2.0 Tdi (170hv) moottorin omituinen hyytyminen...?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

jjj84
-
Viestit: 585
Liittynyt: 20.12.2005 23:36

ViestiKirjoittaja jjj84 » 6.4.2011 9:25

Juu et meinannutkaan thredin aloittajaa... jolla on uutena ostettu.

gtikolffi
-
Viestit: 747
Liittynyt: 10.5.2005 17:43

ViestiKirjoittaja gtikolffi » 8.4.2011 10:16

Nyt on soiteltu Audin maahantuojalle ja oikeen ymmärtäväisenä asia otettiin käsittelyyn...Myönsivät, että aikasta paljon on heille tullut muiltakin puhelua asian tiimoilta....Aikoivat selvitellä asiaa ja olla yhteydessä suutinremontin tehneeseen Oulun Audi centteriin, selvitellä asiaa ja soitella takaisin päin...

VariantPwD
-
Viestit: 135
Liittynyt: 24.7.2003 11:13

ViestiKirjoittaja VariantPwD » 17.4.2011 12:11

No niin, 3 tkm ja 23 päivää pumppusuuttimen hajoamisesta auto hyytyi taas. Oireet olivat hieman erilaiset, nyt antoi käynnistää uudelleen muutaman kerran ja pääsi linkuttamaan muutaman kilometrin kunnes jäi sitten niille sijoille. Vedot katosi, hehkun merkkivalo vilkutti ja pakokaasujärjestelmään viittaava valo syttyi, käynnistämisen jälkeen toimi normaalisti muutaman sata metriä, sitten taas vedot hävisi ja sama toistui muutaman kerran ennen lopullista hyytymistä.

Ja tottakai auto jäi jälleen toiseen kaupunkiin ja vielä pe iltana, joten vasta ma tietää mitä hajosi. Ja ma loppuu ajoturvan maksama vuokra-auton aika.

Kellään mitään hajua, että mitä siinä meni.?

VariantPwD
-
Viestit: 135
Liittynyt: 24.7.2003 11:13

ViestiKirjoittaja VariantPwD » 18.4.2011 9:43

Kaasuläppäkotelo siitä sit tällä kertaa menikin.

gtikolffi
-
Viestit: 747
Liittynyt: 10.5.2005 17:43

ViestiKirjoittaja gtikolffi » 21.4.2011 9:49

Joop, lahjakkaasti Audin maahantuoja pesee kätensä noista suutinongelmista...Vetoavat ei voimassaolevaan liikkumisturvaan, jonka takia maahantuoja pesee kätensä kaikista tällaisista tyyppivioista...Öljynvaihtohuollollahan on niin p**keleesti vaikutusta suuttimien toimintaan...Kiinnostaisikin kovasti tietää, että onkos kaikissa maahantuojan korvaamissa suutinvikaisissa tuontiautoissa aukoton huoltokirja merkkiliikkeessä tehdyistä huolloista...

Jatketaan yksinpuhelua, ja eiköhän ongelman syy ala olemaan käsillä.

Ajoin tänään 1,5h vcds:n kanssa logittaen eri kanavia. Ja mitä vcds kertoo, on että kaikki toimii kuten kuuluukin. Tuohon ajoon kuului myös yksi aktiivinen regenerointi, joka aikana mitään ongelmia ei ollut.

Polton aikana ajoin lähes 30s kaasu pohjassa 6.vaihteella, noin 85-110kmh nopeudella. Kun poltto on päällä, ecu pyytää kaasu pohjassa 2,4bar ahtoja, mutta saa vain 1,4bar. Vikakoodia ahtopaineesta ei tule, eli tuossa vaiheessa ecu ymmärtää polton olevan päällä ja siksi ahdot eivät nouse.

Se miten tähän asti vika on ilmennyt, on vaatinut alle pidemmän pätkän maantieajoa. Pidemmässsä ajossa pakokaasut lienevät tuolla 600`c luokassa ja polton aikana mennään 800`c lukemissa. Nuo lukemat yhdessä nostavat turbon niin kuumaksi, että silloin vnt:n siivet uskoakseni menevät jumiin, tai liikkuvat vajaavaisesti. Tämän päivän testit olivat sekalaista ajoa ennen polton alkamista, eli pakokaasut olivat valtaosan ajasta alle 300`c lukemissa... ja vnt toimii kuin unelma.

Eli jos on vastaavia hehkun merkkivalo & limb mode ongelmia ja syyllinen ei ole G450 paine-eroanturi, niin vnt on todennäköisin syyllinen.

Itse en aio tehdä asialle mitään, ellei sitten tule niin pahaksi että vika alkaa ilmenemään muulloinkin, kuin reissulla hesaan :)


Onkos jjj84:lla mitään uutta tietoa tuosta ongelmasta...?Taisi nimittäin olla liian aikaista tuo meikäläisen hehkutus vikasietotilojen poistumisesta...Tällä kertaa täytyi tosin ajaa yli 300km yhtä soittoa ennen kuin ensimmäisen kerran auto siirtyi vikasietotilaan...Auto sammuksiin ja uudelleen käynnistys, niin taas mentiin...Vika uusiutui näköjään muutaman kymmenen kilometrin säteellä sitten parikin kertaa heti uudestaan, mutta kun auto seisoi parkissa tunnin, niin taas sai ajaa pidemmän aikaa ilman hehkun merkkivalon välkettä...Samaan aikaan syttyi muuten pakokaasujärjestelmän merkkivalo pari kertaa...Vikakoodiksi antoi juurikin samaa kun sulla ja monella muulla BRD moottorin omistajalla, eli ahtopaineen säätöraja ylittynyt...

Ja huomion arvoinen seikka oli se, että kun ajelin 4. vaihteella kierrokset siinä 2500-2600rpm pidemmänkin aikaa ihan testin vuoksi, niin mitään vikaa ei ilmaantunut...Vikasietotilaan siirtyminen tapahtui aina siis isolla vaihteella ajettaessa, kierrosten ollessa siinä 2000rpm...Kieliikös tämä siis tosiaan DPF:n ahdistavasta vaikutuksesta, jolloin polton aikana turbo kuumenee liikaa ja siivet menevät jumiin...?Tämän kesän aikana olisi mahdollisesti tarkoitus tehdä alkuperäisen pöntön suolistus ja järjestelmän ohjelmasta amputaatio, liekkö siinä ratkaisu tähän ongelmaan...?

jjj84
-
Viestit: 585
Liittynyt: 20.12.2005 23:36

ViestiKirjoittaja jjj84 » 21.4.2011 10:23

Pakko tuon vian on aiheutua noista siivistä, ei siihen ole oikein muuta selitystä.

Sen verran täsmennän itseäni, että pakokaasu itsessään ei ole poikkeuksellisen kuumaa polton aikana, vaan syötetty jälkiruiskutuksen polttoaine syttyy vasta dpf:n sisällä ja sitä kautta kuumentaa pakopuolen. Suolestuksen pitäisi poistaa ongelmat...

Itse en ole autoa saanut vikatilaan pariin kuukauteen... onnellinen 2.0tdi omistaja :) Viikonlopulla egr:n puhdistus ja supistavan tiivisteen laajennus 9mm -> 13mm reikään. Toiveissa pieni kulutuksen lasku, koska tiiviste nostaa hieman kulutusta.

Jafe
-
Viestit: 175
Liittynyt: 20.6.2004 9:47

ViestiKirjoittaja Jafe » 21.4.2011 19:17

Tuosta pöntön suolistuksesta mietin kun itelläkin alkais olla ajankohtaista niin niin..

Kannattaakohan tuo pönttö ottaa kokonaan tyhjäksi vai pitäiskö viritellä putki pöntön sisään että ois niinkuin yhden kokoista putkea seuraavalle pöntölle asti? Vai liekkö tuolla nyt mitään merkitystä?
Saakohan tuon tyhjennettyä sisäänmeno ja ulostulo "reijistä" vai pitääkö vaan raakasti aukasta rälläkällä kyljestä ja sitten hitsillä kiinni?

Niin ja pitäiskö tuo sitten kuinka pian ohjelmoida vai pystyykö ajeleen pönttö tyhjänä? Vai lyökö jotain vikakoodia heti päälle?
Tekeekö ohjelmointeja muut kuin TDIfreak? Joku esim. täällä Oulun seudulla?

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 21.4.2011 19:19

Kyllä pakokaasu on kuumaa jo sylinteristä ulos tullessa. VCDS:llä kun laittaa 3-litraisessa polton päälle niin 750C on lämmöt pakosarjassa ja samaa luokkaa tai vähän alempi DPF:llä.

gtikolffi
-
Viestit: 747
Liittynyt: 10.5.2005 17:43

ViestiKirjoittaja gtikolffi » 21.4.2011 20:15

Joo mullekkinhan vaihdettiin ensimmäisenä ahtopaineen säätöventtiili kun alkoi tuota vikaa pukkaamaan, mutta mitään vaikutusta sillä ei ollut...Luulisi, että pakopaineet/lämmötkin laskevat tyhjäämisen jälkeen ja myös turbon elinikä kasvaa...?

Tänään kävin kyselemässä eräästä paikkakuntalaisesta firmasta pöntön tyhjennystä, niin onnistuu kuulemma heillä...Hitsisaumat vaan pöntön päistä auki ja sisuskalut poies...Ammattilainen kun hitsaa pöntön takaisin kasaan, niin päällepäin ko. operaatiota ei edes huomaa...Sitten vaan etelään poistamaan moottorinohjauksesta loput...Mitäs firmoja niitä olikaan, jotka osasivat tähän Siemenssin järjestelmään sen amputaation ohjelmaan tehdä ja missä hinnoissa ko. operaatiossa liikutaan...?

Ps.Jafe tsekkaas privat...;)

jjj84
-
Viestit: 585
Liittynyt: 20.12.2005 23:36

ViestiKirjoittaja jjj84 » 22.4.2011 12:35

Kyllä pakokaasu on kuumaa jo sylinteristä ulos tullessa. VCDS:llä kun laittaa 3-litraisessa polton päälle niin 750C on lämmöt pakosarjassa ja samaa luokkaa tai vähän alempi DPF:llä.


Tarkastin logista on ja onhan se noinkin, polton alussa pakosarjassa 400`C ja dpf:n jälkeen 870`C. Hetki tuon jälkeen pakosarjalla 700-800`C ja dpf:ssä +600`C lukemia. Tosin ihan ajonopeudesta tuo on riippuvainen, välillä on pakosarjan paikkeilla 250`C ja dpf:ssä kuitenkin yli 600`C lämmöt.

gtikolffi
-
Viestit: 747
Liittynyt: 10.5.2005 17:43

ViestiKirjoittaja gtikolffi » 3.5.2011 15:17

Tänään varattu aika DPF:n fyysiseen suolistukseen, softasta poistoon ja samalla virisoftaa (a' la Karala) alkuperäisen tilalle...:) Saas nähdä poistuukos onkelmat tuolla...Kävin logittamassa myös ahtopainetietoja ajossa, niin hyvin seuraa toteumat pyyntöjä joka kierrosalueella...Eli ainakaan noin nopean testilenkin perusteella siivet eivät ainakaan jumittele ahtimessa, vaikkakin yliahtamisesta nuo vikakoodit onkin tullut...

gtikolffi
-
Viestit: 747
Liittynyt: 10.5.2005 17:43

ViestiKirjoittaja gtikolffi » 17.5.2011 21:44

Tämmönen pötkäle sieltä ujutettiin pihalle...:) :

