Passatin kytkin ongelmaa...

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Jore
-
Viestit: 75
Liittynyt: 25.2.2007 14:34

Passatin kytkin ongelmaa...

ViestiKirjoittaja Jore » 29.1.2010 20:12

eli bkd moottorilla varustettu -06 mallinen passatti jossa seuraavanlainen vika: kytkin ei irrota kunnolla ensimmäisellä polkaisulla vaan vaatii toisen polkaisun et irrottaa. samoin liikkeelle lähtö on ongelmallista, kun pikkaisen kytkintä nostaa niin tuntuu nykäys, jolloin moottori voi sammua kytkin siis ottaa liian nopeasti kiinni ja jos polkaiset tällöin kytkimen pohjaan jää kytkin "kantamaan" eli tunne on sama kuin automaattivaihteisella autolla D päällä tyhjäkäynnillä.
apuja kaivattais....PRKL...
ai nii ja kytkin nesteet on vaihdettu laakkosella viikko sit ei apuja.. millainen mahtaa olla kytkimen työsylinteri, mahtaako saada vaihdettua ilman vaihteiston irrotusta ja voiko olla vaikutusta asiaan?

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 30.1.2010 20:13

Koita ilmata järjestelmä, ei noin uudessa autossa pitäisi mikään hajota, pihassa pojan 20vuotta vanha audi ja siihen vaihdoin pääsylinterin hiljattain ja taas toimii kuin uusi, niin osaathan ilmata sen oikein?

Jore
-
Viestit: 75
Liittynyt: 25.2.2007 14:34

ViestiKirjoittaja Jore » 31.1.2010 11:16

en oo ite ilmannu vaan merkkiliikkeessä vaihtoivat nesteet ja ilmasivat

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 31.1.2010 12:32

Vaatii kovan paineen jarrunestesäiliöön jos ei laita kytkinpolkimen alle apukorokepalaa ilmaamisen aikana kun jousi vetää poljinta alaspäin, niin kotikonstein saa ilmattua helposti järjestelmän, en tiedä miten laakkosella sen tekevät.

Jore
-
Viestit: 75
Liittynyt: 25.2.2007 14:34

ViestiKirjoittaja Jore » 1.2.2010 11:40

jaa-a enpä tiedä kuinka Laakkosella tuon tekevät ku vähä näyttää ettei niillä onnistu oikeen mikään. auto on ollu jo kolme kertaa huollossa ykkösen pumppusuuttimen vuoksi(vaihtaneet johtosarjan ku kuulemma ei oo suuttimessa vikaa. aiemmat kaks kertaa antoivat valohoitoa) no nyt ku kaveri kävi kattomassa tuota autoa VAG-Com:illa niin sieltähän se löytyis vika ilmoitus ykkösen suuttimesta. vittu mitä pelleilyä. alkaa mennä luotto koko VAG:gineisiin. tänään aikoivat kyseisestä asiasta minulle soittaa, mut eipä ole vielä soittoa kuulunu ja jos vanhat merkit paikkaansa pitää niin ei kuulukkaan ennen kuin menen itse kysymään. Aina on ollu itellä joku VAG:n tuote alla, mut pian alkaa usko loppumaan. vaimolla volvo joka saman verran ajettu niin siinä ei mitään ja volkkariin vaihettu melkein kaikki mahollinen. missähän kohtaa volkkaria vois sanoa laatu autoksi?
sori tämä vuodatus, mut alkaa hermo palaa...

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 1.2.2010 14:36

Aivanhan tuo ilmaongelmalta kyllä kuulostaisi ja Laakkosen hommat tietäen.. Noh tämä kuvahan kertoo asian parhaiten http://tiny.cc/O007X

AGU
-
Viestit: 323
Liittynyt: 7.9.2003 20:28

ViestiKirjoittaja AGU » 3.2.2010 18:26

Octaviassa -06 ja mun -04 passatisssa oli just samat vaivat kuin Jore kuvaili...
avattiim kummastakin kytkin ja syyllinen oli se surullisen kuuluisa kaksoismassavauhtipyörä.
Molemmissa kans vaihdeltiin ensin kytkimen pää/työsylintereitä mut ei ollut apuja niistä.

Jore
-
Viestit: 75
Liittynyt: 25.2.2007 14:34

ViestiKirjoittaja Jore » 3.2.2010 22:16

ihanan kallista omistaa volkkari...


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa