Passat 1.9 TDI 66KW -96 ongelmaa.

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

V1l1
-
Viestit: 53
Liittynyt: 25.2.2010 19:26

Passat 1.9 TDI 66KW -96 ongelmaa.

ViestiKirjoittaja V1l1 » 25.2.2010 19:30

Moro!

Typerä kysymys, mutta missä sijaitsee moottorinlämmittimen vastus ko. moottorissa (AHU ?)
Toinen juttu, mistä johtuu epätasainen ns. jojomainen täyskaasu kiihdytys? Tämä siis lämpimänä.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 25.2.2010 19:57

Jos vastus on lohkossa, se on pakosarjan alla jokseenkin ahtaassa paikassa. Tai sitten luultavasti alavesiletkussa jos on letkulämmitin. Mutta veikkaan tuota ensimmäistä.

V1l1
-
Viestit: 53
Liittynyt: 25.2.2010 19:26

ViestiKirjoittaja V1l1 » 25.2.2010 20:02

Hitto, tuota just pelkäsinkin. Saako vaihdettua ilman isompia purku operaatioita tuolta pakosarjan alta?

persetinpersetti
-
Viestit: 101
Liittynyt: 31.3.2008 9:32

ViestiKirjoittaja persetinpersetti » 25.2.2010 20:15

Jojomainen kiihtyvyys korjaantui omastani (1zpassat-96tdi) ahtopaineensäätöventtiilin vaihdolla. Motonetistä jotain neljäviiskymppii.

Aaz moottoriseen (td) vaihoin vastuksen auton ollessa nosturilla, tarvi vain ottaa se tiiliskivimäinen möykky pois eestä ja kiroilla saksalaisia insinöörejä.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 25.2.2010 21:00

Itse kyllä olen sen poikittaiskoneiseen vaihtanut mitään purkamatta. Jos uuden joudut kerta vaihtamaan niin suosittelen sitä pikku pultilla kiristettävää mallia. Itseltäni on yksi lyömällä asennettava lämmitin tippunut tienpäällä, ja se on paljon hankalampi asentaakin kun joutuu jollain sen sinne reikään junttaamaan. Ja sielä on ahdasta. :)

persetinpersetti
-
Viestit: 101
Liittynyt: 31.3.2008 9:32

ViestiKirjoittaja persetinpersetti » 26.2.2010 7:39

Pari metriä pitkä tappi mahtuu pakoputken vierestä menemään vastukseen kiinni, toiseen päähän tärsky ja olen varma, että pysyy. Tilan ahtaudesta johtuen luulen tämän olevan se helpompi asennettava.

V1l1
-
Viestit: 53
Liittynyt: 25.2.2010 19:26

ViestiKirjoittaja V1l1 » 16.9.2011 19:59

Moro taas.
Tuo aaltomainen kiihdytys vaivaa edelleen auton moottorin lämpötilan ollessa normaalina. Kylmänä pelaa oikein hienosti. Veteleekö turbo viimesiään, vai mikä vois olla? Ehdotuksia mistä aloittaa otetaan vastaan, kiitos.

V Marjamäki
-
Viestit: 256
Liittynyt: 23.7.2003 8:14

ViestiKirjoittaja V Marjamäki » 16.9.2011 20:44

No onko se jo ehdotettu ahtopaineensäätöventiili vaihdettu? Tuo oma B4-pasuuna syö noita yhden vuodessa ja oireilee juuri noin vikaantuessaan.

V1l1
-
Viestit: 53
Liittynyt: 25.2.2010 19:26

ViestiKirjoittaja V1l1 » 16.9.2011 20:55

Laitetaan listalle ykköseksi. Pikkasen olen poropeukalo näiden kanssa, joten viitsitkö vielä vinkata missä se venttiili sijaitsee?
Puhutaanko nyt tuosta "kuuluisasta" N75:sta? Mistä saisi halvimmalla tilattua?

V Marjamäki
-
Viestit: 256
Liittynyt: 23.7.2003 8:14

ViestiKirjoittaja V Marjamäki » 17.9.2011 6:53

Sama venttiili. Motonetti myy Pierburgin venttiiliä noin viidelläkympillä. B4 tdi:ssä sijaitsee tulipellissä kuskinpuolella.

V1l1
-
Viestit: 53
Liittynyt: 25.2.2010 19:26

ViestiKirjoittaja V1l1 » 17.9.2011 7:58


V1l1
-
Viestit: 53
Liittynyt: 25.2.2010 19:26

ViestiKirjoittaja V1l1 » 22.9.2011 10:47

Noniin nyt on sitten vaihdettuna tuo N75, ei vaikutusta. Mitä pitäis seuraavaksi ottaa tutkinnan alle?

Axi
-
Viestit: 1318
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 22.9.2011 12:06

- Ahtopaineanturi sijaitsee ECU.n sisällä, tarkasta eculle imusarjalta menevän letkun kunto ja uusi tarvittaessa.

- avaa ecu, sielläkin menee letku; tarkasta letku, uusi tarvittaessa. Lisäksi painetunnistimen puhdistus mahdollisesta vedestä.

-Tarkasta kaikki alipaineletkut

- Käy ajamassa testerin kanssa, katso mitta-arvot kenttäryhmistä 10 ja 11. Näet sieltä mm. ahtopaineet (sekä pyydetyt että toteuneet)

- onhan N75 letkut oikein?

***

edit: Onko sulla oikea N75 paikallaan? Tuo aiempi linkki ei ole oikea osa.

V1l1
-
Viestit: 53
Liittynyt: 25.2.2010 19:26

ViestiKirjoittaja V1l1 » 22.9.2011 12:16

Ei ole linkin osa, vaan aivan oikea.
Täytyypä rueta viikonloppuna tonkimaan tuota ecua.

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 22.9.2011 13:56

Oireet on samat vaikka venttiili olis ehjä mutta hukkaportin ohjaukseen liittyvät letkut rikki. Kannattaa uusia kaikki pikkuletkut koneen ympäriltä, on varmasti haperoa jos ei ole ihan hetkeen vaihdettu.

V1l1
-
Viestit: 53
Liittynyt: 25.2.2010 19:26

ViestiKirjoittaja V1l1 » 22.9.2011 14:06

Liittyykö tuohon hukkaportin ohjaukseen nuo kolme letkua (sininen, punanen, musta) jotka tulevat N75:lle?
Tuo punanen oli hankaunu isompaa letkua vasten ja siitä on ainakin tuo kangas rispaantunut päältä, kumi näyttäs ainakin olevan ehjä.

Liyno
-
Viestit: 244
Liittynyt: 28.3.2006 22:06

ViestiKirjoittaja Liyno » 22.9.2011 20:36

Maf anturi voisi olla syynä tuohon ongelmaan. Oireilee juurikin noin, että kylmänä kun rampilta lähtee, niin vetää kirkkaasti, lämpöisenä puutuu ja humppailee. Tuonkihan toki näkis kun ottais login group 3:sta.

V1l1
-
Viestit: 53
Liittynyt: 25.2.2010 19:26

ViestiKirjoittaja V1l1 » 22.9.2011 21:04

Pitäis jossain päästä lukemaan nuo koodit ylös, ei vain huoltoon viitsisi sen takia kiikuttaa. Vai liekkö miten kallista? Mikäs tämä maf on?

V1l1
-
Viestit: 53
Liittynyt: 25.2.2010 19:26

ViestiKirjoittaja V1l1 » 23.9.2011 15:51

Kuuluuko tuon ahtopaineen säätösolenoidin tikittää kiivaasti kun lyö virrat päälle?

vag-on
-
Viestit: 84
Liittynyt: 27.1.2009 17:20

ViestiKirjoittaja vag-on » 26.9.2011 8:20

Kyllä sen kaiketi pitää tikittää, ainakin jonkin aikaa. Yhdessä AHU passatissa se tikittää jatkuvasti, mutta taas AHU cordobassa se tikittää vain hetken aikaa sen jälkeen kun kaasun nostaa. Molemmat pirssit pelaa normaalisti. Tiedä sitten onko kumpi oikea tapa tikitellä.

V1l1
-
Viestit: 53
Liittynyt: 25.2.2010 19:26

ViestiKirjoittaja V1l1 » 1.10.2011 13:01

Vikakoodit ois luettuna nyt ja yhtään niitä ei löytynyt.
KuvaTässä kuva lokista

V1l1
-
Viestit: 53
Liittynyt: 25.2.2010 19:26

ViestiKirjoittaja V1l1 » 6.10.2011 10:49

Osaako kukaan kertoa mitään tuon perusteella?

tekki
-
Viestit: 445
Liittynyt: 5.9.2011 16:59

ViestiKirjoittaja tekki » 6.10.2011 21:27

Tuossa kuvassa ei näy vikakoodeja, mutta kertoo se koneen käyttäytymisestä. MAF näyttää järkeviä lukemia. Ahtopaine ei näytä olevan ihan hallinnassa. Koska N75 on vaihdettu, vika voi olla siihen menevissä letkuissa tai hukkaportin kellossa. Letkut vaihtaisin ekana.

V1l1
-
Viestit: 53
Liittynyt: 25.2.2010 19:26

ViestiKirjoittaja V1l1 » 7.10.2011 6:25

Vikakoodeja ei löytynyt ensimmäistäkään. Letkut on kunnossa.

Axi
-
Viestit: 1318
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 7.10.2011 17:56

Onko tuo laittamasi N75 uusi?

V1l1
-
Viestit: 53
Liittynyt: 25.2.2010 19:26

ViestiKirjoittaja V1l1 » 7.10.2011 18:01

Ei ole, siinäpä se vitsi piileekin. Toimivaksi kehuttu, mutta huu nous. Uus kuitenki aika tyyris. Epiletkö sitten tuota?

Axi
-
Viestit: 1318
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 7.10.2011 18:35

Laita uusi venttiili, turha vanhoilla paskoilla on yrittää korjata.

Venttiilin toiminnan toki pystyy testaamaan komponenttitestillä, tällöin venttiilin pitäisi naksahdella selkeästi. No - ainakin sormiin toiminnan pitäisi tuntua naksahduksina.

V1l1
-
Viestit: 53
Liittynyt: 25.2.2010 19:26

ViestiKirjoittaja V1l1 » 7.10.2011 18:39

Kerrotko tarkemmin tuosta komponentti testistä?

Axi
-
Viestit: 1318
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 8.10.2011 11:39

Korjaamotesteri / VCDS

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 8.10.2011 12:07

Vaikka naksuu niin silti pienellä varauksella pitää suhtautua N75:n toimintaan. Varsinkin VNT-ahtimen N75 on herkkä vuotamaan tai muuten vai toimimaan epätäydellisesti.

ilpopi
-
Viestit: 226
Liittynyt: 20.12.2006 17:25

ViestiKirjoittaja ilpopi » 9.10.2011 22:01

Hae uusi N75 Skoda-tiskiltä, on jokusen kympin halvempi.

V1l1
-
Viestit: 53
Liittynyt: 25.2.2010 19:26

ViestiKirjoittaja V1l1 » 10.10.2011 6:36

Tuleeko oikea osa jos vain pyydän antamaan N75:n, vai?

ilpopi
-
Viestit: 226
Liittynyt: 20.12.2006 17:25

ViestiKirjoittaja ilpopi » 10.10.2011 7:36

Osanumeron mukaan niin tulee oikea, liittimissä noissa on eroa.

Axi
-
Viestit: 1318
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 10.10.2011 15:02

028 906 283 F


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa