AVF 1,9 tdi 96kw ahdoista taas
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 59
- Liittynyt: 15.11.2009 10:55
AVF 1,9 tdi 96kw ahdoista taas
Eli turbo menee vikatilaan melko helposti kiihdyttäessä ja kuittaantuu kun virrat sammuttaa. Vaihdettu ahtopaineensäädin. Myyjä sanoi sen olevan tulipellissä, mutta "löysin" sen auton vas. puolelta läheltä turboa. Oli ainakin samoja merkintöjä ja samanlainen muutenkin, oli varmaan siis oikea minkä vaihdoin? Ei vaikutusta asiaan menee vikatilaan samalla lailla kuin ennenkin? On varmaan seuraavana vaihtoon menossa ilmamäärämittari? Kävin motonetissä ohimennen kyselemässä moisen kapineen hintaa, mutta siellä onkin kaksi vaihtoehtoista mittaria, toisen hinta 89 ja toisen 79€. Onko kellään kokemuksia noista mittareista vai onko ne samoja mitä vw myy? Vikakoodeja ei ole luettu. Kuinkahan ne eroaa toisistaan kun molemmat on boschin valmistamia? Täytyy varmaan ottaa vanhasta numerosarja ja verrata sitä uuteen. Jos joku on vaihtanut motonetin mittariin niin kumman on valinnut oikeaksi? Eka diesel ja ongelmia vaikka kuinka. Saa kommentoida.
-
- -
- Viestit: 59
- Liittynyt: 15.11.2009 10:55
Ahtopaineensäätösolenoidin (N75) löydät helpoiten ja varmiten kun seuraat ahtimen kellolta lähtevää alipaineletkua.
EGR:n venttiili/solenoidi tuskin tuollaista aiheuttaa.
Aloita sillä että varmistat että olet vaihtanut oikean solenoidin/venttiilin.
Turbon purkaminen ja putsaaminen ei ole rakettitiedettä ja osaavalta kaverilta varmasti onnistuu. Ohjeita löytyy tältäkin foorumilta.
EGR:n venttiili/solenoidi tuskin tuollaista aiheuttaa.
Aloita sillä että varmistat että olet vaihtanut oikean solenoidin/venttiilin.
Turbon purkaminen ja putsaaminen ei ole rakettitiedettä ja osaavalta kaverilta varmasti onnistuu. Ohjeita löytyy tältäkin foorumilta.
-
- -
- Viestit: 59
- Liittynyt: 15.11.2009 10:55
-
- -
- Viestit: 59
- Liittynyt: 15.11.2009 10:55
Sen verran on taas tutkittu, että alipainekellolta kun ottaa letkun irti niin ei mitään vaikutusta käyntiin. Letku kiinni ja reipasta kaasuttelua niin ei havaittavaa liikettä tangossa. Kun auton sammuttaa ajosta niin kuuluuko suhahtaa kellolta kun ottaa letkun irti? Minulla ei ainakaan kuulu mitään. Laitoin sitten letkun kelloon ja kun imee posket lommollaan niin ehkä muutaman millin tanko liikkuu. Kun siivet ovat normaalikunnossa kuinka paljon tangon kuuluu liikkua ja liikkuuko ihan imemällä herkästi? Taitaa olla edessä turbon purkaminen. Kuinka se on kuin kirjoittelevat, että ei missään tapauksessa saa purkaa muuttuvasiipistä turboa kun on herkät paikat ja mitenkä se säätö? Kokemuksia kuunnellaan.
Siipiä ei varmaan muuten saa herkisteltyä kun purkamalla?
Siipiä ei varmaan muuten saa herkisteltyä kun purkamalla?
-
- -
- Viestit: 59
- Liittynyt: 15.11.2009 10:55
-
- -
- Viestit: 59
- Liittynyt: 15.11.2009 10:55
-
- -
- Viestit: 59
- Liittynyt: 15.11.2009 10:55
-
- -
- Viestit: 59
- Liittynyt: 15.11.2009 10:55
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 32 vierailijaa