Kuva

Tuon saa muuten nätisti takaisin paikalleen jos vielä joskus haluaa...Eikä muuten ainakaan tämä yksilö pölläyttele silmämääräisesti sen enempää kuin tuo paikallaankaan...Ainut haittapuolihan tuossa on oikestaan se, että pakokaasut haisevat nyt hieman kitkerämmälle kun tuo rakenne ei mahdollistanut katin paikalleen jättöä, toisin kun joissakin merkeissä/malleissa...Ja uusi softa - auto kuin eri planeetalta...:) Vikatilojen mahdollisen poistumisen näkee vasta ensi viikolla kun pitää pidempi reissu heittää...

VariantPwD
-
Viestit: 135
Liittynyt: 24.7.2003 11:13

ViestiKirjoittaja VariantPwD » 18.5.2011 11:01

Paljon tuli hintaa poistolle ja softalle?

gtikolffi
-
Viestit: 747
Liittynyt: 10.5.2005 17:43

ViestiKirjoittaja gtikolffi » 18.5.2011 18:11

Yhteensä vajaa 800€...lähes koko päivän pojat olivat auton kimpussa...Ei paljon tehdastekoisesta saumasta eronnut pöntön kyljessä oleva hitsisauma kun konepellin alle vilkuilin...

VariantPwD
-
Viestit: 135
Liittynyt: 24.7.2003 11:13

ViestiKirjoittaja VariantPwD » 19.5.2011 11:56

No siis ei kuulosta ollenkaan pahalta. Monesti pelkkä softa on jo lähelle tuota hintaa. Jos oma alkaa ryttyilemään, niin tietääpähän mihin vie.

gtikolffi
-
Viestit: 747
Liittynyt: 10.5.2005 17:43

ViestiKirjoittaja gtikolffi » 19.5.2011 15:14

Nimenomaan...Itsekkin olin ensin viemässä autoa etelään eräälle pajalle joka näitä samoja hommia tekee, mutta onneksi Audiclubin kautta osasi kaveri neuvoa lähemmäs...Ja hintataso oli tällä etelän firmalla alustavan kyselyn mukaan satoja euroja kalliimpi...Ja kuiten laatusoftahan tuo Karalan softa pitäisi olla...

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 25.5.2011 22:43

Kitkerän hajunkin saa pois tai hyvin vähäiseksi jos malttaa vähän paneutua softaan.

gtikolffi
-
Viestit: 747
Liittynyt: 10.5.2005 17:43

ViestiKirjoittaja gtikolffi » 26.5.2011 8:37

Joo eipä tuo haju nyt kabiiniin asti tule ja kitkerältä haisee vain jos työnnät pääsi ulostulojen läheisyyteen ja alat nuuhkimaan...;) Itseäni ei haittaa ollenkaan, juuri samallaiselle haisee pari vuotta vanhemmat diisselimesetkin...

No niin, eilen tuli sitten heitettyä autolla 500km lenkki ilman MITÄÄN ongelmaa!Eli 250km yhtäjaksoista ajoa, kierrokset pyrin pitämään vakkarin avulla siinä 2000rpm tai allle, jotta aiemmin esiintyneet vikatilat saataisiin herkuteltua esiin...Auto pelasi koko reissun kuin unelma...Joten toivotaan, että ratkaisu ongelmaan oli siinä...

Softauksen ja DPF:n eliminoinnin jälkeen autosta on tullut alakierroksilla paljon hereämpi, ts. luonteeltaan ehkä enempi vanhempien 1.9tdi moottorien kaltainen...Tällä tarkoitan sitä mielestäni positiivista ominaisuutta, että jo tyhjäkäynnillä voi lähteä paikaltaan liikkeelle kun ennen piti antaa hieman kaasua jotta auto ei sammuisi...Ihan mielenkiinnosta täytyisi käyttää autoa vielä penkissä, niin mukavasti vetää nyt aivan kierrosalueen loppuun saakka...

VariantPwD
-
Viestit: 135
Liittynyt: 24.7.2003 11:13

ViestiKirjoittaja VariantPwD » 9.8.2011 17:38

RS TDI myyty, olipa viimenen pumppari mulle ikuna. Samalla kokeillaan vähän eri konsernin tuotetta, katotaan kuinka elo baijerilaisen kanssa sujuu. Kontti ainakin on pienempi, mutta eipä tartte enää korvatulppia motarilla.

harald
-
Viestit: 241
Liittynyt: 26.3.2005 22:59

ViestiKirjoittaja harald » 22.4.2012 0:28

Voisitko gtikolffi kertoa tuon irroitetun DPF-elementin strategiset mitat? Pituus ja läpimitta melkoisen tarkasti mitattuna kiitos.

gtikolffi
-
Viestit: 747
Liittynyt: 10.5.2005 17:43

ViestiKirjoittaja gtikolffi » 22.4.2012 9:21

Se valitettavasti tuhoutui autotallipalon yhteydessä...:(

Grazzi
-
Viestit: 47
Liittynyt: 8.5.2005 10:25

ViestiKirjoittaja Grazzi » 30.3.2014 21:28

Oman 2.0TDI(BMN) FR:n DPF:n täyttöaste 46g/60g, joten aloin jo miettimään vaihtoehtoja. Nyt on ensimmäiseksi vaihtoehdoksi tullut seuraavanlainen.

1. Korvauputki alkuperäisen tilalle esim. (http://www.doc-power.fi/product/5411/audi-seat-ja-vw---poikittainen-20tdi-170hp-dpf-milltek-downpipe-removes-particulate-filter#.Uzhk1VeLUfh) tai mieleellään tietysti jokin hieman edukkaampi vaihtoehtokin kävisi. Saa ehdottaa, jos tiedätte sopivia "bolt on" tyyppisiä ratkaisuja.

2. DPF-ohjelmallinen poisto ja pieni tehonlisäys sinne parinsadan ponin tuntumaan.

3. Alkuperäinen DPF putkineen jemmaan mahdollisia ongelmallisia katsastustilanteita varten. Voi olla, että tulisi jopa laitettua "keväthuollon" yhteydessä aina varmuuden vuoksi jopa paikoilleen katsastuksen ajaksi.

Ajattelin, että tekisi nuo ohjelmoinnit ensin, jonka jälkeen ajelisin kotipaikalle, jossa itse vaihtaisin tuon DPF:n tilalle korvausputken. Kotipaikalla mahdollisuus räveltää autoa enemmän (auton alle pääsy jne). Eihän tuo varmaan vielä tukkoon mene vaikka nuo poltot on ohjelmoituna pois ja sen jälkeen ajalee joitain satoja kilometrejä? Yleensähän nämä taidetaan tehdä saman tien, mutta haluaisin itse tehdä mahdollisimman paljon(lue: säästää/oppia). Ei kai tuo putken pois otto mikään mahdoton tehtävä ole, ei tarvitse purkaa mitään tieltä pois? Äkkiseltään katsottuna turbon jälkeen klemmari auki, alhaalta muutamat kiinnikkeet irti + sekä nuo anturit. Kommentteja?

Killer
-
Viestit: 425
Liittynyt: 16.10.2008 10:24

ViestiKirjoittaja Killer » 31.3.2014 9:04

1. Tuon vain huomaa katsastuksessa aika helposti ettei ole enää pönttöä paikallaan. Joten saattaa hylky tulla. Pelkät kuoret hämää mukavasti.

2. Ok

3. Kannattaa tyhjentää alkuperäinen tai hommata vastaavanlainen jostakin ja tyhjennyttää se jonka jälkeen paikalleen.

Ennemmin tyhjennä DPF ensin ja sitten vasta uutta ohjelmaa kiinni varsinkin jos tulee muutakuin perusbulkki softa.
Jos ajetaan penkissä softa kohdalleen autoon DPF paikallaan niin saattaa tyhjennyksen jälkeen rueta piikkaamaan ahdot ylös reilusti. Näin oli käynyt yhdessä audissa kun oli ensin tehty ohjelma ja sen jälkeen vasta tyhjennetty DPF. Oli joutunut ajamaan uuden reissun ohjelmoijan luokse säädätykseen.

Itse tyhjennytin ensin DPF:n autosta jonka jälkeen ajelin ohjelmointiin n.500km ilman ongelmia.

golf
-
Viestit: 319
Liittynyt: 4.8.2003 17:15

ViestiKirjoittaja golf » 31.3.2014 10:43

Jos dpf poisto ohjelmonti tehdään , eikä tyhjennetä pönttöä , niin muutama sata kilometriä niin syttyy häiriövalo. Ensin dpf tyhjäksi ja sitten ohjelmointi.

Grazzi
-
Viestit: 47
Liittynyt: 8.5.2005 10:25

ViestiKirjoittaja Grazzi » 1.4.2014 22:58

Kiitti kommenteista 1. kohtaan ajattelin tätä, http://www.darksidedevelopments.co.uk/products/dpf-delete-downpipe-for-2-0-tdi-16v-pd170-ppd170-cr140-and-cr170.html.

Tuohan on ulkonäöllisesti kaukana vakiosta, mutta putkistojen vaihtorumpa ei sinällään haittaa/pelota ennen katsastusta.

Eli voisi olla, että ostan tuon ja otan putken mukaan pajalle ja pyydän vaihtamaan ekalla kerralla alle + tekemään ohjelmoinnit, sen jälkeen kerta vuoteen vanha takaisin ja sillä ajoa sen 20-30km/vuosi.

Grazzi
-
Viestit: 47
Liittynyt: 8.5.2005 10:25

ViestiKirjoittaja Grazzi » 5.4.2014 15:59

Päädyinpä kuitenkin tuohon Milltekin tekeleeseen, sillä tuo Darksiden downpipe olisi tullut maksamaan lähes yhtä paljon verojen ja rahtien jälkeen.

golf
-
Viestit: 319
Liittynyt: 4.8.2003 17:15

ViestiKirjoittaja golf » 5.4.2014 18:51

Miksi et tyhjennä sitä pönttöä niin ei tarvii jumpata paikalleen ja pois?

Grazzi
-
Viestit: 47
Liittynyt: 8.5.2005 10:25

ViestiKirjoittaja Grazzi » 5.4.2014 19:52

Jostain syystä tekee mieli säilyttää vielä tuo pönttö sisukaluineen, varmaan jossain aivolohkossa kolkuttelee, että meikäläisen tuurilla pakokaasutestit tiukentuvat ja ei mene ilman toimivaa dpf:ää läpi :)

Lisäksi kai nuo pakokaasut vielä marginaalisesti paremmin tuosta putkesta poistuu, vaikkei tuo syy tuolle hankinnalle ollut.

Markus L
-
Viestit: 112
Liittynyt: 4.9.2013 17:58

ViestiKirjoittaja Markus L » 5.4.2014 22:10

meikäläisen tuurilla pakokaasutestit tiukentuvat ja ei mene ilman toimivaa dpf:ää läpi

Pakokaasupäästöjen on täytettävä käyttöönottoajankohtana vaaditut määräykset. Jos testit tiukkenevat, ne koskisivat vain uusia autoja.

Dieseleissä ainoa tämänhetkinen EEC:n mukainen päästötesti, joka voidaan järkevällä tavalla suorittaa määräikaiskatsastuksen yhteydessä, on savutuksen kiihdytysmittaus. Tässä mitataan vain näkyvää savutusta, jossa absorptiokerroin on helppo saada lähelle nollaa ilman hiukkassuodatintakin.

harald
-
Viestit: 241
Liittynyt: 26.3.2005 22:59

ViestiKirjoittaja harald » 16.1.2015 11:03

Minulla on BRD:ssä sama ongelma kuin aloittajalla sekä jjj84. Pönttö on tyhjä, softa on artun. Alipaineella liikkuu ahtimen kello, eikä alipaineputkisto vuoda. Käynnissä ollessa on ahtimen kellon päässä alipainetta letkussa reilusti. Suuttimet on kaikki vaihdettu. EGR laipattu.

Esimerkiksi kakkosella kun lähtee 1200 rpm painamaan kaasua reippaast ei tapahdu paljoakaan, ja pari-kolme sekuntia myöhemmin noin 2500 rpm kohdalla tulee sitten ns. kaikki kerralla.

Olisiko vinkkejä? Selvisikö tuo tehottomuus alle 2500 rpm koskaan?

Jake77
-
Viestit: 187
Liittynyt: 1.7.2004 0:48

ViestiKirjoittaja Jake77 » 20.6.2015 9:42

Käytännössä tuota DPF pönttöä ei tarvitse koskaan vaihtaa uuteen. On kuulemma sellaiset myrkyt ainakin Keski-Suomessa, että ovat saaneet sellaisenkin pöntön toimimaan joka oli niin tukossa, että piti ottaa lamda anturi pois, että sai auton edes käyntiin. Kaverin Audissa oli kans melkoisen tukossa ja ei vetoja enää. Putsaus ja homma toimii.

Axi
-
Viestit: 1318
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 20.6.2015 10:44

Ei tuo dpf:n pesu ole ihan noin yksioikoinen asia.
Teoriassa tietenkin voi pestä, mutta mikä on lopputulos ja millä vaivalla? Entä kustannus?

Onko se pönttö pesun jälkeen uusi, vai minkä verran se ahdistaa?
Moottorin ohjainlaitteelle pönttö on koodattava uutena, mitä se ei kuitenkaan ole.

Tällä tietoa käytetyn pöntön koodaaminen uudeksi tulee sekoittamaan regeneroinnin ja johtaa sitä myötä moninaisiin ongelmiin, mm. öljyn ohenemiseen, nykimiseen, tehottomuuteen yms. Näin ainakin vakiosoftalla.

Jake77
-
Viestit: 187
Liittynyt: 1.7.2004 0:48

ViestiKirjoittaja Jake77 » 20.6.2015 14:27

Jos se myrkyillä pestään puhtaaksi niin eikö se ole vähän niinkuin uusi? Ei ole varsinaisesti kuluvia osia. Hinta on olematon uuteen verrattuna. Marmoritiski kun ei myi kun uusia eikä varmasti suorita ns. pesua.

Niin ja kaverilla ainakin tuli pers dynolla tehoja enemmän takaisin mitä oli vielä silloin ku ei ollut tukossa.

harald
-
Viestit: 241
Liittynyt: 26.3.2005 22:59

ViestiKirjoittaja harald » 30.10.2015 8:49

Koitan edelleen selvitellä miksi oma herää hyökäten 2500 rpm kohdalla.

Mittasin VNT-kellon ja N75 välistä alipaineen. Ei siellä tyhjäkäynnillä ollut kuin 12 in-Hg eli noin -0.4 bar. Eikös siellä pitäisi tässäkin mallissa (KKK-ahdin) olla vähintään 20" Hg (0.7 bar)?

Mittasin alipaineen venttiilikopan päältä menevästä letkusta. Suhisi kun aukaisin, joten oletan että tiivis. Mittari näytti tyhjäkäynnillä noin 27" Hg, eli 0.9 bar alipainetta. Paljonko pitäisi olla alipainetta?

harald
-
Viestit: 241
Liittynyt: 26.3.2005 22:59

ViestiKirjoittaja harald » 24.2.2016 10:05

Ongelma omassa autossa selvisi, nyt vetää nöyrästi heti tyhjäkäynniltä ja toimii kuten tdi:n pitäisi. Imu-ilman lämpötila tapitti koko ajan 66°C (VCDS group 07, channel 3. Löysin Torque-ohjelmalal tämän).

Lämpötila-anturi on yhdistetty MAP-anturiin joka A4 B7:assa on kuskin puolen ajovalon alla imuputkessa. Anturi vaihtoon ja nyt rokkaa todella kivasti.

xareh
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 13.1.2010 14:09

Re: 2.0 Tdi (170hv) moottorin omituinen hyytyminen...?

ViestiKirjoittaja xareh » 26.7.2016 14:00

Moi,
Minulla on Haraldin kanssa hyvin samanlainen vika + vakionopeudensäädin ei toimi (tarkastettu että viiksestä tulee tiedot eculle).
Oliko kyseessä 038906051C koodilla oleva anturi? Tulee kiinni kuljettajan puoleiseen välijäähdyttimeen? Onko ongelma pysynyt poissa?
Kiitos vastauksestasi jo etukäteen.
Niin ja voitko laittaa selventävänä vielä valikkopolun tuohon VDCS ohjelmaan mistä löydän tuon lämpötilatiedon?

Muut tiedot autostani:
Vuosimalli: 2007
Kuvaus: A4 Ava.q. TDI2.0 I4125 DPFM6S
Moottorin tunnus: BRD
Vaihteiston tunnus: GYH

Autolla ajettu n220tkm
Kaikki pumppusuuttimet vaihdettu good willinä 150tkm kohdalla

Autolle tehdyt muutokset:
-DPF pönttö tyhjennetty
-ERG tulpattu
-Ohjelma muutettu Findieselin toimesta, poistettu DPF ja EGR pois käytöstä sekä optimoitu ohjelmaa


Tällä hetkellä autossa ei toimi vakionopeuden säädin (katsottu VAG-COM:lla että viiksen tilatiedot tulee oikein)
Välillä vetoa ei ole kunnolla juuri 800-2500rpm...
Ajoittain auto ei ota tyhjäkäynnillä kuin ~3000rpm, kun ESP:n laittaa pois päältä niin taas kone kiertää oikein.
VCDS ei löydä vikatietoja

harald
-
Viestit: 241
Liittynyt: 26.3.2005 22:59

Re: 2.0 Tdi (170hv) moottorin omituinen hyytyminen...?

ViestiKirjoittaja harald » 9.8.2016 11:07

Kurkkaa Engine, group 07, channel 3.

Tarkasta samalla että kytkin- ja jarrupolkimen katkaisijat toimivat. Ei olisi ensimmäinen kerta kun nämä on rikki.

xareh
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 13.1.2010 14:09

Re: 2.0 Tdi (170hv) moottorin omituinen hyytyminen...?

ViestiKirjoittaja xareh » 23.8.2016 10:58

Kiitos avusta,
Kytkimen kytkin antoi eculle tiedon että kytkin on kokoajan pohjassa.. Uusi hankittu ja paikoillaan, nyt toimii taas vakkarikin.

Tuossa MAP anturissa olevat arvot oli ihan järkevän oloisia.

Pitää jatkaa siis etsimistä mikä aiheuttaa nuo muut viat.

harald
-
Viestit: 241
Liittynyt: 26.3.2005 22:59

Re: 2.0 Tdi (170hv) moottorin omituinen hyytyminen...?

ViestiKirjoittaja harald » 23.8.2016 13:27

Nimenomaan lämpötila oli ok MAP-anturista katsottuna?

Tuo kannattaa jokaisen käydä läpi jos epäilee TDI:ssä ongelmia;

https://sites.google.com/site/1810marti ... alth-check


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa