Egr vuotaa öljyä.

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Sakari75
-
Viestit: 124
Liittynyt: 25.8.2008 20:31

Egr vuotaa öljyä.

ViestiKirjoittaja Sakari75 » 7.2.2010 17:34

Katsastuksessa tippui 2 pisaraa öljyä nosturille, joten katsuri antoi korjauskehoitteen. Näyttäis toi egr puhaltavan paskaa pihalle. Onkos tolle jotain edullista korjausta tehtävissä?

Tossa vielä kuva mötikästä: http://i977.photobucket.com/albums/ae25 ... 010365.jpg

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 7.2.2010 19:49

Nakkaa sillä vesilintua.

Sakari75
-
Viestit: 124
Liittynyt: 25.8.2008 20:31

jaa

ViestiKirjoittaja Sakari75 » 7.2.2010 20:18

No jos heitän sillä vaikka sorsaa, niin mitä laittaa tilalle? Joku putki missä on laippa toisessa päässä? Ei taida toi pelkkä tulppaus auttaa tohon öljypaska vuotoon.

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 7.2.2010 20:22

Ota laippa tuosta ja hitsauta jollain sopiva suora putki siihen. Ihan vaan ehdotus. Ja mun puolesta ei tartte olla sorsa. Voi olla vaikka lokki.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 7.2.2010 20:36

sakari75 sait privaa

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 7.2.2010 20:39

Entäs sammutusläppä, voiko/kannattaako sitä poistaa ?

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 7.2.2010 20:54

Omassa autossani en ainakaan huomannu mitään erikoista vaikutusta koneen sammumiseen. Tietysti vaihtoehtona suoralle putkelle on SRP eli StealthRacePipe jossa on poistettu EGR, mutta sammutusläppä on vielä tallella.

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 7.2.2010 21:07

Myikös joku muuten noita SRP:tä Suomessa kun ei ole tullut vastaan? Oma vähäinen käsitykseni on että voi heivata sen läpänkin mutta mistäs minä mitää mistää tiedän.

Jani.K
-
Viestit: 680
Liittynyt: 26.11.2005 13:53

ViestiKirjoittaja Jani.K » 7.2.2010 21:28

No seuraavassa katsastuksessa tarkistaavat oletko korjannu egr venttiilin, kas kummaa se puuttuu. Omasta autosta ovat katsoneet aina tuonne egr suuntaan kun olen leimalla käyttäny. Katsastukseen kuuluu egr järjestelmän silmämääräinen tarkastus.

Patu
-
Viestit: 625
Liittynyt: 24.7.2003 11:21

ViestiKirjoittaja Patu » 7.2.2010 22:05

Se sammutusläppä on helvetin kätevä, jos lähtee se kone öljyillä pyörimään. Ompahan jotakin välissä estämässä öljyn tuloa imusarjaan.

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 10.2.2010 11:15

Tottahan se on että siitä se hyöty on, mutta jos se egr on sinne vuosikausia öljynkakkaa mottitolkulla rääsännyt niin mahtaako sekään ihan tiviisti kiinni mennä? Eipä sitten auta kuin iso pykälä pesään ja jarrut pohjaan. Meleko julmaa mutta elämä on...

Sakari75
-
Viestit: 124
Liittynyt: 25.8.2008 20:31

jep

ViestiKirjoittaja Sakari75 » 10.2.2010 20:41

Eipä sitten auta kuin iso pykälä pesään ja jarrut pohjaan. Meleko julmaa mutta elämä on...


Noin minäkin sen meinasin. Millainen on scenario, jolloin auto alkaa käymään moottoriöljyllä?
Voiko esim. turbo hajotessaan aiheuttaa öljyllä käymisen? Ton egr venttiilin ajattelin kyl putsata ja laittaa aina katsastukseen mennessä kiinni.

boneheadab
-
Viestit: 86
Liittynyt: 7.9.2008 16:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja boneheadab » 10.2.2010 21:22

mulla on ihan sama juttu tuon mötikän kanssa.Kysymys kuuluu mitä sille pitää tehdä niin että päällisin puolin jää orkkikseksi,laippa jonnekin? uutta kalvoa mitä?

hiksi
-
Viestit: 301
Liittynyt: 8.8.2005 19:06

ViestiKirjoittaja hiksi » 10.2.2010 22:15

Kannattaa yleensä puhdistaa/tarvittaessa vaihtaa se egr-venttiili. Ei sitä sinne turhan takia ole laitettu, eikä se myöskään konetta/imusarjaa ainakaan itselläni yhtään likasta. Mittarissa 308tkm, imusarjan täysin puhdas (tietysti musta reunoilta), eikä myöskään egr-venttiili kovin likainen ollut. Kyseessä siis cordoba AHU-koneella.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 10.2.2010 22:24

