt kylmänä käyntiin, joten ajoitukset olivat pielessä syöttöpumpulla (?).
Kansiremonttia autoon on tehty, en muista nyt missä kilometrimäärissä kun huoltokirja on autossa ja auto korjaamohallissa.
Teen nyt Motonetille reklamaation joka tapauksessa siitä hajonneesta kiristinrullasta.
No kertokaapa nyt sitten mitkä osat sinne jakopäähän kannattaa ostaa
Niinkuin tuossa jo aikasemmin kirjotin: INA ja Gates.
vien ne takaisin kun kiristinrullakin on muovinen hässäkkä
Kaikki ne on muovisia, myös alkuperäinen.
siitä on lähtenyt laakereita irti.
Kiristimessä on vain yksi laakeri. Laitappa kuva tuosta niin ihmetellään lisää. Motonet on korvausvelvollinen, mikäli varmistuu että vaurio johtuu heidän myymästä varaosasta.
Vein takaisin ja rahoja en saanut vaan vuoden sisällä jotain sillä rahalla ostettava (vaikka öljyä), niin onhan noita muitakin varaosaliikkeitä onneksi vielä, vaikkakin lähes samoja myyvät ja samalla hintaa kun ei ole sitä kilpailua.
"No kertokaapa nyt sitten mitkä osat sinne jakopäähän kannattaa ostaa, että vältän samanlaisen kohtalon?"
Osta vaikka maahantuojalta laadukkaat osat ja teetät paikkakuntasi osaajalla työn.
"No kertokaapa nyt sitten mitkä osat sinne jakopäähän kannattaa ostaa, että vältän samanlaisen kohtalon?"
Osta vaikka maahantuojalta laadukkaat osat ja teetät paikkakuntasi osaajalla työn.
Oisko käynyt tällainen vahinko??
http://www.gates.com/europe/file_displa ... 5559XS.pdf
Lisää asiasta.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=138430&highlight=
http://www.gates.com/europe/file_displa ... 5559XS.pdf
Lisää asiasta.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=138430&highlight=
-
- -
- Viestit: 25
- Liittynyt: 14.7.2010 1:44
Viimein sain aikaan kuvata, tässä siis surullinen näky...
Ja siis ne minun aiemmin irronneeksi ilmoittamani "laakerit" ovatkin siis hauleja - suokaa anteeksi naiseuteni.
http://www.aijaa.com/v.php?i=6453523.gif (männät...)
http://www.aijaa.com/v.php?i=6453531.gif (kiristinrulla, kääntöpuolen tekstit "Litens" ja "Made in Canada")
Ja siis ne minun aiemmin irronneeksi ilmoittamani "laakerit" ovatkin siis hauleja - suokaa anteeksi naiseuteni.
http://www.aijaa.com/v.php?i=6453523.gif (männät...)
http://www.aijaa.com/v.php?i=6453531.gif (kiristinrulla, kääntöpuolen tekstit "Litens" ja "Made in Canada")
Ei ole tarkoitus viisastella, mutta näyttäisi että kaikki laakerin kuulat ovat tallella. Näyttäisi että kuulien pidin, eli se mikä pitää kuulat keskenään oikealla etäisyydellä, on hajonnut. Kuvasta katsottuna vasemmassa laidassa tuo pidin on ehjä. Tuon tyypistä hajoamista ei mielestäni voi aiheuttaa kuin laakerin heikkous - ei asennusvirhe, liian iso kuormitus tai mikään muu. Laakerin takertelu / jumittelu on todennäköisesti aiheuttanut jakohihnan hajoamisen.
Eipä se tietysti tee tuosta laakerista sen ehjempää ;)
Eipä se tietysti tee tuosta laakerista sen ehjempää ;)
-
- -
- Viestit: 25
- Liittynyt: 14.7.2010 1:44
Kiristinrulla on meillä erilainen kuin tuossa Gatesin tiedotteessa (kone on AFN). Meillä numerot kiristimessä ovat 33/09 (Gatesin tiedotteessa uudessa vastaavat ovat 17/04 ja vanhassa 27/02) ja päällä oleva numero on meillä 32 (Gatesin tiedotteessa uudessa 2 ja vanhassa 28) - jos noilla numeroilla nyt merkitystä on.
Jakopään hihnan ym. vaihdon suoritti autokorjaamo, joten en usko että asennusvirhettä olisi tapahtunut.
Tonnikala: siirtelin laakerin kuulat "sopiville" etäsiyyksille (liikkuvat tosi kangerrellen, muuten) ja kuulia näyttäisi puuttuvan kaksi. Mutta pidin ainakin on hajallaan, ja ilmeisesti sen kappaleita rapsahtelee tuolla kuulien seassa.
Jakopään hihnan ym. vaihdon suoritti autokorjaamo, joten en usko että asennusvirhettä olisi tapahtunut.
Tonnikala: siirtelin laakerin kuulat "sopiville" etäsiyyksille (liikkuvat tosi kangerrellen, muuten) ja kuulia näyttäisi puuttuvan kaksi. Mutta pidin ainakin on hajallaan, ja ilmeisesti sen kappaleita rapsahtelee tuolla kuulien seassa.
-
- -
- Viestit: 25
- Liittynyt: 14.7.2010 1:44
Tuo korjaamo on ennenkin huoltanut autojamme ja luotamme siihen 100 %. Yrittäjä on nimittäin tuttu vuosikymmenten takaa ja tekee työt itse.
Vielä emme tiedä mikä lopputulema on; kuluttajaneuvojan kanssa olemme asiaa selvitelleet ja selvää on että joku maksaa jotain. Mutta kuka ja mitä, se on vielä auki.
Mitäs tästä opimme? Ainakin kalliilla sen, ettei koskaan ikinä milloinkaan yhtään mitään tarvikeosaa mihinkään laitteeseen. Näyttää ne osat nimittäin olevan tosiaan mitä ovat...
Vielä emme tiedä mikä lopputulema on; kuluttajaneuvojan kanssa olemme asiaa selvitelleet ja selvää on että joku maksaa jotain. Mutta kuka ja mitä, se on vielä auki.
Mitäs tästä opimme? Ainakin kalliilla sen, ettei koskaan ikinä milloinkaan yhtään mitään tarvikeosaa mihinkään laitteeseen. Näyttää ne osat nimittäin olevan tosiaan mitä ovat...
-
- -
- Viestit: 25
- Liittynyt: 14.7.2010 1:44
Pahimmassa tapauksessa joudun itse maksamaan kaiken... Parhaassa tapauksessa mennään lain mukaan ja niin, että korvausta tulee vahingosta.
On olemassa sellainen kuin tuotevastuulaki, joka tässä tapauksessa tulisi kysymykseen. Se, miten sitten vastapuoli asiaan reagoi, on toinen juttu. Liikkeellä on toinen toistaan kummallisempia tarinoita - kukaties osa niistä urbaanilegendoja, mutta mitä todennäköisimmin osa myös totta. Eivätkä kaikki uutiset ole aina hyviä... Mitä todennäköisimmin joudumme käyttämään kuitenkin asiantuntijalausuntoja ym. vahingon toteennäyttämiseksi.
Mutta katsotaan nyt miten tilanne kehittyy. Odotamme nyt Motonetin yhteydenottoa...
On olemassa sellainen kuin tuotevastuulaki, joka tässä tapauksessa tulisi kysymykseen. Se, miten sitten vastapuoli asiaan reagoi, on toinen juttu. Liikkeellä on toinen toistaan kummallisempia tarinoita - kukaties osa niistä urbaanilegendoja, mutta mitä todennäköisimmin osa myös totta. Eivätkä kaikki uutiset ole aina hyviä... Mitä todennäköisimmin joudumme käyttämään kuitenkin asiantuntijalausuntoja ym. vahingon toteennäyttämiseksi.
Mutta katsotaan nyt miten tilanne kehittyy. Odotamme nyt Motonetin yhteydenottoa...
Itselläni on ajossa 2 kpl tämmöisen vaurion kokeneita moottoreita.
Toinen AFN -98 hajosi noin 300 tkm ja AHU -99 423 tkm.
Jälki oli saman näköistä; AFN:sta oli kanki mutkalla ja AHU:sta ei.
Molemmat koneet olen porauttanut, laakeroinut yms. Koneilla ajettu nyt 6tkm ja 53 tkm remonttien jälkeen.
Se nyt vaan on niin, ettei nämäkään koneet ole ikuisia.
Toinen juttu, arvatkaas huviksenne, paljonko moottorin käyttöiästä on jäljellä prosentuaalisesti noilla kilometreillä?
Sen saman prosentin mukaan lasketaan niitä mahdollisia korvauksia.
Toinen AFN -98 hajosi noin 300 tkm ja AHU -99 423 tkm.
Jälki oli saman näköistä; AFN:sta oli kanki mutkalla ja AHU:sta ei.
