AGR koneen imusarjan yms. kiristys momentit?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

tero_v
-
Viestit: 396
Liittynyt: 14.2.2005 14:50

AGR koneen imusarjan yms. kiristys momentit?

ViestiKirjoittaja tero_v » 29.1.2010 15:11

eli tarvisin seuraavat kiristys momentit tuohon riisseli kolffiin, ku tein imusarjan ja takaisinkierrätys kässäkän pesun painepesurilla. oli paskaa jonnin verran sisäisesti.

-imusarja
-pakosarjan ja kierrätys läpän välisen putken laippojen momentit
-takaisin kierrätys läpän momentit imusarjaan

offtopic: oli muuten asiallista palvelua taas kerran käyttöauton marmori tiskillä, ku kävin ostamassa tiivisteet. ensin odotin tiskillä 10min, ennen ku joku vaivautu palvelemaan. sitten sanoin että tarvisin tiivisteitä 1.9tdi golfiin vm. 8.99 AGR koneella 66kw. myyjä ei suostunut edes katsomaan osia, koska en muistanut rekisteri numeroa tai runkonumeroa. sano että ei tohdi myydä ettei tule vääriä osia, sano vaan ettei se moottori koodi auta, ku näitä on tehty miljoonia tällä koneella :) mielestä agr koneet on tekniikaltaan samanlaisia kaikki jos koodi on sama. vittu mikä valopää, en jaksanut väitellä, vaan lähdin tarvike osa kauppaan, mistä koodilla AGR löytyi heti oikeat osat. viimeinen kerta ku käyn kyseisen paikan käyttöautos.

Liyno
-
Viestit: 244
Liittynyt: 28.3.2006 22:06

ViestiKirjoittaja Liyno » 29.1.2010 15:32

25nm Autodatan mukaan

tero_v
-
Viestit: 396
Liittynyt: 14.2.2005 14:50

ViestiKirjoittaja tero_v » 29.1.2010 17:09

ai sama noissa kaikissa???

palikka2
-
Viestit: 262
Liittynyt: 1.1.2004 14:18

ViestiKirjoittaja palikka2 » 29.1.2010 19:06

käsimomentilla vaan... Ihme hifistelyä taas täälläkin...

Jani.K
-
Viestit: 680
Liittynyt: 26.11.2005 13:53

ViestiKirjoittaja Jani.K » 29.1.2010 19:31

joillakin on liian paljon voimaa, käsi ei tunne muuta kuin kierteiden korkkaamisen. Siksi minullakin on momentti avaimet joka lähtöön ettei käy vanhan aikaisia...

Liyno
-
Viestit: 244
Liittynyt: 28.3.2006 22:06

ViestiKirjoittaja Liyno » 29.1.2010 19:49

Imusarjaan toi 25Nm. Eipä niitä kaikkia pikku nippeleitä ja ruuvi/muttereita ole eritelty mihin momenttiin ne laitetaan. Kyllähän se käsi tuntee milloin on sopiva, jos vaan ei käytä liian järeitä työkaluja. Ohan tuo hifihifi jos kaikki laittas mömenttiin :)

tero_v
-
Viestit: 396
Liittynyt: 14.2.2005 14:50

ViestiKirjoittaja tero_v » 29.1.2010 20:43

täytyy käyttää sit vanhaa venäläistä momenttia, eka väännetään kierteet vitux ja sit vartti takas :D

joskus tuo käsituntuma momentti on huono, ku vääntää jonkun liian tiukalle, niin sit on laipat kieros, eikä varmaan enä pidä mitään.

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 29.1.2010 21:41

Pikkuräikällä kun vääntää eikä hampaat irvessä niin ei mitään ongelmaan. Alumiiniin voi jo ihan järjellä käyttää vähän vähemmän voimaa kuin rautaan. Pinnapultin kierteet jos saat pikkuräikällä korkkaamaan tai vaikka valurautaisen pakosarjan kieroksi niin lisänimeksi passaa rautaranne. Lisänimen myötä herää vaan kysymys mistä se voima on sinne ranteeseen tullut ;)

Jani.K
-
Viestit: 680
Liittynyt: 26.11.2005 13:53

ViestiKirjoittaja Jani.K » 29.1.2010 21:51

8mm pinnapultteja on menny useita irroitettaessa poikki, ihan 13mm kiintoavaimella ja pikkuräikällä, eikä sitä tarvi omasta mielestä edes kovasti vääntää.

66AGR
-
Viestit: 25
Liittynyt: 2.2.2010 9:05

ViestiKirjoittaja 66AGR » 3.2.2010 10:02

joo monilla on monesti se ongelma että kiritään liian tiukkaan joka paikka ja sitten kun niitä haluis avata uudestaan niin ei varamasti saa auki

että ei kannata liian tiukkaan laittaa kyllä ne osat siellä kohtuudella pysyy.

tero_v
-
Viestit: 396
Liittynyt: 14.2.2005 14:50

ViestiKirjoittaja tero_v » 4.2.2010 15:58

auto taas ajossa. ja laitoin egr:n taas käyttöön, ku ei tunnu muuten lämpiävän. eiköhän se imusarja pysy puhtaana taas seuraavaan auton vaihtoon.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 45 vierailijaa