Cordopa Sdi käy kylmänä kolmella.
Valvoja: ffp jäsenet
Cordopa Sdi käy kylmänä kolmella.
Elikkä auto on -00 sdi cordopa ajettu 320tkm käy kylmänä aika pitkään kolmella ja lämpimänäkin alkaa 1800rpm käymään kolmella ja savuaa. mutta kun kierroksia nostaa tai laskee niin käy paremmin. Mistä alkais etsiin vikaa? Vag-com ei löytänyt vikakoodeja.
Moro
Vaihda tai vahdata hehkut, löpösuodatin. Vika voi myös olla hehkureleessä tai moottorin lämpöanturissa vaikkei koodia annakkaan. Muutenkin kannattaa tsekata nuo eri anturit, ykskin kun antaa vikainfoa eculle niin ei käy kunnolla. Sdi:ssä on myös yks ruiskutussuutin missä on neulanliikkeen tunnistin, sekin voi olla jumissa/ menossa eikä välttämättä anna koodia.
Vaihda tai vahdata hehkut, löpösuodatin. Vika voi myös olla hehkureleessä tai moottorin lämpöanturissa vaikkei koodia annakkaan. Muutenkin kannattaa tsekata nuo eri anturit, ykskin kun antaa vikainfoa eculle niin ei käy kunnolla. Sdi:ssä on myös yks ruiskutussuutin missä on neulanliikkeen tunnistin, sekin voi olla jumissa/ menossa eikä välttämättä anna koodia.
Vika on nyt vähän laantunut että kun laittaa käytiin niin käy jo kaikilla mutta mutta 1800rpm niin vähän ravistaa. nyt ei saa edes vag-comilla yhteyttä moottorinohjausboksiin mutta airbagit löytää. autoon on nyt vaihettu castrolin mangnatec 5w40 öljyt ja laitettu suuttimen puhdistusainetta tankkiin. Tarvii vielä katsoa onko jako kohdallaan. harmi kun ei saa vag-comilla katsottua Iq:ta.
-
- -
- Viestit: 449
- Liittynyt: 12.1.2007 20:50
Tossa cordossa (ja monessa muussa) on naftasuodattimessa löpön paluulinjassa se termostaatti joka painetaan paikalleen ja lukitaan sokalla. Mulla se vuoti ilmaa vaikka oli pakasta vedetty suodatin. Vaihdoin tilalle mk2 golffin 1,6 td suodattimen jossa ei ole vastaavaa. Ilmakuplat hävisivät lähes kokonaan. Tuo kannattaa ainakin eliminoida pois, ei ole ollut tänäkään talvena löpön hyytymisongelmia vaikkei suodatin lämpeäkään. Mulla ei ilma kuitenkaan aiheuttanut tuollasta käyntihäiriötä. Onko sun moottori AQM 2001-> vai vanhempi. Ilmeisesti noissa vanhemmissa ollut juuri mäntä ja rengasongelmaa. Vaikka on kai noita aqm:iä haljonnut myös. Ittellä viel kunnossa. Koputtaa puuta.
Moro Linkki
Tulppaa se egr. Niin Mäkin tein. Ainoa haittapuoli on että talvella lämpee kovin hitaasti. Siihen auttaa kun laittaa retkipatjaa suoraan maskin taakse. Jos harkitset tulppaamista niin tiedoksi että Tdi:n laippa ei käy. Reikäjako ja muoto on erilainen. Lisäksi ainevahvuus voi olla enintään 1mm muuten ei egr pultit mene enää imusarjaan kiinni. Ittellä kyllä auttoi tuo putsaus, selkeästi jaksaa hengittää paremmin korkeilla kiekoilla. Kannattaa putsata myös se jälkimmäinen alumiininen imusarjan pätkä ja uusia tiiviste, jos sulla on kaksiosainen imusarja. Tuossa sinun tapauksessa myös kansi saattaa olla hieman tukossa..... Ittellä ei ollut ihan noin ummessa imupuoli, mutta silti kannen kanavat ja esim. venttiilinvarret ovat aivan tajuttomassa kunossa. Venttiilinvarsi on about peukalon paksuudelta täynnä "mämmiä".
Tulppaa se egr. Niin Mäkin tein. Ainoa haittapuoli on että talvella lämpee kovin hitaasti. Siihen auttaa kun laittaa retkipatjaa suoraan maskin taakse. Jos harkitset tulppaamista niin tiedoksi että Tdi:n laippa ei käy. Reikäjako ja muoto on erilainen. Lisäksi ainevahvuus voi olla enintään 1mm muuten ei egr pultit mene enää imusarjaan kiinni. Ittellä kyllä auttoi tuo putsaus, selkeästi jaksaa hengittää paremmin korkeilla kiekoilla. Kannattaa putsata myös se jälkimmäinen alumiininen imusarjan pätkä ja uusia tiiviste, jos sulla on kaksiosainen imusarja. Tuossa sinun tapauksessa myös kansi saattaa olla hieman tukossa..... Ittellä ei ollut ihan noin ummessa imupuoli, mutta silti kannen kanavat ja esim. venttiilinvarret ovat aivan tajuttomassa kunossa. Venttiilinvarsi on about peukalon paksuudelta täynnä "mämmiä".
Siittä kannen tukkoisuudesta en tiedä kun pojat sen amiksessa putsas ja mittas ohivuodot. joka pytyssä oli 20% ohivuotoa. taidan ottaa sen alipaineletkun vaan irti egr:ästä.
Semmoinen huomio oli että kun käy tyhjäkäyntiä jonkinaikaa niin ja lähtee ajaan niin tulee kyllä aika siniset savut kun kiihyttää. mutta sen jälkeen ei savua enään..
Semmoinen huomio oli että kun käy tyhjäkäyntiä jonkinaikaa niin ja lähtee ajaan niin tulee kyllä aika siniset savut kun kiihyttää. mutta sen jälkeen ei savua enään..
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 58 vierailijaa