AVF 1,9 tdi 96kw ahdoista taas

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

pasanen -01
-
Viestit: 59
Liittynyt: 15.11.2009 10:55

AVF 1,9 tdi 96kw ahdoista taas

ViestiKirjoittaja pasanen -01 » 12.6.2010 15:36

Eli turbo menee vikatilaan melko helposti kiihdyttäessä ja kuittaantuu kun virrat sammuttaa. Vaihdettu ahtopaineensäädin. Myyjä sanoi sen olevan tulipellissä, mutta "löysin" sen auton vas. puolelta läheltä turboa. Oli ainakin samoja merkintöjä ja samanlainen muutenkin, oli varmaan siis oikea minkä vaihdoin? Ei vaikutusta asiaan menee vikatilaan samalla lailla kuin ennenkin? On varmaan seuraavana vaihtoon menossa ilmamäärämittari? Kävin motonetissä ohimennen kyselemässä moisen kapineen hintaa, mutta siellä onkin kaksi vaihtoehtoista mittaria, toisen hinta 89 ja toisen 79€. Onko kellään kokemuksia noista mittareista vai onko ne samoja mitä vw myy? Vikakoodeja ei ole luettu. Kuinkahan ne eroaa toisistaan kun molemmat on boschin valmistamia? Täytyy varmaan ottaa vanhasta numerosarja ja verrata sitä uuteen. Jos joku on vaihtanut motonetin mittariin niin kumman on valinnut oikeaksi? Eka diesel ja ongelmia vaikka kuinka. Saa kommentoida.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 12.6.2010 15:57

Ahtopaineista menee vikatilaan eikä MAF vaihto auta siihen. Joko ahdin jumii tai sitten on liian tirakka lastuviritys.

Razur
-
Viestit: 799
Liittynyt: 23.7.2003 10:42

ViestiKirjoittaja Razur » 12.6.2010 16:32

Toinen ihan vastaavanlainen venttiili ohjailee EGR:n toimintaa. Muistaakseni valkohattuinen on se, joka säätelee ahdinta.

Mutta myös karstaiset VNT siivet hyvin todennäköistä, jonka takia jumii paineet turhan ylös.

pasanen -01
-
Viestit: 59
Liittynyt: 15.11.2009 10:55

ViestiKirjoittaja pasanen -01 » 12.6.2010 19:22

Ei ole lastutettu. Auttaisiko vielä EGR venttiilin vaihto kyseiseen ongelmaan? Onko tämä venttiili lähellä tulipeltiä? Mitä kustantaisi? Onko turbon purkaminen ja putsaaminen miten vaikea homma ja onnistuuko ihan itse? Jos sen itse purkaa mitä otettava huomioon? Kiitos vastauksista jo etukäteen.

dr_ink
-
Viestit: 877
Liittynyt: 16.8.2005 18:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja dr_ink » 12.6.2010 21:06

Ahtopaineensäätösolenoidin (N75) löydät helpoiten ja varmiten kun seuraat ahtimen kellolta lähtevää alipaineletkua.
EGR:n venttiili/solenoidi tuskin tuollaista aiheuttaa.
Aloita sillä että varmistat että olet vaihtanut oikean solenoidin/venttiilin.
Turbon purkaminen ja putsaaminen ei ole rakettitiedettä ja osaavalta kaverilta varmasti onnistuu. Ohjeita löytyy tältäkin foorumilta.

pasanen -01
-
Viestit: 59
Liittynyt: 15.11.2009 10:55

ViestiKirjoittaja pasanen -01 » 13.6.2010 9:14

Kiitos vastauksista. Olen vaihtanut oikean venttiilin.

pasanen -01
-
Viestit: 59
Liittynyt: 15.11.2009 10:55

ViestiKirjoittaja pasanen -01 » 13.6.2010 19:05

Sen verran on taas tutkittu, että alipainekellolta kun ottaa letkun irti niin ei mitään vaikutusta käyntiin. Letku kiinni ja reipasta kaasuttelua niin ei havaittavaa liikettä tangossa. Kun auton sammuttaa ajosta niin kuuluuko suhahtaa kellolta kun ottaa letkun irti? Minulla ei ainakaan kuulu mitään. Laitoin sitten letkun kelloon ja kun imee posket lommollaan niin ehkä muutaman millin tanko liikkuu. Kun siivet ovat normaalikunnossa kuinka paljon tangon kuuluu liikkua ja liikkuuko ihan imemällä herkästi? Taitaa olla edessä turbon purkaminen. Kuinka se on kuin kirjoittelevat, että ei missään tapauksessa saa purkaa muuttuvasiipistä turboa kun on herkät paikat ja mitenkä se säätö? Kokemuksia kuunnellaan.
Siipiä ei varmaan muuten saa herkisteltyä kun purkamalla?

pasanen -01
-
Viestit: 59
Liittynyt: 15.11.2009 10:55

ViestiKirjoittaja pasanen -01 » 16.6.2010 22:10

Onko kukaan "putsannut" VNT ahtimen? Jos on niin pitääkö pulteissa olla joku tietty momentti vai voiko vetää vaan mututuntumalla? Uusi maksaa 1100 ekee, löytyykö jostain kenties halvemmalla?

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 16.6.2010 22:31

Kyllähän noita on tullu putsailtua ja ihan rannetuntumalla momenttiin.
Sitten putsauksen jälkeen ahdin pitää myös säätää kohdilleen.

pasanen -01
-
Viestit: 59
Liittynyt: 15.11.2009 10:55

ViestiKirjoittaja pasanen -01 » 16.6.2010 22:45

Onko säätäminen millainen operaatio? varmaan tarvitsee läppärin ja vag comin olettaisin?

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 16.6.2010 22:51

no oikeestaan ahto ja pakopainemittarilla pärjää

pasanen -01
-
Viestit: 59
Liittynyt: 15.11.2009 10:55

ViestiKirjoittaja pasanen -01 » 16.6.2010 22:55

Huomenna menossa testaamaan läppärillä minkälaisia arvoja antaa ajaessa. Olisiko antaa jonkunlaisia arvoja ahtopaineista? tyhjäkäynti varmaan jotain 903?

pasanen -01
-
Viestit: 59
Liittynyt: 15.11.2009 10:55

ViestiKirjoittaja pasanen -01 » 22.6.2010 17:21

Vastaan tähänkin keskusteluun, että vika selvisi. Oli ahtopaineensäätimelle menevä ohut muoviputki hiertynyt puhki ilmanpuhdistimen kiinnitysklipsiin. Putki poikki ja letku väliin ja AVOT HYVÄ TULI. Nyt vetää ja kiihtyy.
Kiitokset vinkeistä osallistuneille. On se vaan pienestä kiinni.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 32 vierailijaa