skodasta loppui löpö ja nyt ei enää käynnisty..

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Veksi
-
Viestit: 6
Liittynyt: 14.11.2007 21:52

skodasta loppui löpö ja nyt ei enää käynnisty..

ViestiKirjoittaja Veksi » 3.3.2010 16:27

Tuli ajettua octavian tankki tyhjäksi. No ei siinä mitään, haettiin kanisterilla lisää naftaa ja startailtiin lisää. Seuraavaksi täytyi hakea hinausköysi, jolla päästiin parin kilometrin päähän kotipihaan.
Pumppu haukkasi reilusti ilmaa, koska ei enää käynnisty startti yritysten jälkeen. Tankki tyhjänä en starttaillut.

Polttoainesuodattimelta lähtevältä letkussa on ilmaa.Kuinka ilmaaminen tapahtuu nykyaikasessa tdi värkissä?
Volvo bm valmetissa oli muistaakseni käsipumppu ilmaamiseen, skodassa ei ole.

Una
-
Viestit: 992
Liittynyt: 15.2.2004 16:58

ViestiKirjoittaja Una » 3.3.2010 17:37

Jos on pumppusuutindiesel niin 10-20 kertaa kun käyttää virtoja päällä muutaman sekunnin kerrallaan niin siirtopumppu ilmaa järjestelmän käynnistymiskelpoiseksi.

santikko
-
Viestit: 123
Liittynyt: 27.5.2009 15:46

ViestiKirjoittaja santikko » 3.3.2010 17:41

samalla kaavalla se kait muissakin onnistuu. bemarissa kun jonkun hyppyjohdon teki niin sai sen virtojen ronklaamisen eliminoitua, eli siirtopumppu pyöri koko ajan.

Veksi
-
Viestit: 6
Liittynyt: 14.11.2007 21:52

ViestiKirjoittaja Veksi » 3.3.2010 17:51

Konetyyppi on AGR eli jakajapumpulla.

ville.sopane
-
Viestit: 106
Liittynyt: 9.7.2008 18:05

ViestiKirjoittaja ville.sopane » 3.3.2010 17:57

Täytä polttoainesuodatin ja koita sitte :)

vwg4
-
Viestit: 83
Liittynyt: 9.3.2006 17:29

ViestiKirjoittaja vwg4 » 3.3.2010 18:09

- Suojamuovi pois koneen päältä.
- Suihkuilta putkia raolleen, eli pikkasen auki.
- Pari starttia jotta suihkuilta tulee löpöä
- Putket kiinni, muovi paikoilleen ja kone käyntiin.

Toki se helpottaa vähän jos ensin sen suodattimen täyttää... Eli samoin kuin vaikka Massikka mallia 65 :D

Veksi
-
Viestit: 6
Liittynyt: 14.11.2007 21:52

ViestiKirjoittaja Veksi » 3.3.2010 21:49

Vwg4:n ohjeilla sai skoodan komiasti käymään. Kiitos vaan.

Löysensin, starttasin ja kiristin linja kerrallaan. Neljännen sylinterin jälkeen alkoi köhimään.

Kävi vaan perinteiset polttoainesuodatimen sokan irroituksessa, tietysti sokka tippui sinne moottoritilaan, Löytyy toivottavasti seuraavassa öljynvaihdossa pohjapanssarin päältä. En viitsinyt irroittaa pohjapanssaria ulkosalla pimeessä enää, joten tein uuden "rautalankasokan" pudonneen tilalle :)

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 3.3.2010 21:59

Ja pumppu kiittää kun tankki ajettu tyhjäks.


Jakajapumppu 1.9 koneissa ei sit oo mitään sähköpumppua.

mrjj
-
Viestit: 308
Liittynyt: 15.7.2006 0:25

ViestiKirjoittaja mrjj » 11.3.2010 0:13

tarzi: tosi on. yhden audi murheen kanssa olin tammer diiselissä niin sano ett nää boschin ruiskutuspumput saa lian lisäksi rikki ilmalla eli ilmaa kn pyöritää joka filtterin vaihdossa ja välillä vielä löpön loputtua niin ei takuulla kestä pumppu.
se onnistuu kun napsaa pihdt letkuihin ja irrottaa filsun ja täyttää uuden aivan piripintaan niin e tartte aina edes sahat yhtään.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 11.3.2010 0:36

Itse laitoin siirtopumpun sen takia ettei tarvitse aina ilmailla erikseen: *kliks*
Tulipahan huohotinlämmityksen virtajohdollekin käyttöä =)

santikko
-
Viestit: 123
Liittynyt: 27.5.2009 15:46

ViestiKirjoittaja santikko » 2.9.2010 20:02

toimiiko tuo huohotinlämmitin joka säällä hetken kun vääntää virrat päälle? pitää kans laittaa siirtopumppu tuohon omaan... ei tunnu ilmaantuvan millään, ottaa pirun pitkän startin aina. tai sitten vetää jostain ilmaa. pitää naftasuodatin vie vaihtaa huomenissa, jos ompi suodattimessa kakkaa...

Jarno.v
-
Viestit: 218
Liittynyt: 6.9.2004 22:49

ViestiKirjoittaja Jarno.v » 3.9.2010 13:50

Ei silti tämä vp30 jakajapumppu ilmasta niin säikähdä mitä ne audin, bemarin ja opelin käyttämät vp44 malliset joissa ohjainlaite pumpun päällä, se kun on naftajäähdytteinen eikä tykkää ilmapatjasta allaan.

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 4.9.2010 22:53

kyllähän tuo vp37:kin narahtaa jumiin ihan riittävän herkästi


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 38 vierailijaa