Molemmat koneet olen porauttanut, laakeroinut yms. Koneilla ajettu nyt 6tkm ja 53 tkm remonttien jälkeen.
Se nyt vaan on niin, ettei nämäkään koneet ole ikuisia.
Toinen juttu, arvatkaas huviksenne, paljonko moottorin käyttöiästä on jäljellä prosentuaalisesti noilla kilometreillä?
Sen saman prosentin mukaan lasketaan niitä mahdollisia korvauksia.
Nykysin Motonetissä myytävät kiristimet (ne ns. kirkkaamman harmaat) on melekosta potaskaa, 1,6TD:ssä meinasi käyä köpösti jo 15tkm jälkeen; kiristin takersi melkolailla. Gatesin hihnapaketteja olen sieltä pari tuossa ostanut ja niissä tulee samanlainen, mutta lukee SKF.. silti vähän varauksella suhtaudun. Kaikkein paras ja kestävin on tuntunu olevan se aito oikea INA, joku made in slovakia.
Tuskinpa tämän topikin vauriota olisi tapahtunut, jos kansiremontti olisi tehty ajallaan.
Ei ole minulle tullut vastaan kuvaamaasi tapausta, jääköön minun puolesta kuluttaja-asiamiehelle osaprosenttien laskenta.
Mitä mahtanet tarkoittaa hyvin pidetyllä? Öljyjen ja suodattimien vaihto on normaalia huoltoa, samoin kulutusosien. Tästä poikkeavat asiat ovat todennäköisesti korjauksia, joilla on osittain moottorin arvoa nostavaa vaikutusta, ja osittain ylläpitävää vaikutusta.
Ei ole minulle tullut vastaan kuvaamaasi tapausta, jääköön minun puolesta kuluttaja-asiamiehelle osaprosenttien laskenta.
Mitä mahtanet tarkoittaa hyvin pidetyllä? Öljyjen ja suodattimien vaihto on normaalia huoltoa, samoin kulutusosien. Tästä poikkeavat asiat ovat todennäköisesti korjauksia, joilla on osittain moottorin arvoa nostavaa vaikutusta, ja osittain ylläpitävää vaikutusta.
"Itselläni on ajossa 2 kpl tämmöisen vaurion kokeneita moottoreita.
Toinen AFN -98 hajosi noin 300 tkm ja AHU -99 423 tkm."
Niin ja oli myös uusi kiristinrulla hajonnut molemmista koneista vaurion aikana??
Minä uskon tuon rullan aiheuttamaksi syyksi tuon vaurion, silloinhan menee kansi ja moottori hajalle!
Toinen AFN -98 hajosi noin 300 tkm ja AHU -99 423 tkm."
Niin ja oli myös uusi kiristinrulla hajonnut molemmista koneista vaurion aikana??
Minä uskon tuon rullan aiheuttamaksi syyksi tuon vaurion, silloinhan menee kansi ja moottori hajalle!
Tiedän kaksi tapausta jossa hihna katkennut ja korjaamo tullut vastaan, sitä tosin en tiedä onko osan valmistaja lystiä maksanu vai korjaamo. mutta molempiin uudet moottorit, asiakas maksanu puolet moottorin hinnasta, tonneja kuitenkin. toinen oli rellu ajettu parisataa ja toinen alfa reilu sata ajettu. hihnan vaihdon jälkeen molemmilla oli ajettu reilu kymppi, ja naps.
-
- -
- Viestit: 25
- Liittynyt: 14.7.2010 1:44
Vielä ihan korostaakseni: meillä autossa on kansi- ja venttiilirempat tehty ajallaan, ja huoltokirjan leimoista näkee, että huollot samoin.
Mikäänhän ei ole ikuista, mutta koska vaurio on syntynyt kiristinrullan hajoamisen takia (nyt olemme siitä varmoja, koska auton arvioi muutama päivä sitten aivan ulkopuolinen ammattimies ihan siltä varalta, että tarvitsemme hänen lausuntoaan korvauksia varten) en tosiaankaan jätä asiaa tähän.
Tuotevastuulaissa sanotaan näin: "Tuotevastuulain mukaan tuotteen valmistaja tai maahantuoja ovat vastuussa vahingosta, jonka tuote aiheuttaa henkilölle tai yksityiskäytössä olevalle omaisuudelle. Lakia ei sovelleta palveluista aiheutuneisiin vahinkoihin.
Alle 395,25 euron esinevahinkoja ei korvata tuotevastuulain nojalla. Jos vahinko on yli alarajan, vahinko on korvattava kokonaisuudessaan. Korvausraja ei koske henkilövahinkoja, vaan ne on korvattava aina.
