Eli autoa saa startata "kylmällä"koneella noin 15-20sek, jonka jälkeen kone lähtee vaivoin ja täristäen käyntiin.Käynnistymisen kunniaksi auto pölläyttää ilmoille paljon valkoista savua.
Starttaaminen lämpöisellä koneella ei aiheuta mitään ongelmaa.
Hehkuvalo palaa normaalisti.
Koneeseen on vaihdettu hehkutulpat ja 109-rele.
Pahoitteluni jos vastaava topic jo löytyy, mutta hakua käytin parhaani mukaan..
Seat cordoba 1.9TDI ahu käynnistymisongelma
Valvoja: ffp jäsenet
Harmaita hiuksia ja savua taas vaihteeksi.. Eli seatista on alkaneet vedot katoilemaan välillä kesken ajon (auto pysyy käynnissä), kun vedot häviää niin takaa pöllähtää savupilvi ilmoille. savun määrä on verrannollinen kaasun määrään ko hetkellä.
Olisiko voinut käydä niin ikävästi että pumppu on menny paskaksi kun autossa oli/on tota starttivikaa.
Vai olisiko kyseessä vielä hauskempi tapaus nimeltä jaot sekasin...?
Olisiko voinut käydä niin ikävästi että pumppu on menny paskaksi kun autossa oli/on tota starttivikaa.
Vai olisiko kyseessä vielä hauskempi tapaus nimeltä jaot sekasin...?
Aika harvinaista että kansipahvi menisi. Varsinkin se tehdas-asenteinen. Monasti tulee joku muu mekaaninen syy minkä takia joutuu koneen avaamaan. Nämäkin vasta siellä 500tkm kohdilla. Mutta miksei se tieten mahdollista ole siinä missä pyöröovista hiihtäminenkin.
Ennakoita itse lähtisin ensimmäisenä tutkimaan niinkuin Putkokin aijemmin sano. Kun nämä perusjutut on pois sulettu niin sitten vasta epäilemään vakavampaa vikaa. Nesteen syöntikin voi viittoa vaan tiensä päähän tulleen vesipumpun suuntaan. Itsellänikin syyti yhtäkkiä nesteet pihalle akselin juuresta. Lie 200tkm tehnyt alkup. pumpulle tehtävänsä.
Ennakoita itse lähtisin ensimmäisenä tutkimaan niinkuin Putkokin aijemmin sano. Kun nämä perusjutut on pois sulettu niin sitten vasta epäilemään vakavampaa vikaa. Nesteen syöntikin voi viittoa vaan tiensä päähän tulleen vesipumpun suuntaan. Itsellänikin syyti yhtäkkiä nesteet pihalle akselin juuresta. Lie 200tkm tehnyt alkup. pumpulle tehtävänsä.
Ratsastetaan vanhalla topicilla: A4 AHU + automaatti on saatu ajoon. Kone käynnistyy hienosti ja tehot tuntuisi olevan tallella. Kiihdytyksessä taakse ilmaantuu valtaisa harmahtava savupilvi ja ajon jälkeen tyhjäkäynti on hieman epätasaista vaikka starttauksen jälkeen viileänä käykin nätisti. Voiko olla jotain tekemistä toimimattoman EGR:n kanssa? Siitä näytti ainakin edellisen omistajan toimesta olevan joku alipaineletku irrotettu.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 58 vierailijaa