1.9 TDI ja yli 300 hevosvoimaa

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

1.9 TDI ja yli 300 hevosvoimaa

ViestiKirjoittaja LTR » 10.3.2010 21:39

VAG 1.9L pumppusuutindiesel räyhäsi penkkiin tänään lukemat 308hv / 554nm.

Koska autoilu kehittyy suomessa ympäristöystävällisempään suuntaan niin savua ei tällä kertaa perässä nähty.

Tulokseen siivittivät NPS:n kansi, Marteliuksen putkisto sekä LTR:n ohjelma. Unohtamatta sitkeän harrastajan omaa ja perheen panosta.

Dynokäyrä nähtävissä: http://www.ltr-racing.com/ohjelmoinnit.htm

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 10.3.2010 23:08

Kovat on lukemat.
Hyvä olisi nähdä myös pyöräteho että tiedettäisiin häviötehoarvio ja noista laskettu moottoriteho.
Mikä on isoin muutos edellisiin mittauksiin? Miten R783 suuttimista voi tulla noin paljon lisää tehoa edellisiin mittauksiin nähden ja ilman savua? Kukaan muu ei ole päässyt 300:n lukemiin noilla suuttimilla.
Nämä kysymykset askarruttaa varmaan monia ja vastaukset jäävät tietysti ammattisalaisuuksien nojalla saamatta ;).

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 11.3.2010 8:48

Ainoa raudan muutos edelliseen on Marteliuksen pakoputki.
Tehon lisäys on pakoputken ,softan ja muiden säätöjen tulos.
Vielä on paljon asioita jolla todennäköisesti päästään vielä parempaan tulokseen.
Alakerran puolesta vaan jännittää.

MR
-
Viestit: 207
Liittynyt: 4.11.2003 18:03

ViestiKirjoittaja MR » 11.3.2010 9:25

Todella komeat lukemat! Minkälainen tuo on ajossa, käyrien mukaan ei enää ihan tyhjäkäynniltä herää? Alakerta koskematon?

Oliko tuo Marteliuksen putki joku custom-tekele? Minkälainen rakenne putkessa, lähinnä putken koko ja vaimentimien rakenne, määrä jne? Minkälainen DP?

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 11.3.2010 9:40

Käppyrä on sikäli virheellinen että nyt on kyseessä automaatti.
Heräämis ongelmaa ei ole . Sekin on ratkaistu.
Ilman kuormaa vapaalla saan semmoiset ahtolukemat kun haluan.
Ahtimelta eteenpäin 3" custom putki yhdellä läpivaimentajalla

mac10
-
Viestit: 19
Liittynyt: 30.9.2004 11:19

ViestiKirjoittaja mac10 » 11.3.2010 11:25

Sellainen käppyrä, pitänee päivitellä omaa kulkinetta jos vaikka pääsisi samansuuntaisiin lukemiin =D
tietää freakille töitä kunhan putkisto joskus saapuu ja välijäähy päivitetään. Dynolappu jää valitettavasti saamatta quattrolla :(

Sleeper^
-
Viestit: 525
Liittynyt: 20.8.2005 19:39

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 11.3.2010 14:02

Miks dynolappu jää saamati ? Onhan niitä nelivetopenkkejä :)

Komeet lukemat kyl, oliko tää nyt sitten ensimmäinen Suomessa ?

qosma
-
Viestit: 215
Liittynyt: 4.1.2004 23:53

ViestiKirjoittaja qosma » 11.3.2010 15:13

Kyl tää ensimmäinen yli 300 heppanen on, mutta jospa ei viimeinen ;)

dr_ink
-
Viestit: 877
Liittynyt: 16.8.2005 18:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja dr_ink » 11.3.2010 16:21

on myös mahdollista että kaikista ei "huudella" foorumeilla?

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 11.3.2010 17:47

Näinhän se toki varmasti on.Itsellä oikeastaan kaikki lähti kolme vuotta sitten kun erään arvostetun ohjelmoijan tekemällä softalla autosta tuli 170 hp.Ja se oli kuulemma kaikki mitä sillä raudalla ulos saa.Softantekijän vaihduttua päästiin jo 250hv.
Sitten kaikki ne puheet sekä kotimaan että ulkomaan foorumeilla "antoivat" Bosion Race 783 max tuoton riittävän 220-240hv. Sitten osittaisen raudan muutoksen myötä oltiinkin jo
samoilla suuttimilla 280 kieppeillä.Eikä suuttimet olleet vielä levällään.Jälleen softa kokeiluja ja nyt tuloksena se hieman yli 300hv.Suuttimet ei ole vieläkään levällään,joten kokeilut jatkukoon.Tämä on ehkä meille itselle jonkun moinen todiste siitä suuttimien riittävyydestä.
Ja joittenkin kommenttien kumoamista.Toisaalta onko sillä nyt sitten mitään merkitystä;)
Joo ,eikä tässä järkeä ole ,se tiedostetaan.Eikä tämän jutustelun tarkoitus ole keulia muita kohtaan missään nimessä.Tuotekehitellään!

Timpe^^
-
Viestit: 262
Liittynyt: 22.6.2005 19:43

ViestiKirjoittaja Timpe^^ » 11.3.2010 19:20

millä mutkalla tollaset lukemat on irronnut? en topicista sitä tietoa löytänyt, voi olla et jossai vanhassa topicissa on paremmin tietoa koko kokoonpanosta.

E: pari topiccia alempana olikin et Garrett GTB2260VK siellä on.
E2: Ja tosiaan onnittelut "maagisen" 300konin rajan rikkomisesta :)

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 12.3.2010 0:50

Ei se varmasti viimeinen nyt ole, kun resepti on julkiseksi tullut millä tuohon päästään. Eriasia kuka on valmis sijoittamaan tarvittavan rahamäärän perheautoonsa. :)

Jakajapumpullisia enemmän innolla odotan. Omasta mielestäni niissä voisi olla jopa enemmän haastetta. Jospa sellaisia alkaisi vireämään kevään mittaan tuonne lähemmäksi 300hp.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 12.3.2010 5:11

Jep, mielenkiinnolla odotellen suomen ensimmäistä 300hv ylitystä perinteisellä jakajapumpulla. Hieno suoritus Rane, näin se harrastaminen välillä palkitaan.

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

ViestiKirjoittaja valonviejä » 12.3.2010 13:34

Onnittelut täältäkin! Automaatti selittääkin käppyrän muotoa ja ajossa alarekisteri on varmaan aivan erilainen kuin mitä lapusta voi päätellä.

Paljonkos ahtoa penkissä 4-5krpm? Mukava verrata omaan, koska voimalukemat identtiset tuolla kierrosalueella. Omassa 1,2-1,3bar.

12mm VE riittää kyllä noihin lukemiin myös. Oman kikottimen pumppu tullaan ajamaan äärimmäisyyksiin, sekä kierroksien, että tuoton suhteen, joten siitä voi sitten saada vertailevaa dataa neloskoneen pumpun riittävyyteen, joka on siis enemmän kuin neljä viidesosaa tuon oman riittävyydestä. 450hv vitosessa tarkoittaisi yli 360hv nelosessa.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 12.3.2010 18:19

Niin oliko niitä pyörätehoja saatavilla? TAT:ssa kun on niin helppo laittaa moottoritehon käppyrät 'kohdalleen' ;).

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 12.3.2010 20:08

Eipä nyt ole saatavissa ko.paikasta.Joo näinhän se että käppyröitä voi tehdä kuinka vain.Olen pahoillani jos ko. yritys muokkaa käppyröitä.Sahaisi meinaan omaan nilkkaan.
Ainakin siinä penkissä eri set uppien muutos on ollut nousujohteinen.
Ja parin muunkin penkin.Eikä siinä mitään.Muutamia perusasioita kun tajuaa dieselin softan tekemisestä niin uusi maailma aukeaa.Tässä on nyt n.50tkm. ajettu mittareita kiinni etc. ja muita tiedonkeruu paskoja kiinni niin eiköjän jotain tyhmällekkin aukea.Eikä tosiaan se 308hv autuaksi tee.Samoissa penkeissä vain niitä 783:a on riivattu.Niinkuin joskus puhuttu tuoton erosta vs. 100 pd suutin niin todellisia mittapöytäkirjoja en ole nähnyt kuin kaksi.Toinen on mun suuttimista ja toinen on k-euroopasta.Ja se mitä on" julkisuudessa" on puutaheinää meidän mittauksiin verrattuna.Nyt vaatii muutoksia ajatustapaan.
Viimeksi muokannut rane_69, 12.3.2010 20:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 12.3.2010 20:18

Edellisessä Tuning Worldin käppyrässä on vielä ne pyörätehotkin mukana.

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 12.3.2010 20:24

Elämä on.Niinkuin itsekkin tiedät niin ko. dynon supporttia ei juurikaan ole ilman Anssia.
Bosch on tuossa kädetön.
Selitykset mun osalta on loppu.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 12.3.2010 20:36

No antaa olla.
Olipa tehot mitä tahansa niin varmasti tuolla hieromisella auto toimii todella hienosti.

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 12.3.2010 20:51

Juu tosiaan hyvä huomio.Katsoin ed. käppyrää ja siinä tosiaan 206/179kW,ja että kaikki käppyrät joita löytyy kolmen vuoden ajalta kolmattakymmentä niin ei niissäkään ole kone et pyörätehoa eritelty.Eikä tämä virittäminen niin vakavaa ole.Tai siis on.Niinkuin vaimo sanoi tuolla rahalla voisi tehdä paljon järkevämpääkin.Mikä on täysin tosi!.Rahan määrä on ollut suhteeton tuohon autoon.En voi suositella kenellekkään.

tuikku
-
Viestit: 255
Liittynyt: 27.11.2004 18:16

ViestiKirjoittaja tuikku » 13.3.2010 20:06

.
Minua järkyttää toi friikin sarkastisuus....=)).

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 13.3.2010 20:36

Ei muuta ku Pasuunan nokka kohti kuopijota pääsiäisenä.
Minä lähden siivelle, niin nähdään onko siellä voimakkaampi 2L skoda rullilla =))

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 13.3.2010 21:27

Joo kesäkausi voitais avata parilla +300hv päräyksellä. Alkais väki heräämään täälläkin päin.
Tuikkukin päässyt näemmä välillä lämmittelemään sieltä ratapihalta ;).

T3lkkä
-
Viestit: 45
Liittynyt: 29.7.2007 20:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja T3lkkä » 13.3.2010 21:32

Miehekkäät lukemat! ^^ *props*

vagiiri
-
Viestit: 41
Liittynyt: 7.5.2006 14:01

ViestiKirjoittaja vagiiri » 14.3.2010 0:49

Vai kesäkauden avajaiset... Minähän en sitten tule olemaan paikalla tuossa rallissa, ei kiinnosta tuollanen esitys pätkääkään. WHAT?!

Onkos tässä kapineessa nyt minkälainen nokka politiikka?
Eikös tuota vetoaluetta voisi jatkaa vielä vähän ylemmäksikin... On kyllä jo ihan järkevän näköistä käppyrää tuolla alakierroksillakin. Verrattuna ensimmäisiin jakajapumpullisiin joilla lähentelivät 300hv... Ranen auto sopinee ihan arkiajoonkin tuollaisenaan kun ei tarvi odotella +4000rpm että alkaa tapahtumaan.

Pitkään sitä on jo odoteltukin, eräänlainen merkkipaalu tdi virittelyssä.
Hienoa työtä!

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 14.3.2010 7:34

Naurattti toi kysymys tuolla tdiclubin sivuilla siitä onko suuttimien nokkia hiottu. Montako regrind PD -nokkaa löytyy joissa suuttimen nokkaa ei ole hiottu ;) Eri asia sitten onko sitä profiilia muutettu....

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 14.3.2010 7:44

Kyllä Jukka on tuossa ylempänä oikeassa, onhan sitä hiottu, mutta profiili on vakio =)

Jetman
-
Viestit: 866
Liittynyt: 24.7.2003 17:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jetman » 14.3.2010 10:00

Ainahan voi perinteisesti epäillä vaikka tehopenkkiä, niinku joillakin on tapana... =)

jekhba
-
Viestit: 60
Liittynyt: 17.3.2010 23:02

moorjens

ViestiKirjoittaja jekhba » 18.3.2010 22:17

mitäs palikkaa tarvis laittaa että tolalsesta 1.9 TDI stä sais ainakin sen 200 pollee ja +400 neewtonia vääntöö ? =)

Nall3
-
Viestit: 545
Liittynyt: 10.3.2007 8:32

ViestiKirjoittaja Nall3 » 18.3.2010 22:34

mitäs palikkaa tarvis laittaa että tolalsesta 1.9 TDI stä sais ainakin sen 200 pollee ja +400 neewtonia vääntöö ? =)


4k€ pistät seteliä pöytään niin kai siitä vielä kaffe rahat saa vaihtarina takasin... Tai toinen on Haku Nappi. =)

L18
-
Viestit: 52
Liittynyt: 22.1.2008 11:56

ViestiKirjoittaja L18 » 19.3.2010 4:38

Milläs koneella tämä on?

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 19.3.2010 4:49

mitäs palikkaa tarvis laittaa että tolalsesta 1.9 TDI stä sais ainakin sen 200 pollee ja +400 neewtonia vääntöö ? =)

Riippuu ihan pikkasen siitä lähtökohdasta, noita 1.9TDI:täkin kun on "muutamaa" erilaista.

jekhba
-
Viestit: 60
Liittynyt: 17.3.2010 23:02

mo

ViestiKirjoittaja jekhba » 19.3.2010 15:25

no vaikka tollane 100 heponen

jekhba
-
Viestit: 60
Liittynyt: 17.3.2010 23:02

.

ViestiKirjoittaja jekhba » 19.3.2010 16:01

tai vaikkapa tollane 115 heppane

rasanttu
-
Viestit: 8
Liittynyt: 17.12.2006 13:20

ViestiKirjoittaja rasanttu » 22.3.2010 12:26

Noitakin on montaa eri mallia, kannattaisiko ottaa asiosta vähän selvää ennenkuin kyselee tyhmiä?

diffas
-
Viestit: 874
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 22.3.2010 15:59

No aikalailla nois noi samat niksit tarvii jokatapaukses oli lähtökohtana sitten mikä 1.9
200heppaa tulee ihan perusmodilla melkolailla. Suuttimet + ahdin + avarampi putki + välijäähy ja päälle tietty softa. Hyvin pitäs 3k€:lla selvitä.

Ja aiheesta keskustelua lisää sitten omassa topikissa jos haluaa jatkaa:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=63723

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 22.3.2010 19:16

Pumpparista kun on kyse niin kannattaa varata vähän enemmän rahaa jos meinaa tehdä kunnollisen

qosma
-
Viestit: 215
Liittynyt: 4.1.2004 23:53

ViestiKirjoittaja qosma » 22.3.2010 23:16

130 tai 150 pumpparista ottaa ton +200hv/450nm helpommin ja halvemmalla kuin jakajapumpullisesta. esim, GTB1756vk ja ohjelma.

qosma
-
Viestit: 215
Liittynyt: 4.1.2004 23:53

ViestiKirjoittaja qosma » 11.4.2010 17:15

LTR piipahti perjantaina jäälissä ja avattiin kesäkausi toisella 1.9tdi PD +300hv päräyksellä. http://www.ltr-racing.fi//31822ff4bda94 ... b0442a.jpg

Liyno
-
Viestit: 244
Liittynyt: 28.3.2006 22:06

ViestiKirjoittaja Liyno » 11.4.2010 19:20

Onnittelut Poupolle...Uuttahilla on reipasta porukkaa :)

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 11.4.2010 19:21

Mie en usko.Pakko olla kusetus tai provo.

qosma
-
Viestit: 215
Liittynyt: 4.1.2004 23:53

ViestiKirjoittaja qosma » 12.4.2010 17:15

Se on pikkupakko alkaa itsekukasenkin uskomaan että toi 300hv on mahdollista 783 raceillakin ja näyttää siltä ettei se ole muusta ollut kiinni kuin asiansa osaavasta ohjelman tekijästä. Kansi/ahdin politiikka ollut kunnossa jo pitempään

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 12.4.2010 22:46

Näkyy EDC15P taipuvan joiltain paremmin kuin toisilta, myönnettävä on :).

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

ViestiKirjoittaja valonviejä » 23.5.2010 19:21

Olikos Pasuuna lauantaina Kiikalassa vartilla? Ainakin yksi tuollainen meni varsin mukavasti tuolla. Sääli ettei tuon oikean radan ajanotto tuntunut pelaavan koko päivänä, joten aika/loppunopeus jäi epäselväksi katsojille tuosta vedosta. Kilpakumppanina ollut bemu taisi viedä kuitenkin voiton jotain 14,1s/ 17x kmh tuloksella, tosin bemu ei oikein irronnut viivasta.

Pekka
ffp jäsen
Viestit: 2188
Liittynyt: 16.7.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Pekka » 23.5.2010 20:35

Joku aika tais olla ainakin 14.5xx/16x jos oikein muistan.

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 24.5.2010 10:29

Siellä joo oltiin.
Kyllä se vaan on niin että tuommoinen 01N automaatti on mitä on.
Liikkeelle lähdöt meinas sutia liikaa kiitos Maloya kitkarenkaiden.
Turbiinissa vielä luistoa liikaa.Uutta tehdään.
14,542 ja 165km/h.
Moottorissa kyllä nyt voimaa riittävästi.Nyt ollaan 320-330 välissä.

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

ViestiKirjoittaja valonviejä » 25.5.2010 16:34

Kyllähän tomaatti syö suorituskyvystä jonkinverran, mutta on siinä etunsakin. Yhden oman kikottimen autolootasta tuli kyllä erinomainen Siekkisen käsittelyssä. Manuaalilla ei kerkee millään vaihtaan niin nopeesti enää...

Hyvä loppunopeus. Tietää hyvää jatkoa ajatellen, jos vain paikat pysyy nipussa.

Millanen 60 jalkanen? Omassa 2,37s ja sama aika. Loppuja kyllä jo 6kmh vähemmän kaapissa, joka on paljon.

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 25.5.2010 17:22

6 kymppinen oli 2,658
En tiedä mihin sitten muuttuu kun sais pitävämmät kumit.
Jotenkin vaan ryntäyksen hallinta on niin vaikeeta kun ei ole kokemusta tuollaisesta
yltiöpäisestä kaahailusta;).
Nyt rupee olemaan melkein kaikki ulkona noista Bosion 783:sta.Noilla raudoilla.
Vielä kun hifistelis imu ja painepuolen niin sekin auttaisi.

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

ViestiKirjoittaja valonviejä » 27.5.2010 13:57

Sitten vaan GTI-päiville kokeileen, niin tuon pakun 17" kiihdytyskumit lainaan 5x112 ultraleggeroilla. Kyllähän tollasella loppunopeudella pitäisi olla mahkuja jopa 13,5s aikoihin, tosin ehkä ei kuitenkaan vakiolla automaatilla. Alle neljäntoista nyt kuitenkin.

Onko tuossa lukkoa?

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 27.5.2010 17:00

Eipä ole tasausp.lukkoa.Pakko laittaa näin ennenkuin joku viisastelee lukoista:
joita on ovissa jne.....
No ei se 01N ihan vakiokaan ole.

Siekkiselle kun aikoinaan soitin niin tyly toteamus oli että ei sillä mitään tee koko
laatikolla(En tiedä kenen kanssa puhuin).
Siitä vittuuntuneena niin tehdään sitten itse.Opiskelua ja kokeilua.
Kun vaan yksityisyrittäjällä olisi aikaa niin laatikko menisi levälleen ja muutokseen.
Ehkä kesällä sitten kun saa työkiireet pois.

qosma
-
Viestit: 215
Liittynyt: 4.1.2004 23:53

ViestiKirjoittaja qosma » 27.5.2010 17:40

On passatissa tehoa. Kuinka paljon pasuuna painaa?
Mulla oli golfilla 60 jalkanen tasan 2 sekunttia kun ei ole pitojen kans hirveitä ongelmia.

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

ViestiKirjoittaja valonviejä » 27.5.2010 18:47

Siekkisellä voi olla myös muuta tekemistä, joten kiinnostus siksi laimeaa. Oma autoloota oli käsittelyssä 8 kuukautta, koska oli ensimmäinen laatuaan ja koneistukset veivät tuhottomasti aikaa. Toisen tekeminen on jo sitten huomattavasti helpompaa/nopeampaa.

Ton pakun kanssa varsinkin törmää helposti tohon kiinnostuksen puutteeseen, vaan kyllä siihenkin lopulta suorakytkyloota valmistuu, kun jaksoi tarpeeksi kauan kinuta... :)

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 27.5.2010 18:56

No ei sun ajolla 3 tonnii mittariin ja kykä up.Kyllä lähtee.;)
En tiedä mitä painaa on tarkoitus punnita.Mutta taitaa painaa kyllä vähemmän kuin sun vaunu.Se kysely Siekkiseltä oli kaksi vuotta sitten.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 14.9.2010 21:22

Onko tähän keksitty uusia jippoja, onko odotettavissa uutta penkkilappua vielä täksi kaudeksi?

Kaverille suunnitellaan kovaa vauhtia hiukka kireempää 1.9PD:tä, mm. suuttimiksi on hommattu FD ASLA 150 P 1043 0.7 kärjet ;)

qosma
-
Viestit: 215
Liittynyt: 4.1.2004 23:53

ViestiKirjoittaja qosma » 14.9.2010 23:47

Täällä 300hv 1.9 tuntuu toimivan käyttöautona loistavasti ja saanee riittää. Siirryttävä seuraavaksi 450hv 3.0tdi:n

palikka2
-
Viestit: 262
Liittynyt: 1.1.2004 14:18

ViestiKirjoittaja palikka2 » 15.9.2010 17:32

Onko ollu gosma mitään ongelmia voimansiirron kanssa?

qosma
-
Viestit: 215
Liittynyt: 4.1.2004 23:53

ViestiKirjoittaja qosma » 15.9.2010 22:49

Ei ole minkäänlaisia ongelmia havaittavissa voimansiirrossa tai muuallakaan vaikka poljettu tosissaan päivittäin. koputtas puuta.

Fear
-
Viestit: 119
Liittynyt: 16.7.2008 21:05

ViestiKirjoittaja Fear » 16.9.2010 7:29

Minkälainen kokoonpano löytyy Gosmalta?

RHead
-
Viestit: 77
Liittynyt: 20.6.2004 2:16
Viesti:

ViestiKirjoittaja RHead » 16.9.2010 10:38

gosma: paljon tullut kilometrejä tuolla setupilla?

qosma
-
Viestit: 215
Liittynyt: 4.1.2004 23:53

ViestiKirjoittaja qosma » 16.9.2010 17:18

Tällä setupilla ajettu reilu 60tkm..(2260GTB, dbilasnokka öljyruiskulla, NPS kansi, 783 racet, ja LTR ohjelma).
Kannattaa myös suunnitella isompaa pumppusuutin elementtiä jos meinaa isompaa kärkeä laittaa. Vakiot kun käy pieneksi jo näillä pitkästi yli 300 riittävillä 783raceillakin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 49 vierailijaa