Esinevahinkona korvataan mm. korjauskustannukset ja vahingosta aiheutuneet kulut, arvonalennus tai tuhoutuneen tai hukatun esineen arvo."
Aika selvää pässinlihaa? Moottori on yksityiskäytössä olevaa omaisuutta ja esine, jonka tuhoutumisen tuote on aiheuttanut. Korjauskustannukset menevät kirkkaasti yli alarajan. Kyseessä ei ole myöskään palvelu.
Saapipa nähdä kuin akan käy.
Mikäänhän ei ole ikuista, mutta koska vaurio on syntynyt kiristinrullan hajoamisen takia (nyt olemme siitä varmoja, koska auton arvioi muutama päivä sitten aivan ulkopuolinen ammattimies ihan siltä varalta, että tarvitsemme hänen lausuntoaan korvauksia varten) en tosiaankaan jätä asiaa tähän.
Tuotevastuulaissa sanotaan näin: "Tuotevastuulain mukaan tuotteen valmistaja tai maahantuoja ovat vastuussa vahingosta, jonka tuote aiheuttaa henkilölle tai yksityiskäytössä olevalle omaisuudelle. Lakia ei sovelleta palveluista aiheutuneisiin vahinkoihin.
Alle 395,25 euron esinevahinkoja ei korvata tuotevastuulain nojalla. Jos vahinko on yli alarajan, vahinko on korvattava kokonaisuudessaan. Korvausraja ei koske henkilövahinkoja, vaan ne on korvattava aina.
Esinevahinkona korvataan mm. korjauskustannukset ja vahingosta aiheutuneet kulut, arvonalennus tai tuhoutuneen tai hukatun esineen arvo."
Aika selvää pässinlihaa? Moottori on yksityiskäytössä olevaa omaisuutta ja esine, jonka tuhoutumisen tuote on aiheuttanut. Korjauskustannukset menevät kirkkaasti yli alarajan. Kyseessä ei ole myöskään palvelu.
Saapipa nähdä kuin akan käy.
Minun moottoreista oli molemmista venttiili poikki; rullista ei muuta tietoa, kuin että kuulemma vaihdettu ajallaan.
Ostin rikkinäisen moottorin ja moottorivikaisen auton tämän foorumin käyttäjiltä, heidän aloittamiensa topikkien perusteella. Niinpä minua ei juurikaan kiinnostanut vanhojen rullien tilanne.
Onnea vaan Wahitaiselle taistelussasi. Kun kerran olet vakuuttunut, ettei korjaamo ole tehnyt virhettä, vaan kyseessä on laakerin pettäminen, ota yhteyttä tavarantarkastajaan. Kyseessä on "valantehnyt" ammattilainen, jonka lausunnolla on todella merkitystä leivättömän pöydän ääressä.
Kuitenkin kirjoitit aiemmin, että jako oli kohdallaan kiristimen vaurioitumisen jälkeen.
Jos jako kerran oli kohdallaan, ei kiristinrullan laakerivaurio ole voinut aiheuttaa venttiilin katkemista.
Seuraavaksi katsomaan sitten kuitteja kansiremontista. Mitä siellä on vaihdettu, ja kuka on vaihtanut? 2 vuoden takuu koskee sitä venttiiliäkin...
Ostin rikkinäisen moottorin ja moottorivikaisen auton tämän foorumin käyttäjiltä, heidän aloittamiensa topikkien perusteella. Niinpä minua ei juurikaan kiinnostanut vanhojen rullien tilanne.
Onnea vaan Wahitaiselle taistelussasi. Kun kerran olet vakuuttunut, ettei korjaamo ole tehnyt virhettä, vaan kyseessä on laakerin pettäminen, ota yhteyttä tavarantarkastajaan. Kyseessä on "valantehnyt" ammattilainen, jonka lausunnolla on todella merkitystä leivättömän pöydän ääressä.
Kuitenkin kirjoitit aiemmin, että jako oli kohdallaan kiristimen vaurioitumisen jälkeen.
Jos jako kerran oli kohdallaan, ei kiristinrullan laakerivaurio ole voinut aiheuttaa venttiilin katkemista.
Seuraavaksi katsomaan sitten kuitteja kansiremontista. Mitä siellä on vaihdettu, ja kuka on vaihtanut? 2 vuoden takuu koskee sitä venttiiliäkin...
-
- -
- Viestit: 25
- Liittynyt: 14.7.2010 1:44
Minä olen ostellut kaikki osat merkkiliikkeestä.Sattui vuosia sitten tuttavan autoon Golf 1.6TD.Oli laitettu harakiriliikkeestä jakopää.Jakopään hihna repesi tyhjäkäynnillä parkissa.Kansi mäntä uusiin puihin ja mäntä + kilikkeitä.Sen jälkeen kaikki merkkiliikkeen osista ja homma on toiminut.Siitä motonetistä on tihkunut murheita muillekkin.
-
- -
- Viestit: 25
- Liittynyt: 14.7.2010 1:44
Siis mikäänhän ei ole niin varmaa kuin epävarma :)
Matkan varrella selvisi kuitenkin että kyseessä oli asennusvirhe.
Osat kävivät mutkan Gatesilla, ja he pystyivät selkeästi todentamaan asennusvirheen osassa näkyvistä jäljistä.
Auto tällä hetkellä pitkällisten "keskustelujen" jälkeen korjaamolla.
Kiitos tästä kuuluu pitkälti asianajajallemme.
Viulut maksaa korjaamon vastuuvakuutus kokonaisuudessaan.
Sanoisinko ettei parempaa joululahjaa olisi oikeastaan kaivannutkaan :)
Matkan varrella selvisi kuitenkin että kyseessä oli asennusvirhe.
Osat kävivät mutkan Gatesilla, ja he pystyivät selkeästi todentamaan asennusvirheen osassa näkyvistä jäljistä.
Auto tällä hetkellä pitkällisten "keskustelujen" jälkeen korjaamolla.
Kiitos tästä kuuluu pitkälti asianajajallemme.
Viulut maksaa korjaamon vastuuvakuutus kokonaisuudessaan.
Sanoisinko ettei parempaa joululahjaa olisi oikeastaan kaivannutkaan :)
-
- -
- Viestit: 25
- Liittynyt: 14.7.2010 1:44
No, lievästi sanottuna kyllä. Asia, jota ei olisi uskonut kaikkien näiden vuosien jälkeen. Meidän puoleltamme yritettiin asiaa lähestyä neuvotellen (mitä järkeä olisikaan riidellä,pitkittää vain asioita), mutta kun vastauksena tuli haistattelut ja luuria korvaan, eipä siinä paljon vaihtoehtoja jäänyt kuin kääntyä asianajajan puoleen, kun kerran mulkkujakin kuultiin olevamme yrittäjän mielestä.
Kun pystyttiin selkeästi ja kiistatta osoittamaan syy ja seuraus, ei siinä ollut enää kenelläkään muulla nikottelemista kuin sillä, joka vahingon aiheutti - hänen mielestään kaikki raportit ja lausumat olivat liibalaabaa ja hän yksin se pieni yrittäjä, jota nyt ahdistettiin nurkkaan ja josta väen väkisin tehtiin syyllistä. Meillä ei itse asiassa muita vaateita ollut kuin saada auto kuntoon ja maksajaksi se kuka on syyllinen vaurioihin, ja siihen me pääsimme. Se riittää meille, kun ei tässä missään Amerikassa olla.
Mitään varmaa tietoa ei ole, mutta veikkaisinpa kyllä että yrittäjän puolen lainopillinen neuvonantaja neuvoi lopulta ottamaan lusikka kauniiseen käteen ja suostua sovintoratkaisuun käräjäkäsittelyn sijaan, koska ne "liibalaaba"-raportit ja lausumat kertoivat karua, aukotonta kertomaansa.
Kun pystyttiin selkeästi ja kiistatta osoittamaan syy ja seuraus, ei siinä ollut enää kenelläkään muulla nikottelemista kuin sillä, joka vahingon aiheutti - hänen mielestään kaikki raportit ja lausumat olivat liibalaabaa ja hän yksin se pieni yrittäjä, jota nyt ahdistettiin nurkkaan ja josta väen väkisin tehtiin syyllistä. Meillä ei itse asiassa muita vaateita ollut kuin saada auto kuntoon ja maksajaksi se kuka on syyllinen vaurioihin, ja siihen me pääsimme. Se riittää meille, kun ei tässä missään Amerikassa olla.
Mitään varmaa tietoa ei ole, mutta veikkaisinpa kyllä että yrittäjän puolen lainopillinen neuvonantaja neuvoi lopulta ottamaan lusikka kauniiseen käteen ja suostua sovintoratkaisuun käräjäkäsittelyn sijaan, koska ne "liibalaaba"-raportit ja lausumat kertoivat karua, aukotonta kertomaansa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 53 vierailijaa