Mulla on kanssa vähän ristiriitaisia kokemuksia tuosta egr:än ja imusarjan likaantumisesta. Monesti näkee kuvia aika hurjassa kunossa olevista imusarjoista joissa on parhaimmillaan sentin kerros karstaa ja pari tällaista olen putsannutkin. Itellä oli -97 ahu koneisessa toledossa 300tkm mittarissa kun otin imusarjan irti ja yllätyksekseni huomasin et reunoilla oli vaan ohut tummanruskea kerros tahmeaa mönjää ja kannen imukanavien yläosat oli ihan kirkkaat. Ja varmasti ei ollu edellinen omistaja irroittanut ja putsannut sarjaa. Kummallisesti vaihtelee tuo karstan määrä.

boneheadab
-
Viestit: 86
Liittynyt: 7.9.2008 16:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja boneheadab » 11.2.2010 7:48

Itsehän olen hetki siten puhdistanut egr:n ja imusarjan(ei ollut paljoa paskaa) turboa vaihtaessa,sylki ennen puhdstustakin öljyä pihalle mutta vw:llä sanottiin sen olevan ihan normaalia.

MT
-
Viestit: 25
Liittynyt: 15.12.2008 19:55

ViestiKirjoittaja MT » 11.2.2010 15:10

Mulla oli kyllä oikeesti karstaa ja reilusti kun on ollu egr käytössä, kuvaa en huomannut napata. Kyseessä SDi-polo ja ajettu 250tkm. Kaikissa laitteissa ei kai noin pahasti karstaa, mutta omassa oli kyllä pahassa kunnossa, joten tulppaukselle ääni täältä. Itse laitoin vaan egr-venttilin laippaan umpi"tiivisteen" eli pellistä umpilaippa väliin ja venttiili jäi paikoilleen.

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 12.2.2010 18:36

Tuossa ohimennen vaivihkaa kysäsin katsurilta kun työportteria käytin leimalla, että tarkistetaanko tuo egr:n olemassaolo / toiminta katsastuksessa, niin sanoi että periaatteessa silmämääräinen tarkistus kuuluu, mutta häntä ei ainakaan henk.koht. kiinnosta onko se imusarjaan ulostaja paikallaan vai ei.

Että omalla vastuulla ja pieni peleko persiis leimalle vaan. Tosin itse kun seuraavan kerran Passattia leimalle vien niin egr:n puuttuminen taitaa olla niitä pienimpiä murheita... :) Onneks siihen on vielä yli vuosi aikaa niin kerkiää keksimään satuja inssille.

Laurentius2
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 14.2.2010 0:32

egr:n puhdistus

ViestiKirjoittaja Laurentius2 » 14.2.2010 0:39

Miten EGR:n puhdistaa parhaiten?

boneheadab
-
Viestit: 86
Liittynyt: 7.9.2008 16:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja boneheadab » 14.2.2010 13:11

Itse otin imusarjan ja EGR:n irti laitoin ämpäriin, lisäsin sopivan paljon konetiskiainetta toistin tämän pari kertaa. Liukeni aika kivasti,isoimmat rapsuttelin sopivalla esineelllä irti.Mulla nyt ei kauheen paljon karstaa ollutkaan.Osa on laittanut liukenemaan polttoäljyyn,osa varmaan rapstuttelee kuivana..tyyli vapaa kuhan lopputulos on hyvä.

esamy
-
Viestit: 4
Liittynyt: 14.2.2010 12:08

ViestiKirjoittaja esamy » 14.2.2010 15:01

mun portterissa tuli öljyä siitä läpän akselin juuresta, laitoin siihen pari uutta stefaa a´6 € tosin joutui kyllä purkaan venttiilin ja laittaan niitatut osat hitsaamalla kasaan.

boneheadab
-
Viestit: 86
Liittynyt: 7.9.2008 16:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja boneheadab » 14.2.2010 15:03

mulla tulee niistä reijistä,mitä ne ikinä onkaan.

jmm
-
Viestit: 98
Liittynyt: 6.2.2010 23:23

ViestiKirjoittaja jmm » 20.3.2010 10:18

Onkos se vuotava öljy huohotus öljyä, vai onko siellä joku öljykierto?
Tuossa ekan viestin kuvan tapaan minullakin vuotaa öljyä. Saako sitä korjattua jotenkin? vai pitääkö ostaa uusi venttiili?

Sakari75
-
Viestit: 124
Liittynyt: 25.8.2008 20:31

egr

ViestiKirjoittaja Sakari75 » 20.3.2010 12:11

Itse laitoin tollasen suoran putken laipalla ja tulppasin alipaineletkut 2kpl.
Varmaan ensi katsastukselle tarttis vaihtaa uusi egr, koska moottorin suojamuovi ei peitä kokonaan tota egr.n kohtaa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa