Cordopa Sdi käy kylmänä kolmella.

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Linkki
-
Viestit: 36
Liittynyt: 22.6.2004 5:04

Cordopa Sdi käy kylmänä kolmella.

ViestiKirjoittaja Linkki » 28.1.2010 20:26

Elikkä auto on -00 sdi cordopa ajettu 320tkm käy kylmänä aika pitkään kolmella ja lämpimänäkin alkaa 1800rpm käymään kolmella ja savuaa. mutta kun kierroksia nostaa tai laskee niin käy paremmin. Mistä alkais etsiin vikaa? Vag-com ei löytänyt vikakoodeja.

ramikoo
-
Viestit: 355
Liittynyt: 12.3.2009 21:27

ViestiKirjoittaja ramikoo » 29.1.2010 9:58

Moro
Vaihda tai vahdata hehkut, löpösuodatin. Vika voi myös olla hehkureleessä tai moottorin lämpöanturissa vaikkei koodia annakkaan. Muutenkin kannattaa tsekata nuo eri anturit, ykskin kun antaa vikainfoa eculle niin ei käy kunnolla. Sdi:ssä on myös yks ruiskutussuutin missä on neulanliikkeen tunnistin, sekin voi olla jumissa/ menossa eikä välttämättä anna koodia.

Linkki
-
Viestit: 36
Liittynyt: 22.6.2004 5:04

ViestiKirjoittaja Linkki » 30.1.2010 7:56

Semoinen vika on kun vag-comia käyttää. kun on virratpäällä juttelee moottorinkanssa mutta kun laittaa käyntii niin katkeaa yhteys. eikä löydä moottoria moottorin käydessä mistähän mahtaa johtua?

Vaismar
-
Viestit: 37
Liittynyt: 6.9.2006 18:33

ViestiKirjoittaja Vaismar » 7.2.2010 18:28

Männänrenkaat poikki, äkkiä kone auki, säästyt paljolta

jiitek
-
Viestit: 79
Liittynyt: 26.8.2006 12:41

ViestiKirjoittaja jiitek » 7.2.2010 19:04

Kaverilla meni sdi-Polon kone samaan tilaan ja hän ajeli jonkun päivän kunnes auto ei enää kulkenut mihinkään. Jotain sieltä särkyi lopulta niin perusteellisesti, että tuli uusi puolimoottori tilalle. Kilsoja tosin alle 100tkm ja aikaa muuan vuosi, että en muista tarkempaan.

LehJa
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 8.2.2010 11:10

ViestiKirjoittaja LehJa » 8.2.2010 11:13

Vastaava ongelma tuli esin myös AQM moottorilla olevassa Golffissa, vian aiheuttajaksi paljastui viallinen polttoainesuodatin. Polttoaineentakaisinkierronventtiilin reikä suodattimessa oli soikea ja pääsi vetämään ilmaa.

Linkki
-
Viestit: 36
Liittynyt: 22.6.2004 5:04

ViestiKirjoittaja Linkki » 9.2.2010 20:46

Vika on nyt vähän laantunut että kun laittaa käytiin niin käy jo kaikilla mutta mutta 1800rpm niin vähän ravistaa. nyt ei saa edes vag-comilla yhteyttä moottorinohjausboksiin mutta airbagit löytää. autoon on nyt vaihettu castrolin mangnatec 5w40 öljyt ja laitettu suuttimen puhdistusainetta tankkiin. Tarvii vielä katsoa onko jako kohdallaan. harmi kun ei saa vag-comilla katsottua Iq:ta.

markoantero
-
Viestit: 449
Liittynyt: 12.1.2007 20:50

ViestiKirjoittaja markoantero » 9.2.2010 20:49

Laita 2 T öljyä tankkiin,jos siellä suutin jumittaa.

ramikoo
-
Viestit: 355
Liittynyt: 12.3.2009 21:27

ViestiKirjoittaja ramikoo » 11.2.2010 9:23

Tossa cordossa (ja monessa muussa) on naftasuodattimessa löpön paluulinjassa se termostaatti joka painetaan paikalleen ja lukitaan sokalla. Mulla se vuoti ilmaa vaikka oli pakasta vedetty suodatin. Vaihdoin tilalle mk2 golffin 1,6 td suodattimen jossa ei ole vastaavaa. Ilmakuplat hävisivät lähes kokonaan. Tuo kannattaa ainakin eliminoida pois, ei ole ollut tänäkään talvena löpön hyytymisongelmia vaikkei suodatin lämpeäkään. Mulla ei ilma kuitenkaan aiheuttanut tuollasta käyntihäiriötä. Onko sun moottori AQM 2001-> vai vanhempi. Ilmeisesti noissa vanhemmissa ollut juuri mäntä ja rengasongelmaa. Vaikka on kai noita aqm:iä haljonnut myös. Ittellä viel kunnossa. Koputtaa puuta.

Linkki
-
Viestit: 36
Liittynyt: 22.6.2004 5:04

ViestiKirjoittaja Linkki » 12.2.2010 21:09

Nyt on vaihdettu uusi polttoaineen suodatin ja väännöt kyllä parani mutta ilmaakin kyllä ottaa siittä termostaatista.. tulee ihan kuplavanaa letkusta. tarvii ostaa huomena uusi se termari ja koittaa jos sais sen ilman pois.. Muistelisin että moottori on agp.

Linkki
-
Viestit: 36
Liittynyt: 22.6.2004 5:04

ViestiKirjoittaja Linkki » 14.2.2010 15:52

Taitaa valskata männänrenkaat kun vaihoin öljyt ja ajettu 500km niin hyvä että tikkukastu..

Linkki
-
Viestit: 36
Liittynyt: 22.6.2004 5:04

ViestiKirjoittaja Linkki » 16.2.2010 20:51

Nyt on ohivuoto mittaus tehty ja kuulemma ihan normi arvoissa oli. sitten tämä Egr on tukkinut melkein 1 sylinterin imusarjan kuulemma oli sormenmentävä reikä enään.. katsotaan paraneeko puhdistuksen jälkeen. mutta öljynsyönti on vielä mysteeri..

ramikoo
-
Viestit: 355
Liittynyt: 12.3.2009 21:27

ViestiKirjoittaja ramikoo » 17.2.2010 7:32

Moro Linkki

Tulppaa se egr. Niin Mäkin tein. Ainoa haittapuoli on että talvella lämpee kovin hitaasti. Siihen auttaa kun laittaa retkipatjaa suoraan maskin taakse. Jos harkitset tulppaamista niin tiedoksi että Tdi:n laippa ei käy. Reikäjako ja muoto on erilainen. Lisäksi ainevahvuus voi olla enintään 1mm muuten ei egr pultit mene enää imusarjaan kiinni. Ittellä kyllä auttoi tuo putsaus, selkeästi jaksaa hengittää paremmin korkeilla kiekoilla. Kannattaa putsata myös se jälkimmäinen alumiininen imusarjan pätkä ja uusia tiiviste, jos sulla on kaksiosainen imusarja. Tuossa sinun tapauksessa myös kansi saattaa olla hieman tukossa..... Ittellä ei ollut ihan noin ummessa imupuoli, mutta silti kannen kanavat ja esim. venttiilinvarret ovat aivan tajuttomassa kunossa. Venttiilinvarsi on about peukalon paksuudelta täynnä "mämmiä".

Jani.K
-
Viestit: 680
Liittynyt: 26.11.2005 13:53

ViestiKirjoittaja Jani.K » 17.2.2010 10:09

tuosta öljyn syönnistä, joko öljyrengas tai useampi rikki. Tai venttiilin varren kumit rikki, irti. Veikkaan öljyrenkaita.

Linkki
-
Viestit: 36
Liittynyt: 22.6.2004 5:04

ViestiKirjoittaja Linkki » 17.2.2010 21:06

Siittä kannen tukkoisuudesta en tiedä kun pojat sen amiksessa putsas ja mittas ohivuodot. joka pytyssä oli 20% ohivuotoa. taidan ottaa sen alipaineletkun vaan irti egr:ästä.
Semmoinen huomio oli että kun käy tyhjäkäyntiä jonkinaikaa niin ja lähtee ajaan niin tulee kyllä aika siniset savut kun kiihyttää. mutta sen jälkeen ei savua enään..

jiiteevee
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 17.7.2010 16:18

ViestiKirjoittaja jiiteevee » 17.7.2010 16:24

Onko löytynyt ongelmaan ratkaisua? Itsellä -00 sdi polo ja käy kolmella sinistä savua saatellen putkesta.Moottori pitää jonkinmoista säksätystä/naputusta.Olisiko männänrenkaat,suuttimet tms vialla?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 52 vierailijaa